Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on käydä töissä?

Vierailija
09.09.2023 |

Esimerkki.
Heräät aamulla kello 6 ja nopeasti yrität tehdä aamutoimet ja syödä kiireellä että ehdit töihin kello 7. Työpäivän päätyttyä olet kotona kello 16. Tätä samaa rumbaa joka arkipäivä ja työ on epämukavaa ja heikko palkka. Mitä järkeä tuhlata elämä tuollaiseen?
6 tuntia jää illalla omaa aikaa ja siitäkin menee suuriosa ruoanlaittoon ja syömiseen, kaupassa käyntiin, suihkussa käyntiin. Miten tuollaista oravanpyörää pitäisi jaksaa ja mikä siihen motivoi? Itse olen ollut työttömänä nyt pitempään ja elämä on paljon parempaa kuin tuossa oravanpyörässä jossa olin aiemmin.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käy töissä niin voi tilata ruuat woltilla. Ei tarvitse laittaa ruokaa tai käydä kaupassa.

Entä jos on töissä Wolt-kuskina?

Ei siellä ole suomalaisia.

Vierailija
22/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään aamuvuoroon 2h ennen työn alkamisaikaa. Saan juoda kahvit ja syödä aamupalan rauhassa. Työmatka menee autolla viidessä minuutissa.

Töissä käyn, että saan rahaa. Tarvitsen rahaa, että voin ylläpitää haluttua elintasoa. Teen 30h/vko, saan parisen tonnia käteen. Vuorotyö kaupan alalla. Ihan kivaa hommaa. Vaihtelevia työpäiviä ja -aikoja.

Työttömänä saisin niin mitättömän vähän rahaa, että joutuisin kituuttamaan ja luopumaan monesta kivasta asiasta. Esim. mökistä, matkailusta, porealtaasta, kivasta autosta, jne. Mulle ne on asioita, jotka tuovat elämään iloa ja mielekkyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, koska haluan elättää itseni ja tukea niitä, jotka tarvitsevat verotuloja muilta: lapset, vanhukset ja sairaat. 

Rahaa ei sada taivaalta. 

Vierailija
24/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään järkeä olekaan. Jos et pysty järjestämään itsellesi helpompia työoloja, muuta maalle ja perusta omaisvaraistalous. 

Vierailija
25/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei kävisi töissä, miten yhteiskunta pyörisi?

Vierailija
26/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai että mä nautin teidän ulínasta kun teiltä viedään kaikki elämisen edellytykset.

Hallitusohjelma näyttää nyt pahalta? Odotas pari vuotta niin se tuntuukin siltä.

Oletpa kiihottunut. Varo vain, ettet laukea ennenaikaisesti. Kuntouttava työtoimintasi muuten jatkuu taas maanantaina.

Vierailija
27/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään järkeä olekaan. Jos et pysty järjestämään itsellesi helpompia työoloja, muuta maalle ja perusta omaisvaraistalous. 

Tuohon ei suurin osa nykyihmisistä pysty. Omavaraistalous on todella raskasta hommaa.

Vierailija
28/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen tunteen voittanutta, kun kirpakkana pakkasaamuna työmuurahaiset lähtevät kodeistaan kaivamaan autoja lumen alta ja rapsuttelemaan ikkunoita ja minä käännän lämpimässä pedissäni kylkeä ja jatkan vielä unia muutaman tunnin.

Vierailija
29/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei kävisi töissä, miten yhteiskunta pyörisi?

Oletko kuullut kaltevasta pinnasta?

Vierailija
30/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan se kannatti, mäkin maksoin asuntolainani siivoamalla. Kuulostaa kummalta omissakin korvissa.

Aikanaan jaoin lehtiä aamuyöllä. Ihmettelin kun alan vanhat parrat muistelivat kuinka jakohommilla oli ennen kustannettu Karibian-matkaa yms. Tuolloin alkoi olla jo palkat + kilometrikorvaukset heikkoja, ja nyt touhu lie muuttunut täysin taskurahaduuniksi, jota hoitavat lähinnä muualta muuttaneet kielitaidottomat.

Vierailija
31/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, koska haluan elättää itseni ja tukea niitä, jotka tarvitsevat verotuloja muilta: lapset, vanhukset ja sairaat. 

Rahaa ei sada taivaalta. 

Mistä se raha sun mielestä tulee?

Vierailija
32/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä koska siitä saa rahaa elämiseen. Minusta on kiva, että työstä tulee rahaa sen verran ettei tarvitse miettiä voinko ostaa itselleni ja perheelleni mitä tarvitsen. Minusta on kiva, että voin ostaa opiskelevalle tyttärelleni kaikki mitä hän tarvitsee opiskelija-asunnossaan; huonekalut, astiat, kodinkoneet jne, Teen mielelläni ylitöitä koska siitä saa hyvät korvaukset ja voin niillä rahoillani suunnitella jotakin kivaa itselleni ja/tai perheelleni. Oikeasti raha rauhoittaa ja tuo tyytyväisyyttä elämään. Siksi.

Vierailija
33/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä herään aamuvuoroon 2h ennen työn alkamisaikaa. Saan juoda kahvit ja syödä aamupalan rauhassa. Työmatka menee autolla viidessä minuutissa.

Töissä käyn, että saan rahaa. Tarvitsen rahaa, että voin ylläpitää haluttua elintasoa. Teen 30h/vko, saan parisen tonnia käteen. Vuorotyö kaupan alalla. Ihan kivaa hommaa. Vaihtelevia työpäiviä ja -aikoja.

Työttömänä saisin niin mitättömän vähän rahaa, että joutuisin kituuttamaan ja luopumaan monesta kivasta asiasta. Esim. mökistä, matkailusta, porealtaasta, kivasta autosta, jne. Mulle ne on asioita, jotka tuovat elämään iloa ja mielekkyyttä.

Myyt elämääsi turhakkeiden takia. Mökki tosin ei ole. Matkailemaan pääsee nykyisin aika pienellä rahalla, muuten.

Vierailija
34/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä koska siitä saa rahaa elämiseen. Minusta on kiva, että työstä tulee rahaa sen verran ettei tarvitse miettiä voinko ostaa itselleni ja perheelleni mitä tarvitsen. Minusta on kiva, että voin ostaa opiskelevalle tyttärelleni kaikki mitä hän tarvitsee opiskelija-asunnossaan; huonekalut, astiat, kodinkoneet jne, Teen mielelläni ylitöitä koska siitä saa hyvät korvaukset ja voin niillä rahoillani suunnitella jotakin kivaa itselleni ja/tai perheelleni. Oikeasti raha rauhoittaa ja tuo tyytyväisyyttä elämään. Siksi.

Jaha. Taas keksittyä tarinaa. Opiskelija-asunnossa on/voi käyttää noita asioita, ja ei ne paljon maksa.

Vierailija
35/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintojen maailma. Onlyfanssilla tienaa hyvin.

Vierailija
36/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointiyhteiskunta ei tietenkään ole mahdollinen, jos ihmiset eivät tee töitä. En siis kannata politiikkaa, joka lisää työn välttelyn kannustimia.

Omassa elämässä olen kuitenkin maksimoinut omaa etuani järjestelmän sallimissa rajoissa. Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle ja saan nyt 40 %:n työajalla saman kuin aiemmin kokopäivätyöllä. Tuloksena on korkea elintaso vähällä stressillä.

Vierailija
37/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintojen maailma. Onlyfanssilla tienaa hyvin.

Jaa, pitäisiköhän ryhtyä nahkaiskäksi ja alkaa tehdä homokontenttia. Ei tällainen setä oikein muuta varmaan saa myytyä.

Vierailija
38/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen on järjetöntä. Suomessa kela elättää niin voi tehdä muuta elämässä kuin töitä.

Vierailija
39/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta opiskelija mutta olen kyllä miettinyt miten tuota oravanpyörää jaksaa eläkeikään asti 11 kuukautta joka vuosi. Jos perheen perustaa niin pitäisi vielä jaksaa lapsetkin hoitaa työn ohella. Nyt opiskelijana kesätyöt loppuu kuitenkin syksyyn mennessä, mutta kuinka jaksaa vuodesta toiseen jotain 70-vuotiaaksi 8-16 työtä uupumatta.

Vierailija
40/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paljonkin. Työni on mielenkiintoista ja merkityksellistä, työkaverit kivoja. Käytän päiväni mieluusti kiinnostavaan työhön samanhenkisten ihmisten kanssa, ja tiedän etten jäisi toimettomaksi, vaikka rahan puolesta joskus voisinkin. Arvostan myös paljon asioita, mitä palkka mahdollistaa: kaunis talo, mahdollisuus tarjota lapsille kaikenlaista, turvallisuus kun on puskuria.