NYT-liite ja vaatefriikit äidit! Luitteko jo jutun ja mitä mieltä olette?
Kommentit (27)
Lapsilta tai perheeltä ei mitään puuttunut joten jos rahat riittää niin antaa mennä,
itse olen tällänen henkkailija joten rahat uppoaa matkustamiseen :)
Kyllähän useampi kymmenen mekkoa puolivuotiaalla kuulostaa siltä että äiteellä on vähä päässä pipiä : )) No, joku kerää muumimukeja, toinen dokaa ja kolmas ostaa lapsille vaatteita - eipä rasita mua.
lapselleen paljon vaatteita. mä ainakin tunnustaudun sellaiseksi...mutta ei meillä mitään ole käyttämättä jäänyt sentään!! Lapsille vaan on
niin ihana ostaa vaatteita =)
Omasta mielestäni tuollainen ostaminen menee jo sairauden puolelle... Itse en kehtaisi naamallani näyttäytyä tuollaisessa lehtijutussa.
Tämän toisen naisen lapsilla oli mm.
tytöllä
- 43 kesämekkoa
- 10 välikausitakkia
- 28 bodya
- 39 housut
- 42 paitaa
- 25 villatakkia
- 3 toppapukua
- 24 mekkoa
- 9 fleece- tai kevyttoppapukua
pojalla
- 10 talvitakkia
- 9 välikausitakkia
- 3 toppapukua
- 39 housut
- 32 pitkähihaista college- tai trikoopaitaa
- 28 neuletta
muutenkaan niin paljon vaatteita ollu. mutta 7-vuotiaalla niitä tuntuu olevan melkoisesti... t.5
Älytöntä. Kyllä shoppailu on ihan ok, mutta rajansa kaikella. Eikö vaikka 15 kesämekkoa olisi riittänyt?
joka myy lastenvaatteita. Jostain syystä sitä ei mainittu jutussa ollenkaan, vaikuttaa aivan varmasti vaatteiden määrään, pitäähän niitä tuotteita testata :)
Meinasin jo heti kirjoittaa, että varmasti äiti on vaatetusalalla. Ei todellakaan tarvitse maksaa täyttää hintaa vaatteista.
Vierailija:
joka myy lastenvaatteita. Jostain syystä sitä ei mainittu jutussa ollenkaan, vaikuttaa aivan varmasti vaatteiden määrään, pitäähän niitä tuotteita testata :)
tuo tyttö jolla oli 43 mekkoa oli 7kk ikäinen vauva!!!!!
Mutta kelläpä meistä nyt olisi kaikki piuhat järjestyksessä!!
(tämä tulee vastineeksi niille, jotka haukkuvat, että yleensä lapset pukeutuu huonosti ja että lastenvaatefriikkiydessä ei ole mitään outoa...)
Siis:
Lapsella voi olla kaksi talvitakkia. Esimerkiksi toinen kyläilyreissuja varten ja toinen arkisempaan käyttöön. Sen sijaan on sairasta, jos lapselle on 10 talvitakkia. Siis yksi joka talviviikkoa varten vai?
Vaihtoehdot eivät ole, että äiti on joko lastenvaatefriikki tai pukee lapsensa virttyneisiin kasarivaatteisiin. Suurin osa meistä lienee siltä väliltä.
noin hullu en onneksi sentään ole, että siinä mielessä terapeuttinen lehtijuttu. Keräilijäthän ovat aina hulluja, keräilivät ne joko postimerkkejä tai lastenvaatteita, lisää pitää aina saada...
Varsinkin se kumpi antoi lapsensa valita itse vain alusvaatteet ja pyjamat.
Minusta se nyt ei ole ollenkaan pahimmasta päästä paheita. Varsinkin kun se on tuolla tavalla tiedostettu.
Eri asia on, jos lastaan käyttää nukkeleikkeihin.
Itsekin rakastan lastenvaatteita. Mutta en kyllä ihan tuoelle tasolle ole yltänyt. Kun tytöllä oli kymmenet pitkät housut ja sitten parit verkkarit päälle koin syyllisyyttä vaikka se on jo koululainen ja housut sen pääasiallinen käyttövaate.
Niin ja minun vaatehulluuteni on johtanut siihen, että tyttö ei ole ollenkaan vaatehullu, vaan aika tiedostava jo nyt, 9-vuotiaana. Ei hullumpi lopputulos.
Esikoisella oli ollut jo kahdettoista eri rattaat, ja ikää oli muistaakseni 3- tai 4-vuotta.
Tää on niin tätä. So what jos jollain on hitosti vaatteita lapsilleen, olisipa mullakin varaa! uskomatonta ja säälittävää täällä parjata tätä, kyllä mä just-just ymmärrän että sitä kauhistellaan että kahden lapsen äitiä joka esittelee uusia tissejään seiskan kannessa, mutta tekeekö se oikeesti jostain oudon tai huonon että on paljon vaatteita lapsillensa halunnut hannkkia...voi niitä rahojaan huonomminkin käyttää. siis etenkin jos tosiaan omistaa jonkin vaatepkaupan niin tuohan on lähinnä luonnollista. Herranjestas, menkää itteenne naiset.
Kaikki rahat ja vähän ylikin menee lastenvaatteisiin. Musta on vaan kiva kun lapset on kauniisti ja yhteensopivasti puettu. Ja tunnustan, että esimerkiksi juhlamekkoja on niin paljon ettei kaikkia ehdi millään käyttämään, useita ainoastaan kerran jos sitäkään. Ne vaan on niin kauniita :o)
Mies naureskeli aamukahvipöydässä, että jos alkaisin laskemaan niin varmasti samoihin lukuihin päästäisiin kun ne äidit lehdessä.
Kukin tyylilläään. Minusta tuo on rahan haaskausta (jos ei edes käytä niitä vaatteita), mutta toisaalta moni pitäisi minun rahankäytön kohteitani samalla tavalla haaskauksena.