Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun miniä tulee kylään

Vierailija
10.09.2023 |

Ihastele miniän ulkonäkö ja vaatetus ja lapset.
Pane parasta pötyä pöytään mutta leiki samalla lasten kanssa.
Kysele heidän kuulumisiaan utelematta.

Älä puhu itsestäsi mitään , se olisi itsekästä. Pidä sairautesi, lääkkeesi, siivouksesi omana tietonasi, mahdolliset harrastukset jne.
Älä puhu muista sukulaisista mitään, ei miniää kiinnosta puolisonsa kummitädin sairaus tai leskeksi jääminen.
Älä puhu ilmoista, puhu henkeviä. Miniää ärsyttää typerät small talkit, sää, marjasato, sienet jne

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä on ihan normaali vieras. Käyttäydy niin kuin käyttäytyisit muitakin vieraitasi kohtaan.

Täältä kun lukee vaatimuksia anopeista miniät eivät ole normaaleita vieraita. He haluavat puhuttavan just heitä miellyttävistä asioista.

Öh. Puhutko sinä siis muillekin vieraille asioista joita he ei halua kuulla????

Yleensä tavalliset keskustelunaiheet kuten sienisato, sateet ja kyläjuhlat eivät loukkaa ketään muita kuin miniää. He päättävät, keskustellaanko ilmastonmuutoksesta vai lastenvaatteiden hinnoista.

Nuorilla ei keskustelutaito riitä kuin itseään kiinnostaviin asioihin. Joku small talk sienisadosta vieras asia, kaupungin kynsistudiot olisi kiinnostavampi aihe .

Vierailija
22/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä on ihan normaali vieras. Käyttäydy niin kuin käyttäytyisit muitakin vieraitasi kohtaan.

Täältä kun lukee vaatimuksia anopeista miniät eivät ole normaaleita vieraita. He haluavat puhuttavan just heitä miellyttävistä asioista.

Yleensä tavalliset keskustelunaiheet kuten sienisato, sateet ja kyläjuhlat eivät loukkaa ketään muita kuin miniää. He päättävät, keskustellaanko ilmastonmuutoksesta vai lastenvaatteiden hinnoista.

Nuorilla ei keskustelutaito riitä kuin itseään kiinnostaviin asioihin. Joku small talk sienisadosta vieras asia, kaupungin kynsistudiot olisi kiinnostavampi aihe .

Silti poikasi halusi tuollaisen vaimon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän teennäinen anoppi olisit mun makuun :D

Ottaisit kuitenkin ennemmin tuon version kuin tyypin, joka arvostelee ulkonäkösi etenkin hiukseni ovat hänelle pakkomielle. Aina väärä hiusmalli ja pitäisi käydä hänen kampaajallaan. Elämää ilahduttavana asiana lista henkilöistä jotka ovat kuolleet. Ei ole aikaisemmin puhunut ko. ihmisistä mitään eli ovat minulle täysin tuntemattomia. Iloa irtoaa myös sairauksista... kenellä taas on mitäkin löydetty.

Kyseessä on äitini. Anoppini on muuten fiksu, mutta utelee ihan liikaa äitini asioista.

-ohis

Vierailija
24/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään noisra ei ole tavallinen puheenaihe

- vain sienestäjiä kiinnostaa sienisato

- mitä ihmettä kyläjuhlat kuuluu ihmiselle joka ei asu siellä kylässä

- ei kai sitä sadettakaan voi loputtomiin vatkata? Sitäpaitsi kaupungissa asuessa sää menettää merkityksensä kun ei se vaikuta arkeen mitenkäön.

Minun appivanhempani jauhoivat just tuollaisista loputtomiiiin.

Vierailija
25/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miniä on syntyperäinen kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, on minuunkiin, vanhaan metsäläiseen, verrrattuna himosienestäjä ja - marjastaja. Löytyy keskustelunaihetta. Tosin rasitan heitä myös suvulla koska lapsiin on vanhemmiten herännyt halu tietää niin isänsä kuin minun puoleisesta suvusta enemmän. Itsekään en tunne lukuisia serkkujani mutta lupasin jonkunlaista sukupuuta tehdä.

Vierailija
26/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sekopää? Kauhujen anoppi vissiin? 

Vierailija
27/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miniä on syntyperäinen kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, on minuunkiin, vanhaan metsäläiseen, verrrattuna himosienestäjä ja - marjastaja. Löytyy keskustelunaihetta. Tosin rasitan heitä myös suvulla koska lapsiin on vanhemmiten herännyt halu tietää niin isänsä kuin minun puoleisesta suvusta enemmän. Itsekään en tunne lukuisia serkkujani mutta lupasin jonkunlaista sukupuuta tehdä.

Hauska kuulla, olet kuin minun jo edesmennyt anoppini. Puhuttiin lähes kaikesta; miehen lapsuudesta, elämästä maatilalla "yksinhuoltajana", kun appiukko oli reissuhommissa. Hän lähetti minulle myös tietoja mieheni esivanhemmista ( olen kiinnostunut sukututkimuksesta) ja entisajan parannuskeinoista, kun lääkäri oli kaukana. Ihana, positiivinen ihminen! Minulla on ikävä...

Vierailija
28/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei miniää kiinnosta puolisonsa kummitädin sairaus tai leskeksi jääminen."

No ei todellakaan kiinnosta. Etenkään ne sairaudet, ja varsinkaan välikäsien kautta kuultuna. Ei edes oman kummitätini sairaudet. Jos kummitäti itse haluaa sairauksistaan kertoa, se on eri asia. 

Kun puolisoni kummi jäi leskeksi, se kerrottiin puolisolleni, ja hän kertoi sen minulle.

Kun minun kummini jäi leskeksi, se kerrottiin minulle, ja minä kerroin sen puolisolleni.

Joskus nuorempana yritin toimia viestinvälittäjänä puolisoni ja hänen äitinsä välillä, mutta sitten kyllästyin leikkimään rikkinäistä puhelinta.