Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veikkaat mikä on lapsesi tuleva ammatti?

Vierailija
22.12.2006 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka floristi tai joku teknikko. Kuopus pärjäisi hyvin armeijassa :)

Vierailija
2/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta tulee Presidentti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYttö tykkää muutenkin kaikesta, jolla voi parantaa ulkonäköä, hiusjutuista ja meikeistäkin, joita se on saanut (tyttö on 5 vuotta). Joululahjaksi se saa korvikset. En pane ollenkaan hanttiin, jos se haluaa mallikouluun, ja miksei haluais, nätti tyttö.

Vierailija
4/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksesta en osaa edes arvailla...

Vierailija
5/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai joku esiintyjä kuitenkin.

Tai sitten kaupan alalle. On hervottoman kova ja hyvä tinkimään.

Vierailija
6/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun esikoisesta voisin veikata lastenhoitoalan ammattilaista tai eläinhoitajaa tai sairaanhoitajaa tai jotain tän tyylistä. Toisaalta on kyllä myös hirveen kiinnostunu maantiedosta ollu aina..ehkä rupeeki matkaoppaaks..=) pienemmästä vähän paha sanoa vielä mitään...

Vierailija
7/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä yhtään epäile, etteikö suuntautuisi johonkin vastaavaan käsillä tehtävään tekniseen työhön.

Nuorempi siskonsa varmaan lukee itselleen äitinsä tavoin jonkun humanistisen huuhaa-tutkinnon eikä tienaa koskaan mitään ;)

Vierailija
8/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harrastanut näyttelemistä nelivuotiaasta, kesät kuluttaa kesäteatterilla ja käy ilmaisutaitoluokkaa lukiossa. Yläasteellakin valinnaisina oli kielten lisäksi teatteri-ilmaisu.

Vierailija
9/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain siksi kysyn kun oma 6 luokkalainen myös teatteria harrastanut jo vuosia ja ammatikseen sitä kaavailee...

Vierailija
10/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen etsii itseään neljäkymppiseksi, joten parasta olla ottamatta paineita ;) Enkä kyllä uskalla arvailla, mitä kaikkia aloja haluaa kokeilla tuohon mennessä...

Kuopus on selvästi käytännön tyyppi, saapa nähdä...

Vierailija
11/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika musikaalinen ja sosiaalinen.

toivon että jos ei musiikista tule ammattia, pysyisi kuitenkin jonkinlaisena harrastuksena läpi murkkuiän. Vaikka sitten punk-bändissä ;)

Vierailija
12/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksis Kiven koulussa olisi teatteri/ilmaisutaide painotteinen yläaste mutta haluaisin tietää millaine koulu on? Mutta tuskin siellä koulua kuitenkaan lapsesi on käynyt?

Vierailija
13/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatteri-ilmaisu on melko monella yläasteella/yläkoululla jo nykyään valinnaisena aineena, vaikkei yläkoulu olisikaan erikoistunut mihinkään.

Netistä löytyy kaikki erikoistuneet koulut ja luokat. Kokeile googlettaa, josko lähikoulullanne olisi ilmaisutaitoryhmiä tai teatteri-ilmaisuryhmiä. On kuitenkin tärkeää, ettei lapsi joudu vielä yläkouluiässä erilleen ystävistään ja koulunkäyntimahdollisuudet kannattaa katsella melkein ystävien mukaan.

Jos teatteriharrastusta haluaa viedä eteenpäin, kannattaa kysellä lähialueenne kesäteatteriryhmiä. Ne kokoontuvat talvisinkin harjoittelemaan ja niihin otetaan mielellään porukkaa (myös vanhempia), jos ei heti näyttelemään niin ainakin tekemään pukuja, rekvisiittaa ja lavasteita. Kesätyöpaikkana kesäteatteri on aika vaativa nuorelle, mutta jostain syystä lapsi tuntuu jaksavan senkin, vaikkei paljoa lomaa koulun ja teatterin välille jääkään.

Vierailija
14/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkonäön perusteella :-)

Vierailija
15/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta tulee maanviljelijä tai eläinlääkäri, kolmonen tulee tekemään työtä ihmisten parissa, voisin kuvitella hänet ala-asteen opettajaksi tai vaikka kosmetologiksi, nelonen on vielä niin pieni, etten edes veikkaa. :)

Tulee olemaan jännittävää nähdä mihin lapset sitten suuntautuvat, olen kuitenkin valmis tukemaan heitä oman elämän löytämiseksi. Itse olin aika epävarma vuorena ja lannistuin lisää sellaisista kommenteista haaveitteni suhteen kuin : tuota et voisi tehdä, kun olet tuollainen...

Vierailija
16/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lääkäriksi.

Vierailija
17/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa...

Vierailija
18/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eilen esikoinen juoksi vastaan ulko-ovelle kun tulin joululahjaostoksilta ja ilmoitti -Äiti, mä olen siivooja!! :o)

Vierailija
19/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

biologi ;)

Vierailija
20/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veikkaan esikoisesta tutkijaa ja todennäköisesti kuopuskin kouluttautuu akateemisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi