Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästä aikaa meidänkin kuulumisia=)

22.12.2006 |

Eli tytöt on nyt 1v9kk ja meno sen mukaista. Oikeen hermoja koettelevat. A tyttönen on oikea pieni piru:):) ja B tyttö selvä pomo ja herkkähermoinen vipeltäjä. Kaikki viedään siskon kädestä. B:n nukkuminenkin on tosi levotonta ja nukkuu vain vieressä. Isoveli ja Alikka nukkuvat yöt hienosti omissa huoneissaan.

B:llä tutkitaan mahdollista astmaa.

Esikoinen aloittaa tarhan tammikuun puolessa välissä osapäiväisenä ja mä olen tyttöjen kanssa maaliskuun alkuun kotona jolloin tytötkin menee tarhaan. Samalla kaikki aloittavat sitten kokopäiväisenä ja mä menen töihin taas jälleen:) Ihanaa jo mennäkin takasin. Pääsee vähäksi aikaa päivässä " vapaalle" ja saa lakisääteiset tauotkin pidettyä rauhassa:):)

RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips

miten teillä alettiin epäillä astmaa ja minkä ikäisenä sitä alettiin tutkimaan?? meillä tytöt on 10 kk ja olleet 2 kertaa sairaalassa hengenahdistuksen takia.yleensä tulee heti flunssan alkaessa ja pahenee yskiessä ja " riehuessa" .mulla itellä on astma ja olen epäillyt sitä itse jo ensimmäisestä sairaalakerrasta asti... meillä käytössä babyhaler(ventoline) joka auttaa jonku verran.mutta mitään diagnoosia ei oo vielä tehty astmasta..

Vierailija
2/5 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisia hengenahdistus kohtauksia ole olut, mutta likka on pienestä saakka ollut kova yskimään ja nyt on yskää jatkunut kuukausi tolkulla. jos kovin juoksee niin yskii kauan rasituksen jälkeen. Ventolinella olo helpottuu selkeästi.

Meillä on nyt vasta alettu astmaa jossain muodossa epäilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 8kk ja viikko sitten sai astmadiagnoosin, allergiasairaalan babyboxissa käytiin. Koko ikänsä llut ns. " limainen" lapsi. Atoopikko, jolla mm. maito-, kananmuna-, peruna-, maissi allergiat. Meillä auttoi kun vaihtui babyhaler nebunetteen ja saatiin säännöllinen lääkitys (airomir+pulmicort) ja lisäksi luovuttiin kissasta. Itse olin lapsena samanlainen allergikko ja astmaatikko. Vauva kuitenkin ihanan aurinkoinen ja helppo vauva, viihtyy yksin lattialla ja nukkuu päikyt hyvin. Ongelmana aiemmin oli rikkonaiset yöt (heräämisiä n. 10 joka yö). Mutta viimeisen kuukauden on nukkunut yötkin hyvin, vain kerran tai 2 herää ja nukkuu kellon ympäri. Liekö lääkityksen ansiota tai sitten unikoulun...oppi nukahtamaan yksin kun ennen kelpasi vain tissi...

Vierailija
4/5 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pojalla on infektioastma diagnoosi. Eli aina flunssan tai korvatulehduksen yhteydessä alkaa hengityksen vinkuminen. Lääkityksenä meillä on babyhailerilla ventolinea ja flixotideniä (kortisonia).

Meillä poika kans varastaa kaikki tavarat siskoltaan.

hopsi ja toukutoopet 2v

Vierailija
5/5 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika yskinyt 3v, syksystä kevääseen ja siitä ollaan käyty lääkärillä monia kertoja vuosien aikana, aina sama diagnoosi, flunssaa ta i viruksen aiheuttamaa yskää.

No nyt mun hermot meni lääkäreihin, tossa välissä käytiin siis hemossa yksityiselläkin, ei mitään.

Nasonex nenäsumutetta määrättiin vaan ja se auttoi hetken, kuunes ongelmat sen kanssa alkoivat, jatkuvat nenäverenvuodot, ei kivaa.

Yskä hakkaavaa ja limaista, oksensi monet kerrat limaa.

Nyt vein sitten päijät-hämeen keskussairaalaan kun oli taas marraskuussa sellainen tilanne, että ahdistaa, oksensi paksua limaa ja tukehtua yskäänsä, yöllä lähinnä, nyt myös riehumisen seurauksena yskii.

No siellä lääkäri tutki, mittaili jne. ja sanoi laittavansa lähetteen lastenpolille, ja sehän tulikin nopeesti, eli nyt ollaan jo käyty puhallustestissä ja labrakokeissa, saatiin se puhalluslaite kotiin, nyt seurataan puhalluksia viikko ilman buventolia ja toinen viikko buventolinen kanssa, sitten meillä onkin ihotestit ja lääkäri päksissä.

Astmaa siis epäillään.

Labroissa oli jotain, lääkäri oli soittanut apteekkiin antibioottikuurin 10pv, jokin infektio siellä on, en tiedä mikä ja missä.

Puhallusten tulokset jääneet alle 200 aamuisin.

Eli jotain häikkää jossain on.

Ja nyt myös tytöllä oireita, hengenahdistusta, 3 keuhkoputkentulehdusta ollut tässä vuoden sisällä (viime vuoden),

käytiin labroissa ei mitään, sit keuhkokuvissa ja niissä jotain, nyt pitää ottaa likan kuvat mukaan kun mennään lääkärille poitsun kanssa.

Buventoline auttaa molemmilla kohtauksiin, eli siitä on hyötyä.

Ainoa huono puoli on se, että tyttö ei itse erota kohtausta, vaan siitä pitää muistuttaa että hei sulla on kohtaus, lääkettä.

Eli, molemmilla lapsilla ehkä astma, likka reagoi kanin karvoihin ja koiran karvoihin, heti alkaa aivastuttaa ja ahdistaa.

Että näin meidän kaksosilla, kummallakaan vanhemmista ei astmaa tai allergioita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän