"Perussuomalaisten kannatus laskee etenkin puoluetta kevään eduskuntavaaleissa äänestäneiden eteläsuomalaisten, hyvin koulutettujen ja hyvät...
Ns. sivistyneet eivät halua enää leimautua PS:n kannattajiksi.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon se eilinen tutkimustulos peläyttää koulutettuja miehiä?
(vain 25 % naisista voisi seurustella perussuomalaisen kanssa)
Kukaan täysjärkinen ei ylläty että vihrervasemmistolaiset naiset on kaikkein suvaitsemattomimpia ihmisiä.
Se yllätti, että yle vajoaa entistä alemmas...
Nainen, ei ps-äänestäjä
Mä olen tyytyväinen, että ymmärsin äänestää keväällä perussuomalaisia.
Vihervasemmisto onkin ollut vaalien järkeen ihan järkyttävä. Yhtä huutoa ja turhan jauhamista naurettavuuksiin asti.
Heh, YLE uutisoi perussuomalaisten kannatuksen laskevan ns. lukeneiston keskuudessa. En ole tarkistanut, mutta varmaan kansanuutiset ja ilmiantaja uutisoi samansuuntaisesti.
Kommarien propagandaa yhtä kaikki...
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä kysymys, miksi joku hyvin koulutettu on alun perinkään äänestänyt perussuomalaisia.
Protestiääni Marinia vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroale keskituloisille on täysin sumutusta, koska se on veroista vain 0.3-0.7% suuruinen, kun vastaavasti yli 14.000€/kk ansaitsevat saavat 1.3% joka jo prosenteina on moninkertainen, verrattuna 0.3%.
Joku 0,5 % on satoja euroja vuodessa puhtaana käteen! Kiitän hallitusta... ja sitä, että äänestin viisaasti!
Jes, keskiluokalle muutama satanen ja isotuloisille muutama tonni vuodessa. Kyllä sen takia kannattaa esim. omaishoitajilta leikata. Itse pyyhin arsenaalini sillä noin 1000 € mitä saan lisää.
Tuolla maksaa jo Orpon nostamat kiinteistöverot komeasti. En ole laskenut riittääkö itselläni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroale keskituloisille on täysin sumutusta, koska se on veroista vain 0.3-0.7% suuruinen, kun vastaavasti yli 14.000€/kk ansaitsevat saavat 1.3% joka jo prosenteina on moninkertainen, verrattuna 0.3%.
Joku 0,5 % on satoja euroja vuodessa puhtaana käteen! Kiitän hallitusta... ja sitä, että äänestin viisaasti!
Jes, keskiluokalle muutama satanen ja isotuloisille muutama tonni vuodessa. Kyllä sen takia kannattaa esim. omaishoitajilta leikata. Itse pyyhin arsenaalini sillä noin 1000 € mitä saan lisää.
Tuolla maksaa jo Orpon nostamat kiinteistöverot komeasti. En ole laskenut riittääkö itselläni
Ajatteletko aina omaa etuasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään vaan valtiontaloutta. Juuri siksi olen huolissani pystynkö veronalennuksellani maksamaan Orpon verkonkorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään vaan valtiontaloutta. Juuri siksi olen huolissani pystynkö veronalennuksellani maksamaan Orpon verkonkorotukset.
Ok, köyhän pitää ajatella itseään näköjään. Itse aion pistää veroalen kehitysapuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, köyhän pitää ajatella itseään näköjään. Itse aion pistää veroalen kehitysapuun.
Muista kuitenkin että vuokrasi nousee. Kiinteistöveron nousu osuu siihen suoraan.
Gung Ho kirjoitti:
Heh, YLE uutisoi perussuomalaiste
n kannatuksen laskevan ns. lukeneiston keskuudessa. En ole tarkistanut, mutta varmaan kansanuutiset ja ilmiantaja uutisoi samansuuntaisesti.
Kommarien propagandaa yhtä kaikki...
Kyllä on ihan oikeasti nyt persuilla vaikeaa. Eipä käy katteeks. 😂
En ole koskaan ymmärtänyt tätä kouluttamattomiin kohdistuvaa vihaa, ja nimenomaan vielä tulevat niiltä jotka muka itse ovat jotain "sivistyneitä" ja kouluttautuneita.
