Miten usein panette lakannanne pyykkiin ja vaihdatte puhtaat lakanat?
Kyllästyttää väkrätä säännöllisin välein lakanoiden puitteissa.
Konehan ne kyllä pesee, mutta ei ne sinne koneeseen itsestään lennä. Sitten vielä niiden peittojen ja tyynyjen tuulettaminen ja puisteleminen, ja laittaminen sänkyyn. Hyvässä lykyssä vieläpä patjojen imurointi.
Kommentit (51)
Taitaa mennä kuukausi samoilla lakanoilla.
Olisi varmaan hyvä vaihtaa edes parin viikon välein, mutta olen pirun laiska.
Vaihdan lakanat kun sängyssä alkaa tuntua tunkkaiselta.
Joka toinen viikko paitsi tyynyliinat joka viikko.
En pane lakanoita, vaimo on sitä varten, että pannaan, yleensä paljaalla.
Jos taas kysymys koski lakanoiden vaihtamista ilman että niitä olisi pantu niin paljon, että joutuu pesemään, niin kerta viikossa.
En pane lakanoitani. Laitan ne pyykkiin.
Vierailija kirjoitti:
Pesen aina panon jälkeen.
Eli kerran vai kaksi vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa jotkut vaihtavat lakanat ja pyyhkeet, voi hyvänen aika, miksi niin tiuhaan?
Ettekö käy viikolla viikolla pesuilla ollenkaan vai miksi pyyhkeet ja lakanatkin viikossa likaantuu?
Onko kenties hikoiluongelmaa öisin?
Mulla on mökillä laverisänky missä siis umpinainen pohja ja kaksi melko ohutta vaahtomuovipatjaa. Loppukesällä kun vaihdoin lakanoita huomasin että alempi patja tuntuu nihkeältä. Mulla ei ole hikoiluongelmaa. En siis hikoile näkyvästi. Mutta se "normaali" hikoilun määrä on tarpeeksi nihkeyttämään patjaa silloin kun patja ei pääse tuulettumaan alta päin. Joo, kannattaa vaihtaa niitä lakanoita usein. Ja hankin uuden sälepohjaisen sängyn mökille.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kerran kuukaudessa ja välillä en käytä ollenkaa lakanoita.
T: mies
Siis onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Kieriskellään joka yö omassa liassa ja hiessä!?
rankkaa on ap:lla. on varmaan kelan/sossun asiakas, kun lakanoiden vaihtokin noin noin hankalaa.
Ehkä kerran kuukaudessa ja välillä en käytä ollenkaa lakanoita.
T: mies