Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Työttömyysturvan leikkaukset voimaan jo vuodenvaihteessa
07.09.2023 |
Työttömyyskorvauksen leikkaukset tulevat voimaan jo tammikuun alussa. Lakeja valmistellaan niin kiireellä, ettei niiden vaikutuksia ehditä arvioimaan.
Tammikuusta lähtien ansiosidonnainen päiväraha leikkautuu jo 8 viikon työttömyyden jälkeen. Lapsikorotukset poistuvat myös.
Samalla palstan hallitusfanien väitteet siitä, että leikkaukset tulevat vasta pitkän ajan päästä, ovat osoittautuneet pötypuheeksi.
Kommentit (182)
Miksi yksikään "hallitusfani" olisi halunnut, että nämä toimenpiteet olisivat viivästyneet?
Mitä nopeammin, sitä parempi. Ei tämä Suomen talous korjaannut, jos luvattuja uudistuksia viivytellään. Kulukuri käyntiin ja työttömät töihin!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
En osallistu enää mihinkään vapaaehtoiseen, en talkoisiin tai muuttoihin, en mene naapurin vanhuksen oven taakse kysymään tarvitseeko apua, jos taas hakkaa patteria kun on kaatunut. Jos kukaan ei auta minua, minäkään en enää auta muita. Ihan tarpeeksi olen sitäkin tehnyt elämäni aikana. Soitelkoot muut vaihteeksi juopoille lansseja ja puuttukoot rikoksiin, minua ei kiinnosta.
Olen karsinut jo suurimman osan käyttämistäni palveluista, nyt taitaa lähteä loputkin ei-pakollisista. Toki ravintolan ruoka on hyvää, mutta osaan tehdä kotonakin ihan maistuvaa. Tukan olen leikannut jo kauan itse, hiustyypilläni ei haittaa jos on vähän vinossa.
Alan boikotoimaan kotimaista tuotantoa aina kun se suht vaivattomasti onnistuu. Loppuu se rikastuminen ja yritystukien nyhtäminen- jos minä kärsin, te kaikki kärsitte. Harmaata työtä on vielä etsittävä.