Piia Ristikankareen katoamistapauksen tutkinnassa käänne
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a585ec6e-ffac-4027-9bc6-89a1458a97fe
Kotitaloon siis tehty uusia etsintöjä.
Kyllä se Piian isä on elänyt aivan kauhean elämän. Sen nuorin lapsiaan kuoli nuorena päihteisiin .
Kommentit (2604)
Vuosia sitten olen lukenut Heikin kertomana, että oli joku naisystävä ja on saanut pitää jotain lasta sylissäänkim. Olen yrittänyt löytää tuon jutun podcastin jälkeen, mutten löydä, enkä muista mistä sen luin. Tietääkö joku tämän jutun?
Olen aina miettinyt sitä miksi Piiasta julkaistiin vanha kuva jossa ikä ehkä 10 kun todellisuudessa Piia oli teini ikäinen ja aivan erin näköinen. Ehkä siksi ei havaintoja ollut kun lähti ulos.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina miettinyt sitä miksi Piiasta julkaistiin vanha kuva jossa ikä ehkä 10 kun todellisuudessa Piia oli teini ikäinen ja aivan erin näköinen. Ehkä siksi ei havaintoja ollut kun lähti ulos.
Näin just. Eikö olisi kannattanut julkaista ihan tuorein kuva eikä mitään todella vanhaa kuvaa, missä on ihan lapsi vielä.
Virallisesti Piia Ristikankare on julistettu kuolleeksi ja hänen kuolinpäiväkseen on merkitty 1. tammikuuta 2011. Ristikankareen äiti Gunilla kuoli muutama vuosi hänen katoamisensa jälkeen ja myös tapahtuman aikaan 3-vuotias pikkuveli Kalle on sittemmin kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin just. Eikö olisi kannattanut julkaista ihan tuorein kuva eikä mitään todella vanhaa kuvaa, missä on ihan lapsi vielä.
Oli niissä se teinikuva alkuperäisissä tyttö kadonnut piikkiössä lehtijutuissa.
Tämä kuva on vain Heikin piirongin päällä ja varmaan ollut helppo antaa kuva toimittajille
Vierailija kirjoitti:
Virallisesti Piia Ristikankare on julistettu kuolleeksi ja hänen kuolinpäiväkseen on merkitty 1. tammikuuta 2011. Ristikankareen äiti Gunilla kuoli muutama vuosi hänen katoamisensa jälkeen ja myös tapahtuman aikaan 3-vuotias pikkuveli Kalle on sittemmin kuollut.
Koska se T. O. B kirje oli lähetetty? Eikös sekin ollut 2011? Ja Kalle kuoli 2011?
Tekikö Heikki jossain valtakunnasaleilla muurauskeikkoja asuntoautossa asuen viikonloppusin?
Jehovan todistajiin liittyy myös yksi Heikki Ristikankareen viimeisimmistä muistoista Piiasta. Se ajoittuu viikonloppuun ennen Piian katoamista.
Olin tulossa Helsingistä päin kotiin sunnuntai-iltapäivänä. Sanoin, että ajetaan salin kautta, Piia voi olla siellä. Siellä Piia olikin, hän oli mennyt polkupyörällä sinne. Hän tuli kyydilläni kotiin, Heikki Ristikankare muistelee.
Sitten Piia katosi. Pyörä jäi sinne, minne Piia oli sen ajanut. Viikoiksi.
Lopulta toin sen peräkärryn kanssa kotiin.
Kirje on päivätty 20. marraskuuta 2001 ja postimerkin perusteella se on leimattu Turussa 5. joulukuuta.
Miksi Pia oli mennyt Jehovantodistajien salille? Eikö lapset yleensä kulje noissa vain vanhempiensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Pia oli mennyt Jehovantodistajien salille? Eikö lapset yleensä kulje noissa vain vanhempiensa kanssa?
Jaa, en tiedä, ehkä tuttavaperheen kanssa? 🤔 Enpä ole aiemmin ajatellut moista, eikös sali ole vähän kuin meikäläisillä kirkko?
Jotenkin outo sattuma, että juurikin Piian katoamisen aikaan on Piian äidin isä saunomassa Heikin kanssa. Äidin, josta Heikki ei ole sanoja kaunistellut. Joka jutussa myös korostetaan sitä, että Heikki ja appiukko saunoivat saunoivat.
Teijo ei edes muistanut ohjelmia, mistä tappelivat...
Epäilläänkö siis Piian isää tyttärensä murhasta???
Uskovaisten touhut ovat kyllä varsin hämäriä ja yhteisönsä "sisäsiittosia" salailun ja petoksen keitaita.
Järjissään oleva ihminen kiertää kaukaa kaikki uskonnolliset yhteisöt ja erityisesti niiden papit ja muut saarnamiehet.
Nämä riistävät ihmiseltä sielun ja vapauden sekä tekevät heistä omia orjiaan. Kavahtakaa pappis-säätyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en tiedä, ehkä tuttavaperheen kanssa? 🤔 Enpä ole aiemmin ajatellut moista, eikös sali ole vähän kuin meikäläisillä kirkko?
Niin kun mitä olen paikallisia jehovia seurannut, niin menevät jumalanpalveluksiinsa (tai mitä ne onkaan) aina yhdessä perheenä pukeutuneena pukuihin ja lapsetkin nätisti puettuiina ja kulkevat salille vanhempiensa kanssa. Muuta liikettä en ole salilla juurikaan nähnyt. Ei mitään nuorisoporukoita tms.
Jehovan todistajilla on kokouksia kahdesti viikossa (Heprealaisille 10:24, 25). Näissä yleisölle avoimissa tilaisuuksissa tutkitaan Raamattua ja sitä, miten sen ohjeista voi hyötyä.
Miksi Pia olisi muuten vain hengaillut salilla?
Muutenkin on outoa, että tää isä on muka ollut Jehovantodistaja mutta nyt sitten ei olekaan. Oliko tää appiukkokin Jehova?
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin on outoa, että tää isä on muka ollut Jehovantodistaja mutta nyt sitten ei olekaan. Oliko tää appiukkokin Jehova?
Mutta silti kulkee raamattu kourassa.
Ainakin tällästä uutista on kirjeen kirjoittamispäivänä uutisoitu
https://www.ts.fi/uutiset/1073829606
On ollut myös myrsky
Niin. Onko hänet erotettu?