Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on käydä töissä?

Vierailija
09.09.2023 |

Esimerkki.
Heräät aamulla kello 6 ja nopeasti yrität tehdä aamutoimet ja syödä kiireellä että ehdit töihin kello 7. Työpäivän päätyttyä olet kotona kello 16. Tätä samaa rumbaa joka arkipäivä ja työ on epämukavaa ja heikko palkka. Mitä järkeä tuhlata elämä tuollaiseen?
6 tuntia jää illalla omaa aikaa ja siitäkin menee suuriosa ruoanlaittoon ja syömiseen, kaupassa käyntiin, suihkussa käyntiin. Miten tuollaista oravanpyörää pitäisi jaksaa ja mikä siihen motivoi? Itse olen ollut työttömänä nyt pitempään ja elämä on paljon parempaa kuin tuossa oravanpyörässä jossa olin aiemmin.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä koska siitä saa rahaa elämiseen. Minusta on kiva, että työstä tulee rahaa sen verran ettei tarvitse miettiä voinko ostaa itselleni ja perheelleni mitä tarvitsen. Minusta on kiva, että voin ostaa opiskelevalle tyttärelleni kaikki mitä hän tarvitsee opiskelija-asunnossaan; huonekalut, astiat, kodinkoneet jne, Teen mielelläni ylitöitä koska siitä saa hyvät korvaukset ja voin niillä rahoillani suunnitella jotakin kivaa itselleni ja/tai perheelleni. Oikeasti raha rauhoittaa ja tuo tyytyväisyyttä elämään. Siksi.

Jaha. Taas keksittyä tarinaa. Opiskelija-asunnossa on/voi käyttää noita asioita, ja ei ne paljon maksa.

Ei ole! :)

Kuulostaako minun elämäni niin uskomattomalta?! Minun tyttäreni opiskelija-asunto on vuokrakaksio ison kaupungin keskustassa. Tottakai sinne on pitänyt itse hankkia kaikki kalusteet ja koneet, ei ollut mikään valmiiksi kalustettu opiskelija kasarmi vaan normaali vuokra-asunto. Uusi sohva, sänky, ruokapöytä tuoleineen, tv, pyykinpesukone, imuri, kahvinkeitin, leivänpaahdin, silitysrauta, sähkövatkain, siivoustarvikkeet, matot, parvekekalusteet, valaisimet joka huoneeseen, peitot, tyynyt, liinavaatteet, pyyhkeet jne, jne.  Kyllä ne maksaa ja paljon.

Öhö-öhö, valehtelija!

Aijjai.. kyllä tuntuu hyvälle kun kadehdit niin paljon minun elämääni, että kuittaat valehtelijaksi :) Ihan oikeasti tuo ilahdutti!  Nyt kun ajattelen, niin oikeasti minulla on asiat hyvin. Yritän muistaa olla kiitollinen siitä. 

Olet oiva esimerkki siitä, että suhteiden avulla töihin voi päästä vaikka älykkyysosamäärä olisi alle 80. Moni työtön onkin niin älykäs, että he eivät edes halua töitä, vaan mieluummin nostavat tukia, joita sinäkin rahoitat. Se, jos mikä, lämmittää minun mieltäni. Kiitos sinulle siitä.

Muistahan maanantaina taas mennä tienaamaan työttömille rahaa, vaikka työ ahdistaakin sinua valtavasti.

Nyt kyllä kiinnostaa se, että millä suhteilla olen työpaikkani hankkinut? No joka tapauksessa menen maanantaina töihin kuten sanoit. Itseasiassa minulla olisi silloin vapaapäivä, mutta teen maanantain ylitöinä, ihan vaan hyvien korvausten takia. Eikä se työ oikeastaan ahdista yhtään kun tietää, että se on tuttu työpaikka ja hyvät työkaverit sekä ihan ok palkka. Kun tekee töitä, niin vapaakin ja lomat tuntuvat ekstra hyviltä. 

Niin. Olet sen verran vajaaäylinen ja dementoituntu, ettet edes muista kuinka sinut palkattiin. Ei mikään ihme tuollaisella päihteiden käytöllä.

Vierailija
62/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta paljonkin. Työni on mielenkiintoista ja merkityksellistä, työkaverit kivoja. Käytän päiväni mieluusti kiinnostavaan työhön samanhenkisten ihmisten kanssa, ja tiedän etten jäisi toimettomaksi, vaikka rahan puolesta joskus voisinkin. Arvostan myös paljon asioita, mitä palkka mahdollistaa: kaunis talo, mahdollisuus tarjota lapsille kaikenlaista, turvallisuus kun on puskuria.

Nuo ulísijat on kato täysiä nollia, kuten about 95% palstalaisista.

Ei ne kykene mihinkään mielenkiintoiseen duuniin joten ne vietää aikaansa netissä öyhöttämällä ja itkien kuinka hallitus vie niiltä kaiken.

Mä niin nautin tästä  :D

Höpsistä. Työttömien rahatilanne ei tule huonontumaan, ja se ahdistaa sinua valtavasti.

eli tuhannet ketjut joissa itkette ovat valheita? Miekkarit sinimustaa kurjistavaa hallitusta vastaan ovat valheita?

Te pummit tulette kuolemaan nälkään tai joudutte alentumaan töihin. Siinä ei ole mitään ahdistavaa  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta paljonkin. Työni on mielenkiintoista ja merkityksellistä, työkaverit kivoja. Käytän päiväni mieluusti kiinnostavaan työhön samanhenkisten ihmisten kanssa, ja tiedän etten jäisi toimettomaksi, vaikka rahan puolesta joskus voisinkin. Arvostan myös paljon asioita, mitä palkka mahdollistaa: kaunis talo, mahdollisuus tarjota lapsille kaikenlaista, turvallisuus kun on puskuria.

Ei ne kykene mihinkään mielenkiintoiseen duuniin joten ne vietää aikaansa netissä öyhöttämällä ja itkien kuinka hallitus vie niiltä kaiken.

Höpsistä. Työttömien rahatilanne ei tule huonontumaan, ja se ahdistaa sinua valtavasti.

eli tuhannet ketjut joissa itkette ovat valheita? Miekkarit sinimustaa kurjistavaa hallitusta vastaan ovat valheita?

Te pummit tulette kuolemaan nälkään tai joudutte alentumaan töihin. Siinä ei ole mitään ahdistavaa  :D

Ehei, ei ei. Menehän taas maanantaina kiltisti tienaamaan minulle ja muille työttömille rahaa. Voitin muuten eilen Veikkauksen sivulta pari sataa euroa. Ja ei, en aio kertoa siitä Kelalle kun seuraavan kerran haen toimeentulotukea.

Vierailija
64/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön koska tykkään ja voin. Ei kiinnosta kustantaa sairaiden terveydenhuoltoa verorahoillani.

Ajatella jos kaikki ajattelisi näin... kyllä minäkin mielelläni olisin vain kotona. Mutta aikuisella on velvollisuuksia. Velvollisuus osallistua yhteiskunnan ja maan pyörittämiseen. Haluan tienata itse omat rahat. Ahkeruudella ja työllä isämme rakensivat maamme uudelleen sotien jälkeen. Meidän tulisi jatkaa sitä perintöä..

Ei kellään ole tuollaisia velvollisuuksia. Käytät sitä vain tekosyynä työssäkäynnille, vaikka työn teko ahdistaakin sinua paljon.

Joo, itse olen tehnyt työtä vain rahan takia, kuten 90% muustakin väestä. Tuota moraalipaskaa voi sitten heitellä, niin kuulostaa ylevämmältä. En ole kyllä jaksanut inhota koskaan työttömiä (ja olen itsekin ollut työtön, mutta osaa haluaa aina pönkittää itseään ja esiintyä oman elämänsä korkeamoraalisena kapitalistina, jonka verovaroilla KAIKKI muut elävät.

Vierailija
65/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"tuhannet ketjut, joissa itkette" Mitä ihmettä poltat?

Vierailija
66/104 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön koska tykkään ja voin. Ei kiinnosta kustantaa sairaiden terveydenhuoltoa verorahoillani.

Ajatella jos kaikki ajattelisi näin... kyllä minäkin mielelläni olisin vain kotona. Mutta aikuisella on velvollisuuksia. Velvollisuus osallistua yhteiskunnan ja maan pyörittämiseen. Haluan tienata itse omat rahat. Ahkeruudella ja työllä isämme rakensivat maamme uudelleen sotien jälkeen. Meidän tulisi jatkaa sitä perintöä..

Ei kellään ole tuollaisia velvollisuuksia. Käytät sitä vain tekosyynä työssäkäynnille, vaikka työn teko ahdistaakin sinua paljon.

Joo, itse olen tehnyt työtä vain rahan takia, kuten 90% muustakin väestä. Tuota moraalipaskaa voi sitten heitellä, niin kuulostaa ylevämmältä. En ole kyllä jaksanut inhota koskaan työttömiä (ja olen itsekin ollut työtön, mutta osaa haluaa aina pönkittää itseään ja esiintyä oman elämänsä korkeamoraalisena kapitalistina, jonka verovaroilla KAIKKI muut elävät.

Olet vain kateellinen työttömille.

Vierailija
67/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Työstä saa usein vähän parempaa korvausta kuin vain kotona ollessa. Sen vuoksi en aio jäädä eläkkeelle heti kun on mahdollista.

Sosiaaliset suhteet on toinen syy. Se tietenkin edellyttää kohtuullisen kunnollisia työkavereita, asiakkaita ja muita ihmisiä, joita työssään kohtaa.

Kolmanneksi: paljon tylsempää oli olla vain päivät kotona, kun ei millään ollut tarpeeksi ajankulua.

Vierailija
68/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitään hetki mitä kaikkea rahalla onkaan saanut. Omakotitalo, auto, matkustelut, harrastukset, vene... kyllä se vaan se raha on tuonut oikein kunnolla sisältöä elämään verrattuna johonkin kelan jämillä kituuttamiseen.

Vierailija
69/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha. Työstä saa usein vähän parempaa korvausta kuin vain kotona ollessa. Sen vuoksi en aio jäädä eläkkeelle heti kun on mahdollista.

Sosiaaliset suhteet on toinen syy. Se tietenkin edellyttää kohtuullisen kunnollisia työkavereita, asiakkaita ja muita ihmisiä, joita työssään kohtaa.

Kolmanneksi: paljon tylsempää oli olla vain päivät kotona, kun ei millään ollut tarpeeksi ajankulua.

Sosiaaliset suhteet on myös itselle yksi isoimmista syistä käydä töissä! Työttömänä tuskin poistuin kotoa (oma vika, masennuin) ja se kyllä otti koville. Vaikka työpäivän jälkeen väsyttäisi kuinka pahasti, se ei tunnu yhtä raskaalta kuin silloin, kun olin itsekseni neljän seinän sisällä päivät pitkät.

Vierailija
70/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on mielikuvitusköyhää väkeä! Pitää olla joku, joka keksii tylsää tekemistä!

Vierailija
71/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitään hetki mitä kaikkea rahalla onkaan saanut. Omakotitalo, auto, matkustelut, harrastukset, vene... kyllä se vaan se raha on tuonut oikein kunnolla sisältöä elämään verrattuna johonkin kelan jämillä kituuttamiseen.

Varsinkin nykyisin raha tuo aika vähän sisältöä elämään. Sisältö elämään on se, että on järkeä, ja sitä järkeä löytyy netistä tuosta vaan! Tutkimuskirjallisuus, YouTube-videot vaikka mistä asiasta...

Vierailija
72/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliset suhteet on myös itselle yksi isoimmista syistä käydä töissä! Työttömänä tuskin poistuin kotoa (oma vika, masennuin) ja se kyllä otti koville. Vaikka työpäivän jälkeen väsyttäisi kuinka pahasti, se ei tunnu yhtä raskaalta kuin silloin, kun olin itsekseni neljän seinän sisällä päivät pitkät.

Tämä on kyllä aivan oma syysi!

Vierailija
73/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja puolisoni palkkatöistä kilahtaa kuukausittain 6000 € nettona tilille.  Eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi järkeä.

Vierailija
74/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei, ei ei. Menehän taas maanantaina kiltisti tienaamaan minulle ja muille työttömille rahaa. Voitin muuten eilen Veikkauksen sivulta pari sataa euroa. Ja ei, en aio kertoa siitä Kelalle kun seuraavan kerran haen toimeentulotukea.

Sä et voi sitä voittoa edes siirtää omalle tilillesi, koska se vaikuttaa muuten toimeentulotukeen. Sinne Veikkaus-tilille se sitten jää - ja mitä teet? Pelaat uudelleen ja häviät lopulta sen. 

Vierailija
75/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen (pörssit,asuntosijoitus jne)  ym viralliset asiat käy työstä nykyään, vie päivästä yllättävän paljon aikaa.

Lisänä omakotitalon työt ja mökin vuokraus sekä siellä tehtävät työt,siivous,ruoanlaitto,pyykit jne... kyllä tekemistä riittää mistä vaan saisi aikaa niin paljon?

Harrastukset kuten kalastus,sienestys,marjastus,filatelia,lukeminen ja itseopiskelu sekä itsensä tutkiminen ym ei tietenkään saa unohtaa ja vievät paljon aikaa tuntuu että elämä on niin lyhyt ja kaikkea ei kerkeä muutenkaan.

Vierailija
76/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduunia en lähe enää ikinä vääntään ja tällä tarkotan mulkkuja päälliköitä ja asiakkaita. Mieluummin kotona köyhänä.

Vierailija
77/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen (pörssit,asuntosijoitus jne)  ym viralliset asiat käy työstä nykyään, vie päivästä yllättävän paljon aikaa.

Lisänä omakotitalon työt ja mökin vuokraus sekä siellä tehtävät työt,siivous,ruoanlaitto,pyykit jne... kyllä tekemistä riittää mistä vaan saisi aikaa niin paljon?

Harrastukset kuten kalastus,sienestys,marjastus,filatelia,lukeminen ja itseopiskelu sekä itsensä tutkiminen ym ei tietenkään saa unohtaa ja vievät paljon aikaa tuntuu että elämä on niin lyhyt ja kaikkea ei kerkeä muutenkaan.

Siihen pitäisi sitten vielä änkeä 40h/ viikko töitä ei tulisi kyllä mitään elämästä jossain välissä pitää nukkuakin.

Vierailija
78/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et voi sitä voittoa edes siirtää omalle tilillesi, koska se vaikuttaa muuten toimeentulotukeen. Sinne Veikkaus-tilille se sitten jää - ja mitä teet? Pelaat uudelleen ja häviät lopulta sen. 

Voi avata toisen tilin eri pankkiin ja unohtaa kertoa siitä Kelalle.

Vierailija
79/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on juuri tuo antiikkinen, Fordin tehtaalta apinoitu malli, joka työnteossa ärsyttää eniten ja pilaa koko viikon sekä muun elämän. Monessa työssä puurretaan 5 pv viikossa 8 tuntia orjallisesti, vaikka melkein kaikissa työpaikoissa voitaisiin siirtyä järkevämpiin järjestelyihin. Olen käynyt sekä "duunarihommissa" että "normaaleissa" toimistotöissä 8-16. Nyt olen sellaisessa työssä, jossa saan itse pääsääntöisesti muutamia palavereja yms. lukuunottamatta päättää työajat ja sen, että menenkö toimistolle vai en. Ja mitä teen ja milloin. Mutta homma luistaa paremmin kuin koskaan, vaikka teen varmasti paperilla vähemmän kuin normaalin 40 tuntia. Se on myös erittäin vapauttavaa, kun voi arkipäivisin mennä johonkin tai tehdä jotain.

Vierailija
80/104 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaasti valintakysymys. Jos ihmistä ei kiinnosta oman elämänlaatunsa parantaminen pientä vaivaa näkemällä, niin minua ei haittaa ollenkaan ajatus siitä että työhaluttomat pudotetaan toimeentulotuelle ja asunnon vuokrakattoa rajataan.

Itse päädyin siihen että kouluttauduin, erikoistuin ja nyt olenkin sitten erityisasiantuntija ja tienaan 100k vuodessa.

Jos nykyiset hommat alkavat tökkiä, on työpaikan vaihdos on todella helppoa, koska osaamiseni ja kokemukseni ovat erittäin kysyttyjä.