Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin huono asenne

Vierailija
10.09.2023 |

Ärsyttää, onko kaikkien teinit samanlaisia velttoja, mitään eivät tee omatoimisesti kotona ja pyydettäessäkin vastahakoisesti tai vitkuttelemalla? Omallani oli kaveri kylässä ja olisi halunnut päästä ravintolaan kaverin kanssa syömään, vaikka kotonakin oli ruokaa. Ehdotin että voisivat kaverin kanssa laittaakin jotain mieleistä ruokaa, että olin juuri menossa kauppaan. No ei kelvannut. Sitten sanoin, että ok voi sitten mennä omilla rahoillaan syömään ravintolaan.

Nyt illalla sitten sanoi, että oli kuulemma todella noloa kun ehdotin että olisivat kaverin kanssa laittaneet ruokaa, eikä ollut ravintolaankaan mennyt, koska ei halunnut omia rahoja käyttää sellaiseen, minun olisi pitänyt maksaa. Kuulemma kaveri olisi vanhemmiltaan saanut rahaa ravintolaa varten.

Taustalla se, että ei ole edes siivonnut huonettaan kahteen viikkoon, vaan eilenkin lähti vaan huitelemaan siivoamatta, joten siivosin sen samalla kun siivosin muutkin huoneet, koska sieltä muuten kulkeutuu roskaa ja hiekkaa muihin huoneisiin. Koulussa myös saanut huonoja Wilma-merkintöjä, myöhästymisiä, unohduksia, kaverin kanssa juttelua tunneilla Argh!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet lapsesi kasvattanut.

Vierailija
2/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sen huoneen siivoaisi, jos joku tekee sen puolesta kun riittävästi välttelee? Tyhmäähän sellainen olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipojat keskimäärin aika lailla tuommoisia.

Vierailija
4/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sen huoneen siivoaisi, jos joku tekee sen puolesta kun riittävästi välttelee? Tyhmäähän sellainen olisi.

Siksi että saisi jotain, esim vanhempi maksaisi ravintolalounaan? Tyhmäähän se on olettaa että kaiken saa ilmaiseksi.

Vierailija
5/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isästä ottaneet mallia?

Vierailija
6/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä jatkossa kiinni noista huoneen siivoamisesta. Ennen ei lähdetä kaverille/ulos/kaupunkiin ennen kuin on huone siivottu.

Vierailija
7/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lapset määräävät, sitten teinit määräävät. Ja saavat kaiken tekemättä itse mitään. Vanhemmat hyysäävät ja palvelevat.

Vierailija
8/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä teinille vältellä kotitöitä ja monkua rahaa. Mutta teet kyllä virheen kun siivoat noin ison huonetta.

Vierailija
9/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, ihan itse olet laiminöylnyt kotikasvatuksen.

Vierailija
10/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei koskaan viety ravintolaan tai edes grillille. Huone piti olla siivottuna ja koska oli kokolattiamatto niin joka ilta piti nyppiä roskat pois. Siihen ei kuollu. Onnee vaan noitten nykyteinien kanssa...

Vierailija
11/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillistä teinille vältellä kotitöitä ja monkua rahaa. Mutta teet kyllä virheen kun siivoat noin ison huonetta.

Onko? Kyllä omat lapseni pitävät huoneensa siistinä.

Vierailija
12/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap, ihan itse olet laiminöylnyt kotikasvatuksen.

Ap:han ei antanut teinilleen rahaa.

Vierailija
13/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. En tiedä onko joku kasvatuksessa mennyt pieleen vai onko tyypillistä teinin käytöstä. Nyt sitten murjottaa huoneessaan kun annoin palautetta huonosta asenteesta ja että turha tuollaista tulla mulle selittämään, että on noloa teini-ikäisten laittaa itselleen ruokaa. Ap

Vierailija
14/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi ottaa loisilta lapsituet pois ja laittaa lapsiverot tilalle.

Vierailija
15/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on myös tällaisia teinipoikia:

https://www.seiska.fi/kotimaa/tapaus-mikkel-nakkalajarvi-nyt-puhuu-kiss…

Vierailija
17/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko tytöt erilaisia?

Vierailija
18/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko tytöt erilaisia?

Usein saattavat olla, koska ottavat äidistään mallia ja äiti on se joka raataa samalla kun mies katsoo jalkapalloa telkkarista ja avaa oluen.

Vierailija
19/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään teinit makaavat vaan puhelin kourassa eivätkä viitsi tehdä mitään.

Vierailija
20/54 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäisi ottaa loisilta lapsituet pois ja laittaa lapsiverot tilalle.

Liittyy aiheeseen miten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä