Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ja milloin tiesit olevasi lesbo tai bi-nainen

Vierailija
09.09.2023 |

Mielenkiinnosta kyselen.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä+40v. Yhtenä päivänä tajusin, että haluan suudella naisen kanssa.

Naisista kiinnostumisen huomaaminen tapahtui niin pikkuhiljaa, että tuntui kuin asia olisi tullut kuin kirkkaalta taivaalta.

Ajattelin pitkään, että muut lesbot huomasivat asian ennen minua, mutta aloin todennäköisesti huomaamaan heidät alitajuisesti.

Olen melko maskuliininen ja olen nyt oppinut, että sille on oma fanikuntansa. Tänään eräskin kaunis, tosin miehensä kanssa liikkeellä oleva nainen, no, tuntui että katsoi minua todella ihastuneesti ja ujosti. Siis hän tuntui menevän ihan solmuun. En osaa edes kuvailla reaktiota. Menin niin hämilleni. Olin todella imarreltu.

Nyt harmittaa ainoastaan se, että hämmennykseni takia en tajunnut hymyillä hänelle takaisin.

Tämä on niin hämmentävää, kun nyt ne piirteet joita olen pitänyt huonoina, ovatkin vahvuuksiani.

Vierailija
2/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin eräs +40 bi-nainen... Heti murrosiän alussa aloin asiaa itse epäillä, koska huomasin kiihottuvani sekä pojista että tytöistä. Lukioikäisenä olin asiasta jo melko varma, vaikka taisin vieläkin odottaa bi-kiinnostuksen menemistä ohi. Yliopistossa taisin vihdoin alkaa olla sisäisestikin sitä, mitä olin ja olen. Vasta myöhemmällä iällä olen kuitenkin kehdannut tunnustaa asian sellaisillekin tutuille, joiden kanssa asiasta on tullut puhetta, mutta jotka itse ovat umpi heteroita.

Että tuollainen kehityskaari asiassa itsellä. Seksiä tyttöjen ja naisten kanssa itsellä on ollut "aina", hyvin nuoresta alkaen. Silti asian lopulliseen sisäistämiseen ainakin itsellä meni aikaa. Varmasti yhteiskunnan aiemmin kielteiset asenteetkin asiaan vaikuttivat. Onneksi nykyään ei tarvitse enää tuntea itseä ollenkaan oudoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin eräs +40 bi-nainen... Heti murrosiän alussa aloin asiaa itse epäillä, koska huomasin kiihottuvani sekä pojista että tytöistä. Lukioikäisenä olin asiasta jo melko varma, vaikka taisin vieläkin odottaa bi-kiinnostuksen menemistä ohi. Yliopistossa taisin vihdoin alkaa olla sisäisestikin sitä, mitä olin ja olen. Vasta myöhemmällä iällä olen kuitenkin kehdannut tunnustaa asian sellaisillekin tutuille, joiden kanssa asiasta on tullut puhetta, mutta jotka itse ovat umpi heteroita.

Että tuollainen kehityskaari asiassa itsellä. Seksiä tyttöjen ja naisten kanssa itsellä on ollut "aina", hyvin nuoresta alkaen. Silti asian lopulliseen sisäistämiseen ainakin itsellä meni aikaa. Varmasti yhteiskunnan aiemmin kielteiset asenteetkin asiaan vaikuttivat. Onneksi nykyään ei tarvitse enää tuntea itseä ollenkaan oudoksi. 

Onko sinulla preferenssi naisissa vai miehissä?

Kun on itse tajunnut asian niin myöhään, tuntuu kiehtovalta, että joku on tiedostanut asian noin nuorena!

Vierailija
4/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla preferenssi naisissa vai miehissä?

Riippuu varmaan siitä, mitä preferenssillä tarkoitetaan. Jos arkipäivän parisuhdetta ajattelen, niin silloin varmaan miehissä kuitenkin. Miehen kanssa olen naimisissakin, ollut jo kauan. Lapsiakin on. Jos taas puhtaasi seksiä ajatellaan, niin ehkä 55 % miehissä, 45 % naisissa.

Tai niinkin voisi varmaan sanoa, että minulle sukupuolella ei ole niinkään väliä. Vaan sillä, miten vaikka avoin kumppani tai kumppanit ovat. Jotenkin noin asia varmaan on. Meillä on ollut miehen kanssa monipuolinen elämä. Olemme todella onnellisia yhdessä. Ja sitten on esimerkiksi ystävättäreni, jonka kanssa voimme harrastaa seksiä kolmestaan. Ja sitten esimerkiksi muutamia ystäväpareja, joiden kanssa käymme esimerkiksi kaikki yhdessä ja sekaisin saunomassa, mutta emme harrasta seksiä. Naisten kesken on kuitenkin avoimesti puhuttu, että yhteiset saunaillatkin lisäävät monipuolisuutta ja meno vähän itse kunkin parisuhteessa.

Että ehkä itselle jonkinlainen monipuolisuus, vaihtelu ja tietynlainen henkinenkin läheisyys ystävien kanssa on se kaikista tärkein juttu elämässä loppujen lopuksi. Olla yhdessä erilaisten ihmisten kanssa niin, että kaikki kunnioittaa ja välittää toisistaan. Sellainen on aika hienoa. Niin hienoa, että varmaan jos nyt kuolisi, niin sitä voisi sanoa että ainakin itsellä oli tosi hyvä elämä. Kiitos ystävien. Niiden, joiden kanssa harrastettiin seksiä ja niiden, joiden kanssa oltiin muutoin tekemisissä, mutta avoimesti. Toivottavasti olen itse osannut antaa yhtä paljon kuin olen saanut.

Kun on itse tajunnut asian niin myöhään, tuntuu kiehtovalta, että joku on tiedostanut asian noin nuorena!

Vierailija
5/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan nurja puoli on se, että siinä missä l- ja bi- naiset hyväksytään aika laajalti tai jätetään rauhaan, niin bi- ja h-miehet kokevat suurta syrjintää ja henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä. Ei jaksa tuota ymmärtää miksi suuri joukko maskuliinisia miehiä suuntaa vihansa miehiä kohtaan jotka eivät heille ole tehneet mitään. Hyväksyntää yhteiskuntaan. Sori että puutuin keskusteluunne. Hyvä tytöt !

Vierailija
6/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä vastaukseeni tuossa yllä tuli pelkkä lainaus.

Kirjoitin siis jotenkin niin kyselijälle, että riippuu varmaan siitä, miten preferenssin määrittelee. Parisuhteessa minulla on preferenssi varmaankin miehissä. Miehen kanssa olen ollut pitkään naimisissa, lapsiakin on. Jos taas vain seksiä ajattelen, niin sitten ehkä 55 % miehissä ja 45 % naisissa.

Tai ehkä itselle on sukupuolta tärkeämpää ihan muu asia, eli avoimuus. Kuinka avoin kumppani tai kumppanit ovat. Voimme mieheni kanssa harrastaa esimerkiksi seksiä ystäväni kanssa, joka on myös bi-nainen. Mutta aina seksiäkään ei tarvita. Meillä on myös muutamia tuttavapareja, joiden kanssa emme harrasta seksiä, mutta käymme esimerkiksi kaikki saunassa yhdessä. Iloisesti sekaisin miehet ja naiset. Kyllä niissäkin tilanteissa tulee ainakin minun katsottua sekä miehiä että naisia. Mutta se avoimuus ja hyväntahoisuus, rentous... Olipa seura sitten miehiä tai naisia, niin sellainen on minusta aina mukavaa.

Vierailija
7/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan nurja puoli on se, että siinä missä l- ja bi- naiset hyväksytään aika laajalti tai jätetään rauhaan, niin bi- ja h-miehet kokevat suurta syrjintää ja henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä. Ei jaksa tuota ymmärtää miksi suuri joukko maskuliinisia miehiä suuntaa vihansa miehiä kohtaan jotka eivät heille ole tehneet mitään. Hyväksyntää yhteiskuntaan. Sori että puutuin keskusteluunne. Hyvä tytöt !

Monet miehet ehkä pelkää jotakin. Minun miehelläni oli aikoinaan bi-ystävä, joka sittemmin kuoli. Mieheni on aina muistanut häntä hyvällä. Ei bisseys haitannut miestäni yhtään. Että onneksi hetero-miehiäkin on jo vähän siihen avoimenpaankin junaan.

Vierailija
8/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pelko se varmaan on ja joukkotyhmyys tai joku. On yhteiskunta avautunut, mutta vielä noita yhden totuuden körrejä valitettavasti suuri osa.

Vierailija
9/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pelko se varmaan on ja joukkotyhmyys tai joku. On yhteiskunta avautunut, mutta vielä noita yhden totuuden körrejä valitettavasti suuri osa.

Tarvittaisiin ehkä enemmän sellaisia paikkoja, joissa erilaiset seksuaalisesti erilaiset ja avoimet ihmiset voisivat viettää aikaa yhdessä. Riittävästi meitä naisiakin paikalle, niin eivätköhän ne körritkin tule sitten perässä. Ja opi vähitellen hyväksymään, että meitä on joka lähtöön. Naisista pitäviä miehiä, miehistä pitäviä naisia, naisista pitäviä naisia ja miehistä pitäviä miehiä. Ja meitä, joille sukupuolella ei niin suurta väliä ole. Sellaista Babylon Berlin -meininkiä? Ja muutama roteva poke aina pitää järjestystä?

Pitänee myös totuuden nimissä muistaa, että on olemassa myös näitä ei niin kukkahattutätejä. Moraalinvartijoita, joilla minun kaltaiseni toisen naisen pilluakin toisinaan hyväilevä nainen on kauhistus. Oikea ilmestyskirjan peto. Vaikka vain... rakastan.

Vierailija
10/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ketjun aloittaja ja myöhäisherännyt. Mietin miksi tässä nyt näin kävi ja vasta näin keski-iässä.

Minulla on ollut todella huono itsetunto ja olen pyrkinyt miellyttämään toisia.

Mutta näin kun perimenopaussi iski, niin jotenkin on tullut sellainen vaihe, että osaan pitää paremmin rajoistani kiinni ja en pyytele anteeksi.

Vaikka olen nyt todellakin myöhässä kaikesta, niin on kuitenkin valtava helpotus, kun ei tarvitse enää yrittää olla jotain, jota en ole. En vain viihdy naisellisissa vaatteissa ja nyt loppui siitä syyllisyyden tunteminen!

En tiedä olenko lesbo vai bi. Sen tiedän, että tällä hetkellä en halua seksiä miehen kanssa. En kykene sitä edes ajattelemaan.

Aika nopsaan muuten eteni fantasiat pussailusta ja kädestä pitämisestä siihen, että haaveilen että mun kasvoilla istuttaisiin!

Mutta tosiasiassa minua kyllä pelottaa, osaisinko mitään. Mutta luonto tikanpojan jne.

Mutta ihan eniten haluaisin nyt pitää naista sylissä ja halauksessa. Ihan vaan lähellä.

Vierailija
11/46 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ketjun aloittaja ja myöhäisherännyt. Mietin miksi tässä nyt näin kävi ja vasta näin keski-iässä.

Minulla on ollut todella huono itsetunto ja olen pyrkinyt miellyttämään toisia.

Mutta näin kun perimenopaussi iski, niin jotenkin on tullut sellainen vaihe, että osaan pitää paremmin rajoistani kiinni ja en pyytele anteeksi.

Vaikka olen nyt todellakin myöhässä kaikesta, niin on kuitenkin valtava helpotus, kun ei tarvitse enää yrittää olla jotain, jota en ole. En vain viihdy naisellisissa vaatteissa ja nyt loppui siitä syyllisyyden tunteminen!

En tiedä olenko lesbo vai bi. Sen tiedän, että tällä hetkellä en halua seksiä miehen kanssa. En kykene sitä edes ajattelemaan.

Aika nopsaan muuten eteni fantasiat pussailusta ja kädestä pitämisestä siihen, että haaveilen että mun kasvoilla istuttaisiin!

Mutta tosiasiassa minua kyllä pelottaa, osaisinko mitään. Mutta luonto tikanpojan jne.

Mutta ihan eniten haluaisin nyt pitää naista sylissä ja halauksessa. Ihan vaan lähellä.

Onnea matkaan! Jos vain löydät ystävän, joka ei lyttää sinua sen vuoksi, mitä olet ja joka haluaa tehdä juttuja kanssasi, ei sitä ainakaan kannata miettiä, osaatko. Kyllä osaat! 

t: bi-nainen 40+

Vierailija
12/46 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena jo ihastuin välillä tyttöihin ja välillä poikiin.

Vierailija
13/46 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena jo ihastuin välillä tyttöihin ja välillä poikiin.

Sama, koskaan en löytänyt sellaista syytä miksi rajoittua vaan toiseen

Vierailija
14/46 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ns myöhäisherännäinen, +40 aviossa, eikä nyt ole kuin pari kokemusta. Ensimmäinen vähän kai olosuhteiden ja sattumankin kautta. Sydänystäväni on aina ollut bi-henkinen, mutta mitään sellaista ei ole välillämme ollut, jotain oni leikkimielellä joskus vihajaillut mutta ei enempää. Heillä tuli miehensä kanssa ero ja olin hänen kanssaan kahden mökillämme juttelemassa henkeviä ja lohduttelemassa. Viiniä nautittiin ja sellaista normia. Meillä siellä erillinen puusauna jossa ei ole juoksevaa vettä, mokissämme ainoastaan.. Sellaista pesuvesien lotrailua ämpäreissä saunassa ollessa. Olimme jo vähän viinissä ja yhdessä alkuillasta itketty, halittu ja parannettu maailmaa, oli aika läheinen ja mukavan avoin olo molemmilla. Löylyissä hän tarjoutui avuksi hiuksia pestessäni ja suostuinkin. Hyvälle tuntui se päänahan rauhalliseksi hieronnaksi muuttuva shampoon levitys ja nautin siitä täysillä. Vähän oli viipyilevä kosketus, mutta siinä mielentilassa tuntui luonnolliselle. Annoin hänen sienellä saippuioida siinä samalla koko selkäpuolenkin ja salaa kiihotuin siitä, vaikka siinä vielä ei mitään suoraa seksuaalista sävyä ollutkaan.

Nukkumaan mentiin samaan isoon parisänkyyn, minäkin alasti kun emme jaksaneet pukeutua sanottelun jälkeen, vaan jäimme kylpytakeissa juttelemaan ja nauttimaan vielä hetken viinittelystä.. Olin vähän tavallista enemmän huppelissakin, mutta en liiaksi.  Hetken siinä makoiltiin pimeässä erillään, kunnes hän kysyi saisiko tulla lähelleni. Kaipasi ihmistä lähelleen. En oikein osannut sanoa mitään siihen ja tuntui kaiken jälkeen oikeastaan ihan luontevaltakin. Itse olin vain hiljaa, annoin tulla kiinni, tavallaan olimme lusikassa minä siinä hänen sylissään.

Alkuun ei mitään, mutta hiljalleen hän painautui lähemmäs ja minä hänen vartaloaan vasten. kädellään hiveli, vähitellen rohkeammin ja minä kiihotuin niistä hienoisista hivelyistä rinnoillani. Pieni varovainen suukko niskaan ja käden kosketus muuttui rintojeni suoraksi hyväilyksi. .Lopulta se meni suukottelun jälkeen kunnolla suutelemiseksi kun käännyin häneen päin. Itse en oikein osannut tehdä mitään ja hän otti ohjat käsiinsä. Sain ensimmäisen koskaan orgamisni naisen kanssa siinä hänen hoiteissaan, kosketus tuntui kaikinpuolin niin erilaiselta miehiin verrattuna ja olin kai tavallista kiihottuneempikin. Sen yön aikana rakastelimme oikeastaan, jos niin voi naisten kesken sano, kahteen kertaan. Miehelleni en tätä ole kertonut, vaan on oma pikku salaisuuteni yhä.

Vierailija
15/46 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan kuuloinen kokemus kyllä. Tuon tapainen ensimmäinen kerta olisi aivan huippu

Vierailija
16/46 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten alkoi ensin pieni baaripussailu, johon tuli ajan kuluessa lisänä hyväily ja rintojen koskettelu. Nyt kesällä tyydytimme sormin toisiamme ystäväni kanssa.

Vierailija
17/46 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun alkoi pillunnuolenta kiinnostamaan. Ihan näin suoraan sanottuna.

Vierailija
18/46 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä kun alkoi pillunnuolenta kiinnostamaan. Ihan näin suoraan sanottuna.

Mulle tämä vasta varmisti asian.

Mutta yritän olla ottamatta paineita mistään ja luotan siihen, että kunhan se ystävä tai kumppani löytyy niin homma sujuu omalla painollaan.

Mulla on kuitenkin avoin mieli ja aito halu aiheuttaa nautintoa toiselle.

Mutta haluan kyllä kokea itsekin saman.

Nyt on muutama mätsi Tinderissä. Heti on sellainen olo, että olen huijari kun olen kokematon ja sanon itseäni lesboksi.

Takana on kuitenkin pitkä parisuhde miehen kanssa. En vain ikinä ollut ajatellut naisia todellisena vaihtoehtona, vaikka miehet eivät oikeastaan kiinnostaneet yhtään.

Minulla vain kesti tajuta asia. Mutta näin se vain nyt on ja nyt tunnen olevani oikeasti minä.

Vierailija
19/46 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

+olen aina ahdistunut miesten katseista. Nyt olen helpottunut kun eihän niistä tarvitse edes välittää.

+Naiset ovat upeita. Nyt kun silmäni ovat auenneet, niin ei voi kuin ihailla. Jos saa katseille vastakaikua, niin se alkaa kyllä ujostuttaa!

Vierailija
20/46 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Tarvitsisin nyt personal trainerin opastamaan minua naisten maailmaan.

Tinder ei kyllä ole mun juttu yhtään, ainakaan vielä. Ehkä sitten kun olen edes vähän hieronut tuttavuutta naisiin ihan oikeassa elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä