Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsenäinen matkustelu vs. seuramatkoille osallistuminen? Kummasta tykkäät enemmän?

Vierailija
09.09.2023 |

Jäin miettimään yhden työkaverin reaktiota kun kerroin kesälomareissustamme että olimme lentäneet paikkaan A jossa majoituimme itse varatussa hotellissa mutta kävimme myös paikassa B junalla ja paikassa C metrolla ja osallistuimme netistä varattavaan retkeenkin niin tämä työkaveri oli ihan hämmästynyt että minäkö varasin itse nuo liput ihan itse ja retkenkin ja oli jotenkin jopa pöyristyneen oloinen kun emme olleet olleet millään matkatoimiston järjestämällä reissulla. (Emmekä käyneet yhdelläkään hänen aikaisemmin suosittelemallaan nähtävyydellä ko. paikassa...)

Näin nykyaikaisen ihmisen silmissä tuollaisella omatoimimatkalla ei ole mitään erikoista mutta hänen mielestään ilmeisesti oli? Jotenkin juuri se junalippujen varaaminenkin meni häneltä ihan yli ymmärryksen. Miksihän tällainen reaktio?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa aina varailla ja vertailla kaikkea itse ja klikkaan vaan ostoskoriin kivalta kuulostavan paketin joltain matkatoimistolta. Kohteessa sitten kattelen mitä tekee mieli tehdä ja nähdä.

Tämä on ehdottomasti helpoin ja mukavin tapa. Itse klikkaan ostoskoriin samalla lentokenttäkuljetukset, parit retket ja paikkavaraukset lennoilla.

Niinpä. Arvostan suoria lentoja ja järkeviä lentoaikoja. Yleensä nuo paketit kaikkinensa tulee vielä edullisemmaksi kun varata kaikki itse.

Ei ole kyllä tullut vastaan edullista pakettia Keski- tai Etelä-Euroopan kaupunkilomalle, aina säästää ison rahan varaamalla itse. Rantakohteissa varmasti eri, ja Baltian matkoissa.

No en tiedä kuinka edullisesti sitten Euroopan kaupunkilomille pääsee mutta en ole kertaakaan konkurssiin joutunut vaikka olen klikannut sen lento+hotellipaketin milloin mistäkin sivustolta. Lentoaikataulut ja majoituksen taso sen hinnan ratkaisee eikä se että ostaako lennot paikasta x ja majoituksen paikasta y.

Niin, et tiedä.

En näköjään sitten tiedä. Jos sinä tiedät niin kerro toki mistä niitä edullisempia matkoja sitten varataan. Itse käytän hakukoneita ja vertailusivustoja joissa näkyy hintakalenterit.

Toki pääsee halvalla jos on valmis käyttämään 20h Euroopan lentoihin ja harrastaa sohvasurffausta.

Ihan perinteisillä hakukoneilla kyllä löytyy ainakin, jos hieman malttaa vertailla. Esim. matkatoimistojen hotellivalikoima on aika suppea, eikä niilläkään aina ole suoria lentoja. Suoria lentoja olen kyllä itse useimmiten käyttänyt. Majapaikatkin useimmiten ovat viime aikoina olleet bookingin kautta, toisinaan airbnb. Hintaero matkatoimistoon on usein huikea, jos matkassa on 4-henkinen perhe.

Bookincomissa kannattaa huomioida, että vaikka kattava valikoima onkin, se EI näytä kaikkia hotelleja ym. Usein eri hotelliketjuilla on omat kanta-asiakasohjelmat, jolloin hotellin voi saada erilaisia tarjouksia hyödyntämällä hyvin edullisesti.

Voi olla esim. Tarjousviikkoja jolloin saa varattua ajalle xx-xx esim. 95e/yö 2hlö/huone ymv. Kaikki keetjut eivät toimi Suomessa, mutta Radisson ja Scandic ainakin myös täällä. Ja myös noihin mitä Suomessa ei ole voi liittyä kuka tahansa, kannattaa vaan googlettaa sen paikan hotelleja mihin on menossa

Vierailija
62/69 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vuokraan huoneiston, että saan itse kokata myös ja sitten ostan paikalliselta matkailuyritykseltä päiväretkiä. En kyllä koskaan työkaverilleni kerro matkoistani noin yksityiskohtaisesti. 

Multa kyseltiin ihan nähtävyyksiä ja kauppoja myöten missä kävimme. Tuntuu oudolta kyllä tuokin ettei asiasta olisi keskusteltu mitään.

Ok. Meillä ei onneksi ole noin uteliasta porukkaa, että tuollaisia yksityiskohtia kysyttäisiin. 

En niinkään pitänyt uteliaana vaan jos joku toinenkin oli ko. kaupungissa käynyt, tottakai kiinnosti mitä mieltä minä olin. Pöydän ääressä oli siis useampi ihminen keskustelemassa ja muut ihan järkevästi ja sopivan kiinnostuneesti mutta tämä yksi maailmanmatkaaja tivaten miksen käynyt katsomassa paikkaa jota hän suositteli jo keväällä ja miksi olin ostanut junaliput naapurikaupunkiin...

Nyt on kyllä vaikea uskoa, että joku ihmettelee miksi ostetaan junaliput naapurikaupunkiin? Olisit valehdellut,  että lensit helikopterilla sinne eikä maksanut paljon. 

No sitähän mä kirjoitin jo avaustekstissä että tämä yksi hämmästeli ja kummasteli miten itse hankin nuo junaliput ja retken toiseen kohteeseen. Se tässä juuri on tämän keskustelun pointtikin!

Miten sinä aloit kertoa jostain junalippujen ostamisesta naapurikaupunkiin? 

Hittoako se sulle kuuluu. Kai sitä ihminen nyt saa puhua ja kertoa mitä haluaa!?!!

No lopettaa sitten tyhjän valittamisen työkaverin kommenteista! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vuokraan huoneiston, että saan itse kokata myös ja sitten ostan paikalliselta matkailuyritykseltä päiväretkiä. En kyllä koskaan työkaverilleni kerro matkoistani noin yksityiskohtaisesti. 

Multa kyseltiin ihan nähtävyyksiä ja kauppoja myöten missä kävimme. Tuntuu oudolta kyllä tuokin ettei asiasta olisi keskusteltu mitään.

Ok. Meillä ei onneksi ole noin uteliasta porukkaa, että tuollaisia yksityiskohtia kysyttäisiin. 

En niinkään pitänyt uteliaana vaan jos joku toinenkin oli ko. kaupungissa käynyt, tottakai kiinnosti mitä mieltä minä olin. Pöydän ääressä oli siis useampi ihminen keskustelemassa ja muut ihan järkevästi ja sopivan kiinnostuneesti mutta tämä yksi maailmanmatkaaja tivaten miksen käynyt katsomassa paikkaa jota hän suositteli jo keväällä ja miksi olin ostanut junaliput naapurikaupunkiin...

Nyt on kyllä vaikea uskoa, että joku ihmettelee miksi ostetaan junaliput naapurikaupunkiin? Olisit valehdellut,  että lensit helikopterilla sinne eikä maksanut paljon. 

No sitähän mä kirjoitin jo avaustekstissä että tämä yksi hämmästeli ja kummasteli miten itse hankin nuo junaliput ja retken toiseen kohteeseen. Se tässä juuri on tämän keskustelun pointtikin!

Hittoako se sulle kuuluu. Kai sitä ihminen nyt saa puhua ja kertoa mitä haluaa!?!!

Mitä SINÄ tulet toisten ketjuihin pätemään mistä saa puhua ja mistä ei. Jatka matkaa jos ei kiinnosta. Oletko kyseinen työkaveri vai miten liityt ketjun aiheeseen?

Vierailija
64/69 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa aina varailla ja vertailla kaikkea itse ja klikkaan vaan ostoskoriin kivalta kuulostavan paketin joltain matkatoimistolta. Kohteessa sitten kattelen mitä tekee mieli tehdä ja nähdä.

Tämä on ehdottomasti helpoin ja mukavin tapa. Itse klikkaan ostoskoriin samalla lentokenttäkuljetukset, parit retket ja paikkavaraukset lennoilla.

Niinpä. Arvostan suoria lentoja ja järkeviä lentoaikoja. Yleensä nuo paketit kaikkinensa tulee vielä edullisemmaksi kun varata kaikki itse.

Ei ole kyllä tullut vastaan edullista pakettia Keski- tai Etelä-Euroopan kaupunkilomalle, aina säästää ison rahan varaamalla itse. Rantakohteissa varmasti eri, ja Baltian matkoissa.

No en tiedä kuinka edullisesti sitten Euroopan kaupunkilomille pääsee mutta en ole kertaakaan konkurssiin joutunut vaikka olen klikannut sen lento+hotellipaketin milloin mistäkin sivustolta. Lentoaikataulut ja majoituksen taso sen hinnan ratkaisee eikä se että ostaako lennot paikasta x ja majoituksen paikasta y.

Niin, et tiedä.

En näköjään sitten tiedä. Jos sinä tiedät niin kerro toki mistä niitä edullisempia matkoja sitten varataan. Itse käytän hakukoneita ja vertailusivustoja joissa näkyy hintakalenterit.

Toki pääsee halvalla jos on valmis käyttämään 20h Euroopan lentoihin ja harrastaa sohvasurffausta.

Ihan perinteisillä hakukoneilla kyllä löytyy ainakin, jos hieman malttaa vertailla. Esim. matkatoimistojen hotellivalikoima on aika suppea, eikä niilläkään aina ole suoria lentoja. Suoria lentoja olen kyllä itse useimmiten käyttänyt. Majapaikatkin useimmiten ovat viime aikoina olleet bookingin kautta, toisinaan airbnb. Hintaero matkatoimistoon on usein huikea, jos matkassa on 4-henkinen perhe.

Bookincomissa kannattaa huomioida, että vaikka kattava valikoima onkin, se EI näytä kaikkia hotelleja ym. Usein eri hotelliketjuilla on omat kanta-asiakasohjelmat, jolloin hotellin voi saada erilaisia tarjouksia hyödyntämällä hyvin edullisesti.

Voi olla esim. Tarjousviikkoja jolloin saa varattua ajalle xx-xx esim. 95e/yö 2hlö/huone ymv. Kaikki keetjut eivät toimi Suomessa, mutta Radisson ja Scandic ainakin myös täällä. Ja myös noihin mitä Suomessa ei ole voi liittyä kuka tahansa, kannattaa vaan googlettaa sen paikan hotelleja mihin on menossa

Eiköhän useimmat tiedä tämän.

Jos haluaa muuta kuin ketjuhotelleja tai bookingin tarjonnan voi googlata vaikka "accommodation in xx", " casa vacanza a xx", "se loger à xx"

Vierailija
65/69 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta omasta mielestä molemmissa tavoissa on puolensa. Nuorena tuli matkustettu omatoimisia reissuja paljon. Ollen tien päällä kaikki matkat yhteen laskettuna jotain pari vuotta kaikkinensa. Ei ole yhtä oikeaa tapaa ja toiselle passaa toinen järjestely. Nykyisin 50-vuotiaana on yllättänyt, että ei enää niin kamalasti huvita lähteä minnekään. Lasten takia tulee lähdettyä vaan itse taitaisin jo pärjätä, vaikka en enää poistuisi Suomesta koskaan minnekään.

Vierailija
66/69 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v. sitten kävin teemamatkalla, jos sitä seuramatkaksi voi kutsua. Siinä oli kaikki järjestetty etukäteen. Ei ikinä enää. Vaikka matka oli antoisa ja mielenkiintoinen, seura ei sitä ollut.

Se taitaa olla elämäni ainoa toisen järjestämä lomamatka, olen kuusikymppinen ja matkustan todella paljon. Lentolippujen, hotellin ja auton varaaminen netissä ei ole temppu eikä mikään.

Vierailija
67/69 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 v. sitten kävin teemamatkalla, jos sitä seuramatkaksi voi kutsua. Siinä oli kaikki järjestetty etukäteen. Ei ikinä enää. Vaikka matka oli antoisa ja mielenkiintoinen, seura ei sitä ollut.

Se taitaa olla elämäni ainoa toisen järjestämä lomamatka, olen kuusikymppinen ja matkustan todella paljon. Lentolippujen, hotellin ja auton varaaminen netissä ei ole temppu eikä mikään.

Korjaan sen verran, että pakettimatkalla olen kyllä ollut, mm. 3 viikon kiertomatkat E-Amerikassa ja Afrikassa olisivat olleet turhan hankalia järjestää. Tosin Afrikkaan kyllä lennot varattiin itse.

Vierailija
68/69 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti on viime vuodet matkustettu perheen kanssa omatoimisesti, kun halutaan reissata edullisemmin ja majoittua asuntoon eikä hotelliin. Kesällä kuitenkin käytiin Kreikassa Aurinkomatkojen kanssa, kun omatoimisesti olisi tullut kalliimmaksi. Matkatoimiston retkille ei ihan heti tulisi mieleen osallistua, mielummin vuokrataan auto ja ajellaan itse. Paitsi Skotlannissa varattiin koko päivän pikkubussiretki, koska minä eikä mies ei haluttu ajella "väärällä puolella".

Ja mitä työkaverien kanssa jutteluun tulee, niin minä olen tottunut siihen että puhutaan ihan mistä vaan!

Vierailija
69/69 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sullon alottajalle asiaa, kirjota hänelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi