Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusatun perhe asensi videokamerat - MOT näki videot

Vierailija
11.09.2023 |

On se kumma kun tuollaista sallitaan nykypäivän suomessa.

https://yle.fi/a/74-20048619

Kommentit (1761)

Vierailija
601/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksei perhe anonut pojalle koulupaikkaa toisesta koulusta tai muuttanut jonnekin muulle alueelle. Ilmeisesti halu saada "oikeutta" oli tärkeämpää kuin oman lapsen hyvinvointi. Ymmärrän toki, että se on periaatteessa väärin, jos kiusattu joutuu vaihtamaan koulua. Mutta mulle oman lapsen hyvinvointi olisi tuossa tilanteessa tärkeämpää kuin halu saada "oikeutta", joten tekisin kaikkeni, että lapseni pääsisi vaihtamaan koulua tavalla tai toisella ja aloittamaan alusta paremmassa porukassa. Nyt tässä tuhlattiin valtavat määrät koulun, poliisin ja lastensuojelun resursseja ja yhteiskunnan varoja tähän eikä kukaan hyötynyt mitään.

Vierailija
602/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta, niin sairas. Itse olen peruskoulussa joutunut raa'asti kouluväkivallan uhriksi, ja oireilen vieläkin psyykkisesti, vaikka pystynkin toimimaan normaalisti arjessa ja olemaan työelämässä.

Kiusaamisessa ei ole kyse ajattelemattomuudesta tai tyhmyydestä, vaan kyse on ihan puhtaasta narsismista ja pahuudesta. Millaiset vanhemmat näillä kiusaajilla oikein on? Ovatko he itse samanlaisia, persoonallisuushäiriöisiä kusipäitä vai tietämättömiä jälkikasvunsa tekemisistä? Kaikkien ihmisten ei tulisi saada hankkia lapsia olemattoman kasvatuskyvyn ja vastuuntunnon takia. Pakkostrelilointi ainoastaan.

Sosiaalipsykologi kiusaamisesta: ”Narsistisen yhteisön sairasta huvia” - Perhe - Ilta-Sanomat

Psykologi Vesa Nevalainen: Kiusaaja on tahallaan ilkeä | Kodin Kuvalehti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta, niin sairas. Itse olen peruskoulussa joutunut raa'asti kouluväkivallan uhriksi, ja oireilen vieläkin psyykkisesti, vaikka pystynkin toimimaan normaalisti arjessa ja olemaan työelämässä.

Kiusaamisessa ei ole kyse ajattelemattomuudesta tai tyhmyydestä, vaan kyse on ihan puhtaasta narsismista ja pahuudesta. Millaiset vanhemmat näillä kiusaajilla oikein on? Ovatko he itse samanlaisia, persoonallisuushäiriöisiä kusipäitä vai tietämättömiä jälkikasvunsa tekemisistä? Kaikkien ihmisten ei tulisi saada hankkia lapsia olemattoman kasvatuskyvyn ja vastuuntunnon takia. Pakkostrelilointi ainoastaan.

Sosiaalipsykologi kiusaamisesta: ”Narsistisen yhteisön sairasta huvia” - Perhe - Ilta-Sanomat

Psykologi Vesa Nevalainen: Kiusaaja on tahallaan ilkeä | Kodin Kuvalehti

Linkitys ei nyt mennyt putkeen, mutta etsikää nuo artikkelit googlaamalla ja lukekaa ajatuksen kanssa. Nuo psykologit ovat hienoja miehiä, kun uskaltavat avoimesti kyseenalaistaa vallitsevan "yhteiskunnan ja naapurin syytä, ei ole minun vastuulla" -ajattelun sekä maton alle lakaisemisen.

Vierailija
604/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopopöötteripoikiin vetoaminen on vähintäänkin typerää. Olen asunut perheineni mpkerhon naapurissa. Koululiikenteen aikana vedettiin pärrillä satasta suojatietä. Läheisellä yläasteella alkoi välittömästi pillerikauppa.12-14-v teinityttöjä poliisit nouti kerholaisten kämpiltä.jne

Vierailija
605/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on joka tilanteessa voimaton joten kysymys kuuluu mitä teemme poliiseilla jotka ovat voimattomia jokaisen asian edessä? Mistä niille maksetaan?

Ongelma on lainsäädännössä, poliisissa varmasti löytyisi halukkuutta tehokkaampaan toimintaan. Lakia ja asetuksia rustaamaan uusiksi, ei siinä muu auta.

Vierailija
606/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä Länsi-Pakilassa on vialla? Kuulostaa karsealta.

Tämähän on mammapalstan unelma-aluetta. Korkeakoulutettuja, hyvätuloisia valkoisia ihmisiä täynnä..

Ja sitten tämä.

Joko alatte tajuta että se piru voi odottaa ihan missä vain? Ei sitä pääse karkuun.

Vierailija
607/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksei perhe anonut pojalle koulupaikkaa toisesta koulusta tai muuttanut jonnekin muulle alueelle. Ilmeisesti halu saada "oikeutta" oli tärkeämpää kuin oman lapsen hyvinvointi. Ymmärrän toki, että se on periaatteessa väärin, jos kiusattu joutuu vaihtamaan koulua. Mutta mulle oman lapsen hyvinvointi olisi tuossa tilanteessa tärkeämpää kuin halu saada "oikeutta", joten tekisin kaikkeni, että lapseni pääsisi vaihtamaan koulua tavalla tai toisella ja aloittamaan alusta paremmassa porukassa. Nyt tässä tuhlattiin valtavat määrät koulun, poliisin ja lastensuojelun resursseja ja yhteiskunnan varoja tähän eikä kukaan hyötynyt mitään.

Mä olen tästä ihan täsmälleen samaa mieltä. Olisin tehnyt mitä vain, että oma lapsi ei joutuisi kestämään tuollaista enää päivääkään. Omalla kohdalla saattaisi ulkomaankomennus hoitua helpoimmin - menis sinne sitten perheenä. Tai vaihtoehtoisesti, ihan hyvin voisin vaikka Hyvinkäältä ajaa duuniini, kunhan lapseni olisi turvassa. 

Oma lapseni on myös kohdannut fyysistä kiusaamista, mutta se onneksi loppui lyhyeen. Parasta oli, kun poikaani kuristaneen lapsen vanhempi väitti tilanteen muodostuneen sen vuoksi, että lapseni oli huudellut jotain tälle isolle laumalle, joka yritti tappaa hänet. Poikani on luokkansa pienikokoisin, ujo ja arka poika. Olispa ollu hauska olla kärpäsenä katossa, kun hän kävi huutelemassa jollekin isolle kiusaajalössille. Nykyisin seuraan tarkasti ja päivittäin, mikä lapseni mieliala on, ja kyselen kenen kanssa ja mitä tehden aikaa on vietetty. Näyttää siltä, että kiusaaminen olisi jäänyt tuohon yhteen syksyyn.  

Vierailija
608/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi alaikäinen, on kuitenkin vahingonkorvausvastuu. Lisäksi 15v rikosoikeudellinen vastuu. Miksi tätä ei ole viety käräjille vahingonkorvausvastuuna. Toisaalta, pitäisikö rikosoikeudellista ikärajaa laskea.

Vanha kunnon jalkapuu olisi kyllä hyvä. Oteyaan kaikki kanamunat matkaan. Häpeärangaistus käyttöön takaisin näille..

Vierailija
609/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se luonnevikainen kiusaaja kadu mitään, vaikka joutui poliisin puhutteluun. Pahantekonsa oli kohdistunut myös koko perheeseemme. Vailla omaatuntoa kiusaaja vaan jatkoi samaa peliään mustamaalaamalla ja vehkeilemällä, hännystelijöitäkin riitti juonikkaalla. Kiusaajan äitikin pilkkasi vanhempainillassa, eli taisi koko perheessä olla vikaa. 

Vierailija
610/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon kuri penskoille takaisin. ja kirkossa käynti pakolliseksi.

koulukuri käyttöön.

ken kuritta kasvaa se kunniatta kuolee.

Vierailija
611/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei nosteta eetterille koulukiusaamista?

Rasismia on jauhettu koko kesä ja meillä on omasta takaa suurempi ongelma just koulukiusaamiset.

On merkillistä, ettei voi tehdä mitään kunnon toimia? Koulu, rehtori, kiusaajien vanhemmat esiin ja tuomiolle. Miksi poliisi on voimaton?

Vierailija
612/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa muistuttamaan 90-luvun laman touhuja.

"Rikkaiden" lapsia kiusataan säälimättä. Kiusaajat ovat kotona kuulleet jäteväkeä edustavien vanhempien haukkuvan porvareita tms (ja kyllä, ovat jäteväkeä kun eivät ole kasvattaneet lapsiaan kohtelemaan muita hyvin).

Joka toinen oppitunti on häirikkö-show, ja välitunneilla saa pelätä. Koulu alistuu ja kiusattu väistää.

Poliisi ei tietenkään te mitään. Homma sivuutetaan olankohautuksella nuorten pikku pikku kujeiluna.

Paskaa. Kyllä ne pahimmat kiusaajat oli niitä rikkaiden pentuja. Niitähän sitä kiusattiin joilla ei ollut varaa pukeutua kuin muut.

Mua kiusas vähän kaikki...

Vierailija
613/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-pakilassa on 3,3% eritaustaisia

Vierailija
614/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vaan hyvätuloisten ja koulutettujen bulshittia. Aina voi marssia vartiointiliikkeseen ja pyytää henkilöturvasuojajaa lapselleen. Lasku yhteiskunnalle kun todisteet saadaan kasaan. Saap koulun lisäksi kaikki poliisitkin ja sossut juoksemaan kilpaa penikoiden perässä.

Lapselle voi laittaa sanelimen ja vartalokameran mukaan tarvittaessa. Lapsi on koulussa kutsuttuna paikalla, joten nokankoputtamista ei ole. Katotaan miten sitte suu pannaan kun asiat viedään laillisen puolelle edes.

Sen lisäksi jos ei yksi ala saamaan aisoihin niin kovennetaan otteita ja otetaan koulun kakaroista mittaa isommalla porukalla kiinnipidon merkeissä. Juoksutetaan niin kauan että oksentavat.

Lasulaput kun pistetään lopuksi vanhempien naaman eteen niin alkaa hymyt hyytymään.

Vierailija
615/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei nosteta eetterille koulukiusaamista?

Rasismia on jauhettu koko kesä ja meillä on omasta takaa suurempi ongelma just koulukiusaamiset.

On merkillistä, ettei voi tehdä mitään kunnon toimia? Koulu, rehtori, kiusaajien vanhemmat esiin ja tuomiolle. Miksi poliisi on voimaton?

Kun luiet edellisen viestini niin ymmärrät.

Vierailija
616/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että näitä kiusaajia perheineen suojellaan enemmän kuin kiusattua. Onko tämä oikein? Ei varmasti. Ei ole lapsen syy, jos vanhemmat esim. ansaitsevat hyvin ja asuvat hyvällä asuinalueella. Tuolla alussa joku kirjoitti, että porvarien kermaperse-pentuja pitääkin kiusata. On aika kieroutunut asenne kirjoittajalla. Olisi hyvä, jos kirjoittaja perustelisi, miksi pitää kiusata, jos jonkun vanhemmat ovat varakkaampia kuin kiusaajien vanhemmat. Ei se ole sen kiusatun syy, jos on varakkaasta perheestä.

Olen samaa mieltä, kuin kirjoittaja, jonka mielestä videota ei olisi pitänyt sumentaa, vaan kiusaajajoukkion naamat olisi pitänyt näyttää sumentamatta. Jos on muka kanttia kiusata, niin täytyy olla myös kanttia esiintyä omalla naamallaan. En tiedä, mutta arvelen, että monessa muussa maassa tuollaista kiusaamista ja häiriköintiä ei olisi katseltu noin kauan, vaan tekijät olisi erotettu koulusta ja toimitettu jonkinlaiseen rankaisulaitokseen miettimään tekojaan.  

Vierailija
617/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsi-pakilassa on 3,3% eritaustaisia

Ja nekin on sitten ihan oikeasti insinöörejä ja lääkäreitä. 

Ei, tämä ei ole rotu- vaan kurikysymys.

Vierailija
618/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä voi päätellä mihin vähemmistöön kiusaajat  kuuluvat.

Vierailija
619/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamies kirjoitti:

Tuohan on vaan hyvätuloisten ja koulutettujen bulshittia. Aina voi marssia vartiointiliikkeseen ja pyytää henkilöturvasuojajaa lapselleen. Lasku yhteiskunnalle kun todisteet saadaan kasaan. Saap koulun lisäksi kaikki poliisitkin ja sossut juoksemaan kilpaa penikoiden perässä.

Lapselle voi laittaa sanelimen ja vartalokameran mukaan tarvittaessa. Lapsi on koulussa kutsuttuna paikalla, joten nokankoputtamista ei ole. Katotaan miten sitte suu pannaan kun asiat viedään laillisen puolelle edes.

Sen lisäksi jos ei yksi ala saamaan aisoihin niin kovennetaan otteita ja otetaan koulun kakaroista mittaa isommalla porukalla kiinnipidon merkeissä. Juoksutetaan niin kauan että oksentavat.

Lasulaput kun pistetään lopuksi vanhempien naaman eteen niin alkaa hymyt hyytymään.

No ei se lapsi ole mitään pahaa tehnyt kuitenkaan, olkoon miten vaan kultalusikka suussa syntynyt. Olen itse ihan jäteporukasta siinnyt ja köyhissä oloissa varttunut, mutta silti moraali kohdillaan sen verran että en anna katkeruuteni vaikuttaa viattomiin lapsiin. 

Vierailija
620/1761 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat vaan näyttäneet videon niin, että pennut olisi tunnistettu!

Tämähän se. Näiden yksityisyyttä suojellaan ja ymmärretään ettei vain koidu mitään vahinkoa. Uhrista ei niinkään väliä.  Eikö suurin osa tapahtunut julkisella paikalla niin mikä estää tuomasta nimet ja kuvat esiin. 

Voisko yli lauta tehdä ehkä jotain kiusaamisen loppumiseksi? Siellä tehdään välillä hyvääkin.

Voi hyvänen aika. Kysytkö vakavissasi että joku Ylilauta tulisi "auttamaan"? Koko lauta on täynnä häiriintyneitä ihmisiä, jotka levittelevät ties mitä törkyä ja kiusaavat syyttömiä levittelemällä nettiin esim kuvia. Yhtä järkevä ehdotus kuin pyytää prätkäjengiläisiä joksikin kiusaamisen vastaisiksi lähettiläiksi..

Taitaa siellä olla liuta näitä koulukiusattuja kiusaamassa muita ihmisiä. Anonyymisti kun se on helppoa ja kivaa.

Tämä koko lauta on ihan sairas likatunkio. Osa näistä ihmisistä toki trollaa ajankuluksi, mutta osa on oikeasti ihan v i t u n sekaisin ja sairaita reppanoita.

Siellä on läpileikkaus kaikenlaista. Penskoja, trolleja, rikollisia, psykopaatteja. Mutta on ihan tavallisiakin ihmisiä. Olen itsekin osallistunut yhteen "operaatioon" sen kautta, jossa paljastettiin eräs rikos ja vinkattiin se medialle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi