Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pirkko-Ville! Lopeta, mua sattuu'

Vierailija
09.09.2023 |

Tänään kuuntelin erästä äitiä, joka noilla sanoin kielsi lastaan varmaan 10 minuuttia, mutta lapsi vain nauroi ja jatkoi, eikä mitään konkreettista tapahtunut. Ja sitten väliin vain kysyi, että "onko susta kivaa, kun muhun sattuu" ja lapsi vain jatkoi.

Missä vanhemmuus? Jos tuossa olisin ollut minä, niin olisin ihan rauhallisesti ilmoittanut, että nyt loppuu tai lähdemme välittömästi kotiin, eikä jälkkäriä/tablettia/jotakin muuta lapsen haluamaa saa tänään. Ja sitten toiminut niin.

Eipä ihme, että nykyisin kasvetaan ihan rajattomiksi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tarvittaessa pitänyt lapsesta kiinni niin että satuttava toiminta ei ole mahdollista.

Vierailija
2/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kysellä pennulta koska sillä ei vielä ole aivoja ymmärtää mitään moraali-kysymyksiä. Lapsen aivot ymmärtää ainoastaan välittömän seurauksen ja se olisi tässä tapauksessa ollut kunnon riuhtaisu ja karjaisu. Ennen vanhaan toimittiin näin eikä ne lapset siitä rikki menneet. Loppui se perseily. Jos tähän ei puutu ajoissa, tuloksena on lauma psykopaatteja joista ei ole mihinkään muuhun kuin toisten kiusaamiseen. Sanokaa mitä sanotte, mutta se on tosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan lapsi ei piittaa siitä, vaikka ei saisi jälkkäriä tai tablettia. Silloin olet äitinä/isänä voimaton.

Vierailija
4/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko on ollut transuhoidoissa?

Vierailija
5/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostakin lapsesta saattaa hyvin kasvaa teini-ikäisenä ensimmäisen kidutusmurhansa suorittanut henkilö.

Vierailija
6/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tarvittaessa pitänyt lapsesta kiinni niin että satuttava toiminta ei ole mahdollista.

Fyysinen estäminen on ihan hyvä ja sellaista ihan perus itsensä suojelua, mutta toisen satuttaminen on niin vakavaa, että siitä pitää tulla lapselle jokin muukin seuraus. Esim. tuo kotiinlähtö (vaikka kantaen) mukavan kesäpäivän vietosta ja sitten jonkun mukavan asian ottaminen pois

Ap

Vierailija
7/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, olipa hauskaa. Keksitty nimi.

Ap

Vierailija
8/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa persereikiä, saatte persereikiä. 

Jonkinlainen kasvatuskommunismi olisi paikallaan. Siis että valtiolla olisi oikeus puuttua vanhempien kyvyttömyyteen. Tietysti siten, että se valtion ohjeistus olisi kovempi, sellaista koira ja kalikka-linjaa. Valtion tarkastajat voisi tulla ja ojentaa lasta, sekä ojentaa sakkolapun vanhemmille jos meininki ei parane.

Tulos tai keppiä ja ulos.

Nykyiset, tyhjin ja typerin silmin toljottavat kyvyttömät vanhemmat eivät tee muuta kuin tuhoavat tulevaisuutta. Heitille pittee antoo piiskoo persiille.

Vierailija
9/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaupassa näin tilanteen, jossa lapsi sylki äitiään päin ja läpsi häntä. Äiti varoitti lasta, että loppuu ja ellei lopu, lähdetään kotiin. Kun ei loppunut, äiti jätti kärrin, nappasi lapsensa ja laukkunsa, ja sitten lähdettiin. Ohi mennen huikkasi kassalle, että lapsen kanssa ei nyt voi olla kaupassa ja he joutuvat poistumaan. Kaikki kaupassa ymmärsi tilanteen enkä nähnyt kenenkään kommentoivan kummemmin tilannetta. Ihan vaan sanoakseni, että liikaa ei kannata miettiä, mitä muut ajattelee. Kyllä äidit yleensä parhaiten tietävät oman lapsensa, joten ottakaa tilanne haltuun viemällä lapsi pois, jos se sitä vaatii. Tsemppiä!

Vierailija
10/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen estäminen on ihan hyvä ja sellaista ihan perus itsensä suojelua, mutta toisen satuttaminen on niin vakavaa, että siitä pitää tulla lapselle jokin muukin seuraus. Esim. tuo kotiinlähtö (vaikka kantaen) mukavan kesäpäivän vietosta ja sitten jonkun mukavan asian ottaminen pois

Ap

Nämä eivät siis ole toisiaan poissulkevia, luonnollisesti siitä tulee muitakin seurauksia.

Vierailija
11/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Fyysistä rajoittamista ei suositella. Esimerkiksi varhaiskasvatuslaki ei salli lainkaan sen käyttämistä. Kyse on lapsen oikeudesta koskemattomuuteen ja sen kunnioittamisesta.

Vierailija
12/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava kissantappajapuoluesihteeri?

Vierailija
13/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Fyysistä rajoittamista ei suositella. Esimerkiksi varhaiskasvatuslaki ei salli lainkaan sen käyttämistä. Kyse on lapsen oikeudesta koskemattomuuteen ja sen kunnioittamisesta.

Ai jos lapsi hakkaa, niin käsistä ei saa ottaa kiinni ja estää sitä suojellakseen itseään? Entä jos mies hakkaa, eikö silloinkaan saa?

Vierailija
14/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan varmasti rajoitan fyysisesti, jos muu ei toimi. Ei ollut yhdellä vanhemmallakaan mitään sitä vastaa, että otin tuontitilanteessa lapsen käsistä kiinni, kun hän yritti raapia minua. 

Vierailija
15/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan varmasti rajoitan fyysisesti, jos muu ei toimi. Ei ollut yhdellä vanhemmallakaan mitään sitä vastaa, että otin tuontitilanteessa lapsen käsistä kiinni, kun hän yritti raapia minua. 

Kyllähän osa vanhemmista sallisi jopa ruumiillisen kurituksen. Mutta ei se silti tarkoita sitä, että se olisi ok.

Vierailija
16/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ois tukistettu. Siitä ymmärtää tekevänsä tyhmästi.

Vierailija
17/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kysellä pennulta koska sillä ei vielä ole aivoja ymmärtää mitään moraali-kysymyksiä. Lapsen aivot ymmärtää ainoastaan välittömän seurauksen ja se olisi tässä tapauksessa ollut kunnon riuhtaisu ja karjaisu. Ennen vanhaan toimittiin näin eikä ne lapset siitä rikki menneet. Loppui se perseily. Jos tähän ei puutu ajoissa, tuloksena on lauma psykopaatteja joista ei ole mihinkään muuhun kuin toisten kiusaamiseen. Sanokaa mitä sanotte, mutta se on tosi.

Näin toimii nisäkäs joka kykenee lapsen kasvattamaan. Kaikki ei kykene, vaan toimivat aina niin kuin joku muu käskee. Nykyään käsketään ettei saa karjasta eikä napata lyövästä kädestä kiinni ja vähän puristaa lopettamisen merkiksi, vaan pitää pyytää lasta lopettamaan, ja jos ei lopeta niin ei voi mitään.

Lapset pitäisi ottaa tuollaisilta vanhemmilta pois ja sijoittaa sinne missä osataan kasvattaa.

Vierailija
18/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllähän osa vanhemmista sallisi jopa ruumiillisen kurituksen. Mutta ei se silti tarkoita sitä, että se olisi ok.

Aina tämä sama väsynyt itkuvirsi. Kurittaminen on rankaisua ja kostoa, se ei ole sitä että otetaan lapsen kyövästä kädestä kiinni ja pidetään niin kauan että lyöminen loppuu.

Vierailija
19/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, olipa hauskaa. Keksitty nimi.

Ap

No olisit keksinyt normaalin nimen vitunapina, etkä jotakin transunimeä 😄

Vierailija
20/34 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aina tämä sama väsynyt itkuvirsi. Kurittaminen on rankaisua ja kostoa, se ei ole sitä että otetaan lapsen kyövästä kädestä kiinni ja pidetään niin kauan että lyöminen loppuu.

Kyllä myös tuo jälkimmäinen tuntuu lapsesta rangaistukselta ja usein kostoltakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän