Tietääkä joku Kelan työttömyyskorvauksista
Liitossa päätökset käsitellään myös viikonloppuisin, mutta miten Kelalla?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis , jos täytät jatkohakemuksen asiointipalvelussa , niin saat maksupäivän tietää heti .
Jos hakemus ei jostain syystä mene virkailijan käsiteltäväksi .Menee aina ensin tilaan käsiteltävänä.
Apniin no sul silloin jotain muuta siinä. Esim. Päivä pois jos oot vaikka kunt.työtoiminnassa. tai oot kirjoittanut jotain lisätietoihin.jos on vain työtön työtön jne.. silloin näkyy maksup. Heti.
Ei ole mitään muuta kuin työtön joka kohdassa. Ainahan hakemukset käsitellään. Kelassa lukee myös, että vasta maksupäivää edeltävänä päivänä näkyy maksupäivä. Ap
älä jaksa trolli.
En ole trolli. Miten ihmeessä, joku voi saada tiedon maksusta heti, kun ei Kelan mukaan ole mahdollista? Puhuttekohan jostain muusta tuesta.
Ap
Ap et sitten osannu mennä Kelan sivuille vaan tulit tänne...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis , jos täytät jatkohakemuksen asiointipalvelussa , niin saat maksupäivän tietää heti .
Jos hakemus ei jostain syystä mene virkailijan käsiteltäväksi .Menee aina ensin tilaan käsiteltävänä.
Apniin no sul silloin jotain muuta siinä. Esim. Päivä pois jos oot vaikka kunt.työtoiminnassa. tai oot kirjoittanut jotain lisätietoihin.jos on vain työtön työtön jne.. silloin näkyy maksup. Heti.
Ei ole mitään muuta kuin työtön joka kohdassa. Ainahan hakemukset käsitellään. Kelassa lukee myös, että vasta maksupäivää edeltävänä päivänä näkyy maksupäivä. Ap
älä jaksa trolli.
En ole trolli. Miten ihmeessä, joku voi saada tiedon maksusta heti, kun ei Kelan mukaan ole mahdollista? Puhuttekohan jostain muusta tuesta.
Ap
Hakemusten käsittelyajat
Valitse etuus
Työttömyysturva, jatkohakemukset
Keskimääräinen käsittelyaika
3
päivää hakemuksen saapumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan köyhiä kyykytettiin enemmän. Paperilomakkeelle piti kirjoittaa joka päivän kohdalle päivämäärä ja työtön, työtön, työtön... Ja alle nimikirjoitus .
Vierailija kirjoitti:
Ap et sitten osannu mennä Kelan sivuille vaan tulit tänne...?
Osasin kyllä ja ihmettelen vaan miksi käsittely kestää pitempään kuin viimeksi. Ja tuo Kelan sivun kirjoitus, että viikonloppu sisältyy käsittelypäiviin. Toivottavasti sinulta ei nyt mene yöunet.
Ap
Tein puhelimitse työttömyysajan ilmoituksen kelaan niinkuin aina ennenkin, mistähän mahtaa johtua että välillä tyttömyyspäiväraha menee heti maksuun, ja välillä virkailija sanoo että menee käsittelyyn, mutta aina on raha aikaisemmin tullut tilille kahden arkipäivän kuluessa, kun olen pyytänyt virkailijaa kiirehtimään käsittelyä. Nyt keskiviikkona soitin kelaan ja jätin puhelimitse tyttömyysajan ilmoituksen, virkailija sanoi ei mene heti maksuun vaan menee käsittelyyn, kysyin että voisiko virkailija kiirehtijä käsittelyä, sillä minulla ei ole muita tuloja hän lupasi, mennessäni perjantaina pankkiin oli minulle suuri pettymys että tililleni ei ollut tullut tyttömyysajan maksua. Olen siis rahaton ainakin maantaihin. Ikävintä tässä on se että kun minulla ei ole pankkikorttia, niin joudun aina menemään pankkiin tarkistamaan saldon ja lähin pankki on 50 kilometrin päässä. Kuinka kela voi toimia näin olen rahaton ja jääkaapissa on vaan valo. Osaako kukaan neuvoa mitä teen jos raha ei vielä Maantaina näy tililläni. Hyvää kesää kuitenkin kaikesta huolimatta kaikille.
Mikä ei ole? Kolme päivää jatkohakemusten käsittely.
Ap