Onko sulla ollut aikuisiällä mahatautia?
Kuulostaa utopistiselta ajatukselta.. Tuli vaan mieleen, kun luin keskustelua ämpäreistä ja joku sanoi, että niitä on hyvä pitää varalla mahatautia ja oksentamista varten.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
On. Montakin kertaa.
Etkö pese käsiäsi vai miksi sen olet saanut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Montakin kertaa.
Ap
No kuule nuolen ovenkahvoja tietenkin ja pöntön reunoja huoltiksella. Mitäpä veikkaat? Ei sitä tiedä. Tulee kun tulee, kun on ihmisten kanssa tekemisissä.
Mulla ollut kunnon oksennustauti viimeksi ala-asteikäisenä, vaikka mulla on päiväkoti-ikäinen lapsi. 1,5 vuotta sitten kun meille iski noro niin mulla se oireili vain mahakipuna, joka meni yön aikana ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Montakin kertaa.
Ap
No kuule nuolen ovenkahvoja tietenkin ja pöntön reunoja huoltiksella. Mitäpä veikkaat? Ei sitä tiedä. Tulee kun tulee, kun on ihmisten kanssa tekemisissä.
Koskettelet varmaan kasvojasi pesemättömillä käsillä tai et pese niitä kunnolla, aika harva pesee.
"Hygienia on tärkein asia vatsataudin ehkäisemisessä. Jos hygieniasta ei kykene syystä tai toisesta huolehtimaan, se voi altistaa vatsataudeille."
Ap
Sinustako siis ihanteellinen yhteiskunta on mahatautinen? No, kukin tyylillään.
Helppohan se on vältellä mahatautia kun viettää päivät av-palstalla eikä näe kuin ehkä kaupan kassan silloin tällöin. Itse sairastun näihin tosi harvoin koska osaan tosiaan pestä käteni, mutta noron olen silti saanut pari kertaa aikuisiällä kun on ollut pakko hoitaa norossa viruvaa omaista eli lähikontaktia on ollut mahdoton välttää. Viime kerrasta on nyt kymmenisen vuotta. Jos olisi omia lapsia niin varmasti olisi ollut useammankin kerran. Aika naurettavaa päteä tällaisella.
Joo, viimeksi oli viime jouluna. Meitä oli 11 ihmistä viettämässä joulua samassa paikassa ja kaikki sairastuimme. Meillä muuten on oksentamiseen vati, ei ämpäri.
On, siitä on kyllä 20 vuotta aikaa. Ensimmäinen lapsi meni päiväkotiin. Ja se kyllä toi päiväkodista sen verran vahvoja tartuntatautikantoja, että vaikka en ollut vatsatautia tai influenssaa sairastanut aikuisiällä, niin ei oma vastustuskyky niihin pystynyt vastaamaan! Mutta nyt en ole taas vatsatauteja sairastanut taas pitkään aikaan, ainakaan sillä tasolla, että kummastakaan päästä olisi tavaraa lentänyt.
On. Viimeksi koronan takia lensi oksennus ja ripuli. Sitä ennen vatsataudin aiheutti noro.
Pesen käteni kunnolla saippualla, huonosta hygieniasta ei johdu.
kun jua 1l kossua kyllä pöpöt pakenee molemmista päistä minä huuhdon elimistön viikottain kyllä lähtee pöpöt
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se on vältellä mahatautia kun viettää päivät av-palstalla eikä näe kuin ehkä kaupan kassan silloin tällöin. Itse sairastun näihin tosi harvoin koska osaan tosiaan pestä käteni, mutta noron olen silti saanut pari kertaa aikuisiällä kun on ollut pakko hoitaa norossa viruvaa omaista eli lähikontaktia on ollut mahdoton välttää. Viime kerrasta on nyt kymmenisen vuotta. Jos olisi omia lapsia niin varmasti olisi ollut useammankin kerran. Aika naurettavaa päteä tällaisella.
Ihanteellinen yhteiskunta on mahatauditon, eikä se olisi edes vaikeaa, kunhan vaan kaikki pesisivät kätensä HUOLELLISESTI. Käyn töissä paikassa, jossa on kaikenlaista rähmäkäpälää ja nenänkaivajaa pyörimässä. Lapsiakin on eikä heidän mahatautinsa ole tarttuneet minuun, kun olen pessyt käsien lisäksi ovenkahvoja ja muita pintoja, enkä ole koskenut oksennuksiin paljain käsin.
Ap
On ollut vaikka pesen kädet huollellisesti. Molemmista päistä on lentänyt yhtäaikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanteellinen yhteiskunta on mahatauditon, eikä se olisi edes vaikeaa, kunhan vaan kaikki pesisivät kätensä HUOLELLISESTI. Käyn töissä paikassa, jossa on kaikenlaista rähmäkäpälää ja nenänkaivajaa pyörimässä. Lapsiakin on eikä heidän mahatautinsa ole tarttuneet minuun, kun olen pessyt käsien lisäksi ovenkahvoja ja muita pintoja, enkä ole koskenut oksennuksiin paljain käsin.
Ap
Kannattaisi sitten varmaan opetella mikä utopia on ennen kuin väittää jotain utopistiseksi vaikka tarkoittaa päinvastaista. Ainakin jos yrittää esittää olevansa muita parempi ja fiksumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaisi sitten varmaan opetella mikä utopia on ennen kuin väittää jotain utopistiseksi vaikka tarkoittaa päinvastaista. Ainakin jos yrittää esittää olevansa muita parempi ja fiksumpi.
Utopistinen = epätodellinen, epärealistinen.
Samat sanat sinulle, minä en esittänyt olevani muita fiksumpi, toisin kuin sinä..
Ap
Pitäskö alkaa liikkummaan?
https://www.meme-arsenal.com/memes/1c0c008b0a00c9b435b96e6784eb1f91.jpg
Olen, sain todennäköisesti tartunnan asiakkaasta. Ja toinen kerta oli ruokamyrkytys pitopalveluruoan takia.
On, viimeksi menneenä talvena.
Sitä ennen 10 vuotta välissä.
Pesen käteni aina saippualla, myös vessassa käynnin jälkeen.
Lapseton N40
Lapset tuovat päiväkodista. Ihme on jos joku pikkulasten vanhempi on onnistunut välttämään tartunnan hoitaessaan ympäriinsä oksentavaa lastaan.
On juu.