no niin! montakos pakettia per lapsi on lahjoja tulossa?
meillä näyttää lähentelevän neljääkymmentä per tenava. on näemmä kummit, mummit ym suku vähän innostunut tänävuonna.
Kommentit (43)
Kuitenkin niin, ettei avaamiseen mene koko päivää ja pystytään keskittymään jokaiseen lahjaan hetken aikaa ja jäisi vielä aikaa leikkiä, lukea, puuhastella tai mitä paketeista sitten paljastuukaan touhuttavaksi.
Kaikki muukin lahjaksi saatu näkyy liittyneen keittiöön tänä vuonna. Liikelahjoina on tullut viiniä, viskiä, essu, vispilä ja kauha, ja mitähän vielä.
Ihan kivoja lahjoja tahoilta, joilta ei odota mitään.
Harmi, ettei näissä ole muokkausmahdollisuutta. Pitäisiköhän pyytää sellaista joululahjaksi modelta?
6 pakettia /lapsi, niistä 2 mun antamia.
meillä jokainen lapsi (kolme lasta) saa n. 10 pakettia. Ja luulin että se on paljon... Mutta eipä taidakaan olla :D.
---lapsilla 12 kummia, niin sen mukaan...
Meillä 3 v. saa 6 tai 7 pakettia (ja sekin on minusta paljon!)
ja 4 kk saa 3 tai 4 pakettia
3 tai 4 pakettia per nokka on minusta sopiva määrä. Ei huku talo tavaroihin eikä lapsi opi hirmuiseen tavaravuoreen.
Joutuukohan nuo lapset vielä joskus kiusaamisen kohteeksi, kun eivät saa sitä lahjavuorta?
Ystäviltä/sukulaisilta tulee vielä n. 10 pakettia per nenä
Minulta ja mieheltä:
- hiushelmipujotin
- muumiläppäri
- halinallet tv-peli
- lumikkipöytä
- eläinsairaala
- my little pony hiusstudio
- nalle puh- numeropeli ja pikkukananen kirja
- mies osti jonkun poikien pelin (buu)
- barbin meikkipää
- baby bornin uima-asusetti
- barbeja 2kpl samassa paketissa
Sitten saa kavereiltaan:
- kolme lahjaa
Ja anopilta ja appiukolta:
- sellainen arkku missä on 4 prinsessamekkoa
- iso tussisetti
- uskon anopin tuntien, että joku yöpaita tai sukat tms.
Ja kun minun suku tulee syömään tapaninpäivänä uskon heillä olevan 1-2 pakettia eli yhteensä tulisi n. 18-20 lahjaa. Miehelle mulla on 1 lahja ja miehellä ei taida olla mulle mitään kun olen toivonut rahaa ulkomaanmatkaan.
Me vanhemmat ostimme kolme pakettia ja sitten loput on isovanhemmilta ja kummeilta. Vähempikin olisi riittänyt lasta kohden.
tyttö 3 vuotta saa meiltä 3 lahjaa (leluja kaikki) toiselta kummilta tuli postissa kaksi pakettia. Lisäksi varmasti isovanhemmat, toinen kummi ja veljeni ovat ostaneet jotakin, näin olen ymmärtänyt.
Vauva 7,5 kk:tta saa meiltä yhden lahjan (huima alennuskorista ostettu Brion neljän euron lelu), tämän lisäksi saa kummaltakin kummiltansa lahjan, varmasti isovanhemmatkin muistavat ja siskon, mutta todennäköisesti heiltä vaatteita, koska sanoin kysyttäessä, että turha ostaa kummoista, kun ei poika vielä ymmärrä. Hauskempaa on varmasti paketin repiminen, kuin se itse lahja.
Jatkosakin tulemme ostamaan max, kolme lahjaa per lapsi, vaatteet, liinavaatteet, pyyhkeet ym. hankimme aina tarpeen mukaan ympäri vuoden, emme anna lahjaksi jouluisin, vain jotta lapsi saisi mahdollisimman monta lahjaa lukumääräisesti.
