"Perussuomalaisten kannatus laskee etenkin puoluetta kevään eduskuntavaaleissa äänestäneiden eteläsuomalaisten, hyvin koulutettujen ja hyvät...
Ns. sivistyneet eivät halua enää leimautua PS:n kannattajiksi.
Kommentit (265)
Eikä laske.
Näkkälän tapaus vaan vahvistaa uskoa siihen, että muut valtapuolueet ovat ihan yhtä mätiä, mutta teeskentelevät parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä kysymys, miksi joku hyvin koulutettu on alun perinkään äänestänyt perussuomalaisia.
Ai minä tunnen monia akateemisia ja hyvin toimeentulevia, jotka ovat äänestäneet. Harmi vain ettei satu olemaan median suosikki ja puolueen joukoissa roikkuu muutama tomppeli.
Kokoomus on toinen ja Vasemmisto kolmas.
Itse olen tyytyväinen, etten ole äänestänyt demareita ja ettei heidän sekoilunsa liittyneet Kokoomukseen.
Ai, minä taas en tunne yhtäkään ja olen yliopistolla töissä. Siellä kontekstista riippuen nauretaan tai kirotaan persuja.
Todellakin aion jatkossakin äänestää persuja vaikka media yrittäisi leipoa stereotypioitaan. Minä en niihin kuulu. Kuulun ainoastaan siihen jengiin joka liittyy takaisin evlut-kirkkoon jos lapseni koulunkäynnin turvaamiseksi pitää hakeutua kristillisiin oppilaitoksiin. Olen riittävästi nähnyt mikä meininki on sisäleikkipuistoissa ja ostoskeskuksissa.
Persujen äänestäjistä 30 % oli työttömiä. Kohta kun kaikki työläisten ja työttömien toimeentulon heikennykset tapahtuu, persujen kannatus laskee minimaaliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuullista talouspolitiikkaa? Hallitus ajaa ennennäkemättömällä kiireellä läpi säästölakeja, jotka osuvat pahiten kaikista köyhimpiin lapsiperheisiin! Se on jo menettelynä - ei lausuntoaikaa tai lausuntoaika 2 viikkoa - suorastaan perustuslain vastaista.
Samaan aikaan annetaan kaikista hyvätuloisimmille palkansaajille verohelpotuksia eikä kosketa esimerkiksi osinkoverotukseen tai muuhun pääomaverotukseen lainkaan.
Tämäkö on vastuullista talouspolitiikkaa? Ei todellakaan ole.
Me keskituloiset suomalaiset äänestimme sen puolesta, että meille tulee veronalennukset ja säästöt hoidetaan tukiaisia kohtuullistamalla. Sossupolitiikkaa tehdään sitten, jos te onnistutte joskus voittamaan vaalit.
"Me keskituloiset" ollaan vain liian pienituloisia, jotta saataisiin verohyöty.
Tilastojen mukaan 3000-4000€/ kk tienaava on keskituloinen ja verohyöty on 4000€/kk muutama kymppi kuukaudessa eli veroale 0.7%Kun vastaavasti jos tienaa yli 14.000€/kk palkasta verohyöty on jo 1.3% niin se on jo useampi satanen vähemmän veroa.
Eli veroalen suurin hyötyjä ei suinkaan ole pieni- ja keskituloiset, vaan hyvätuloiset, joiden vuosiansiot ovat yli 170.000€/vuodessa.
Ennen vaaleja Petteri kyllä puhui juurikin keskiluokan veroista. Juju onkin ehkä siinä, että niissä piireissä joissa Petteri liikkuu, keskitulo on 14t/kk.
Veroale keskituloisille on täysin sumutusta, koska se on veroista vain 0.3-0.7% suuruinen, kun vastaavasti yli 14.000€/kk ansaitsevat saavat 1.3% joka jo prosenteina on moninkertainen, verrattuna 0.3%.
Äänestän edelleen Perussuomalaisia. SDP:tä en äänestäisi koskaan, ottivat eläinrääkkääjän puolueeseen, alhaisemmaksi ei voisi touhu mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä kysymys, miksi joku hyvin koulutettu on alun perinkään äänestänyt perussuomalaisia.
Ai minä tunnen monia akateemisia ja hyvin toimeentulevia, jotka ovat äänestäneet. Harmi vain ettei satu olemaan median suosikki ja puolueen joukoissa roikkuu muutama tomppeli.
Kokoomus on toinen ja Vasemmisto kolmas.
Itse olen tyytyväinen, etten ole äänestänyt demareita ja ettei heidän sekoilunsa liittyneet Kokoomukseen.Ai, minä taas en tunne yhtäkään ja olen yliopistolla töissä. Siellä kontekstista riippuen nauretaan tai kirotaan persuja.
Ai, mä tunnen monia, jotka äänestävät Perussuomalaisia. Lähipiirissäni nauretaan vihervassareille ja heidän ulinalle. Väittävät sukupuolia olevan enemmän kuin kaksi, haluavat jengiväkivaltaa Suomeen ynnä muuta naurettavaa
Vassareiden kannatus nousee sitä mukaa kuin mt-ongelmien määrä kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuullista talouspolitiikkaa? Hallitus ajaa ennennäkemättömällä kiireellä läpi säästölakeja, jotka osuvat pahiten kaikista köyhimpiin lapsiperheisiin! Se on jo menettelynä - ei lausuntoaikaa tai lausuntoaika 2 viikkoa - suorastaan perustuslain vastaista.
Samaan aikaan annetaan kaikista hyvätuloisimmille palkansaajille verohelpotuksia eikä kosketa esimerkiksi osinkoverotukseen tai muuhun pääomaverotukseen lainkaan.
Tämäkö on vastuullista talouspolitiikkaa? Ei todellakaan ole.
Me keskituloiset suomalaiset äänestimme sen puolesta, että meille tulee veronalennukset ja säästöt hoidetaan tukiaisia kohtuullistamalla. Sossupolitiikkaa tehdään sitten, jos te onnistutte joskus voittamaan vaalit.
"Me keskituloiset" ollaan vain liian pienituloisia, jotta saataisiin verohyöty.
Tilastojen mukaan 3000-4000€/ kk tienaava on keskituloinen ja verohyöty on 4000€/kk muutama kymppi kuukaudessa eli veroale 0.7%Kun vastaavasti jos tienaa yli 14.000€/kk palkasta verohyöty on jo 1.3% niin se on jo useampi satanen vähemmän veroa.
Eli veroalen suurin hyötyjä ei suinkaan ole pieni- ja keskituloiset, vaan hyvätuloiset, joiden vuosiansiot ovat yli 170.000€/vuodessa.
Ennen vaaleja Petteri kyllä puhui juurikin keskiluokan veroista. Juju onkin ehkä siinä, että niissä piireissä joissa Petteri liikkuu, keskitulo on 14t/kk.
Veroale keskituloisille on täysin sumutusta, koska se on veroista vain 0.3-0.7% suuruinen, kun vastaavasti yli 14.000€/kk ansaitsevat saavat 1.3% joka jo prosenteina on moninkertainen, verrattuna 0.3%.
Ennen vanhaan kokoomukselle riitti että laskettiin prosentuaalisesti saman verran, joka sekin lisäää tuloeroja huimasti. Nyt vedetään sikalinjalla, kaikki isotuloisille mitä irti lähtee.
Ja helvetti soikoon minua kuvottaa tämä rosvoaminen, vaikka olen itsekin isotuloinen.
Purralle tuli yllätyksenä kesän somepaskamyrsky ja sen rajuus.
Purra on kuitenkin älykäs ja periksiantamaton nainen. Se sai kovalla väännöllä persujenkin rivit suoraksi ja kannatuksen ylös vaikka tehtävä oli varmasti kaikista puoluejohtajista vaikein.
Luulen, että Purra ja persut on nyt selvinnyt alkushokista ja nyt alkaa todellinen työ. Velkaa otetaan edelleen liikaa mikä on pudottanut kannatusta mutta se on vaalipuolue kokoomuksen vaatimus joka ei halua pelästyttää äänestäjiään. Persut olisivat leikanneet varmaan kaiken kankkulasaastan budjetista heti pois.
En todellakaan halua Suomeen samaa menoa kuin Ruotsissa on. Samaan suuntaan ollaan valitettavasti menossa. Jengiväkivalta ynnä muut rikokset lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän edelleen Perussuomalaisia. SDP:tä en äänestäisi koskaan, ottivat eläinrääkkääjän puolueeseen, alhaisemmaksi ei voisi touhu mennä
Vaadithan siis puoluettasi lopettamaan turkistarhauksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä muullakaan kokoonpanolla maahan olisi saatu vastuullista talouspolitiikkaa tekevä hallitus?
Mitä vatun vastuullista talouspolitiikkaa? Velkaa otetaan entiseen malliin. Silti hyvätuloisilta kevennetään ja huonotuloisilta leikataan. Pelkkää ideologista roskaa, joka ei tervehdytä valtion taloutta. Kysykää vaikka Tatcherilta.
Kannatan tiukkaa mm-politiikkaa. Mutta Persut on punaniskapuolue ja mitä hyvää ne on jenkeissäkään koskaan saaneet aikaan? Suomi tarvitsee uusia innovaatioita ja katsetta tulevaan. Persutko meille näitä tarjoaa?
Mitä vatun vastuullista talouspolitiikkaa? Velkaa otetaan entiseen malliin. Silti hyvätuloisilta kevennetään ja huonotuloisilta leikataan. Pelkkää ideologista roskaa, joka ei tervehdytä valtion taloutta. Kysykää vaikka Tatcherilta.
Hallitus tekee työllisyyttä 80 000 hengellä parantavat toimet. Saadut rahat käytetään Marinin kaudella syntyneen vuosittaisen alijäämän paikkaamiseen.
Joku 0,5 % on satoja euroja vuodessa puhtaana käteen! Kiitän hallitusta... ja sitä, että äänestin viisaasti!
Vierailija kirjoitti:
Hyvin koulutettu koira vai? Tuntuu todella oudolta sanoa ihmistä hyvin koulutetuksi, ellei sitten asuta diktatuurissa, jossa pitää totella suurta johtajaa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus tekee työllisyyttä 80 000 hengellä parantavat toimet. Saadut rahat käytetään Marinin kaudella syntyneen vuosittaisen alijäämän paikkaamiseen.
Ja lehmät lentää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lehmät lentää
Valtiovarainministeriön tarkat laskelmat löytyvät hallitusohjelmasta.
Perskokkareet, ne lystikkäitä on