Te vaihdevuosi-ikäiset, joilla alapään kuivumisesta oireita...
Millaisia oireita teillä on? Minulla limakalvojen polttelua ja kutinaakin. Minulla oireet pääasiassa toispuoleisia... toisella puolella nämä oireet. Mutta kait se on ihan normaalia? Onko muilla ihan tasaisesti joka puolella...?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko kuiva tiukemmalta?
Jää esileikki väliin ja testaa
Miksi aloittaa tästä aiheesta ? Miksi et mene apteekkiin ja pyydä apua .OLettepa mitättömiä. Ja ketä kiinnostaa lukea toisten alapäävaivoista?
Rintasyövän sairastaneena en voi käyttää mitään hormonaalista hoitoa eli esim Vagifemia. Minulla oli tosi kipeät limakalvot, punaiset ja haavoilla. Kaikki teki kipeää. Nyt vaan koitan ei-hormonaalisia valmisteita kuten Lactal Balans, Repadina, Gynevia. Bepanthenia ihorikkoihin joita tulee pienestäkin ärsytyksestä kuten pyyhkimisestä. Mikää ei kuitenkaan 100 % auta näihin vaivoihin. Rahaa palaa ja kannattaakin nämä tuotteet tilata nettiapteekeista. Hintaerot ovat aika paljon suoraan liikkeestä ostettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän vagifemia, silti on oireita. Kyselen muiden kokemuksia
Ap
Ap, Vagifemia käytetään vain pari kolme kertaa viikossa.
Lääkäri voi reseptillä määrätä toisinkin.
Vagifemin lisäksi, voi emättimeen käyttää myös kosteuttavia aineita/ öljyjä.
Apteekista saa hyviä neuvoja tähän. Kun vaan rohkeasti farmaseutilta kysyy.
Ja lopuksi, kannatta yrittää se paikallinen kirvely ja polte OIKEIN.
Ettei se lopulta olekin sitä, että se virtsaputki joka kirvelee, ei emätin?
Virtsputken kirvelyynkin on useita syitä.
Saattaisi olla jossain vaiheessa hyvä, käydä lääkärissä tuon ongelman kanssa.
Jos jotakuta ei kiinnosta lukea vaihdevuosivaivoista niin menkää pois täältä niitä lukemasta ja kommentoimasta typerästi! Tämä on vaiva jonka JOKAINEN nainen tulee jossain vaiheessa käymään läpi. Ei tätä tajua nuoret naiset eikä varsinkaan miehet.
Vierailija kirjoitti:
Hiero sitä hiekkapaperilla niin tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitäpä sitä naisen kivuista välittämään, pääasia, että mies nauttii tiukasta.
Saattaa olla myös bakteerivaginoosia joten käynti gynellä voisi olla järkevää. Siihen on sitten omat lääkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Rintasyövän sairastaneena en voi käyttää mitään hormonaalista hoitoa eli esim Vagifemia. Minulla oli tosi kipeät limakalvot, punaiset ja haavoilla. Kaikki teki kipeää. Nyt vaan koitan ei-hormonaalisia valmisteita kuten Lactal Balans, Repadina, Gynevia. Bepanthenia ihorikkoihin joita tulee pienestäkin ärsytyksestä kuten pyyhkimisestä. Mikää ei kuitenkaan 100 % auta näihin vaivoihin. Rahaa palaa ja kannattaakin nämä tuotteet tilata nettiapteekeista. Hintaerot ovat aika paljon suoraan liikkeestä ostettaessa.
Mitä tapahtuu jos rintasyövän sairastanut käyttää hormonaalisia hoitoja? Eikös paikallishoito kuitenkin ole ok, se vaikuttaa paikallisesti eikä systeemisesti?
Käytä Ovestin-voidetta ohjeen mukaan. Voimakkaatkin oireet katoavat parissa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat rintasyövän sairastaneet naiset voivat syöpähoitojen päätyttyä käyttää paikallista estrogeenihoitoa. Tarkista asia lääkäriltäsi, jottet kärsi turhaan.
Vagifemiin kannattaa hommata gyneltä resepti niin saa paljon halvemmalla.
Pelkkä Vagifem ei auttanut mulla, oli niin ikävän kuiva olo. Käytin Ovestinia ulkoisesti ja otin viikon kuurina joka päivä Vagifemiä, jo alkoi helpottaa!
Mulla on ollut 20 vuotiaasta asti alapää kuiva kuin korppu,kirvelyä,kutinaa tämän vuoksi en ole oikeastaan seksiä harrastanut nolo ja kivulias sekä ärsyttävä vaiva. Ei auta mitkään voiteet yms.
Puoli vuotta sitten käynyt gynekologilla. En tiedä voiko tässä ajassa kehittyä joku valko- tai punajäkälä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos jotakuta ei kiinnosta lukea vaihdevuosivaivoista niin menkää pois täältä niitä lukemasta ja kommentoimasta typerästi! Tämä on vaiva jonka JOKAINEN nainen tulee jossain vaiheessa käymään läpi. Ei tätä tajua nuoret naiset eikä varsinkaan miehet.
Väärin! Tämä aihe saattaa koskettaa myös niitä nuoria naisia, joilta on jouduttu poistamaan munasarjat. Esimerkiksi mun kohdalla kirvely äityi niin pahaksi, etten pystynyt liikkumaan enää lainkaan ja suunnittelin tekeväni itse ^urhan. Mulle apu löytyi juuri tuosta jo aiemmin mainitusta voidemaisesta Ovestinista.
N26
Vierailija kirjoitti:
Olen 65 ja kosteata on edelleen...
Tämä tieto varmaankin auttaa jokaista ko. oireesta kärsivää.
Onpa kalliita nuo voiteet ja puikot kun katsoin :0
Aqalan L on toimiva tuote. Sitä sipaisen pari kertaa päivän mittaan ja toimii. Myös seksin jälkeen. Liukkariin ei ole tarvetta itsellä. Reseptillä tulee vielä edullisemmaksi. Eivät toimineet nuo nimenomaan jalkovälikuivuudenpoistoon tarkoitetut tuotteet.