Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka ei pidä mistään poliittisesta puolueesta?

Vierailija
11.09.2023 |

Ainakin tätä palstaa lukiessa, ja muutenkin mitä tahansa nettikommentointia lukiessa, tulee fiilis, että iso osa muista ihmisistä lokeroi itsensä ja toiset poliittisesti.

Eli olenko ainoa, joka suhtautuu kaikkiin poliittisiin puolueisiin skeptisesti? Ja äänestän kyllä, mutta olen liikkuva äänestäjä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähestymistapani on seuraavanlainen: Suomalaiset eduskuntapuolueet ovat liiankin samankaltaisia toisiinsa verrattuna, jos yhtään ottaa asiaan lintuperspektiiviä. Sen puoleen en suhtaudu kovinkaan intohimoisesti, suurella innolla tai inholla, oli sitten mitkä puolueet tahansa vetovastuussa.

Mutta... ainahan sitä jonkinnäköistä suunnanmuutosta voi saada aikaan, vaikka taas siinäkin yhden puolueen painoarvo tulee aina olemaan aika höyhensarjaa 3-6n puolueen koalitiohallituksessa. Sen vuoksi valitsen itselleni tärkeimmän asian ja katson mikä puolue olisi valmis viemään muutosta siinä haluamaani suuntaan MAHDOLLISIMMAN pitkälle. Mieluiten vaikka paljon pidemmälle kuin mitä itse edes haluan, koska puolue ei kuitenkaan saa tavoitettaan täysimääräisesti läpi, vaan kompromissi on vesitetty versio.

Eli jos haluaisin vaikka laillistaa kannabiksen, niin siinä tapauksessa minun kannattaisi äänestää puoluetta, joka kannataa kaikkien päihteiden laillistamista ja toimittamista kotiovelle KELAn piikkiin.

Vierailija
22/27 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun näkökulmastani kaikki vanhat puolueet ovat korruptoituneet, ei mitään luottoa eikä kunnioitusta. Tarkoituksena on horjuttaa uskoa demokratian toimivuuteen(osana myös jatkuva vihjailu siitä että ihminen on kykenemätön näkemään ja tajuamaan isoja kokonaisuuksia ilman asiantuntijaohjausta).

Uskon edelleen demokratiaan, se pitää vain tervehdyttää.

Tuota samaa olin tulossa sanomaan. Puolueet ovat vanhoja ja aatteiden jako ajastaan jäljessä.

Saisi pistää isoon pussiin ja ravistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole ainakaan sellainen liikkuva joka liikkuu joka kuukausi gallupeissa puolueesta toiseen...?

Vierailija
24/27 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Minä en myöskään automaattisesti tuomitse minkään puolueen äänestäjää ennenkuin saan tietää millainen hän on. Kaikki puolueet on sen verran huonoja että jokaiseen löytyy joku syy miksi joku äänestää juuri sitä olematta ihmishirviö.

Vierailija
25/27 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kuntavaaleissa on ainakin niin paljon ehdokkaita, että sieltä pitäisi löytyä varmasti kaikille sopiva ehdokas. Tosiasiassa puolueet edustavat varsin hyvin suomalaisten toiveita ja kansa saa juuri sitä mitä haluaa.

Vierailija
26/27 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmää pitää muuttaa. Monissa maissa saa kansa suoraan äänestää isoista asioista suoralla kansanäänestyksellä.

Vierailija
27/27 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysuomi ei ole demokratia koska edes omia mielipiteitä ei sallita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan