Miksi juot alkoholia?
Olen nyt lähi viikkoina nauttinu useana iltana 25kpl olutta. Miksi?
En tiedä syytä?
Täytänkö tylsyyttä?
Jotain tyhjiötä elämässä?
Puuhaa kyllä olisi. Mutta mielummin narautan olien auki, kun ryhdyn urheiluun tai siivoamaan tms.
Kuhan mietin..
Kommentit (56)
En täysin ymmärrä mitään 2-5 juomista. Itse juon sen 12 jos juon. Syy on ihan selvä. On hauskempaa olla paremmin kosketuksissa tunteisiinsa, sosiaalisempi, herätä lihakset rentoutuneena tästä relksantista, saada aamupanetus, ja yleensä iloita enemmän olemassaolosta. On se toisaalta välillä kivaa olla pidempään juomattakin. Mutta kyllä siinä helposti alkaa aika takakireäksi muuttumaan, jos sitä jatkuu pidempään.
Minä juon silloin kun kaipaan jotain hohtoa ja lohtua elämääni. Muuten elämä on vaan tasapaskaa, suru ja huolet vaivaa. Sitä ei aina loputtomiin jaksa.
Juon kyllä sellaisissa tilanteissa, kun olen valmiiksi jo viettänyt hyvän päivän. Tavallaan juhlin sitä ja yritän saada siihen vielä päälle lisä kiksejä. Itseäni ärsyttää, että tulee tehtyä noin. Toivoisin pystyväni nauttimaan pelkästään niistä kikseistä noissa tilanteissa ilman, että päälle tulee lisättyä alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon sen 25. Vitutukseen ja tylsyyteen. Joo, olen juoppo ja tiedän sen.
Join tuon saman määrän vuosia vaikka ei vituttanut eikä ollut tylsääkään, tyyliin ryyppy murheeseen ja toinen hyvään mieleen, olin juoppo mutta lopetin kerrasta poikki. Vuosia raittiina eikä ole kaduttanut hetkeäkään.
Tykkään punaviinin mausta. Olut on raikas janojuoma. Zin tonicia joskus, sekin hyvää. Nousuhumalasta tulee hyvä olo. Ikäänkuin juhlistaa päivän. Elämästä pitää osata nauttia. En juo niin että heräisin krapulassa. Kohtuukäyttö ei ole pahasta. Ja suvussa ei alkoholisteja eli hyvät geenit.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista tulee hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan.
Jep, paitsi sitten kun tulee laskuhumala. Silloin olo ei ole hyvä ja mikään asia ei tunnu luistavan. Näin ainakin itselläni.
Minä juon kaljaa kun se kusettaa. Tykkään kusta julkisella paikalla kun naiset katsoo. Mulla on Isot Munat ja esittelen niitä, varsinkin saunassa. Nautin kun naiset ihailee ja miehet kadehtii minun Munat. Saunassa miehen Munat arvostellaan. Pienimunaiset miehet ovat laiskoja luusereita
Mulle alkoholijuomat on herkkuja muiden joukossa. Humalaan asti en juo melkein koskaan, sitä en halua. Kolme lasia on se raja, minkä jälkeen lopetan koska ei se maistu enää.
Juon pari kertaa kuukaudessa. Fiiliksen mukaan. Juominen ei minulla liity välttämättä viikonloppuun. Jonkun hyvän ruoan kanssa on kiva testata uutta makuparia vaikka keskellä viikkoa. Silloin riittää yksi lasillinen.
Olut on hyvää, kunhan jättää siihen yhteen tai kahteen. Enemmästä saa vain pöhnäisen olon.
Samaa ihmettelen itsekin, taidan olla alkkis !
En ole vuoteen juonut pisaraakaan. Ei ole tehnyt mieli. M31
Juoppo kun on,niin juuva pittää..ja se auttaa kaikkeen vitutukseen..
Mä juon joka viikonloppu. Oikein odotan perjantaita, että saa alkuillasta korkata viinipullon. Nautin humaltumisen tunteesta. En oikein osaa tissutella ja juoda vain yhtä lasillista vaan mieluummin koko pullo kerralla samana iltana ja vähän lisää juomaa päälle. Harvemmin juon arkena ellei ole jokin spesiaalimeno kuten ravintolaillallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan siitä hetkeksi hyvän olon ja unen päästä kiinni.
Olen myös miettinyt tuota, että oluen juonti yekee hetkellisen hyvän olon tunteen.
Siksi mietinkin mikä on vialla? Miksi en saa kiinni hyvän olon tunteesta muulla tavoin?
Miksi kännistä nauttimisen pitäisi merkitä ettei pysty saamaan hyvää oloa muuten?
Ne aivokemiat.
Jos alat käyttää heroiinia, niin et enää saa hyvää oloa edes alkoholilla.
No heroiinia ei saa kaupasta. Enkä edes tiedä mistä sitä voisi ostaa :) joten taidan tyytyä olueen.
Toivon, ettei kukaan muukaan moisia myrkkyjä käyttäisi. Tosi surullista koukuttua johonkin aineisiin.
Suurin osa käyttäjistä hallitsee käyttönsä. Suomessa viihdekäyttökin on varmaan koukussa olemista. Oli kyse alkoholista tai jostain muusta aineesta niin aina on muka ongelma kun nauttii päihteistä. Ihmiset ovat halunneet päihteitä aina. Voitaisi oikeasti toimia enemmistön mukaan jotka hallitsevat käyttönsä.
Vähän sama juttu lenkkeilyt ja kahvakuulat, uinnit ja autiotalokuvaukset jne. Ja pari muuta luovaa harrastusta sitten lisäksi. Eli harrastuksia kyllä piisaa. Kokkaillakaan ei voi liikaa kun oon yksin. Ja pakastin täynnä kotikokin annoksia. Ja sitten edullista olutta tylsyyteen pari lonkeroo. Youtubea yle areenaa ja keskustelupalstoja monta päivää putkeen. Välillä.