Miten päästä yli koulukiusaamisesta?
Minua kiusattiin neljännestä luokasta yhdeksänteen luokkaan asti. Nykyään olen pian 19 vuotta täyttävä nuori nainen, ja aina välillä kiusaamiskokemukset edelleen vaivaavat minua. Kärsin myös kaikenlaisista mielenterveyden ongelmista, ja uskon että kiusaaminen on niihin osasyy. Miten päästä yli?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Itseäni "kiusattiin" koko peruskoulun ajan. Siis rajua fyysista ja henkistä väkivaltaa.
No, nyt olen 44-vuotias ja olen ollut toistaiseksi voimassa olevalla tk-eläkkeellä 10 vuotta. Eli en ole toipunut.
Suomella ei aivan oikeasti ole muuten varaa menettää nuorisoaan tällä lailla. Ei se ole mitään kakaroiden naljailua. Tällä on pitkäkestoiset kansantaloudelliset vaikutukset.
"Im obsessed with how amazing I am." Tuo on minusta hyvä mantra toisteltavaksi itsetunnon kohotukseksi. Yritä myös antaa anteeksi ja pyri rakastamaan kaikkia ihmisiä. Kun pitää mielessä että elämä voi loppua vaikka huomenna, niin on helpompi unohtaa menneet ja kaikki turhat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi kun saisi a.m.p.u.a kiusaajansa. Mutta tässäkään asiassa Suomi ei välitä kansalaistensa hyvinvoinnista, koska se paras mahdollinen terapia tämänkin asian hoitoon on tehty laissa kielletyksi. Pekka-Eric Auvinen oli joka tapauksessa sankari.
Mikä helvetin sankari? Eihän se mitään kiusaajiaan ampui vaan ampui ihan summanmutikassa kaikkia mahdollisia. Pelkuri paska se oli.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ole juurikaan käsitelty. Olin kasarilla kiusaaja.
Yleensä kaveriporukassa mukana, mutta myös aloittajana, Murrosikä ja hirveä vertaispaine.
Haluan niin paljon syvästä sielustani pyytää anteeksi.
Saat anteeksi t.ap.p.a.mal.la itsesi. Anna entisille uhreillesi se viimeinen veriuhri. Ilahduta heitä ja salli heille lopultakin mahdollisuus päästä eteenpäin elämissään päättämällä omasi. Naru kaulaan tai kuula omaan päähäsi on paras joululahja jonka voit uhreillesi tänä jouluna antaa.
If you are willing to look at another persons behavior toward you as a reflection of the state of their relationship with themselves rather than a statement about your value as a person, then you will, over a period of time cease to react at all.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi, kun kohtaisi kiusaajat ja näin mitä reppania olivat. Mutta terapia on aina hyvä.
Taas näitä voimafantasioita :D
Niin, kiusaajilla ja vielä nykykiusaajilla, vähän lällällää ja homo tapa ittes hihihi (tulkaa kaverit vähän lähemmäs tai ottakaa edes kuva tosta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi kun saisi a.m.p.u.a kiusaajansa. Mutta tässäkään asiassa Suomi ei välitä kansalaistensa hyvinvoinnista, koska se paras mahdollinen terapia tämänkin asian hoitoon on tehty laissa kielletyksi. Pekka-Eric Auvinen oli joka tapauksessa sankari.
Mikä helvetin sankari? Eihän se mitään kiusaajiaan ampui vaan ampui ihan summanmutikassa kaikkia mahdollisia. Pelkuri paska se oli.
Auvinen teki palveluksen yhteiskunnalle jos hän esti yhdestäkin uhristaan tulemasta tulevaa kokoomuksen äänestäjää. Niitä pahimpia kiusaajia kaikista.
Kannattaa unohtaa. Kun ei muista kaikkea ikävää, niin menee paremmin.