poikani kummi ei sitten lähettänyt edes joulukorttia pojalle:(
Kommentit (27)
ikinä. On niin masentunut oman elämänsä kanssa, ettei näe enää muita ollenkaan.
Vierailija:
Eikö kuitenkin pääasiallinen tarkoitus ole, että kummi on lapselle läheinen aikuinen, eikä niin, että lapsi paapoo kummia, jotta tämä viitsii edes sillä joulukortilla kerran vuodessa lasta muistaa.Numero en muista mikä
En tarkoita, että minua pitäisi paapoa, vaan kummilapsen vanhemmat voisivat myöskin pitää jonkinlaista yhteyttä. Edes sen joulukortin lähettää, jos ei muuta. Kyllä minä ainakin tunnen itseni hieman tyhmäksi, kun aina laitan sen lahjan menemään, mutta sieltä päin ei oteta missään vaiheessa mitään yhteyttä.
Mutta ap:llahan ei tästä ollutkaan kysymys.
Sitten elävät meidän näkökulmasta tuhlaillen, esim. ruokaa laitetaan roskiin, ostellaan kulutustavaraa paljon, käydään risteilyllä jne. Valittaa ettei saa omille lapsillekaan lahjoja, omat lapset ovat jo 16 ja 14 v. Kummipoikaa ei ole muistanut viime jouluna eikä tänä jouluna vaikka me on lähetetty kuvia, kortteja ja viime jouluna lahjakin.... Olisi edes pieni paketti lämmittänyt. Mutta kun ei niin ei. Tuntuu pahalta pojan puolesta.
Minua taas suututtaa kun ei kutsuta edes synttäreille... Olen nähnyt 12v kummilapseni viimeksi 2001, sen jälkeen en ole enää väkisin jaksanut tuppautua kylään. Joululahjan olen postittanut aina, paitsi tänä jouluna. Tuntuu jotenkin oudolle, kun en ole nähnyt vuosiin. No varmaan laitan sitten tammikuussa synttärilahjan kuitenkin...
Omat lapset isoja. Me ollaan myös lähetetty kuvia, lahjoja, soiteltu ja viestitelty mutta eipä tule meidän lapselle edes korttia. Ei lahjaa, ei siis mitään. Yksipuolista :(
8-vuotiaan tyttäreni toinen isoäiti ei ole koskaan lähettänyt syntymäpäiväkorttiakaan.
Tietenkään kummius ei ole yht kuin lahja- / lastenhoitoautomaatti. Mutta muistaminen ja yhteydenpito kummilapsiin on mielestäni ihan must. Jos niihin ei voi sitoutua, on parempi olla suostumatta kummiksi.