Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätysvieraat harmittaa!

22.12.2006 |

Hei!

Olen huomannut erään ihmeellisen asian jäädessäni kotiin hoitamaan vauvaani, nimittäin yllätysvieraat. Ennen ihmiset soittivat ja kysyivät, että millloin voiko tulla kylään ja ja sopiva ajankohta sovittiin, mutta nykyisin meille tulee ihmisiä yllättäen. Ilmeisesti ajatellaan että kun olen kotona niin meille voi tulla milloin vaan. No tokihan olenkin kotona paljon enemmän kuin töissäolessani mutta silti en vain tykkää yllätysvieraista. Muuten kyllä tykkään että meillä käy vieraita. Haluaisin vain että kotini olisi suht. siisti ja itsekin olisin ehtinyt peiliin katsoa ennen vieraiden tuloa.. erityisesti aamuisin... ei lohduta sanontaettä talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan..

Onko muilla vastaanvanlaista kokemusta ja mitä yleensäkin ajattelette yllätysvieraista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kodin siisteyden ja oman ulkonäön lisäksi yllätysvieraat voivat sotkea ainakin oman päiväjärjestykseni esim. olemme juuri ajatteet lähteä vauvan kanssa ulkoilemaan niin joku paukkaa kylään useaksi tunniksi... no, olenkohan liian sopeutumaton ja rutiinien orja =)

Vierailija
2/6 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on suorastaan epäkohteliasta ilmaantua vaan ilmoittamatta kylään. Itse en ikinä tekisi niin, olipa kyseessä kuinka hyvä ja läheinen ystävä tai sukulainen tahansa. Kesäaikaan kesämökillä näin on kai enemmän tapana toimia, ja sitä voisinkin " katsoa sormien läpi" . Eli en ymmärrä! Eipä olisi kovin suuri vaiva soittaa ja kysyä sopiiko nyt tulla ja tarjoutua vaikka tuomaan pullapitko mukana, niin ei tarvitse murehtia tarjoamisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asuttiin kavereiden kanssa aika lähellä toisiamme yli 10 vuotta sitten ja käytiin kylässä milloin mitenkin. Silloin " ei osattu hävetä" kodin kuntoa tai muuta selaista, vaan koettiin olevamme kyllin hyviä ystäviä nähdäksemme millon vaan ja minkä näköisenä vaan. Eikä ollut kännyköitäkään vielä silloin, joten sekin varmaan vaikutti.

Joitakin vuosia myöhemmin, yksi sinkkukaveri valitteli, että noita aikoja ei enää ole, vaan kaikki pitää sopia jo paljon aikaisemmin. Totta! Mielestäni on muuttunut vaan pahempaan suuntaan. Ihmiset on tosi kiireisiä ja yhteistä aikaa on lähes mahdoton löytää. Jutut siitä, että kiire on muotia, on mielestäni aika totta.

Meilläkin on nykyään molemmat töissä, kaksi lasta päiväkodissa ja koirakin hoidettavana ja kiirettä jä härdelliä piisaa. Meistä itsestämme ja vähintään yhtä paljon kaveripiiristä on tullut sellaisia, että pitää etukäteen sopia tapaamisia ja valmistautua niihin. Silti mielestäni se on tosi tylsää. Loistavaa oli, kun kaveri tänään soitti, että voivatko tulla tunnin päästä pistäytymään (vaihdettiin kummilastemme lahjat yms) enkä osannut yhtään ajatella sitä epäsopivana. Ei haitannut pölypallot joita ei vielä ennen joulua olla imuroitu. Voin muuten sanoa, että me ollaan kaukana siisteysintoilijoista ja meillä kennelöidään villakoiria urakalla:)

Miksi pitää päteä, miksi ei voi nähdä sellaisena kuin sillä hetkellä sattuu olemaan. On toki tilanteita, että haluaa olla ok näköinen. Myös minulla. Ja haluaa, että asunto näyttää siistiltä. Mutta riippuu niin niistä vieraista. Minä kaipaan myös niitä aikoja, että ystävät voi tulla millon vaan eikä tarvi miettiä miltä näyttää. Olemmehan nähneet toisiamme niin hyvässä kuin pahassa aikaisemminkin.

Tämä on vain yksi näkökulma. Tiedän, että on niitäkin ihmisiä jotka haluaa aina ilmoituksen etukäteen vieraista. Perhetutuissa on myös sellaisia. Kirjoitin vaan, että miksi itse en ajattele samalla tavalla.

T: Yniäinen

Vierailija
4/6 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et esim. etukäteen voi tietää, milloin lapsi nukkuu. Tällöin nukut itsekin...

Meillä nimittäin oli näin, ja halusin tosiaan levätä lapsen nukkuessa.

Vierailija
5/6 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole tykännyt yllätysvieraista. On tilanteita jolloin on kiva että joku tupsahtaa paikalle (=kun/jos olen juuri imuroinut, leiponut, levännyt ja meikannut), mutta yleensä aika ei ole sopiva.

Ja kun kaikilla on nykyään kännykät niin onko siitä niin kamalasti vaivaa että soittaa ensin, vaikka viisi minuuttia ennen. Ehtii edes henkisesti valmistautua :)

Toinen mikä ärsyttää on ne jotka kyllä ilmoittavat tulostaan hyvissä ajoin mutta sanovat tulevansa esim. " joskus iltapäivällä" . Siis todella epämääräistä. Siinä sitten " odotellaan" koko iltapäivä että koska saapuvat. Ei voi lähteäkään mihinkään..

Olen kyllä kaikille sanonut että soittakaa ensin, sanokaa tarkka aika mutta jotkut (sukulaiset lähinnä) eivät usko. Anoppi jopa päästää itsensä sisään kun hänellä on avaimet meille (kirottu mieheni kun ne antoi!!! :/)

Vierailija
6/6 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ihmetellyt samaa! Ennen kun kävin töissä, vierailuista sovittiin, mutta nyt hoitovapaalla ollessa ihmisiä ramppaa täällä milloin vaan! Muuten olen kyllä sosiaalinen luonne ja tykkään vieraista. Mutta vauvan kanssa voi aamu venähtää, ja kiva kun olet yöpaidassa tukka pystyssä ja joku puolituttu ilmestyy paikalle. Hyvän ystävän vierailuhan olisi ihan toivottavaa yllättäenkin, mutta ei se niin vaan mene..

Ja jos on vaikka pukenut vauvan just vaunuihin ja itsesi lähtökuntoon, ja juuri silloin joku tulee?? Miten tulisi toimia, aika harva varmaankaan pitää silloin omasta kauppareissustaan tai lenkistään kiinni, vaan kiltisti riisuu päällysvaatteet yltään ja rupeaa keittelemään kahvia :)

Ja just kaikki " tullaan joskus iltapäivällä" jutut on ruvennu ottaan tosi paljon pattiin! Jonkun iltapäivä on klo 12 ja jonkun 17.30.. Nykyään olenkin ruvennut vaatimaan edes tunnin tarkkuudella jotain aikaa..

Ja yllättäen käynneistä vielä, jos joku vastaa et miks avaatte oven, niin omakotitalossa hämärään vuodenaikaan on tosi vaikeeta olla avaamatta, kun ulos asti näkyy valot ja varjot , on auto pihassa yms..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi