Varaa vain yhteen paistinpannuun, millainen on monikäyttöisin?
Mulla on varaa vain yhteen paistinpannuun ja senkin pitää olla edullinen. Minulla on uuni jossa ns. vanhanaikainen liesi (eli ei induktio). Paistan jauhelihaa, lettuja, kasvispihvejä, kasviksia.
Valmistan usein ruokia kokonaan paistinpannulla, esim. jauhelihaan lisään tomaattimurskan ja haudutan sen pastakastikkeeksi. Kannellinen paistinpannu olisi hyvä?
Kumpi olisi parempi paistokasari vai kannellinen paistinpannu? Vai hetkinen ovatko ne käytännössä sama asia?
Kommentit (72)
Voit ostaa elämäsi aikana kahden vuoden välein 25e teflonpannuja ja maksaa niistä satoja euroja. Tai ostat nyt yhden 50e hiiliteräspannun ja käytät sitä lopun ikääsi.
Vierailija kirjoitti:
Kannellinen korkea reunainen paistinpannu , itsellä ikeasta ostettu , voi tehdä kaikenlaista .
Onkohan kannellinen kaupoissa aina nimellä "paistokasari"? Kun katsoin Tokmannin valikoimaa niin kaikki kannelliset olivat paistokasareita, kannettomat paistinpannuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannellinen korkea reunainen paistinpannu , itsellä ikeasta ostettu , voi tehdä kaikenlaista .
Onkohan kannellinen kaupoissa aina nimellä "paistokasari"? Kun katsoin Tokmannin valikoimaa niin kaikki kannelliset olivat paistokasareita, kannettomat paistinpannuja.
Katoin ikean sivuilta ja tosiaan sen nimi oli paistokasari , olen luullut että on paistinpannu . Korkeareunaiset ja kannelliset on siis paistokasareita . Se on kyllä hyvä .
Valurauta tai hiiliteräspannu. Kestää jälkipolvillekin.
Korkeareunaisessa paistokasarissa on hankala esim kääntää lettuja ja munakkaita. Sinuna ostaisin kannellisen paistinpannun ( matalat reunat), niissä voi hyvin hauduttaa mm. kastikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole polvia. Olen pyörätuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten valurautaan saada se pinta?
Ei voi rasvapaistaa kerrostalossa... savu...
Vierailija kirjoitti:
Korkeareunaisessa paistokasarissa on hankala esim kääntää lettuja ja munakkaita. Sinuna ostaisin kannellisen paistinpannun ( matalat reunat), niissä voi hyvin hauduttaa mm. kastikkeet.
Kannelliset on nimeltään aina paistokasareita. Ei ole kannellisia paistinpannuja.
Kansia voi ostaa erikseen. Katsnt vain pannun läpimitan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten valurautaan saada se pinta?
Ei voi rasvapaistaa kerrostalossa... savu...
Kai sitä nyt liesituuletin sentään on? Onko järjestyssäännöissä erikseen kielletty valurautapannut?
Osta joku korkeareunainen ja lisäksi 5 eurolla IKEAsta tämä:
https://www.ikea.com/fi/fi/p/kavalkad-paistinpannu-musta-00267706/
Tuota suosittelen, jos on varaa ostaa vain yksi pannu:
https://www.wilfa.fi/product/ego/paistinpannut/28-cm-produre-extreme/
Omani ostin alle 40 eurolla tarjoksesta. Kalan paistamista varten lähinnä tuli hankittua.
Tuohon menee tarvittaessa wokkipannuni kansi, tosin eipä ole tullut käytettyä.
Tosin noissa mainitsemissasi paistamisissa toimisi valurautapannukin, itse en ikinä kantta käydä, jos teen jotain jauhelihatomaattikastiketta. Tosin on minulla valurautapannuunkin sopiva kansi, entisen paistokasarin kansi. Paistokasarista meni pinnoitus pilalle. Lettujen paistamiseen valurauta on ihan ehdoton, minä paistelen blinipannulla. Ikealla on näyttäisi olevan uutuutena iso valurautapannu, eikä ole pahan hintainenkaan. Toinen paikka mistä kannattaa katsella valurautapannuja on hieman yllättäen Motonet.
Nämä uudet liedet vaatii korkeareunaisen aina kun vain suinkin mahdollista, lettuja ei sellaisessa voi mutta melkein kaikki muu onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän samaa. Minulla jamie oliverin, käytän sitä kaikkeen, mutta en lettujen paistamiseen. Koska on muitakin.
Tämmöinen kiillotettu valurautapannu, ei tartte tehdä edes rasvapolttoa.
https://www.mokkimies.com/origin-outdoors-valurautapannu-kiillotettu
Vierailija kirjoitti:
Ei ole monikäyttöisin - ostaisin ruostumattomasta teräksestä tehdyn monikerrospannun esim. demeyere tai all-clad. Ei ole kuluvaa pinnoitetta mutta myös happamat kastikkeet onnistuu.
VALURAUTAPANNU. t. Kokki Maksaa ja kestää.
Olisko emalipannut hyviä? Munkin pitäisi uusia pannu kun nykyisessä pinnoite ei oiken näytä kestävän.
Korkeareunainen pannu tullut todettua monikäyttöisimmäksi, kutsui sitä sitten paistokasariksi tai miksi tahansa. Ja onnistuu sillä letutkin, testattu on.