Meillä yksi lapsista toivoi peppi vuodevaatteita lahjaksi, kun kysyin mitä muuta hän toivoo, hän ei uskaltanut sanoa mitään, ettei vain käy niin, ettei peppiä tule. Olisin ostanut sen hänelle yhtenä päivänä kaupassa, vaan tyttö kielsi, kun kuulemma pukki tuo =)
Vierailija:
Jatkosakin tulemme ostamaan max, kolme lahjaa per lapsi, vaatteet, liinavaatteet, pyyhkeet ym. hankimme aina tarpeen mukaan ympäri vuoden, emme anna lahjaksi jouluisin, vain jotta lapsi saisi mahdollisimman monta lahjaa lukumääräisesti.
Teini taas toivoi vain vaatteita, vaikka saa niitä muutenkin; jättäisitkö sinä ne ostamatta periaatteesta?
Ihanko totta kaikilla lapset saavat näin paljon lahjoja? Miksi ostatte itse niin monta, jos tiedätte, että sukulaisetkin ostavat?
Meillä kolme lasta ja lahjat ovat seuraavat
3v
-Puuha Pete auto
-peli X2
-aakkostaulu
-kummilta tuleva lahja
7v
Baby Born -pulkka ja talviasu
kirja X2
toppahanskat
peli
Virtuaalilemmikki siis sellainen pieni taskupeli (Tama...?)
suklaapukki tms.
10v
Magneettipuikkoja ja kuulia paketti (GeoMac?)
kirja
peli X2
aamutakki
rannekello
suklaapukki tms.
Pitäisikö oikeasti lähteä vielä ostoksille? Tässä siis kaikki tulevat lahjat. Meillä on pieni suku, lahjoja tulee vain isovanhemmilta (tav. yksi isompi) ja kahden lapsen kummilta.
paremmista viehätys heti...
-leikki-imuri ja 2 kirjaa isovanhemmilta
-Autot-pyjama toisilta isovanhemmilta
-pöytälamppu,kirja,junaradan osia,peli ja legosetti meiltä vanhemmilta
-äänisatu serkun perheeltä
-dvd enolta
siinäpäs se olikin.
Tottakai ostaisin, jos lapsi toivoisi, ei ole niin vahva periaate olla ostamatta vaatteita ja pyyhkeitä joululahjoiksi :)
Vastaukseni vain alkoi olemaan jo niin pitkä, etten viitsinyt alkaa enää kirjoittamaan, " että voisin ostaa, jos..."
Ja sekin on tietysti eri asia, kun lapsi tuosta kasvaa, jos toivoo saavansa esim, jonkin hirmu kalliin takin, niin silloin voi saada sen joululahjaksi, mutta silloin kysymyksessä ei olekaan enää takki, jonka ostaisin joka tapauksessa.
Toivon vain, ettei meidän lapsia kiusata köyhiksi jossain vaiheessa, kun lahjoja ei ole vuorta.
Olen aina ajatellut, että me tuhlataan jouluna ja muulloinkin paljon, mutta nyt tuntuu, että mehän ollaan suorastaan pihejä. Rahallisesti itse satsattiin lahjoihin reilut 300 euroa, muualta tuli noin 100 eurolla.
itse ostimme 2 per lapsi mutta muu suku ihan varmasti enemmän. onneksi toivelistalla on ollut villapukua, hanskoja, talvikenkiä yms. tarpeellista sekä myös ulkoleluja, joten emme ehkä huku leluihin...
Ei ihme, että porukat ovat stressin alla joulukuussa, kun tuollaisia lahjasirkuksia pyöritetään, eikä edes vai omille vaan myös sukulaisille (siis esim. aikuiset sisaruksille ja sisarusten lapsille yms yms). Ei siinä mitään lahjojen anto ja saaminenhan ON kivaa, mutta jos niitä on yli 20-30 / nenä ons e kyllä tosi paljon. Minusta sopiva on noin 10 / lapsi.
Pakostakin mietin, että missä tuollaisia tavaramääriä säilytetään?? Tämän palstan perusteella on se kuva, että moni perhe asuu (liian) ahtaasti, siivoaminen tuskastuttaa ja arki muutenkin (useilla ainakin). Eikä varmasti auta että lastenhuone pursuaa tavarasta.
Veikkaanpa vielä, että lahjat on ostettu palkkapäivänä/lapsilisäpäivänä, kun muuten ei ole ollut niihin varaa.
Pakko vähän viisastella, kuulostaa niin hurjalta sirkukselsta. Miksi aikuiset sisarukset jaksavat pyörittäää vuodesta toiseen tuollaisia lahjasirkuksia - eikö voisi sopia, ettei tartte muistaa sisarusten lapsia, kummit one rikseen.