Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietin viisikymppiset "yksin"

Vierailija
10.09.2023 |

Oli perhe mutta ei muita. Käytiin syömässä ravintolassa ja siinä se. Mites muiden viisikymppiset?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut perhettä ja olin jäädä ratikan alle kännipäissäni. 

Vierailija
22/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikon ulkomaan reissulla. Yksin tosin mutta oli kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et järjestänyt iso kemuja? 

Ei ollut ketään kenet olisi voinut niihin kutsua.

Vierailija
24/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viisikymppiset edessä muutaman vuoden päästä. Olen lapseton mutta on miesystävä, ja ystäviä on useita. Jos vain jaksan, järjestän jonkinlaiset juhlat. Mutta olen huomannut sen, että useimmat ystäväni ovat elämässään niin väsyneitä, stressaantuneita ja kuormittuneita että itse pitää tehdä aloitteet ja eri tavoin houkutella ja varmistella ihmisiä saapumaan kohtaamisiin. Sitten kun heidät saa paikalle meillä on kyllä hauskaa ja mukavaa, mutta olen usein se ylläpitävä taho joka kutsuu ihmiset koolle. Oli se sitten kahvilakäynti, leffailta, konsertti, illanvietto tai mikä milloinkin.

Useampikin ystävä valittaa yksinäisyyttä mutta ei saa aikaiseksi vastavuoroisesti järjestää tai kutsua koolle tai itse nähdä vaivaa että jotain tapahtuisi. Joutuuhan siinä myös silloin ottamaan riskin ettei kukaan tule. Välillä se mua vähän harmittaakin että jotkut tuntuvat odottavan muilta "valmista ohjelmaa" mutteivät jaksa itse järjestää, tai eivät välttämättä kerro aikovatko osallistua ilman että kyselee perään. Toisaalta ymmärrän heitäkin koska esim. masennus vie aloitekyvyn ja voimat.

Mutta suosittelisin kaikille seuraa kaipaaville joilla on lähipiirissä jonkinlaisia kavereita olemaan itse aktiivinen ja kutsumaan ihmisiä koolle. Harvalla keski-ikäisellä on niin onnellinen tilanne että kaveripiiri järjestäisi spontaanisti ystävälle yllätysjuhlia tms. Ihmiset ovat tosi väsyneitä!

Vierailija
25/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en juhlinut ja ne onnitteli jotka muisti.. eipä tuo mitenkään ihmeellinen päivä ollut ja varmasti 60 vuotis päivät on samaa rataa. en juhli!

Vierailija
26/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden päästä edessä ja yksin vietän. Siis todellakin yksin, ei ole perhettä, puolisoa tai sellaisia ystäviä, joiden kanssa juhlia.

Ohiksena sanon, että oikeasti yksin olevana ja välillä yksinäisenäkin, koen hyvin kummallisena kertomukset, joissa tehdään jotain "yksin" ja kuitenkin mukana on perhe (ties kuinka laaja) tai puoliso. Minusta tuollainen on loukkaava niin niitä perheitä kuin puolisoitakin kohtaan ja tuntuu myös ikävältä meistä aidosti yksin olevista.

Meillä on huonot välit miehen kanssa eikä ole kuin mies ja lapsi, siinä mun perheeni.ap

Et siltikään ollut oikeasti yksin. 

Kiinnostaisi kuulla, onko joku aidosti yksin oleva juhlistanut viisikymppisiään yksin jotenkin? Itse aion mennä johonkin oikein kunnolliseen kasvohoitoon, jos en muuta keksi. Mietin myös, että olisiko minusta lähtemään yksin viettämään hotelliyötä vai tuntuisiko entistä surkeammalta yksin upeassa huoneessa.

Käyn usein yksin kahvilla, syömässä, näyttelyissä jne., joten mistään tuollaisesta ei juhlafiilistä tule. Pakko myöntää, että en koskaan kuvitellut, enkä olisi halunnut elämäni näin menevän, että viiskymppisiä joutuu yksin viettämään.

Vierailija
27/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et järjestänyt iso kemuja? 

Koska ei ole ketään, joita kutsuisi kemuihin. t. joku muu

Vierailija
28/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et ole viettänyt synttäreitäsi yksin, et edes tajua mitä yksin olo on.

Vierailija
29/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, olenko ollut joskus sinkku? Tai mistä sinä tiedät, millainen perhe minulla on? Moni perheellinen on yksinäisempi kuin sinkku jolla on muutama ystävä.

Vierailija
30/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kun mainitsit , että Yksin , olihan sinulla Perhe et ollut Yksin!

Jos olisit Halunut, että on suurempi porukka juhlimassa Syntympäpäiviäsi olisit Kutsutnut heitä ja Hyvissä ajoin!

Itselläni on edessä ensi vuonna,

En tiiä Haluanko viettää niitä Ollenkaan vai pitää suuretkin juhlat kyllä oli mielessä järjestää Suuretkin juhlat mutta..

En tiedä nyt.

On semmoinenkin haave ollut, että lähtisin katsomaan Pariisin Olympialaisia.

Mutta ei ole rahaa niin paljoa

Olisi elämäni ensimmäinen kerta matkustaa lentokoneella ja ylipäätäänsä Ranskaan tai noin kauas!

En ole matkustanut kun Tanskaan, Viroon ( Talliinaan ) , ja Ruotsiin siinä ne ulkomaan matkat Elämäni aikana on .

En ole kymmeniin vuosiin

Matkustanut mihinkään Ruotsin enkä Tallinnan, Viron laivoilla.

Vierailija
31/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit Halunut, että on suurempi porukka juhlimassa Syntympäpäiviäsi olisit Kutsutnut heitä ja Hyvissä ajoin!

En tiiä Haluanko viettää niitä Ollenkaan vai pitää suuretkin juhlat kyllä oli mielessä järjestää Suuretkin juhlat mutta..

En tiedä nyt.

Olisi elämäni ensimmäinen kerta matkustaa lentokoneella ja ylipäätäänsä Ranskaan tai noin kauas!

En ole matkustanut kun Tanskaan, Viroon ( Talliinaan ) , ja Ruotsiin siinä ne ulkomaan matkat Elämäni aikana on .

En ole kymmeniin vuosiin

Ei ole ketään ketä kutsua. Olisin pitänyt isot juhlat, jos vaan olisi ihmisiä ketä niihin kutsua.ap

Vierailija
32/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä nyt.

En ole kymmeniin vuosiin

Ei ole ketään ketä kutsua. Olisin pitänyt isot juhlat, jos vaan olisi ihmisiä ketä niihin kutsua.ap

Eli viihtyisit huomion keskipisteenä.  :)   Onneksi se onnistuu edes vauvapalstalla.

Vierailija
33/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä nyt.

En ole kymmeniin vuosiin

Eli viihtyisit huomion keskipisteenä.  :)   Onneksi se onnistuu edes vauvapalstalla.

Olisihan se kivaa, jos olisi ystäviä.

Vierailija
34/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden päästä edessä ja yksin vietän. Siis todellakin yksin, ei ole perhettä, puolisoa tai sellaisia ystäviä, joiden kanssa juhlia.

Ohiksena sanon, että oikeasti yksin olevana ja välillä yksinäisenäkin, koen hyvin kummallisena kertomukset, joissa tehdään jotain "yksin" ja kuitenkin mukana on perhe (ties kuinka laaja) tai puoliso. Minusta tuollainen on loukkaava niin niitä perheitä kuin puolisoitakin kohtaan ja tuntuu myös ikävältä meistä aidosti yksin olevista.

Meillä on huonot välit miehen kanssa eikä ole kuin mies ja lapsi, siinä mun perheeni.ap

Miksi jäät tuommoiseen liittoon, tuhlaat ainoaa elämääsi?

Vierailija
35/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, olenko ollut joskus sinkku? Tai mistä sinä tiedät, millainen perhe minulla on? Moni perheellinen on yksinäisempi kuin sinkku jolla on muutama ystävä.

On myös sinkkuja joilla ei ole yhtään ystävää.

Vierailija
36/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siltikään ollut oikeasti yksin. 

Kiinnostaisi kuulla, onko joku aidosti yksin oleva juhlistanut viisikymppisiään yksin jotenkin? Itse aion mennä johonkin oikein kunnolliseen kasvohoitoon, jos en muuta keksi. Mietin myös, että olisiko minusta lähtemään yksin viettämään hotelliyötä vai tuntuisiko entistä surkeammalta yksin upeassa huoneessa.

Käyn usein yksin kahvilla, syömässä, näyttelyissä jne., joten mistään tuollaisesta ei juhlafiilistä tule. Pakko myöntää, että en koskaan kuvitellut, enkä olisi halunnut elämäni näin menevän, että viiskymppisiä joutuu yksin viettämään.

En ole ihan vielä 50 mutta tiedän viettäväni päivän yksin tai sitten töissä. Muistan kun täytin 40 olin kotona ja söin itse tekemääni täytekakkua. Ajattelin että miten elämä on voinut mennä siihen pisteeseen ettei minulla ole ketään.  Silloin tunsin oloni todella yksinäiseksi.

Vierailija
37/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäät tuommoiseen liittoon, tuhlaat ainoaa elämääsi?

Avasit juuri Pandoran lippaan...

Vierailija
38/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ne meni mutta haettiin noutoruokaa kotiin. En nauti juhlista ja ovat myrkkyä. 

Vierailija
39/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sentään perhe. 

Vierailija
40/60 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juhlinut synttäreitäni viimeksi 18-vuotiaana. Se olikin viimenen vuosi kun mulla kavereita vielä oli. N35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä