Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma puhumattomuus parisuhteessa

Vierailija
08.09.2023 |

Oikeastaan kaikissa kolmessa pitkässä parisuhteessani on tullut miehiltä palautetta, että puhun liian vähän. Siis ei edes mitään parisuhteen ruotimista, vaan arkista juttelua. En vain jaksa jutella. Puhun, jos on toimitettava joku asia. Joskus vitsailen. Ei ole tarvetta puhua koko ajan.

Nykyinen mies usein "tenttaa", tai siltä se ainakin tuntuu. Saattaa kysyä "mitä mietit?", "Miltä nyt tuntuu?", "Mitä suuressa mielessäsi liikkuu?", vaikka monesti en edes mieti mitään. Kuvittelee kai, että olen syvällisempi. Tuntuu, että hänen mieliksi pitää keksiä puhuttavaa, vaikka itselleni puhuminen ei anna mitään. Joskus pahalla tuulella ollessaan hän on sanonut ahdistuvansa hiljaisuudestani ja siitä, että hänen pitäisi hoitaa kaikki puhuminen. Mutta kun ei pitäisi, mulle olisi ihan ok olla hiljaa.

Pitäisikö hiljaisen ihmisen olla sinkku?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota samanlainen mies kuin itse olet, Suomessa ja Venäjällä on mykkiä miehiä pilvin pimein. Lännessä on puhuvampia? Mykkä on raskas kumppani, jos mitään yritä tai jaksa sanoa. Ehkä arki vie voimasi tai ei ole tapana puhua. Voisi toisaalta kenelle tahansa käydä niin ettei aina jaksa puhua tai jos väsyttää. Mutta puhuvalle puhuva kiva. Kysyvä ja tenttaava ehkä ei ole hyvä, jos liikaa.

Mulla on onneksi nykyisin todella fiksu kumppani, jonka kanssa synkkaa ja molemmat osallistuvat suhteen ylläpitämiseen elävänä. 

Vierailija
62/62 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisuus ja jakaminen ovat tunneyhteyden perusta. Ja tunneyhteys on tärkeintä suhteessa. Itse en kykenisi noin epäsosiaalisen kanssa suhteeseen. Kerran olin suhteessa introvertin kanssa ja se oli alun jälkeen vaikeaa, koska hän ei puhunut tunteistaan ja saattoi yllättäen purkautua tavalla, mitä en voinut tajuta, koska hän ei ollut puhunut vaan ainoastaan omassa päässään muhitellut tarinan, joka ei pitänyt paikkaansa. Sen jälkeen olen viihtynyt vain avoimien ihmisten kanssa. Oli niin arvaamatonta, kun toinen ei ollut puhunut. Vieläkin puistattaa.

Ihan mielenkiinnosta, puhuitko sinä hänelle tunteistasi?

Puhuin ja osoitin teoin, miten välitän hänestä ja meistä. Reissussa ollessamme hän yhtäkkiä tylytti, että meillähän on mennyt viime aikoina huonosti. Ja minä taas pyysin kertomaan, että miten ja miksi hän ei ole sanonut mitään, jos noin on ollut hänen mielestään. Pilasi koko kalliin reissun. Aivan mahdotonta oli vuorovaikutus, kun toinen piti sisällään kaikkea. Erohan siitä tuli; en jaksanut sellaista arvaamattomuutta.

Miksi mielestäsi on mainitsemisen arvoista että reissu oli kallis?

Etkö todellakaan ymmärrä? Pilata odotettu ja hintava loma, johon investoitu. Olisi purkautunut kotona.

Täh. Tämä ekstroverttien pinnallisuus on aina yhtä hämmentävää.

Toinen pilasi hänen lomansa ottamalla puheeksi tunteensa. Olisi vain ollut hiljaa ja antanut ekstrovertin kälättää ja nauttia lomasta ja pilata oma loma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan