Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.

Vierailija
06.09.2023 |

Näin raamattu sanoo ja se pitää nykypäivänäkin paikkansa.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu. Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä. "

Eli ei tarvitse tarjota nyyttikestieväitä niille, jotka eivät osallistu talkoisiin

Vierailija
82/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aloittajalta unohtui lähimmäisen rakkaus?

Työ on tärkeää, mutta työtä on monenlaista. Jollain se kovin työ tehdään vielä aikuisiälläkin omien korvien välissä että edes hengissä pysyttäisiin, onnekkaammat taas pääsevät vähemmällä ja saavat nauttia työkyvystä, sen mukanaan tuomasta mukavasta elintasosta ja muutenkin paremmasta elämästä.

Minä en jaksa ymmärtää, kuka jaksaa kadehtia tai olla katkera työttömille. Jokaisella työssäkäyvällä on yhtäläinen mahdollisuus heittäytyä tukien varaan, mutta melko harvaa tämä "mahdollisuus" näyttäisi vapaaehtoisesti kiinnostavan. Toki jos oikein huono tuuri käy ja vastoin tahtoaan joutuu irtisanotuksi, useimmille näyttäisi kelpaavan kaikki mahdolliset tuet mitä saatavissa on.

Ap:n lähimmäisenrakkaus on tasoa kansanedustaja Räsänen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minne töihin? 7kk haettu eikä yhtäkään haastattelua.

Vierailija
84/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa niitä töitä niin aloitan vaikka heti huomenna.

Meidän ei pidä antaa, vaan sinun pitää etsiä.

Sen sitä saa, kun on tottunut elämän niin, että aina on joku joka pitää huolen. Se vaan vaihtuu, ensin on vanhemmat, sitten myöhemmin sossu.

Tätähän tämä aina on kun ei toinen ymmärrä mitä ensimmäinen kommentillaan tarkoittaa.

Vierailija
85/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa niitä töitä niin aloitan vaikka heti huomenna.

Oikotie Työpaikat, sieltä selaamaan 25 036 avoimen työpaikan joukosta.

Jos ne olisi oikeita töitä joihin on helppo päästä, niitä ei olisi siellä.

Vierailija
86/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin todella mielelläni töitä jos vain pystyisin, mutta vaikeavammaisena minulle jo tavalliset arkitoimet kuten peseytyminen, syöminen, pukeutuminen, wc-käynnit jne. itsenäisesti tuottavat vaikeuksia. 

Vierailija
87/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, Raamattu ei sano yhtään mitään, vai puhuuko mainittu kirja sinulle ja jos, niin millä äänellä?

Luulen, että sillä on useampikin ääni päässä.

Vierailija
88/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläluokka pääsee tienaamaan, kun alaluokka tekee heidän likaiset työnsä.

Muistakaa tämä.

Vierailija
89/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin mutta kukaan tuskin huolii kun olen 100% invalidi. MItes noi pikkuvauvat, lapset ja vanhukset, otatko sulle kuukausipalkkahommiin?

Kun näköjään pystyt vauva palstallekkin kirjoittamaan niin voit vaikka perustaa kirjanpito ja laskutus firman ja tehdä töitä kotona koneella.

Auts, sun kieliopilla ja älykkyysosamäärällä pystyy näköjään just ja just kirjoittelemaan Vauva palstalle.

Ei ne tekoälykääntäjät vielä puhekieltä osaa.

Vierailija
90/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse töihin äläkä nosta itse sosiaali tukia.Kukaan jolla on  työ ja perhe ei aikaa notkua tällä.

Vierailija
91/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin mutta kukaan tuskin huolii kun olen 100% invalidi. MItes noi pikkuvauvat, lapset ja vanhukset, otatko sulle kuukausipalkkahommiin?

Meinaatko, että aloittaja on huolissaan työkyvyttömien, lasten ja vanhuksien työnteosta?

Perustuslaissa on nimenomaan kirjaus (§19), että heille jotka eivät kykene itseään elättämään (kuten sinä), on oikeus sosiaaliturvaan:

"Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon."

Sitten on myös vääräleukoja, jotka tulkitsevat §18 "Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla." siten, että jos olen päättänyt olla valaankesyttäjä, eikä mulle löydy töitä, en kykene elättämään itsenäi ja muut saavat elättää minut. Oikeastihan kyse on siitä, että esim. turkistarhaus on Suomessa toistaiseksi laillinen ammatti, eikä valtion tule sitä hankaloittaa.

Vierailija
92/105 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse töihin äläkä nosta itse sosiaali tukia.Kukaan jolla on  työ ja perhe ei aikaa notkua tällä.

On aikaa 

Vierailija
93/105 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halua töihin nyt! Mitta en ole saanut töitä.

Vierailija
94/105 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ei kunnon palkkaa maksa, tarjoilkoon itse omistamassaan kahvilassa.

Vierailija
95/105 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauvat ja taaperot ja eläkemummot ja -vaarit jätetään pihalle mätänemään.

Vierailija
96/105 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tuo Sanna Marinille.

Vierailija
97/105 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eläleloisilta eläkkeet pois. Monen eläke on suurempi kuin monen nuoren palkka.

Vierailija
98/105 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi-teologille tiedoksi: Raamattua ja sen kirjoja luetaan niin kuin muitakin kirjoja, eli kokonaisuutena. Ethän sä ota yksittäistä lausetta tai virkettä mistään muustakaan teoksesta, revi sitä asiayhteydestä ja käytä sitä perusteluna jollekin sellaselle asialle josta kokonaisuus ei edes puhu :D Paavalihan kyseisessä kirjeessään tessalonikalaisille kehottaa Tessalonikan seurakuntalaisia osoittamaan myös käytöksessään kristillisiä arvoja, kuten nöyryyttä, tyytymistä ja iloista antamista. Kun evankeliumia julistetaan, se ei saa jäädä vain puheen tasolle vaan usko tuottaa automaattisesti myös ulospäin havaittavissa olevaa hedelmää eli esim. positiivista muutosta arvomaailmassa. Eli tosta voi varmaan päätellä maalaisjärjellä että tää "jos joku ei halua tehdä työtä, älköön myöskään syökö" -virke ei oo ehkä ihan validi perustelu riistokapitalistiselle talouspolitiikalle vuonna 2023 tai heikommista huolehtimisen laiminlyönnille (varsinkin kun koko Raamatun keskeinen sanoma on lähimmäisenrakkaus johon kuuluu myös heikommista huolehtiminen) :D

Vierailija
99/105 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei ole kaupankäyntiin millään muotoa osallistunut, olkoot myöskin vetämättä välistä ja määkimättä mitä muut saa ja ei saa tehdä.

Vierailija
100/105 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin töitä, mutta kun en tule valituksi.

Ja olen hionut hakemusta ja päässyt haastatteluihin ja valmistautunut niihinkin, mutta kun en tule valituksi. 

Eräässäkin paikassa ihmettelivät kun olin  ns. liian hyvä hakija koulutukseni puolesta. Olisi se työ minulle kelvannut ja olisin tehnyt sen parhaani mukaan, kuten aina teen. 

Saiturinpörssiin pääse myyjäksi tai Lassila ja tikanoja ottaa kenet tahansa kunhan jalat ja kädet toimii. Myös subway , mcdonalds, hesburger yms. varmasti pääset.

Liekkö sattumaa että Subwayssa on vain nuoria nättejä naisia töissä? Hesessä ja Mäkissä miehiäkin välillä mutta yleensä päälliköinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän