Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun ei enää jaksa?

Vierailija
07.09.2023 |

Kurjat asiat kasaantuu, tuntuu että mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vaikeammaksi elämä muuttuu ja olen koko ajan väsyneempi. Tuli ero pitkästä parisuhteesta, josta jäi paljon käsittelemättömiä asioita.
Omat vanhemmat alkaa olla kahdeksankymppisiä ja huonossa kunnossa, heidänkin asioita pitäisi jaksaa hoitaa. Itken useimpina aamuina ja päivät menee sumussa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää huolehtia omasta hyvinvoinnista ensimmäisenä prioriteettina. Koska muuten toimintakyky saattaa romahtaa täysin. Uni ja ravinto tärkeimmät.

T. Kokemusta on

Vierailija
2/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautuumaalle, siellä saa lepäillä ja nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit pitää vaan jaksaa :)

Vierailija
4/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä lepäilen kun ei jaksa tai väsyttää. Ei ainakaan kannata rehkiä ettet väsy lisää.

Vierailija
5/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset. Aina vaan huolia ja pitäisi jaksaa, huolehtia muista kun ei itsekään ole oikein kunnossa. Tietää että itsestä pitää myös huolehtia jne mutta ei ole voimia kun pakko huolehtia muista.

N61v

Vierailija
6/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. Minusta elämä on aina vain muuttunut paremmaksi iän myötä. Ainoa asia, mikä on mennyt alaspäin on peilikuva.

Vierailija
7/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö D vitamiinia ja rautaa lisänä. Ne vois auttaa väsymykseen.

Koeta laskea rimaa niissä asioissa joissa voit. Jaa tekemistä muille eli onko vanhemmille mahdollista ostaa apua/palveluita muualta? Tai voiko sisarukset tai muut sukulaiset auttaa edes jossain asioissa.

Vierailija
8/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin metsään ja mielikuvittelen kuristavani persulaisen. Helpottaa kireää oloa.

Vierailija
9/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kero nyt ensin mitä jaksat tehdä? Oletko töissä? Tunteet on eri asia.

Vierailija
10/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene luontoon ja halaile puita. Onko sulla eläintä? Ne on parhaita.

Vierailija
11/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana rangaista itseäni.

Katossa roikkuu betonipallo jota nyrkkeilen. Joka lyönti sattuu käteen. Kun en pysty lyömään, niin potkaisin palloa. Yritän potkia siten ettei jalasta hajoa mikään luu. Yleensä kopsahtaa aika ikävästi.

Mulla on maila jolla isken käsiini ja reisiini sopivalla teholla.

Kivun jälkeen tulee hyvä olo.

Jos raajat on liian kolhuja saaneet, niin rankaisen itseäni punnerruksilla ja muilla voimisteluliikkeillä.

Sitten tietenkin painostan itseäni sateisina keleinä kävelemään tai juoksemaan. Sade on siitä hyvä ettei kyyneleet näy.

Toisinaan annan avokämmeniskuja poskilleni kun en jaksa. Piristyn kivusta. Toisinaan haluaisin että joku muu löisi minua ja löisi minut maihin asti, mutta uskon että vihani on niin suurta, että nousisin aina ylös ja hän saisi piestä nyrkkinsä rikki minuun.

Vierailija
12/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kero nyt ensin mitä jaksat tehdä? Oletko töissä? Tunteet on eri asia.

En ole töissä, opiskelen alanvaihtajana aikuiskoulutuksessa. Taloudellisesti tekee tiukkaa.

Vierailija
13/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä huomiosi muihin ihmisiin, mitä heille kuuluu, miten he voivat. Avaa Raamattu.

Vierailija
14/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin metsään ja mielikuvittelen kuristavani persulaisen. Helpottaa kireää oloa.

Sopivan pajun kuristaminen on just siistiä. Tai se että yrittää raivoissaan kuristusotteella repiä pajua irti maasta hampaat irvessä. Lopussa tulee kuitenkin aina itku.

Vierailija
15/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitä huomiosi muihin ihmisiin, mitä heille kuuluu, miten he voivat. Avaa Raamattu.

Sehän se on suurin osa tätä ongelmaa, että pitäisi jaksaa olla olemassa muille, mutta ei jaksa edes niitä omia murheita.

Vierailija
16/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia avuksi vanhempien kanssa. On myös mahdollista tilata kotiin ruokia marketista sovelluksella (ehkä), lääkkeet noutopisteestä jos on läheltä. On taksia ja siivoojaa. 

Vierailija
17/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatclub87 kirjoitti:

Mulla on tapana rangaista itseäni.

Katossa roikkuu betonipallo jota nyrkkeilen. Joka lyönti sattuu käteen. Kun en pysty lyömään, niin potkaisin palloa. Yritän potkia siten ettei jalasta hajoa mikään luu. Yleensä kopsahtaa aika ikävästi.

Mulla on maila jolla isken käsiini ja reisiini sopivalla teholla.

Kivun jälkeen tulee hyvä olo.

Jos raajat on liian kolhuja saaneet, niin rankaisen itseäni punnerruksilla ja muilla voimisteluliikkeillä.

Sitten tietenkin painostan itseäni sateisina keleinä kävelemään tai juoksemaan. Sade on siitä hyvä ettei kyyneleet näy.

Toisinaan annan avokämmeniskuja poskilleni kun en jaksa. Piristyn kivusta. Toisinaan haluaisin että joku muu löisi minua ja löisi minut maihin asti, mutta uskon että vihani on niin suurta, että nousisin aina ylös ja hän saisi piestä nyrkkinsä rikki minuun.

Jos mulla olisi tuollainen pallo roikkumassa katosta, niin iskisin päätäni siihen ja naamaani.

Muut saisi nähdä kurjuuteni.

Vierailija
18/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Ota lomaa jos voit. Jos vanhemmat on raatokunnossa ettei mikään toimi, on palvelutalojakin kai. Mutta ei nyt vielä ilmeisesti.

Vierailija
19/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko kunnon hikeen nainti tilannetta?

Vierailija
20/22 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa elämään.