Tämä on täysin sitä samaa että 99,99% otuksista on rasisteja, 99,99% otuksista on syrjiviä jne.
Ja taas on kyllä virhemarginaalin sisällä kaikkien kannatus kuin olla ja voi....
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä kysymys, miksi joku hyvin koulutettu on alun perinkään äänestänyt perussuomalaisia.
Myös hyvätuloisella hyvin kouluttautuneella voi olla lapsia, jotka altistuvat kulttuurille joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä tällaisen sammakon suustaan päästävällä liikkuu mielessään. Miksi esim. diplomi-insinööri tai kauppatieteiden maisteri ei voisi äänestää perussuomalaisia? (tunnen monia jotka äänestivät)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä tällaisen sammakon suustaan päästävällä liikkuu mielessään. Miksi esim. diplomi-insinööri tai kauppatieteiden maisteri ei voisi äänestää perussuomalaisia? (tunnen monia jotka äänestivät)
Hyvin koulutetun määritelmä taitaa nykyään olla joku yliopiston humanisti joka tutkii rakenteellista rasismia tai patriarkaalisia rakenteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Protestiääni Marinia vastaan
Tämäpä. Itsekin korkeasti kouluttautuneena äänestin Marinia vastaan vaaleissa, kun ilmoitti ettei SDP mene samaan hallitukseen Persujen kanssa. Äänestin siis PS:ää ja ajattelin, että katotaas kuka siellä hallituksessa on.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä edes ymmärrä miksi hyvätuloiset ja hyvinkoulutetut ensinkään on persuja äänestänyt.
No en minäkään ymmärtänyt, mutta hallitusohjelman kun näin niin ymmärrän. Hyvätuloisten veroja ei nosteta vaan päinvastoin.
Nämä hyvin koulutetut äänesti sitten varmaan Marinia? :) Olipas fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka siksi, että hän viisveisaa sun strereotypioiollesi ja katsoo sitä itse substanssia. Persujen politiikka on yksinkertaisesti vain järkevintä. Kokoomus voisi olla vaihtoehto, jos Orpon ja Mykkäsen jengi vaihtuisi vaikkapa Valtosen ja Häkkäsen jengiin.
Nyt kun olet muutaman kuukauden katsellut persujen hallitustoilailua, ihanko tosissasi olet vieläkin sitä mieltä että persujen politiikka on järkevintä?!
Kerro yksikin syy miksi ei olisi? Oikea syy, eikä mitään 15v vanhoja nettikirjoituksia tai asiayhteydestään irtoitettuja privaattiviestejä. Sillä rasismihan on nyt ollut vain keppihevonen oppositiopolitiikalle. Talouden linjat on ehkä kovia, mutta jos ymmärtää Suomen taloustilanteen, niin vaihtoehtoja ei oikeastaan ole.
Neljän vuoden päästä Suomen tämänhetkisestä asukasluvusta on lähtenyt iso kasa pois. Toiset ovat kuolleet luonnollisista syistä, kun ovat päätyneet ostamaan ruokaa elintärkeiden lääkkeiden sijaan, koska molempiin ei ole ollut varaa. Toiset taas ovat itse päättäneet päivänsä elämän näköalattomuuden ja vaikeuden takia. Niin tai näin, monta sellaista joka nyt vielä elää, ei enää neljän vuoden päästä enää ole, eikä vanhuudella ole mitään tekemistä asian kanssa. Ne ovat ikähaarukassa 30-65 vuotta.
Hoitoalan ongelma ei ole (tavallisten) lääkkeiden saannissa vaan siinä ettei sinne hoitoon pääse koska julkinen sektori ihan tarkoituksella koittaa säästää venyttämällä hoitoajat äärimmilleen ja aliresursoimalla monetkin hoitomuodot.
Lääkkeet saa vaikka toimeentulotuesta jos muu ei auta. Toki jos sinulla on rahaa mutta päätät valita käyttää rahasi johonkin muuhun kuin lääkkeisiin niin sitten se on eri asia mutta oma valintasi eikä yhteiskunnan.
Kyllä lääkkeiden saatavuus ongelmat vaikuttavat hoitojonoihin, on vaikuttanut jo vuosia, vaikka asiakas saisi ne ostettua, niin apteekit myyvät ei oota, koska Sipilän hallituksen aikana Kokoomus ja persut halpuuttivat lääkkeiden hintoja esim. epilepsia lääkkeet ja kansainväliset lääkefirmat ei enää näe Suomen markkinoita houkuteltavina ja myy lääkkeitä alihintaan, koska Suomessa hintakatto ja muut maat ovat valmiit maksamaan normaalin markkinahinnan lääkkeistä. Ja nyt tilanne pahenee entisestään, kun leikataan edelleen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laakkeiden-saatavuushairiot-pahentu…
Syytitkö nyt ihan oikeasti sipilää siitä että maailman lääketuotanto on eri syistä sekaisin? Ei ihme ettei teidän vasurien johdolla yksikään ongelma korjaannut kun suurin kiire teillä on päästä leimaamaan asialla poliittinen vastustajanne ja sitten ei muuta tapahdukaan, edes sen vertaa että edes ymmärtäisitte mistä ongelmassa on kyse.
Muutenkin se, että esim. syöpäseulonnoissa ja kuvaamisissa on aivan liian pitkät jonot ei riipu lääkkeistä mitenkään vaan siitä että nuokin palvelut on säästösyistä aliresursoitu siihen pisteeseen ettei ne kestä minkäänlaista häiriötä (joku tärkeä lääkäri tai hoitaja ottaa lopputilin, toinen sairastuu, yksi kone rikkoontuu...) Ei siis ole mitään varakapasiteettia joten jokainen ongelma näkyy heti jonojen pitenemisenä ja jossain taudeissa tuo on hengenvaarallista.
Lääkefirmat ovat yksityisten omistuksessa ja tekevät bisnestä, ihan samalla tavalla kuin muukin yritystoiminta.
Kyllä Sipilän hallitus - Kokoomus ja Persut ovat syypäitä, koska keksivät lääkekaton eli halpuuttivat hintoja, mikä saa olla korkeinhinta millä lääkkeet tulevat Suomen markkinoille.
Kansainväliset lääkefirmat myyvät lääkkeensä niihin maihin, mistä saavat normaalin markkinahinnan lääkkeistä ja jos niitä lääkkeitä jää myymättä, silloin voidaan myydä niille alihintaan.
Esim. Virossa ja monessa muussa maassa tätä ongelmaa ei ole, koska lainsäädännöllä ei ole haluttu rajoittaa lääkkeiden hintatasoa, vaan potilaat saavat epilepsia-, sydänlääkkeensä yms. vaikka kalliimmalla hinnalla.
Lääkäriliitto on ollut jo vuosia huolissaan Suomen tilanteesta, koska lääkepula kuormittaa terveydenhoitoa, lisää turhia kuolemia, kun elintärkeitå lääkkeitä ei suomalaiset saa.https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/laakkeiden-saatavuusongelma…
Se nyt on ihan yks ja lysti, koska niitä tarvitsevilla suomalaisilla ei kuitenkaan olisi varaa niitä ostaa. Siitähän tässä nyt on kysymys.
Suomessa ei yksikään ihminen kuole sen vuoksi ettei saisi tarvitsemaansa lääkettä. Suomessa on myös lääkkeitten osalta hintakatto eli ihminen maksaa vuodessa lääkkeistään korkeintaan 600€ vuodessa (=50€/kk). Sen yli menevät lääkkeet, vaikkapa kymmeniätuhansia maksavat, saa ilmaiseksi.
Jos kuukaudessa saa alle tuhat euroa eläkettä, asumiseen menee 450-700 euroa plus muut kulut ja ruoka, aika vähän saa lääke vakavaan tautiin maksaa, jotta sen pystyy alkuvuodesta ostamaan. Kerropa miten se tehdään.
Tuolla eläkkeellä saa asumistukea ihan mukavasti. Asumiskulujen jälkeen jää eläkeläisille tai pitää jäädä hieman enemmän kuin tavan kansalaiselle, eli summa lienee nykyään n 600e/ kk.
Olen näistä jutellut eläkeläisten kanssa ja tuo summa jää. Lääkekatto on n 600e. Eli kuukautta kohti n 50e.