Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Killerin koiranäyttelyt ja hevosallergia - mahdoton vai mahdollinen yhtälö?

Vierailija
07.09.2023 |

Onnistuuko hevoselle allergisen osallistua Jyväskylä Killerin raviradan koiranäyttelyyn? Onko lähistöllä hevosia tai ovatko sisätiloissa hevospölyä niin että olette reagoineet siihen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kertokaa hepalle allergiset miten olette Killerin näyttelyissä selvinneet. Onko tullut oireita tai ongelmia?

Vierailija
2/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö hevoselle allergiset käydä raveissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy. Killeri on iso alue ja tuskin siellä kouranöyttelyssä heppoja on.

Ne ovat siellä tallialueella.

Vierailija
4/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Entäs kahviot ja vessat? Pystyykö niissä käydä ilman että allergiaoireet alkaa vaivata?

Vierailija
5/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on Tuomiojärvi kotoperäisille ja Killerjärvi niille, jotka puhuvat englantia.

Kannattaa siis varoa!

Vierailija
6/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö käymään, ei käydä...

Vierailija
7/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että ne hevoset oleskelee siellä sisätiloissa? Vessoissa ja kahvioissa? Vaikka en ole hevosiminen, niin voisin kuvitella että hevoset ovat enimmäkseen omissa tiloissaan eli talleissa.

Vierailija
8/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein herkät allergikot voivat saada rajujakin oireita jo hevostallin tai laitumen lähistöllä kun tuuli kuljettaa hevosten polyjä. Myös tallilla käyneen henkilön vaatteet voivat saada allergikon hengitystiet tukkoon. Ehkä teoriassa myös jonnekin kahvioon voisi jäädä allergeenejä jos siellä kävisi paljon ihmisiä tallikamppeissaan. Mutta enpä usko käytännössä niin käyvän kuitenkaan ja nykyäänhän siivotaan semmoisia tilojakin varmasti tosi huolellisesti ja ilmanvaihtokin on hyvä.

Vierailija
9/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla niin paha kala-allergia että saan oireita pelkästä hajusta. Kyllä silti voin mennä esim lounasravintolaan vaikka siellä olisi edellisenä päivänä tarjoiltu kalaa. Kannan toki aina mukana allergialääkkeitä ja epipeniä.

En myös ihan täysin ymmärrä ap:n huolta, eihän hän voi koskaan käydä esim ruokakaupassa jos siellä vaikka sattuu olemaan yhtä aikaa joku joka on juuri tulossa talleilta.

Vierailija
10/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kahvio ja vessat ole sillä puolella missä yleisö on raveissa? Vai onko kahvila tallien puolella?

Vierailija
11/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt et ihan hyperallerginen ole niin tietenkin selvitä. Otat lääkkeet mukaa tietenkin. 

Vierailija
12/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tahansa voi olla hevospölyä. Sinä et tiedä esim. kaupassa tai bussissa, onko joku siellä käynyt juuri ratsastamassa tai hevosia silittelemässä. 

Vierailija
13/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Entäs kahviot ja vessat? Pystyykö niissä käydä ilman että allergiaoireet alkaa vaivata?

Ei pysty. Hevoset käyvät kakalla ja pissalla niissä samoissa vessoissa ja ruokailevat siellä kahviossa. 

Vierailija
14/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. En tunne raviratoja yhtään joten siksi asiaa kyselin. Itse en ole heposille allerginen mutta pahasta hevosallergiasta kärsivä matkakumppanini on, enkä tietenkään toivo että hän saisi mitään kauheita oireita näyttelyssä. Lääkkeet ja epipen ovat hänellä toki aina mukana.

Vierailija
15/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverin puolesta kyselen"

Vierailija
16/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hauska ketju. Kiitos ap nauruista, vaikka ymmärrän toki että olit ihan oikeasti huolissasi asiasta.

Vierailija
17/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista. En tunne raviratoja yhtään joten siksi asiaa kyselin. Itse en ole heposille allerginen mutta pahasta hevosallergiasta kärsivä matkakumppanini on, enkä tietenkään toivo että hän saisi mitään kauheita oireita näyttelyssä. Lääkkeet ja epipen ovat hänellä toki aina mukana.

Allergikot osaavat huolehtia itse omista asioistaan. Ei sinun tarvitse hänen puolestaan mitään miettiä. Jos hän itse kokee voivansa tulla paikalle, hän voi  tulla paikalle. Älä panikoi äläkä tee asiasta numeroa. 

Vierailija
18/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vastaukset naurattivat minuakin (huumorin kukka on se kaunein kukka!) mutta halusimme silti saada oikeaa tietoakin, ja kiitos että sitäkin tuli.  Olen ollut raviradalla yhden ja ainoan kerran 1960-luvulla ja silloin hevoset liikkuivat ja seisoskelivat aivan katsomon vieressä. Katsomoon ja radalle vievät polut kulkivat itse asiassa ristiin ja muistan että joitakin lapsia oli nostettu ravihevosten selkäänkin jossain vaiheessa. 

Vierailija
19/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku koiranäyttely? Yksi turhimpia asioita.

Vierailija
20/36 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vastaukset naurattivat minuakin (huumorin kukka on se kaunein kukka!) mutta halusimme silti saada oikeaa tietoakin, ja kiitos että sitäkin tuli.  Olen ollut raviradalla yhden ja ainoan kerran 1960-luvulla ja silloin hevoset liikkuivat ja seisoskelivat aivan katsomon vieressä. Katsomoon ja radalle vievät polut kulkivat itse asiassa ristiin ja muistan että joitakin lapsia oli nostettu ravihevosten selkäänkin jossain vaiheessa. 

Ai koiranäyttelyssä hevosia katsomon vieressä`? Tuskinpa. Koeta hahmottaa, että ravit on eri asia kuin koiranäyttely. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi