Mistä ja milloin tiesit olevasi lesbo tai bi-nainen
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ns myöhäisherännäinen, +40 aviossa, eikä nyt ole kuin pari kokemusta. Ensimmäinen vähän kai olosuhteiden ja sattumankin kautta. Sydänystäväni on aina ollut bi-henkinen, mutta mitään sellaista ei ole välillämme ollut, jotain oni leikkimielellä joskus vihajaillut mutta ei enempää. Heillä tuli miehensä kanssa ero ja olin hänen kanssaan kahden mökillämme juttelemassa henkeviä ja lohduttelemassa. Viiniä nautittiin ja sellaista normia. Meillä siellä erillinen puusauna jossa ei ole juoksevaa vettä, mokissämme ainoastaan.. Sellaista pesuvesien lotrailua ämpäreissä saunassa ollessa. Olimme jo vähän viinissä ja yhdessä alkuillasta itketty, halittu ja parannettu maailmaa, oli aika läheinen ja mukavan avoin olo molemmilla. Löylyissä hän tarjoutui avuksi hiuksia pestessäni ja suostuinkin. Hyvälle tuntui se päänahan rauhalliseksi hieronnaksi muuttuva shampoon levitys ja nautin siitä täysillä. Vähän oli viipyilevä kosketus, mutta siinä mielentilassa tuntui luonnolliselle. Annoin hänen sienellä saippuioida siinä samalla koko selkäpuolenkin ja salaa kiihotuin siitä, vaikka siinä vielä ei mitään suoraa seksuaalista sävyä ollutkaan.
Nukkumaan mentiin samaan isoon parisänkyyn, minäkin alasti kun emme jaksaneet pukeutua sanottelun jälkeen, vaan jäimme kylpytakeissa juttelemaan ja nauttimaan vielä hetken viinittelystä.. Olin vähän tavallista enemmän huppelissakin, mutta en liiaksi. Hetken siinä makoiltiin pimeässä erillään, kunnes hän kysyi saisiko tulla lähelleni. Kaipasi ihmistä lähelleen. En oikein osannut sanoa mitään siihen ja tuntui kaiken jälkeen oikeastaan ihan luontevaltakin. Itse olin vain hiljaa, annoin tulla kiinni, tavallaan olimme lusikassa minä siinä hänen sylissään.
Alkuun ei mitään, mutta hiljalleen hän painautui lähemmäs ja minä hänen vartaloaan vasten. kädellään hiveli, vähitellen rohkeammin ja minä kiihotuin niistä hienoisista hivelyistä rinnoillani. Pieni varovainen suukko niskaan ja käden kosketus muuttui rintojeni suoraksi hyväilyksi. .Lopulta se meni suukottelun jälkeen kunnolla suutelemiseksi kun käännyin häneen päin. Itse en oikein osannut tehdä mitään ja hän otti ohjat käsiinsä. Sain ensimmäisen koskaan orgamisni naisen kanssa siinä hänen hoiteissaan, kosketus tuntui kaikinpuolin niin erilaiselta miehiin verrattuna ja olin kai tavallista kiihottuneempikin. Sen yön aikana rakastelimme oikeastaan, jos niin voi naisten kesken sano, kahteen kertaan. Miehelleni en tätä ole kertonut, vaan on oma pikku salaisuuteni yhä.
Ainut mikä ihmetyttää on se, että olet pettänyt miestäsi, etkä ole kertonut siitä hänelle. Suosittelisin juttelemaan ihan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ns myöhäisherännäinen, +40 aviossa, eikä nyt ole kuin pari kokemusta. Ensimmäinen vähän kai olosuhteiden ja sattumankin kautta. Sydänystäväni on aina ollut bi-henkinen, mutta mitään sellaista ei ole välillämme ollut, jotain oni leikkimielellä joskus vihajaillut mutta ei enempää. Heillä tuli miehensä kanssa ero ja olin hänen kanssaan kahden mökillämme juttelemassa henkeviä ja lohduttelemassa. Viiniä nautittiin ja sellaista normia. Meillä siellä erillinen puusauna jossa ei ole juoksevaa vettä, mokissämme ainoastaan.. Sellaista pesuvesien lotrailua ämpäreissä saunassa ollessa. Olimme jo vähän viinissä ja yhdessä alkuillasta itketty, halittu ja parannettu maailmaa, oli aika läheinen ja mukavan avoin olo molemmilla. Löylyissä hän tarjoutui avuksi hiuksia pestessäni ja suostuinkin. Hyvälle tuntui se päänahan rauhalliseksi hieronnaksi muuttuva shampoon levitys ja nautin siitä täysillä. Vähän oli viipyilevä kosketus, mutta siinä mielentilassa tuntui luonnolliselle. Annoin hänen sienellä saippuioida siinä samalla koko selkäpuolenkin ja salaa kiihotuin siitä, vaikka siinä vielä ei mitään suoraa seksuaalista sävyä ollutkaan.
Nukkumaan mentiin samaan isoon parisänkyyn, minäkin alasti kun emme jaksaneet pukeutua sanottelun jälkeen, vaan jäimme kylpytakeissa juttelemaan ja nauttimaan vielä hetken viinittelystä.. Olin vähän tavallista enemmän huppelissakin, mutta en liiaksi. Hetken siinä makoiltiin pimeässä erillään, kunnes hän kysyi saisiko tulla lähelleni. Kaipasi ihmistä lähelleen. En oikein osannut sanoa mitään siihen ja tuntui kaiken jälkeen oikeastaan ihan luontevaltakin. Itse olin vain hiljaa, annoin tulla kiinni, tavallaan olimme lusikassa minä siinä hänen sylissään.
Alkuun ei mitään, mutta hiljalleen hän painautui lähemmäs ja minä hänen vartaloaan vasten. kädellään hiveli, vähitellen rohkeammin ja minä kiihotuin niistä hienoisista hivelyistä rinnoillani. Pieni varovainen suukko niskaan ja käden kosketus muuttui rintojeni suoraksi hyväilyksi. .Lopulta se meni suukottelun jälkeen kunnolla suutelemiseksi kun käännyin häneen päin. Itse en oikein osannut tehdä mitään ja hän otti ohjat käsiinsä. Sain ensimmäisen koskaan orgamisni naisen kanssa siinä hänen hoiteissaan, kosketus tuntui kaikinpuolin niin erilaiselta miehiin verrattuna ja olin kai tavallista kiihottuneempikin. Sen yön aikana rakastelimme oikeastaan, jos niin voi naisten kesken sano, kahteen kertaan. Miehelleni en tätä ole kertonut, vaan on oma pikku salaisuuteni yhä.
Ainut mikä ihmetyttää on se, että olet pettänyt miestäsi, etkä ole kertonut siitä hänelle. Suosittelisin juttelemaan ihan avoimesti.
Olet vain kateellinen, kun et saanut vierestä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä lukiessa alkaa paatunut heterokin kiinnostua.
N50.
Niin olin minäkin, kunnes salama iski. Ja mikä estää tykkäämästä sekä naisista, että miehistä.
Voihan se olla, että olet prosessissa kun tässä ketjussa olet :-)
sitten kun ensimmäinen nainen ei ollut pelkkä kokeilija.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan nurja puoli on se, että siinä missä l- ja bi- naiset hyväksytään aika laajalti tai jätetään rauhaan, niin bi- ja h-miehet kokevat suurta syrjintää ja henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä. Ei jaksa tuota ymmärtää miksi suuri joukko maskuliinisia miehiä suuntaa vihansa miehiä kohtaan jotka eivät heille ole tehneet mitään. Hyväksyntää yhteiskuntaan. Sori että puutuin keskusteluunne. Hyvä tytöt !
Tuo on yleisesti vihaa erilaisia ja heikompia miehiä kohtaan. Myös naiset väheksyvät miehiä jotka eivät ole ns. alfamiehiä. Kapeaharteisia, hiljaisija, ujoja, liian hellästi rakastelevia, epävarmoja mutta oppimaan kiinnostuneita, kimeä-äänisiä jne. Eivät naiset tuollaisia miehiä arvosta muutakuin ehkä veronmaksajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva mies laskee tuollaisen pikku lesboilun pettämiseksi. Innostuvat vaan jos kuulevat asiasta, koska näkevät siinä mahdollisuuden kolmen kimppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan nurja puoli on se, että siinä missä l- ja bi- naiset hyväksytään aika laajalti tai jätetään rauhaan, niin bi- ja h-miehet kokevat suurta syrjintää ja henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä. Ei jaksa tuota ymmärtää miksi suuri joukko maskuliinisia miehiä suuntaa vihansa miehiä kohtaan jotka eivät heille ole tehneet mitään. Hyväksyntää yhteiskuntaan. Sori että puutuin keskusteluunne. Hyvä tytöt !
Tuo on yleisesti vihaa erilaisia ja heikompia miehiä kohtaan. Myös naiset väheksyvät miehiä jotka eivät ole ns. alfamiehiä. Kapeaharteisia, hiljaisija, ujoja, liian hellästi rakastelevia, epävarmoja mutta oppimaan kiinnostuneita, kimeä-äänisiä jne. Eivät naiset tuollaisia miehiä arvosta muutakuin ehkä veronmaksajina.[/quote
Sulla nyt on sellainen pakkomielle-stereotypia homosta. Hyvin pieni osa homoseksuaaleista tai bi-seksuaaleista on yllämainitun kaltaisia. Ihan kuten lesboistakaan harvasta päällepäin huomaa yhtikäs mitään
Täällä yksi asian myöhään ymmärtänyt.
Vaikka tässä on nyt tullut asiaa työstettyä jonkin aikaa ja pikkuhiljaa yritän vahvistaa uutta identiteettiäni. Vaikeaa tämä on ja omaan tahtiin edettävä.
Aika rankkaa on, kun on luullut olevansa hetero ja asia ei olekaan niin. Todella monta asiaa tämä herääminen on kyllä selittänyt.
Vaikka olen ollut parisuhteessa miehen kanssa, niin olen pitänyt hänet käsivarren mitan päässä aina. Henkisesti. Seksiä on ollut, mutta se on usein tuntunut väärältä ja siitä on tullut paha mieli. Mukavaakin on ollut, mutta kuivia kausia on ollut enemmän kuin aktiivisia.
Vaikka olen fantasioinut nyt naisista ja se on ollut ainoa tapa jolla enää tulen, niin vasta tänään katsoin ensimmäisen videon naisten välisestä seksistä.
Video oli noin 10 minuuttia pitkä ja siinä toinen naisista taisi saada ainakin neljä orgasmia. Kaikki näytti niin mahtavalta. Pehmeys, halailu ja pussailu.
Videon loputtua puhkesin itkuun. Itku tuli aivan puskista. Tajusin vahvasti, että mitä oikeasti kaipaan. Eikä kyse ole pelkästään seksistä.
Tunteet on nyt erittäin pinnassa.
Jännä kun minulla on kuitenkin omassa päässäni jo jonkinlainen rooli siitä, minkälainen seksikumppani haluaisin olla. Minä haluan johtaa ja tuottaa nautintoa niin monella eri tavalla kuin se on mahdollista.
Olen 36v nainen. Kolmekymppisenä alkoi tuntumaan että olen kiinnostunut naisista. Mieheni kosketus ei enää tuntunut hyvältä, ja erosimme. Olin noin vuoden yksin ennen ensimmäistä naiskokemusta. Olin työmatkalla tampereella, kun tapasin illalla hänet hotellin drinkkibaarissa. Istuin yksin kun hän tuli, ja kysyi voiko istua seuraan. Juttelimme niitä näitä, mutta tunsin kihelmöintiä että tässä se on. Tuli aika siirtyä huoneeseen , niin hän ehdotti yömyssyä omassa huoneesaan. Kävelin jalat hyytelönä hänen perässä, tunsin miten kostun, ja nännini kovettuvat. Hän avasi oven minulle, kun pääsimme sisälle, niin samantien hän suuteli minua. Sain sanottua että olen kokematon, mutta haluan kovasti olla naisen kanssa. Hän sanoi että ottaa ohjat jos minulle sopii. Minulle sopi todellakin. Kohta olimmekin alasti ja sängyssä, ja luoja mikä tunne. Hän suuteli ja näykki riintoja, kun kädet vaeltivat ympäri vartaloani. Vapisin kun hän suuteli napaani, ja eteni pimpilleni pikku hiljaa, sitten tunsin naisen hellän kielen pyhimmässäni. Uikutin kun pieni lapsi, sitten tunsin orgasmin tulevan kovempana kun koskaan. Jännityin kaarelle ja huusin, sitten minulta pääsi itku niin herkässätilassa olin. Hän otti minut turvalliseen syleilyyn, kun itkeä pillitin, ja sanoi ei mitään hätää, minä pidän sinusta huolta. Aloimme tapailla silloin tällöin, kunnes hän kysyi minulta alkaisinko parisuhteeseen hänen kanssa. Vastasin voi kyllä, olemme nyt asuneet puolivuotta yhdessä, ja elämäni on mahtavaa. Vihkimistä suunitelemme kovaa.
Jutan viestistä (joka oli kyllä mahtava kaikin puolin) jäi mieleen tuo, että miehen kosketus vain tuntuu väärältä. Samoin myös toisinpäin.
En edelleenkään voi ymmärtää, miten minun oli edes mahdollista olla näin sokea. Miksi minulla ei edes käynyt mielessä, että haluankin naisia!
Traumaattista tämä on, aiheuttanut paljon kärsimystä itselleni ja myös miehelleni. Haluttomuus johon ei vain olisi edes voinut vaikuttaa. Minulla koko elämäni sellainen olo, että olen väärässä roolissa.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tämän asian tajuaminen, on ollut ison asioiden loksahdus paikoilleen, koko elämäni aikana.
Minä en ole se keneltä kysytään koska olen mies. Pyrin olemaan omaa seksuaalisuuttani määrittelemättä mutta omasta sukupuolesta olen eroottisesti hyvin voimakkaasti kiinnostunut, romanttisessa mielessä ehkä 50/50 kummastakin sukupuolesta eli joku voi sanoa että olen bi. Olen tiennyt että en ole hetero varmaankin ihan lapsesta saakka. Olen ulkoisesti miehekäs mies, mutta luonteeltani keskimääräistä miestä (ja ehkä naistakin) herkempi.
Omaa seksuaalisuuttani en halua sen vuoksi kailottaa koska koen että miehet leimataan helposti pelkästään homoksi vaikka eivät kokonaan sitä olisikaan. Tässä uskon että naisilla jotka ovat samassa tilanteessa kuin minä on helpompaa. Biseksuaali nainen voi olla vapaammin mitä on (en siis sano että se välttämättä olisi silti helppoa), mutta biseksuaali mies on monien silmissä homoseksuaali.
Olen +30 nainen, ehkä bi. En osaa oikein määritellä itseäni.
Teininä haaveilin jo luokkani tytöistä siinä missä pojistakin. Mut se oli erilaista. Tytöt ja naispuoliset kiihotti seksuaalisessa mielessä ja fantasioissa olin aina naisen kanssa. Poikiin kuitenkin ihastuin ja haaveilin että olisin ihastuttava poikien silmissä.
Olen ollut vain miesten kanssa parisuhteissa ja seksisuhteissa. En tiedä olenko saanut aina vain huonoa seksiä, mutta seksi on aina ollut vähän plääh, eikä kovin tärkeää. Olen kuitenkin rakastunut miehiin ja tuntenut syvää kiintymystä sekä nauttinut kosketuksesta. Seksissä on ollut kivointa huomata, miten toinen kiihottuu ja nauttii. Enpä oikein tiedä, miten itse voisin erityisemmin kiihottua/nauttia. Tai ehkä olen niin huono seksissä ja estoinen, ettei oikein nappaa.
Elämässäni on ollut kausia, että olen haaveillut parisuhteesta ja seksistä naisen kanssa. Tunne on ollut niin voimakas, että olen pakahtunut. En ole koskaan uskaltanut kertoa tästä halustani kenellekään. Ympärilläni on ollut myös homoseksuaalisuutta paheksuvia ihmisiä. Sinkkuna hain tinderistä miehiä ja naisia. Joidenkin naisten kanssa keskustelin, mutta se ei johtanut mihinkään. Eli en ole koskaan ollut naisen kanssa. Ei ole rohkeus riittänyt.
Yläkoulussa minua haukuttiin lesboksi. Oikeastaan vain kiihotuin ajatuksesta. Sehän olisi vain siistiä olla lesbo. Aikuisella iällä eräs ihminen myös vihjaili minun olevan homoseksuaali. En tiedä vieläkään, oliko se hänen erikoista huumoriaan vai oikeastiko aisti jotakin, mutta se tuntui vain hyvältä.
Kuten sanoin, en osaa määritellä itseäni. Bi-seksuaalisuus tuntuu sittenkin niin epämääräiseltä, että olen kipuillut sen kanssa, että pitäisi vain valita puoli, että onko sitä hetero vai lesbo. Ei vain jotain siltä väliltä. Lisäksi puheet muotibisseistä ahdistaa. Mistä mä tiedän, jos oon vain sekaisin ja tämän kulttuurin tällaiseksi muovaama. Kun koko teini-/aikuisikäni ajan kaikenlaiset seksuaalivähemmistöt ovat olleet esillä mediassa (mikä on hieno juttu), niin sitä on ruvennut ajattelemaan itsekin olevansa jotenkin epähetero. Olen kyllä ahminut hyvin paljon kaikkea naisten välisistä suhteista kertovaa, niin dokkareita, elokuvia, kirjoja, novelleja... sisällä tuntuu aina lämmin läikähdys, kun näen jossakin naisparin. Sittenkin haluaisin joskus kokea intiimin suhteen naisen kanssa. Mutta olisko se edes lähellekään sitä, mistä olen aina haaveillut? Entä jos toteaisinkin vasta siinä suhteessa, että hups, ei ollutkaan mun juttu. Toisaalta, eihän sitä voi tietää, jos ei kokeile.
Tällaista avautumista sitten tähän. Tämäkin vanha ketju löytyi, kun naisenkaipuussani vain googletin sanan "lesbo". Toivottavasti joku vielä lukee/vastailee.
N 36
Vierailija kirjoitti:
Teininä haaveilin jo luokkani tytöistä siinä missä pojistakin. Mut se oli erilaista. Tytöt ja naispuoliset kiihotti seksuaalisessa mielessä ja fantasioissa olin aina naisen kanssa. Poikiin kuitenkin ihastuin ja haaveilin että olisin ihastuttava poikien silmissä.
Olen ollut vain miesten kanssa parisuhteissa ja seksisuhteissa. En tiedä olenko saanut aina vain huonoa seksiä, mutta seksi on aina ollut vähän plääh, eikä kovin tärkeää. Olen kuitenkin rakastunut miehiin ja tuntenut syvää kiintymystä sekä nauttinut kosketuksesta. Seksissä on ollut kivointa huomata, miten toinen kiihottuu ja nauttii. Enpä oikein tiedä, miten itse voisin erityisemmin kiihottua/nauttia. Tai ehkä olen niin huono seksissä ja estoinen, ettei oikein nappaa.
Elämässäni on ollut kausia, että olen haaveillut parisuhteesta ja seksistä naisen kanssa. Tunne on ollut niin voimakas,
En usko että saat asiaan selvyyttä ennen kuin saat ensimmäiset kokemukset. Jos ei muusta niin edes hitaiden tanssimisesta tai suutelusta. Miksi et siis menisi bileisiin? Esim. vielä elokuussa on muutamilla paikkakunnilla pridet (mm. Turussa). Niiden bileet on yleensä tosi kivoja.
Sinun ei tarvitse päättää mitään. Voit kuulostella rauhassa itseäsi. Mutta päästäksesi eteenpäin sinun pitää kohdata ihmisiä.
Myöhäisheränneitä on paljon lesbopiireissä, kaikki ovat tottuneet heihin, ei siinä ole mitään ihmeteltävää. Suosittelen kirjaa (en tiedä voiko ostaa enää mutta kirjastoissa on):
Rose-Marie Peake & Outi Santavuori: Entiset heterot - Kuinka löysin itseni sateenkaaren alta
Ei tänne palstalle kuuluvaa keskustelua.
Pyydetään pikaista poistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässäni on ollut kausia, että olen haaveillut parisuhteesta ja sek
Kiitos vastauksesta ja kannustuksesta. Itse asiassa tuo on erittäin hyvä idea. Olen ikuinen haaveilija ja aina mielikuvituksessani päädyn kohtalon ja sattuman kautta löytämään ihanan naisen. Todellisuudessa noin ei varmasti ikinä tapahdu, vaan pitäisi itsekin olla aktiivinen.
Tässä muutama päivä sitten itse asiassa katselin, mitä pride-tapahtumia paikkakunnallani olisi. Leikittelin ajatuksella, että osallistuisin tapahtumiin. Kynnys lähteä on vaan iso, koska en ole yhtään varma suuntautumisestani. Tuntuisi huijaukselta osallistua sinne ja todeta, että ihan heteroita tässä ollaan.
Tuo viestisi loppuosa varsinkin oli ihanasti sanottu. Että ei tarvitse päättää mitään, vaan voi rauhassa kuulostella. Se taitaa olla juuri sitä, mitä minun pitäisi tehdä.
Äskeinen kommentti siis viestolle 34. Lainaus meni ihan harakoille :D
""Kynnys lähteä on vaan iso, koska en ole yhtään varma suuntautumisestani. Tuntuisi huijaukselta osallistua sinne ja todeta, että ihan heteroita tässä ollaan."
Siellähän käy nykyään paljon heterokavereita ja -tuttavia ikäänkuin osoittamassa tukensa.
Kuulostaa siltä että ylianalysoit asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50.
Niin olin minäkin, kunnes salama iski. Ja mikä estää tykkäämästä sekä naisista, että miehistä.
Voihan se olla, että olet prosessissa kun tässä ketjussa olet :-)
No näköjään en ollut. Harmi... mutta löysin hellän miehen.
T. Se paatunut (edelleen) hetero.
N50.