Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluaattona kaupat boikottiin !

Vierailija
22.12.2006 |

Kuka lähtee mukaan. On pelkkää kauppiaitten ahneutta, että pitävät kauppansa auki aattona. Opiskelijat ja vastaavat tuntityöläiset ovat tietysti tyytyväisiä saamistaan työtunneista mutta osan on oltava vakiväkeä ja heidät työnantaja pakottaa töihin. Ei kysytä kuka haluaa vaan määrätään töihin.

Boikotilla voisi vaikuttaa ainakin tulevien Joulujen aukioloon ja siten osaltaan helpottaa kaupan väen työaikoja.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa heti, että vastaajat ovat syntyneet 80-luvulla ? Unohtuiko kenties kokonaan historia ja se, useimmat kaupan vakinaiset duunarit ovat tehneet ammatinvalintansa aikana, jolloin kaupat eivät KOSKAAN ollet sunnuntaina auki.

Sen sijaan sairaalat ja vanhainkodit yms. ovat AINA olleet vuorotyötä myös juhlapyhinä.

50-kymppisten olisi pitänyt välittömästi vaihtaa alaa kun kauppiaat 2000-luvulla keksivät, että sunnuntaisinkin voi pumpata asiakkailta rahaa ?

Nämä nuoret kassaneidit taas eivät ilmeisesti tiedä ollenkaan, mitä taustatyötä siellä kaupassa tehdään, jotta hyllyssä olisi myytävää tavaraa ? Onhan se helppoa hommaa istua kassalla aivojensa päällä, kun muut ovat aamukuudesta lähtien ruodanneet tavaraa varastosta hyllyihin.

Näistä kommenteista paistaa läpi vain vastaajien uskomaton yksinkertaisuus ja elämänkokemuksen puute. Ja sihen auttaa vain aika jos sekään ;(

Minä ainakin kierrän kaupat kaupaa tänään ja joka sunnuntai.

Vierailija
2/57 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tuli tarvetta kaupaan eli kohta pakko lähteä..

kävi hieman ennalta arvaamaton juttu mut onneksi lähikauppa on auki muuten olisi joulu täysin pilalla...

mut siis jos mun mielipidettä kysyttäisiin niin juuri tälläisiä perustarpeita tarjoavia pieniä kauppoja sais auki olla..

nuo suuret marketit ja erikoisliikkeet sais kyllä kiinni olla.. oma työpaikkani (suomen suurimpiin kuuluva kauppa) teki juuri sen päätöksen et henkilökunta saa aloittaa joulun vieton jouluaattona rauhassa eli ovet meni kiinni jo eilen ja näin kuulemma jatketaankin jollei asiakkaat suuremmasssa määrin valita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tarvitsin. Valitkoot sellaisen alan, millä työajat sitten toisenlaiset tai menkööt sellaiseen kauppaan töihin, missä aukioloajat sopii itselle.

Itse kannatan sitä, että kaupat saisivat itse määrätä aukioloistaan; mulle kelpaisi 24/7-aukiolevat kaupat tosi mieluusti.

Vierailija
4/57 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin klo 17 asti. Koska silloin aiemmin ne olivat auki vain klo 17 asti ja lauantaisin klo14 asti. Ei maailma saa muuttua....

Huom, myös ne vanhat ihmiset voivat ammattiansa vaihtaa. Ja minä olen syntynyt 1970, joten ei minulla ole elämänkokemusta vielä hurjasti, mutta ei kyllä ole sullakaan, joka asiasta vauhkosit...

Vierailija
5/57 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suljettuna. Jos tänään olisi kaupat kiinni, niin huomenna ne onnettomat myyjät joutuisivat olemaan töissä. Ja kyllähän se joulupäivä on se pyhä ja aatto vasta aatto.

Vierailija
6/57 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaat olivat jo leppoisia ja päivä meni nopeasti.

Samaa ei voi sanoa muista tämän viikon päivistä.

Ja ihan itse lupauduin töihin koska tarvitsin uudenvuodenaaton vapaaksi.

t. vaatemyyjä

Vierailija
7/57 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna en mennyt aattona kauppaa, enkä itseasiassa edellisenäkään. Syystä että tuntuu kivalta kun on saanut tarvittavat osteokset tehtyä ajoissa ja aattona voi vain rentoutua perheen kesken.

Monena edellisenä jouluna olen aattona käynyt kaupassa, siksi että silloin perhe- ja työtilanne oli erilainen. Hoitajana olin töissä jouluna niin paljon kuin vaan mahdollista tuona aikana ennen lapsia. Mies myös samoissa hommissa ja kaksin emme joulua muuten sen ihmeemmin juhlistaneetkaan. Toisinaan aattoaamu oli vapaa ja saatoimme hyvin käydä silloin kaupassa täydentelemässä ruokavarastoja ja katselemassa ihmisiä joulutohinoissaan.

Ehkä ajatteluni on kieroutunut, mutta itse hoitoalalle ryhtyessäni tiesin hakevani töitä paikasta jossa tehdään vuorotyötä. Yhäkin tykkään tehdä pyhiä näin keikkaluonteisesti kotiäitinäkin. Joulut ovat töissä olleet todella niitä vuoden kohokohtia! Tietysti olen onnellinen siitä että minulla on nyt mahdollisuus olla lasten kanssa kotona joulu, mies tosin menee taas töihin yöksi mutta kyllä joulun saa näinkin järjestettyä. Ensi vuonna olen itsekin mukana työelämässä ja etukäteen olemme puhuneet miehen kanssa että pyrimme siihen että ainakin toinen olisi lasten kanssa aaton kotona. Tänä vuonna se olen minä, ensi vuonna varmaan mies. Toki mahdollsta on myös että saamme olla molemmat vapaalla. Meillä työnantaja kuulostelee kiitettävästi työntekijöiden toiveita ja halukkaita sijaisia on tarjolla kiitettävästi. Ongelmaksi nousee vaan se ettei koko taloa voida miehittää vieraalla työvoimalla, jolloin aina joku vakihenkilökunnasta joutuu joustamaan. Itse olen 6 edellistä joulua " joustanut" ja näin tarjonnut muille mahdollisuuden olla kotona. Toivon että joskus löytyisi joku muu, joka tarjoaisi minulle saman. Mutta jos näin ei käy, niin sitten järjestetään joulu toisin. Ei maailma nyt siihen kaadu.

Eli siis ammatin tai pikemminkin työpaikan valintakysymys. Kai kauppoihin töihin hakeutuneetkin ymmärtävät että mikäli liike on pyhisin auki, silloin on vaarana joutua töihin ;) Yhtälailla itse tein valintani kun hakeuduin työpaikkaan jossa tehdään vuorotyötä, vaihtoehtona oli myös tavallinen päivätyö.

Vierailija
8/57 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meni kaikki ruokakaupat kiinni klo 17 ja sunnuntaina oli kaikki kiinni. Oliko se nyt sitten kivaa? Maailma muuttuu ja vanhojenkin työntekijöiden on sopeuduttava.

Vierailija:

Huomaa heti, että vastaajat ovat syntyneet 80-luvulla ? Unohtuiko kenties kokonaan historia ja se, useimmat kaupan vakinaiset duunarit ovat tehneet ammatinvalintansa aikana, jolloin kaupat eivät KOSKAAN ollet sunnuntaina auki.

Sen sijaan sairaalat ja vanhainkodit yms. ovat AINA olleet vuorotyötä myös juhlapyhinä.

50-kymppisten olisi pitänyt välittömästi vaihtaa alaa kun kauppiaat 2000-luvulla keksivät, että sunnuntaisinkin voi pumpata asiakkailta rahaa ?

Nämä nuoret kassaneidit taas eivät ilmeisesti tiedä ollenkaan, mitä taustatyötä siellä kaupassa tehdään, jotta hyllyssä olisi myytävää tavaraa ? Onhan se helppoa hommaa istua kassalla aivojensa päällä, kun muut ovat aamukuudesta lähtien ruodanneet tavaraa varastosta hyllyihin.

Näistä kommenteista paistaa läpi vain vastaajien uskomaton yksinkertaisuus ja elämänkokemuksen puute. Ja sihen auttaa vain aika jos sekään ;(

Minä ainakin kierrän kaupat kaupaa tänään ja joka sunnuntai.

Vierailija
9/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomenna käydään jos on ihan pakko. Jouluna ei sitten mennä kauppaan.

Vierailija
10/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt jouluaattona kaupassa asiakkaan ominaisuudessa, työntekijänä kyllä :/

Vierailija
11/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karua toimintaa, henkilökunnasta piittaamatonta.

Vierailija
12/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon kun 5 henkinen perheemme + ruokavieraat syö. Muihin kauppoihin en kyllä aio enää mennä.

Vierailija
13/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivänä ollaan kotosalla ja tapaninpäivänä. Aattona saa olla kaupat auki. Mitä kiirettä teillä on dokata itteenne autottomaan kuntoon.

Vierailija
14/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö on vuorotyötä. Ei kukaan ole kiinnostunut hoitajien tai muiden vuorotyöläisten jouluista. Minä teen hoitotyötä palkan takia, ei se ole kutsumustyötä. Kyllähän minäkin mielellään viettäisin jouluni lasteni kanssa mutta vanhuksetkin pitää hoitaa. Kukin vuorollaan pyhinä töissä. Naurettavaa hössötystä kauppojen aukiolojen takia.

Vierailija
15/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vaan kiva poiketa hakemassa vielä viimenen suklaarasia ja katella hyörinöitä. Ihme narinaa taas täällä.

Vierailija
16/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ja muut tekee ihan normaaleja vuoroja KOKO joulun ajan.. Kaupat on aattona auki noin 8-13..

Vierailija
17/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sehän on mahdotonta toteuttaa. Kaupat sen sijaan voivat olla aivan hyvin kiinni.

Vierailija
18/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat sulkis ovensa arkisin viimeistään kuudelta ja jos lauantaina auki, niin kiinni klo 13.. Voi helvetti mitä rutinaa!

Vierailija
19/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalan ja kaupan aukioloja!!

Vierailija
20/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hoitajat voivat olla töissä mutta kaupanalan työntekijöiden ei tarvitse, koska sinusta se on turhaa? Eihän kaikki edes vietä joulua...