Korona unohtunut - maskinkäyttäjät kummastelun kohteena
Lauantain kauppareissun jälkeen voi vaan todeta että lyhyt on ihmisen muisti. Ne muutama harva jotka vielä maskia käyttävät niin saavat jatkuvaa tuijotusta osakseen. Onko se joku suuri ihme jos haluaa suojata itsensä flunssapöpöiltä täpötäydessä ostoskeskuksessa?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin sitä ei ihmettele jos vanhemmilla ihmisillä on maskit, kun ymmärrettävästi haluavat suojella itseään. Mutta olen viime aikoina nähnyt niitä muutamilla ihan nuorilla - ja se jotenkin hätkähdyttää, että apua onko tolla korona, pysy kaukana! No ihan sama, käyttäkööt ihan vapaasti ne ketkä haluaa.
Nuorikin ihminen voi sairastaa vaikka syöpää tai muuta vakavaa tautia. Silloin infektiotartunta voi olla tosi huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin sitä ei ihmettele jos vanhemmilla ihmisillä on maskit, kun ymmärrettävästi haluavat suojella itseään. Mutta olen viime aikoina nähnyt niitä muutamilla ihan nuorilla - ja se jotenkin hätkähdyttää, että apua onko tolla korona, pysy kaukana! No ihan sama, käyttäkööt ihan vapaasti ne ketkä haluaa.
Eli kuulut juuri tähän AP:n kuvailemaan pällistelyporukkaan. Vaikka sanot että käyttäkööt vapaasti niin silti et voi olla ihmettelemättä ja tuijottamatta.
Kannatan kokoomuksen kansanedustajan Atte Kalevan ajatusta kieltää kasvojen peittäminen julkisilla paikoilla.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009725893.html
"Kansanedustaja ja Helsingin kaupunginvaltuutettu Atte Kaleva (kok) sanoi maanantaina Twitterissä, että Suomessa julkisilla paikoilla tulisi kulkea kasvot näkyvissä tai poistua maasta."
Isot peukut tälle! 👍
Vierailija kirjoitti:
miksi joku hörhö pitää edelleen maskia?
Syyt on lueteltu tässä ketjussa moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku vieläkin uskoo koronahuijaukseen?
Jos ja kun käytän aina maskia kotoa poistuessani niin se johtuu siitä etten saisi maskittomilta mitään pöpöjä itseeni. Oma vastustuskykyni on kutakuinkin nollassa syöpähoitojen takia ja olen harkinnut FFP 3 maskin käyttöön nykyisen FFP 2 maskin sijasta. Kaupassa käyn aina yhdeksän jälkeen illalla jos jotain sattuu puuttumaan (silloin nimittäin ei enää myydä alkoholia joten aika tyhjiä ovat käytävät). Naapurit kyllä tuovat ostokset ovelle mutta aina jotakin unohtuu. Tässä ei ole kysymys mistään koronasta vaan kaikesta mitä voin saada teiltä maskittomilta. Sairaalassa tiputuksessa on aika tylsää olla muutama päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan kokoomuksen kansanedustajan Atte Kalevan ajatusta kieltää kasvojen peittäminen julkisilla paikoilla.
"Kansanedustaja ja Helsingin kaupunginvaltuutettu Atte Kaleva (kok) sanoi maanantaina Twitterissä, että Suomessa julkisilla paikoilla tulisi kulkea kasvot näkyvissä tai poistua maasta."
Isot peukut tälle! 👍
Huivinkäyttäjät voivat sitten vaihtaa koronamaskiin ja vedota terveydellisiin syihin. Tällaista turhaa ne kansanedustajat siellä pyörittelee huippuliksalla joka maksetaan meidän verorahoista.
Mieheni sukulainen sairastui koronaan vasta viime viikolla, ei se mihinkään ole kadonnut. Itse käyttäisin maskia jos olo olisi flunssainen, edelleen vältän väkitungoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys rokotetuille: Miksi olette ainoita ketkä maskeja pitää, tehän otitte suojaavat rokotteet?
En ole ottanut ainuttakaan rokotetta siksi käytän maskia.
Justhan se korona oli viime viikolla, en nyt jaksa sen enempää asiaa miettiä
Piikitystahti on nyt jo niin kauan ollut hidasta että piikittettyjen osuus pie nenenee viikko viikolta. Olen seurannut lukuja https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/vaccreg/cov19cov/summary_cov19ageare… Esim 35-39-vuotiaiden ykköstikku-kattavuus on ollut yli 83 prosenttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on ihan turhia. Ei ne suojaa miltään sairastumiselta.
Tämä! Leikkaussaleissakin niitä käytetään vain koska on amerikkalaisista sairaalasarjoista opittu et ne on cool!
Joo ja kirurgit ottaa mallia samoista sarjoista! Kaikenlaisia tyhmiä sitä täälläkin palstalla kommentoi, hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin Suomeenkin sen tavan, että jos on kipeänä ja on pakko liikkua ihmisten ilmoilla, pitäisi maskia, jotta ei niin tehokkaasti levittäisi omaa tautiaan. Koronan kanssa en ymmärrä maskivouhotusta, kun ne todettiin aivan turhiksi, jos terveet niitä käyttivät, toimivat ainoastaan nimenomaan hillitsijänä taudin levittämiseen.
Taidat viitata tutkimukseen, jossa tultiin siihen tulokseen, että väärin käytettynä maskit eivät eivät suojaa koronalta. Ihan yhtä turhia ne väärin käytettynä ovat muidenkin tautien estämisessä.
Väärin käyttäminen tarkoitti siinä tutkimuksessa sitä, että maskia käytettiin vain satunnaisesti tai sitä pidettiin päällä siten, että nenä jätetään näkyviin tai maski ei muuten ole riittävän tiiviisti kasvoilla.
Itse näin sellaistakin maskin käyttöä, että maski asetettiin suoraksi levyksi kasvojen eteen siten, että se kosketti vain nenänpäätä. En usko että näissä tapauksissa maskista on ollut mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
pellet ottakaa ne maskit nyt helevettii te ootte noloja pelkureita
Hähähää meneekö hermot? Juuri sinunlaisten raivopäiden takia käytän iloisesti maskia maailman tappiin asti.
Kuka jaksaa kauppareissulla kiinnittää huomiota moiseen? Eikö kauppaan mennä tekemään ostokset, eikä pällistelemään muita ihmisiä. Vaikea uskoa todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin Suomeenkin sen tavan, että jos on kipeänä ja on pakko liikkua ihmisten ilmoilla, pitäisi maskia, jotta ei niin tehokkaasti levittäisi omaa tautiaan. Koronan kanssa en ymmärrä maskivouhotusta, kun ne todettiin aivan turhiksi, jos terveet niitä käyttivät, toimivat ainoastaan nimenomaan hillitsijänä taudin levittämiseen.
Sellaista tapaa ei tule koskaan. Onneksi.
Korona ei ole ainoa kadonnut. Rasismikin loppui kuin veitsellä leikaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on ihan turhia. Ei ne suojaa miltään sairastumiselta.
Tämä! Leikkaussaleissakin niitä käytetään vain koska on amerikkalaisista sairaalasarjoista opittu et ne on cool!
Ne on roiskesuoja, ei mikään virusturva, paitsi idiooteille. Kertakäyttösuojan suojausteho on 2% viruksia vastaan. 15min käytön jälkeen sen teho on nolla.
Paitsi ffp tason maskit. Ne suojaavat käyttäjäänsä jos on asetettu oikein, tiiviisti naamalle ilman ilmavuotoja.
Leikkaussaleissa käytetään aivan eri maskeja jotka eivät ole ostettavissa, ei kirurgisia eikä ffp maskeja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot peukut tälle! 👍
Huivinkäyttäjät voivat sitten vaihtaa koronamaskiin ja vedota terveydellisiin syihin. Tällaista turhaa ne kansanedustajat siellä pyörittelee huippuliksalla joka maksetaan meidän verorahoista.
Riippuu, millainen osoitus terveydellisistä syistä pitää olla. Riittääkö oma sana vai pitääkö joitain todistetta olla. Itävallassa tuollainen laki on ollut jo vuosia käytössä. Kantaväestöllekkin on rapsahdellut sakkoja mm. kasvot ollessa peitettynä naamiaisista tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin kaupassa käydessä, koska isälle kävin (+itselleni). En halunnut tartuttaa sitä mahdollisesti isääni enkä ehkä sitämyötä myös kotipalvelun työntekijöihin.
Outo juttu: vaikka kuinka sitä "väistin" eli ffp2-maski ja käsidesiä käytin, niin silti iski, vuosi sitten heinäkuussa. En käynyt testissä, mutta ilmiselvää, koska haju- ja makuaisti hävisi. Sama juttu oli muuten mun tädillä, toisessa kaupungissa. Vaikka kuinka sitä "väisteltiin" niin silti.
Isällä oli joku ihmeellinen vastustuskyky räkätaudeille/flunssille, itsellä oli ja melkein pelotti, etten vaan tartuta häneen. Minä ja äiti taas "kärsittiin" jokaikinen räkätauti.
Toisaalta taas, äidillä diagnosoitiin Alzheimer; luin netistä, että odotettavissa oleva elinikä on 6-8 vuotta. Äiti eli diagnoosin jälkeen 15 vuotta.
- sama
Milloin ymmärrät, että on olemassa joitakin asioita, joihin ei koskaan totuta? Sellaisten asioiden kohdalla olisi kaikkein järkevintä vain hyväksyä asian todellinen laita ja lopettaa asian eteen tehtävä työ, jossa ihmisiä yritetään totuttaa asiaan.