Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko rahaa jos joku kerjää sitä?

Vierailija
07.09.2023 |

Miten kerjäläisiä voi auttaa, ilman että kannustaa kerjäämiseen? Jos jokaiselle antaisi rahaa aika pian olisi mennyt paljonkin, eikä pienistä tuloista voi sellaisia jakaa. Minua harmittaa että minulta pyydetään rahaa, kuin olisin muka joku kroisos.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

spr mummot antavat karva visansa ja asuntonsa suklaa silmän käyttöön

Vierailija
22/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut enää vuosiin. Syyt on kerrottu aikaisemmissa viesteissä.

Tullaan jällen kerran siihen, että oikeasti apua tarvitsevat jäävät sitä ilman, kun kaiken maailman huijarit vyöryttävät kadut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut pari euroa kohteliaalle tyypille joka rehellisesti myönsi että häneltä puuttuu sen verran jallu(?)pullon saamiseen.

Annoin ne taskusta löytyvät muutamat eurot vanhukselle, joka ystävällisesti kysyi olisiko minulla jotain kolikoita taskun pohjalla, kertoi eläkkeen tulevan vasta muutaman päivän päästä mutta ruuan olevan jo vähissä.

Vierailija
24/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran annoin 20 € romanialaiselle naiselle täällä Suomessa, luulin että menee tarpeeseen. Vähän ajan päästä, kun kuljin ohi samasta kohdasta huomasin hänen laittaneen tupakaksi. Sen jälkeen en ole rahaa heille antanut. En ala paheita muille kustantamaan.

Vierailija
25/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen antanut kaupan edessä itkeneelle naiselle, joku muu kerta nähnyt hänet samassa kaupassa melko hyvinvoivan ja toimeentulevan näköisenä. Ehkä se mun 10e meni hyvään käyttöön ja laittaa joskus kiertoon. Nyt yli 40v alkanut kyllä itsekin kyseenalaistamaan, että pitääkö mun aina olla näin kiltti? En siis ihan kaikille kerjäläisille rahaa ole jakanut ja olisiko kiintiöni jo jaettu :D tosin sitten mä alan miettimään, että mitä jos joku joutuu oikeasti olemaan nälässä.

Vierailija
26/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Viikko sitten suomalainen mies pyysi muutamaa senttiä ja tarina oli niin hyvä, että maksoin täyden euron. Olen itämailla oppinut, että sadun kertojille maksetaan aina.

Vierailija
27/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt kerjäläisiä aikoihin.

Itselläni ei ole edes käteistä nykyisin mukana,niin eipä tulisi annettuakaan.

Yhden poikaporukan näin lähiässän pihalla joskus kesällä/keväällä

Yrittivät myydä sellaista kulunutta niskatyynyä eurolla. Olisin varmaan antanut sen euron,jos olisi käteistä. Joten jouduin kieltäytymään.

Kaupasta pihalla tullessani näin pojilla edelleen tyynyn ja ne laski rahoja ja hihkui miten paljon jo kasassa. Näkyi siinä joku vitosen setelikin olevan ja paljon kolikoita.

Eli kukaan ei halunnut sitä nuhjuista tyynyä. Tietenkään. Mutta olivat saaneet rahaa, varsinaisesti kerjäämättä.

Olivat varmaan noin kymmenen ikäisiä. Ja täysin kantiksia,jos joku taas kuvittelee jotain.

Muuten ei täällä päin kyllä kerjäläisiä näy.

Missä niitä sitten on? Helsingissä?

Vierailija
28/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Ei ole rahaa aina itsellekään, niin en rupia muiden elämää kustantamaan.

Suututtaa pummiminen oikein.

Menkää pummit töihin tai sossun luukulle kitisemään!!!!

Vierailija
29/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole antanut. Paitsi pari vuotta sitten koululainen tuli pyytämään olisko ollut 50 senttiä vai 1,50e tai kuitenkin jotakin pientä summaa bussilippuun, ja annoin. Epäilykset heräsivät, kun seuraavana päivänä samassa paikassa toinen saman ikäinen pyysi rahaa samalla perustelulla. Ei ollut edes bussipysäkki tai mikään, ihan vain satunnainen paikka kaupungilla. Heti miettii, että onko joku TikTok-haaste tai juokseeko sieltä joku kaveri nappaamaan lompakon, jos varomattomasti käsittelee... Joo mutta muuten en kerjureille anna rahaa.

Näitä on aina ollut. Ostavat tupakkaa tai hampurilaisia tms.

Vierailija
30/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole kerjäläisiä. Jos joku pultsari tai muu tavallinen laitapuolen kulkija pyytäisi, antaisin jos taskussa sattuisi olemaan. Samoin maksan, jos joltain loppuu rahat kesken kassalla. Jos olisin varakkaampi ja asuisin isommalla paikkakunnalla, voisin toisinaan maksaa ihan jonkun satunnaisen isommatkin ostokset. Mulle raha ei ole ihmistä tärkeämpi ja jaan mielelläni mitä jaettavissa on. Järjestäytynyt rikollisuus erikseen. Niille en mielelläni anna mutta jos en olisi varma mistä on kysymys, antaisin.

Vierailija
31/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi pyysi lanttia ja annoin kympin kauttarantain sai tietää että oli hakeutunut hoitoon. toinen tuoreempi tapaus oli kun Teppo SF oli nukkunut yön tallinnan stamassa kapakan penkillä ja annoin satasen. ei kuulemma ryyppäisi sitä vaikka haisi aika lailla. Tepon kirja on kuulemma hänen mukaans atulossa vuoden lopussa jollei ydinsota sitä ennen estä sitä.

Vierailija
32/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ja potkin kerjääjien kupit aina nurin

Vierailija
33/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentelen etten ymmärrä suomen kieltä ja kusen sitten silmään.

Vierailija
34/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pari kertaa näin miten "kerjäläismummo " klo 15.30 pisti kerjuuhuivin ja -essun kassiin sekä kuinka kerjäläismama pisti noin kuusi vuotiaan syliinsä huiviin piiloon syliinsä väheni into antaa rahaa.

Vierailija
35/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna enkä muutenkaan harrasta hyväntekeväisyyttä. Maksan palkastani veroa, joten se saa riittää.

Vierailija
36/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. en anna.

Just tänään oli mediassa artikkeli, joss myös poliisi kielsi antamasta rahaa niille, jotka rahaa kerjää.

Myös kadulla voi joku seurata kauempana tai jopa lähistöllä, kun otat kukkaron esiin.

Seurata sinua huomaamatta, ja vähän ajan päästä ryöstää sinut.

Tai ainakin ryöstää laukkusi / kukkaroissa.

Tätä tekee nykyisin myös nuoret koululaiset. Pyytävät euroa bussilippuun, kun just se euro sattuu puuttumaan.

Kun ottaa kukkaron esiin, antaakseen sen euron koululaiselle, tämä nappaa koko lompakon.

Näin käy eritysesti iäkkäille ihmisille.

Linja-auto ja rautatieasemat ovat lähes tulvillaan näitä matkalipun hintaa kerjääviä.

Vierailija
37/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Vierailija
38/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan rahaa jokaiselle sitä pyytävälle! Muutama euro ei kenenkään lompakkoa tyhjennä, mutta voi olla vähäosaiselle elintärkeä apu. Etenkin Romaniasta tulleita naisia autan joka kerta. Olen jopa pyytänyt heitä tulemaan ostoksille kanssani mutta ovat siitä kieltäytyneet.

Vierailija
39/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna enkä muutenkaan harrasta hyväntekeväisyyttä. Maksan palkastani veroa, joten se saa riittää.

Tää on kyllä jännä.

Itse olen toimeentulotuella mutta annan kolikon jos joku sitä tarvitsee.

Vierailija
40/48 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjäläiset ovat hävinneet ostarien edestä Vantaalta. Onkohan kerjäyskausi loppunut, he menivät rakentamaan taloaan Romaniaan? Ensi vuonna taas uudestaan hankkimaan huonekaluja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi