"Perussuomalaisten kannatus laskee etenkin puoluetta kevään eduskuntavaaleissa äänestäneiden eteläsuomalaisten, hyvin koulutettujen ja hyvät...
Ns. sivistyneet eivät halua enää leimautua PS:n kannattajiksi.
Kommentit (265)
Kuinkahan paljon se eilinen tutkimustulos peläyttää koulutettuja miehiä?
(vain 25 % naisista voisi seurustella perussuomalaisen kanssa)
Demarien kannatus laskee vielä nopeammin eikä edes Näkkälä kohu näy tässä gallupissa vielä
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä kysymys, miksi joku hyvin koulutettu on alun perinkään äänestänyt perussuomalaisia.
Ihan vaikka siksi, että hän viisveisaa sun strereotypioiollesi ja katsoo sitä itse substanssia. Persujen politiikka on yksinkertaisesti vain järkevintä. Kokoomus voisi olla vaihtoehto, jos Orpon ja Mykkäsen jengi vaihtuisi vaikkapa Valtosen ja Häkkäsen jengiin.
Aisa kirjoitti:
Demarien kannatus laskee vielä nopeammin eikä edes Näkkälä kohu näy tässä gallupissa vielä
Minkä uutisen oikein luit? SDP:n kannatus on edelleen paljon suurempi kuin keväällä, PS:n puolestaan laskee ihan koko ajan.
Näkkäläjärvi todennäköisesti unohtuu aika pian koska hän ei ole edes kansanedustaja, ei vaikuta valtakunnan politiikassa ja päätöksenteossa, ainoastaan puoleen sisäisissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä kysymys, miksi joku hyvin koulutettu on alun perinkään äänestänyt perussuomalaisia.
Ihan vaikka siksi, että hän viisveisaa sun strereotypioiollesi ja katsoo sitä itse substanssia. Persujen politiikka on yksinkertaisesti vain järkevintä. Kokoomus voisi olla vaihtoehto, jos Orpon ja Mykkäsen jengi vaihtuisi vaikkapa Valtosen ja Häkkäsen jengiin.
Nyt kun olet muutaman kuukauden katsellut persujen hallitustoilailua, ihanko tosissasi olet vieläkin sitä mieltä että persujen politiikka on järkevintä?!
Vierailija kirjoitti:
Kai ne kuvitteli että PS olisi muuttunut sisäsiistiksi, ei ole.
Sinänsä PS:n talouspolitiikka hyödyttää kyllä suurituloista.
Demareiden kannatus laskenut -1,6 %, persujen -0,7 %.
Miten otsikoisit juttusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olet muutaman kuukauden katsellut persujen hallitustoilailua, ihanko tosissasi olet vieläkin sitä mieltä että persujen politiikka on järkevintä?!
Kerro yksikin syy miksi ei olisi? Oikea syy, eikä mitään 15v vanhoja nettikirjoituksia tai asiayhteydestään irtoitettuja privaattiviestejä. Sillä rasismihan on nyt ollut vain keppihevonen oppositiopolitiikalle. Talouden linjat on ehkä kovia, mutta jos ymmärtää Suomen taloustilanteen, niin vaihtoehtoja ei oikeastaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon se eilinen tutkimustulos peläyttää koulutettuja miehiä?
(vain 25 % naisista voisi seurustella perussuomalaisen kanssa)
Ainahan voi olla kertomatta asiaa. Minäkin sanon vaimolle äänestäväni kokoomusta, eikä meillä ole mitään aviokriisiä aiheesta.
Aisa kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että Näkkälä pitää vaihtaa. Vetää puolueen laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Demareiden kannatus laskenut -1,6 %, persujen -0,7 %.
Miten otsikoisit juttusi?
Persujen kannatus laskenut VAALIEN jälkeen useita prosenttiyksiköitä, SDP:n noussut.
Vierailija kirjoitti:
Millä muullakaan kokoonpanolla maahan olisi saatu vastuullista talouspolitiikkaa tekevä hallitus?
Vierailija kirjoitti:
Aisa kirjoitti:
No enpä tiedä, pelkkä puoluesihteeri. Muistatko edes kuka on Kokoomuksen tai PS:n puoluesihteeri?
En kyllä edes ymmärrä miksi hyvätuloiset ja hyvinkoulutetut ensinkään on persuja äänestänyt.
Aisa kirjoitti:
Joo kyllä Sdp:niin kannatus laskee ja hyvä niin.
- Vihreiden kannattaja
Kun hallitusohjelmaa aletaan toteuttaa, lähtevät PS:stä kaikki vähäosaiset äänestäjät. Ja silloin tapahtuu, kannatus tippuu lähelle 10%:a. Ehkä jo marraskuun mittauksessa näkyy. Nyt nautitaan, jännä näytelmä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aisa kirjoitti:
No enpä tiedä, pelkkä puoluesihteeri. Muistatko edes kuka on Kokoomuksen tai PS:n puoluesihteeri?
Tai edes SDP:n edellinen puoluesihteeri? Todennäköisesti suurimmalle osalle ihan tuntemattomia nimiä. Ei nämä ole esillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksikin syy miksi ei olisi? Oikea syy, eikä mitään 15v vanhoja nettikirjoituksia tai asiayhteydestään irtoitettuja privaattiviestejä. Sillä rasismihan on nyt ollut vain keppihevonen oppositiopolitiikalle. Talouden linjat on ehkä kovia, mutta jos ymmärtää Suomen taloustilanteen, niin vaihtoehtoja ei oikeastaan ole.
Neljän vuoden päästä Suomen tämänhetkisestä asukasluvusta on lähtenyt iso kasa pois. Toiset ovat kuolleet luonnollisista syistä, kun ovat päätyneet ostamaan ruokaa elintärkeiden lääkkeiden sijaan, koska molempiin ei ole ollut varaa. Toiset taas ovat itse päättäneet päivänsä elämän näköalattomuuden ja vaikeuden takia. Niin tai näin, monta sellaista joka nyt vielä elää, ei enää neljän vuoden päästä enää ole, eikä vanhuudella ole mitään tekemistä asian kanssa. Ne ovat ikähaarukassa 30-65 vuotta.
Kannattaisi katsoa leffa "dont look up". Siinä on yksi esimerkki siitä mitä pelkkien gallup-lukujen perässä juokseminen saa aikaan politikoinnissa. Toki siinä on paljon muutakin mm. median luomista "totuuksista" ja siitä miten someaikaan jotkut tuntuu kuvittelevan että voivat itse valita voimassaolevan totuuden vapaasti ja faktoista piittaamatta.