Syys04 perjantai
Huomenia kaikille. Eipä mulla mitään asiaa,mummin ja papan avuilla alkaa siivous.
tiivii,pikkuV ja mahavauva 31rvk
Kommentit (21)
Olen kadottanut enkelin suklaakeksien ohjeen! Tarvitsen sitä parin tunnin sisällä, olisiko jollain laittaa sitä koneelta?!Ei löydy haulla.
Aavis
CHOCOLATE CHIP COOKIES
40 pientä tai 20 isoa
300g suklaata
(300g mantelilastuja) -en laittanu, ku en tykkää
2 ½ dl tummaa ruokosokeria
1 ½ dl tomusokeria
2 munaa
4 ½ dl jauhoja
2 tl ruokasoodaa
1 rkl vaniljasokeria
200g huoneenlämpöistä voita
-Hienonna suklaa paloiksi
-Sekoita kuivat aineet keskenään, lisää munat, joukkoon voi
-Muotoile taikinasta rulla tiukasti kelmuun, jääkaappiin puoleksi tunniksi
-Leikkaa rullasta 1 cm viipaleita
-Jätä reilusti väliä, piparit leviää PALJON paistuessaan
-Uuni 150 C 10-15 min
-Piparit jäävät pehmeiksi, kovettuvat hieman jäähtyessään
Idan ensimmäinen kotipäivä ei oikein lähde käyntiin, levittää vaan tavaroita koko ajan. Ulkona on tosi kurja ilma, niin liukasta et ei näillä liitoskivuilla tarvitse paljoa ulkona kävellä. Nyt käskin Idan keräämään levittämänsä muumilelut, ennen ku alottaa mitään uutta... ihme ja kumma, Idan huoneesta kuuluu et tyttö jopa kerää niitä leluja pois!
Yöllä oli taas niin tuskaa kääntää kylkeä, kolmelta heräsin ja unet karkas. Muutama kipeä supistus tuli mut sit sain taas unen päästä kiinni. No tänään vielä viimeisiä jouluruokia pitäis hakea, kinkku pistetään uuniin varmaankin huomenna.
Tuijotan vaan ruutua... ehkä parempi poistua, kun ei kerta ole mitään järkevää sanottavaa. Hyvää joulua kaikille, minäkään en täältä yniksen lailla oo vieläkään mihinkään katoamassa...
Petra, Ida ja vauva rv 40!
Vaikka nythän pitäs olla talvi. Hö, tänään piti mennä tonttuilemaan, elikkäs viemään pakettia, serkun vauvalle ja kummipojalle AUTOLLA ja käydä kaupassa samalla. Mutta mies olikin vienyt auton. On sen verran liukas keli ja tuuleekin niin, ettei olis mies pysynyt pyörällä pystyssä.
TUotiin eilen kuusi mun kotoa tänne meille. Ihanasti tuoksuu tuolla kylppärissä. Tänään se koristellaan. Olen aina sanonut, että olis ihana laittaa kuusi jo vähän aikaisemmin (kuin aatonaattona, kuten kotona), koska joulun jälkeen (siis Tapanin jälkeen) mun mielestä kuusen sais heivata meneen. Olis siis kiva fiilistellä ja jännittäen odottaa aattoa, jos kuusi olis jo sisällä aikaisin. No NYT minä sitten saan sen tehdä kun on oma koti:)
Onpas Tomeralla jo viikkoja;) Äkkiä se aika menee. Muistan kun suunnittelit ettet mene synnyttämään ennen kuin koulu on tältä syksyltä ohi. Ajattelin, että joopa joo, miten sitä ihminen jaksaa isolla mahalla käydä koulua. Mutta näköjään jaksaa:)
Aaviksen teksti sai myös minut nauramaan.
Huomenna jos vielä ehtis käydä koneella, sitten en kyllä avaa konetta koko jouluna.
HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!!!
Nyt pitää mennä, tuli taas tuo yks tyyppi räpläämään konetta. Nyt on pari päivää ollu hermo tiukalla tuon kanssa. Kun tuntuu, että pitää olla aina siellä, missä äiti. Kun pesin tukkaa lavuaarissa äsken, tuli seisomaan korokkeelleen ja kurkkimaan lavuaarin reunalta. Joku ärsytys vaihe menossa.
Vali vali.
T-P
Eilinen;
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9138857&p=2&mpage=2&tmode…
Kotosalla ollaan myös täällä joulu, mutta kun osa katoaa joulunviettoon niin toivottelen minäkin joulut jo nyt!
Lila75 (joka myös meinasi tehdä Piletet)
kaikille ihanaisille syysmuoreille!!!
mä oon ollut ihan siivoushuumaassa kaksipäivää :)
sanoin miehelle eilen et joulussa on kivointa kun saa siivota oikein viimosen päälle! mä oon vähä seko.
nyt kirppunen tahtooo dinssipaariin
kotona ollaan ja aattoilta mummilass.
mummo ja pappa tulee meille joulupäivänä.
tänään kun käydään kaupassa niin sen jälkeen rauhoitutaa
ja annetaan joulun tulla!
palaaan
ramika
Tiivii, hienoa että ultrassa kaikki hyvin!
Ynis, sunnuntain kaappiensiivouksen jälkeen olen nähnyt vielä kaksi koisaperhosta. En myrkyttänyt, se saattaa vielä olla edessä. Jotenkin en nyt raskaanaollessa haluaisi myrkkyjen kanssa touhuta ellei oo ihan pakko.
Mies nukuttaa typyä. Oltiin 1½h puistossa, liitokset huutaa tuskasta kun tuolla jäätiköllä kävelee :( Mutta muuten tekee niin hyvää olla ulkona. Mies kokeili eilen ulkoilua, ei onnistu vielä - taas on selkä kipeänä. Voi kun saisi tuon miehen jo kuntoon!!!
Ihana Aaviksen eilinen kirjoitus!
Pitäisi suoriutua kauppaan tästä. Munkin on pakko saada noita suklaakeksejä, jo valmiiksi pitkään kauppalistaan tuli lisärivejä. Yritän saada tänään ostettua suunnilleen kaiken tapaninpäivään asti, onneksi ruuat on sentään jo mietittynä ja aatto vietetään mummolassa. Silti paljon kannettavaa. Ei puhettakaan että tuota lastia kantaisin, jos miehestä ois tähän vähänkään apua!!
Sitä ennen kuppi kahvia ja huili sohvalla.
- tea -
Pikainen jouluntoivotus kaikille! Meillä myös kiirusta. Pakkausta, paketointia, jne. Huomenna aamulla lähdemme joulunviettoon minun vanhemmilleni. Illalla käymme vielä kummilapsemme perheen luona pakettia viemässä ja glögiä nauttimassa. Muutoin olemmekin tämän viikon illat olleet joko kylässä tai vaihtoehtoisesti emännöineet ystäviä. Ihanaa on aina nähdä ne tietyt ystävät ennen joulua ja vaihtaa pienet paketit sekä nauttia joulutunnelmasta yhdessä.
Ja tiistaina oli se silmäkulmat kostuttanut päiväkodin joulujuhla jossa meidän pieni lammas sai ensimmäisen esiintymiskokemuksen :) Ihana lammaslauma koostui n. 1½-3 vuotiaista. Eräällä lampaalla tosin alkoi alahuuli väpättämään jo ennen " lavalle" astumista, tuli äitiä ja isää ikävä. Toisella lampaalla taas tuli pissahätä kesken esityksen (" Äiti, äiti, mulla on pissahätä" ). Meidän tyttö alkoi hillittömästi vilkuttaa ja huudella iloisella äänellä kun pongasi meidät yleisön joukosta :)
Eipä muuta. Odotan niin joulua! Saa hengähtää ja rentoutua. Tänä iltana, kun tyttö mennyt nukkumaan, laitan rauhallista joulumusiikkia soimaan ja nautin hiljaisuudesta ....
Eli siis vielä kerran: HYVÄÄ, RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!
Alli
Joulutunnelma on täällä edelleen kaukana. Tuli mutkia matkaan, kun miehen olkapää meni eilen niin pahasti sijoiltaan töissä, et piti amppari hälyttää paikalle. Se menee sijoiltaan aika usein ja mies ennen saanu sen itse nuljautettua paikoilleen. Tänään oli lääkäri, viikko sairista ja ens viikolla jollekin erikoislääkärille aika. Sinänsä ihanaa, et mies lomailee nyt 2vkoa, mut kun ei voi lapsia nostaa, kantaa eikä muutakaan.. ja tänään edessä jouluruokaostokset ja huomenna siivous ja mua ei sit yhtään huvita, kun yksin joudun monta juttua tekemään..ja lahjatkin paketoimatta edelleen. Ehkä ens jouluna paremmat fiilikset. Voisin tilata Ramikan meille siivoilemaan, kun kerran into päällä! ;-) Ja Yniäinen vois tulla laittelee jouluruuat! :)
Jatu, miten voitte? Nähdäänköhän tapanina?
Lila, voi että tuota altistusta..
Meillä altistus poikki lääkärin määräyksestä, nyt pari päivää Neocatea ja sit uudelleen Tuttelia. Naama oli Minillä ihan punainen eilen ja otsassa syheröistä näppyä (kuin Nea pienenä), mut kun on sitä hormoninäppyä myös, niin mikä on mitäkin.. Ja maha kovettui taas pienellä, jaloista pumppailtiin, et sai puskettua niitä pökäleitä ulos..huoh.. miks tää on niin vaikeeta, eikä voi tulla selkeät oireet, jos on tullakseen..
Nyt tytöt nukkuu. Tänään oli taas onnistunut puistoreissu, mut puisto alkaa olla niin jäinen, et kohta sinne ei voi mennä.. Tänään pitäs tosiaan kauppaan suoriutua. Jos huomenna siivois ja tekis rosollin ja paistais kalkkunarullan. Vaik ei kyl huvita. Piparitaikinaa tossa taas äsken mursusin..
Voimia Tiivii, Tomera, Helli! Ei mene enää kauaa! Tomeralla ainakaan! Voitteko kuvitella, mulle tuli eilen vauvakuume, vaikka vauva on kotona! Kattelin Miniä suuren rakkauden vallassa ja tuli sellanen olo, et ei kai tää ole vika lapsi..ja vaikka raskausaika oli kamala, oli haikea olo ja mies oli ihan järkyttynyt kun puhuin näistä ajatuksista! Toisaalta en yhtään halua lisää lapsia, mut onko mitään ihanampaa, kuin pieni vauva..
Aavis, hymy huulilla luin sun eilistä kirjoitusta! :)
Muistin juuri, et päiväuniaika piti käyttää tehokkaasti lahjojen paketointiin, mut kun en millään jaksa..varmaan huomenna sitten ja sit onkin sata hommaa..kääk! Mies tulee kohta kotiin lääkäristä ja ajateltiin tilata jotain valmista, pizzaa tai kebabia. Jos siirtyis ruokalistoja etsiskelemään netistä.. Mukavaa loppupäivää!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Tämän ehkä voisi jättää pois:pojalla on korvatulehus!4.kerta ku on jouluna ja tasan vuosi sitten sai viimeks kuurin!
Illalla sano et korvaan sattuu ja parin tunnin päästä heräs itkemään :-(
Tarhasta sanoivat et nyt on ollu paljo sellasta et eka paha räkis mikä näyttää menevän ohi ja sit 3-4vkon päästä onkorvatulehus..ihme pöpö!!
Miestin tässä et on kuiteski kohta 12v oltu naimisissa ja vasta nyt alkaa jouperinteiden haku..oltiinhanme mummoloissa ja todettii et ei hyvä mut mitä me tehtii ennen lapsia?!
Naapuri pyys meitä glögille ja siellä oltii pari tuntii lekurin jälkee..ihana oli jättää sotkunen kämppä ja mennä juoruaa :-) Heillä myös ihana kohta 1v neiti,vauvakuumeen nostattaja..samoin ku eilinen maikkarin dokkari sai lukemta nousemaan :-)
Sitte laitettii meiän ja naapurin pojat pihalle ja mä tulin laittaa typyn unille!
Enkeli:Hui miehen kättä!Toivottavast pian toipuu!
Meiän voinnist en osaa sanoo juuta enkä jaata...välil niistetää,joskus joku yskii..kyläillää ja ulkoilkaa mut päättäkää ite uskallateko tulla?
Kahvi valmista...Mies ei taida päästää yhtää aiemmin töistä :-(
Nii,pojal on väärät kengät,pitäs se saada viel tarhakaverin kans hoidettuu...Ei kiva!
Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille:-) Vaik minä en mihinkää lähe ni toivotellaan jo.
jatu
jatu
Hih, joulu on OIKEASTI kohta:) Mulla on ollut uuni päällä yli 4h. Ensin paistoin tajuttoman määrän maksalaatikoita (tuli ostettua vähän liikaa maksaa:) ja nyt on porkkanalaatikot uunissa. Maksalaatikko onnistui ainakin, syötiin sitä lounaaksi miehen kanssa. Joo Enkeli, voisin tullakin laittamaan laatikoita teille, kun saisin rauhassa tehdä:)
Tea, me myrkytettiin eilen pahimmin " saastuneet" kaapit ja aamulla ainakin oli vielä pari koisaa katossa. Mutta eihän ne perhoset kaapeissa majailekaan. Noi myrkyt pitäis olla aika haitattomia, vaikka kyllä Bio Kill ainakin haisee vähän kitkerälle. Mutta ruuatkin saa laittaa takas kaappiin heti, kun pinnat on kuivat (eikä niitä edes kuulu kastella kokonaan). Suurin ylläri oli kyllä tänään. Olin laittanut varmuuden vuoksi avaamattoman riisipaketin pakastimeen ja kun tänään aloin noita laatikoita tehdä ja avasin sen, niin siellähän niitä perhosia ja toukkiakin oli! Miten voi olla mahdollista? Avaamattomassa pussissa? Roskiin meni ja mies jo toisen kerran kaupassa heti aamulla hakemassa uutta riisiä. Nyt on mies kolmatta kertaa kaupassa, kun meni pesettämään auton samalla.
Hyviä joulutouhuja edelleen!
T: Ynis
Mies on ollut kärttyisä illan (päivällä oli ihan ok) ja lapsetkin koettelee. Mies vielä saa mut tosi ärtyneeksi, kun tuntuu, ettei mun työn suhteen mikään ole hyvin. Pyysin samaa palkkaa kuin työkaveri kertoi saavansa samasta hommasta. Miehen mielestä olin huono neuvottelija, kun sain heti sen mitä pyysin. Pyysin siis liian vähän. Mies ei ollenkaan tajua, että itse saa sellasta palkkaa josta minä voin todennäköisesti loppuelämäni tällä alalla vaan haaveilla (ainakin yli tuplasti sen mitä minä saan). Itsekin sanoi, että mun palkka lisää tähän talouteen on kuin sais joka kuukausi omat bonukset. Mikä siis mättää, kun ei kelpaa! Saan sitä paitsi melkeen kolmanneksen enemmän kuin kaupungilla oisin saanut.
No, anoppi toi graavisiikaa, kun oli itse jo ruvennut sitä himoamaan ja tehnyt vähän liikaa. Aion avata valkkaripullon ja syödä siikaa palttoonnapeilla. Nams:) Kunhan toi mieskin vähän rauhottuis taas, niin ois kivempi fiilis.
Tänään etäopiskelukin on sujunut ihan hyvin.
Enkeli, mulla oli muuten samoja fiiliksiä syyslapsosen vauva-ajan alussa, että tahtoo lisää. Vaikka olin ihan puhki ja tiesin, että lisää ei tule ainakaan moniin vuosiin. Voin kuitenkin sanoa, että se niin lumoava nyytti kaikkine vaatimuksineen alkoi sitten kasvaa ja se " vauvakuume" vaan hiipui sitä mukaa. Elämän helpottaminen teki mulle sen, etten halua siitä enää kovin äkkiä luopua. En siis edelleenkään kaipaa raskautta enkä vauva-aikaa. Eli kyllä se kuumeilu voi ohikin mennä:)
Lapset nukkuu,mies nukkuu missä minä muualla kuin täällä!!
On jotenki uneliasta sakkia.
Ajattelin ruveta kattomaan rakkautta vain dvd..
Graavisiikaa,ai se ois hyvää :)
Tein Ynis aika lailla sen sun ohjeen mukaa porkkanalodjun.Tuli hyvää!!
Enkeli sano osoite vaan niin mää tulen!! :)
Yritin äitille tarjota siivousapua muttei kelvannut..
Meille meni ihan järkkysumma kauppaan!Mä oon ihan shok!
Kaksi kertaa käyty ja huomenna vielä.
Alkossakin pyörin varmaan vartin pihalla kun lumiukkoa :)
Nyt sohvalle jalat oikosellee
Ramika
Minä kun olen miettinyt, ettei tää joulu ruokien suhteen ole kovinkaan kallis. Eilen meni kauppaan reilut 75 euroa kinkkuineen. Varmaan satasen pintaan loppusumma. Tuntuu vaan, että normaaliin viikkikseen menee saman verran rahaa välillä.
Minä muuten kysyin Alkon tädin suosituksia. Ne on yleensä tosi hyviä! MONTA NAPPIOSTOSTA on tullut tehtyä neuvojen perusteella. Ihan tavallisen ruuankin kanssa. Suosittelen!
T: Ynis, illan melkeen yksinpuhuja:)
Ps. Pilette, miten teidän kalat (kun kyselit niistä aikaisemmin)?
Pps. graavisiika oli hyvää, mutta palttoonnapit kuminan kera ei maistu. En tykkää kuminasta:(
Minä en vielä jouluja toivottele, kun kuitenkin tulen vielä.
Meillä kaikki reilassa. Lapset olivat isin kanssa päivällä, kun minä kävin näyttäytymässä työpaikalla. Valma ei ole edelleenkään kunnossa, mutta kuumetta ei ole. Vastoin tapojani pyysin työkaverilta reseptin korvatippoihin, kun se vaara on että korvat alkaa vuotamaan. Ei sitten tartte jouluna ihmetellä mistä saisi lääkettä.
Nyt muu perhe nukkumassa. Harvinaista, että mies meni ennen mua.
Tänään kävin ostamassa kalat. Melko kallista, varmasti joulupöydän kalleimmat herkut. Siitä tulikin mieleeni, että laskin huvikseni paljonko mulla meni viime kuussa kauppaan (maksan aina pankkikortilla). Huhuh, melkosen summan saa kulumaan, vaikka ihan tavallista ruokaa syödään. Sen päälle oli mieskin käynyt kaupassa. Päätin vähän keskittää ostoksia, ettei tule ostettua turhaa. Lisäksi aika paljon menee roskiin... PAljonko teillä menee kauppaan kuussa?
Ynis, it-miesten on joskus vaikea ymmärtää, mikä on palkkataso monilla aloilla. Meillä mies oli ihan tyytyväinen minun palkkaneuvotteluihin. Yliopiston liksojen jälkeen tosin kaikki on luksusta. Ihailen, että teet maksiksenkin ite.
Ei täällä kummempia. Huomenna suuntaamme anoppilaan. Joulupäivänä sinne tulee myös siskoni perheineen ja tapanina meidät on kutsuttu miehen veljelle. Kotiin ei siis osteta jouluruokaa eikä kuusta. Tätä joulu ja vapaapäiviä olen todella odottanut.
Enekeli, miksi altistuta pitää jatkaa uudestaan, eikö oireet riitä?
Vai on muualla liukasta. Meillä on maa vaan mustana, muttei jäätä.
Pilette.
Siis no ruokaa tai just alkupalat koska laatikot on.
Ei kinkkua,muumo hoitaa.
Lohta,mätiä,hedelmiä,vaippoja,pesuaineita(jos iskee vielä vimma :)
siis kaikkea tarpeelista ja eka meni 150e ja tokalla kerralla vielä 50e!!
No ei kyllä tällä viikolla paljon kaupassa käytykää.
Yleensä meillä menee viikonloppu ruokiin se 60-90e riippuu vähän
Mä kysyin joo siltä alkon myyjä tädiltä vinkkiä kun ei aina viiti niitä samoja...Nyt tuli paineet kun meiän piti hoitaa viinit!!
Ja en ole yhtää messissä kun en ole ollut töissä ja etiketitkin oli vaihtunut
viimekerrasta...
Mä jumituin siskolle meilaa thaimaasee..
Olin koko viime yön unissa siellä kun katoin sen nelosen sarjan..
Oli kyllä ihan hyvä vaikka aika järkky
Tammikuus alkaa muuten twinpeaks hyi se on niin pelottava!!!
R*
Piti jo edelliseen viestiin laittaa :) Ostin kaikki kalat valmiina. Siikafilee olis maksantu 20 ja valmiiksi viipaloitu graavi makso 29 (jaa, miksikö meillä menee paljon rahaa kauppaan) Joten en jaksanut vaivautua graavaamaan. Lisäksi ostin konjakkimarinoitua graavilohta ja kylmäsavulohta, niin ja lämminsavusiikafileetä. Sitten ostin vielä savustetun kypsän kalkkunanrintafileen. Ja rahaa mene saman verran kuin Yniksellä. Muut jouluruuat ovatkin sitten niitä halvempia.
Tänään tein myös sekametelisoppaa. Yksin söin. Valma söi sentään kermavaahdot.
Miten Jatu puuttuu iltamyhöhältä:)
Mies muuten osti siianmätiä hintaan lähes 16 egee 150kg. Tai en ole varma määristä, mutta yleensä saan Jokisen eväiltä Siian mädin 6.95/150g. Nyt oli mädit kortilla.
Pile, maksis kelpaa jouluna ainoastaan itsetehtynä. Muuten se ois kuin Saarioisten laatikko arkiruokana. Saarioistenhan on hyvää! Mutta jouluiseksi meillä tuo sen se, että se on itsetehtyä. Ikinä en kelpuuttais Saarioisten maksista joulupöytään:)
Paketoin äsken lahjoja ja tuli sellainen olo, että näinkö köyhä joulu on meidän lapsilla. Silti tiedän, että mummojen ja sedän+enon lahjat tulee lisäksi. Ja kummien. Meiltä tulee pussilakanasetit, tyynyliinat, esikoiselle palapelit, molemmille koiralelusetit. Mies lisäksi osti esikoiselle Riffikoiran näköisen koiran ja pienelle oravan (niitä pieniä kumileluja).
En kestä nyt ajatusta siitä, ettei lelut enää mahdu minnekään. Saa nähdä joulun jälkeen....
Mun mielestä kaupan graaviakalat ei vedä ollenkaan vertoja itsetehdyille. Ovat jotenkin " kovia" ja " raa' an oloisia" . Helpolla graavaamalla saa NIIIIIIIIIN hyvää:)
Eikä tämäkään ollut kritiikkii:)
T: Ynis (joka saa anopin tekemät graavikalat tänä jouluna)
IHANATA JOULUA KAIKILLE! Minä en täältä minnekään karkaa, mutta muut alkaa vähitellen kai kadota:)
Sovittiin miehen kanssa, että vuoroaamuin viedään lapset tarhaan, kun nyt ollaan tää pari päivää kotona. Tänään oli mun vuoro nukkua, mutta arvatkaa vaan sainko nukkua toisten rymistelyiltä. Onneksi kohtalaiset yöunet takana. Afta suussa tosin vaivaa ja kyllä mua oikeasti väsyttääkin, tylsää.
Tänään teen porkkana- ja maksalaatikot. Huomenna sitten rosolli. Miten tästä joulusta voi päästä näin helpolla? Jotenkin tuntuu, että eihän tässä nyt ole paljoakaan tekemistä. Kämppä siivotaan, perus viikkosiivous riittänee. Lahjat on vielä paketoimatta, mutta sehän on vaan kivaa iltapuuhaa vaikka glögimukin äärellä.
Aavis, ihanaa, että löydät vielä huumoriakin uhmiksen kanssa! Sillä selviää jo pitkälle. Jaksua! Samoin muille uhmaisten äideille! Meillä taitaa olla pahin vielä edessä, saa nähdä. Tällä hetkellä pieni ihminen vaan hurmaa mut joka päivä ja monta kertaa (toki vastoinkäymisiäkin tulee, mutta ei niin usein).
Nyt menen aamupalalle ja alkan taas harjottelemaan omituisen vaikeaa ohjelmaa:)