Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.

Vierailija
06.09.2023 |

Näin raamattu sanoo ja se pitää nykypäivänäkin paikkansa.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut saako muita juttuja tehdä tai ostaa kun syötävää?

Vierailija
62/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin töitä, mutta kun en tule valituksi.

Ja olen hionut hakemusta ja päässyt haastatteluihin ja valmistautunut niihinkin, mutta kun en tule valituksi. 

Eräässäkin paikassa ihmettelivät kun olin  ns. liian hyvä hakija koulutukseni puolesta. Olisi se työ minulle kelvannut ja olisin tehnyt sen parhaani mukaan, kuten aina teen. 

Saiturinpörssiin pääse myyjäksi tai Lassila ja tikanoja ottaa kenet tahansa kunhan jalat ja kädet toimii. Myös subway , mcdonalds, hesburger yms. varmasti pääset.

Sandwich tai hamburger artesaani/artist työntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa niitä töitä niin aloitan vaikka heti huomenna.

Onko nimesi 100km säteellä jokaisen vuokrafirman listalla?

Nyt oli kyse työpaikoista, ei mistään surkeasta vuokrafirman nollatuntisopparista. 

Vierailija
64/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan palkalla ei riitä rahat järkevään työlounaaseen, että olisi tehokas työssään ja jaksaisi tehdä ripeästi töitä.

Hyvä esimerkki on kesän työharjoittelijat ja kesätyöläiset. Nuoria ja rahattomia.

Ei heillä ole varaa ostaa kunnon ruokaa työajalle. Eikä ihme että tahti on heikko.

Kun ei ole varaa ostaa ruokaa ja palkka on kehno, niin siitä syntyy ikävä kierre.

Tuotavuus laskee!

Palkat ylös nyt!

Vierailija
65/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on uusi harrastus

Vierailija
66/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä pärjää yhden päivän aamun voileivällä. Ei ole mikään ongelma elää yksi päivä leipäviipaleella.

Mutta töissä pitäisi jaksaa ja jos palkat on vain parihunttia enemmän mitä työttömyyskorvaus on, niin ei oo varaa tehdä duunia, kun ei oo ruokaan varaa!

Vierailija
67/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä pärjää yhden päivän aamun voileivällä. Ei ole mikään ongelma elää yksi päivä leipäviipaleella.

Mutta töissä pitäisi jaksaa ja jos palkat on vain parihunttia enemmän mitä työttömyyskorvaus on, niin ei oo varaa tehdä duunia, kun ei oo ruokaan varaa!

Työttömänä on hyvä paastota. Kun paastoaa kolme tai neljä päivää. Niin voi juoda kännit viikonloppuna.

Säästyy rahaa kun ei osta ruokaa. Kun makoilee, niin ei tule nälkäkään.

Työtä tehdessä kaikki rahat menee ruokaan ja ei ole varaa välttämättä mihinkään muuhun.

Vierailija
68/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä tekijälle löytyy. Tunnen yhden työttömän ja on sellainen ettei ole vuosiin töissä ollut eikä ole aikomustakaan mennä.

Ja tuokin tapaus taitaa olla sellainen, että se työtön hakee töitä, mutta ei vaan jaksa tämän tietäjän länkytystä.

Kun aktiivisesti etsii töitä, niin kaikki mahdolliset paikat tulee etsittyä, joten ei oikein jaksa kuunnella typeriä vinkkejä tyyliin: "tiedätkö valtiolta löytyy paljon työpaikkoja". Täsmällisemmin asiasta voisi kertoa, että jokin taho on suuri työllistäjä, mutta tällä hetkellä heillä ei ole tarvetta uusille työntekijöille. Kiinnostavaa olisi kuulla, missä olisi tarvetta palkata uusi työntekijä, mutta yleensä näitä tietoja ei ole kerrottavissa.

Toinen ärsyttävä seikka on työnhakemiseen liittyvä kuulustelu, mistä olet hakenut ja miksi et tullut valituksi. Siinä on helpompi vain kertoa vale ettei edes hae työpaikkoja, jolloin jää kuulustelut ja typerät neuvot antamatta.

Vierailija
69/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppään joka viikonloppu ja aski röökiä päivässä menee, hyvin riittää kun hakee ruoat ruokajonoista.

Vierailija
70/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työntekemistä haluava ei saa töitä, niin pitäisikö hänen olla syömättä?

Kaikki kyllä saa jotain töitä jos hakee.

Orjatyöhönkään ei tarvitse suostua.

Jos haluaa syödä niin tarvitsee.

Mitä enemmän ihmiset suostuu huonoon palkkaan, sitä enemmän meillä paikkoja jotka ei maksa palkkaa jolla elää ja sitä enemmän meillä on ihmisiä jotka tarvitsevat työnsä lisäksi sosiaalitukea. Useat tarvitsevat sitä koko työikänsä.

Joten ei. Kenenkään ei pitäisi suostua orjatyöhön. Jokaisen pitäisi ottaa vastaan vain työ jolla voi itsensä itse elättää.

Vierailija
71/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin mutta kukaan tuskin huolii kun olen 100% invalidi. MItes noi pikkuvauvat, lapset ja vanhukset, otatko sulle kuukausipalkkahommiin?

Kun näköjään pystyt vauva palstallekkin kirjoittamaan niin voit vaikka perustaa kirjanpito ja laskutus firman ja tehdä töitä kotona koneella.

Vain kirjanpidosta tietämätön kirjoittaa tuollaista.

Vierailija
72/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työntekemistä haluava ei saa töitä, niin pitäisikö hänen olla syömättä?

Kaikki kyllä saa jotain töitä jos hakee.

Orjatyöhönkään ei tarvitse suostua.

Jos haluaa syödä niin tarvitsee.

Mutta kuka mukamas ikinä haluaisi syödä? Varmaan vain joku hullu! Joten jos joku suostuu orjatöihin saadakseen ruokaa niin ei häntä töihin pitäisi viedä vaan mielisairaalaan.

Vierailija
73/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aloittajalta unohtui lähimmäisen rakkaus?

Työ on tärkeää, mutta työtä on monenlaista. Jollain se kovin työ tehdään vielä aikuisiälläkin omien korvien välissä että edes hengissä pysyttäisiin, onnekkaammat taas pääsevät vähemmällä ja saavat nauttia työkyvystä, sen mukanaan tuomasta mukavasta elintasosta ja muutenkin paremmasta elämästä.

Minä en jaksa ymmärtää, kuka jaksaa kadehtia tai olla katkera työttömille. Jokaisella työssäkäyvällä on yhtäläinen mahdollisuus heittäytyä tukien varaan, mutta melko harvaa tämä "mahdollisuus" näyttäisi vapaaehtoisesti kiinnostavan. Toki jos oikein huono tuuri käy ja vastoin tahtoaan joutuu irtisanotuksi, useimmille näyttäisi kelpaavan kaikki mahdolliset tuet mitä saatavissa on.

Vierailija
74/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä se rikollisenkin työ on, ilmottaudutko vapaaehtoiseksi asiakkaaksi?

Ihan varkaaksi ei tarvitse heti alkaa. Miten olisi salakuljettaja, huumekauppias, steroidikauppias, epävirallinen ulosottomies, talousrikollinen ja huijari.

Huijari voi kusettaa myös ulkomaalaisia ainoastaan, jolloin suomalaiset ei kärsi. Esim. netin kautta.

Suomi nousuun.

Vierailija
75/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus taikoi viiskalaaviisleipää kirjoitti:

Nykyajan palkalla ei riitä rahat järkevään työlounaaseen, että olisi tehokas työssään ja jaksaisi tehdä ripeästi töitä.

Hyvä esimerkki on kesän työharjoittelijat ja kesätyöläiset. Nuoria ja rahattomia.

Ei heillä ole varaa ostaa kunnon ruokaa työajalle. Eikä ihme että tahti on heikko.

Kun ei ole varaa ostaa ruokaa ja palkka on kehno, niin siitä syntyy ikävä kierre.

Tuotavuus laskee!

Palkat ylös nyt!

Ei niistä kesätöistä ja harjoitteluista ole tarkoituskaan saada rahaa vaan työkokemusta ja verkostoitumista. Ennen oli ihan normaalia, että joillain aloilla piti itse maksaa harjoittelupaikasta.

Vierailija
76/105 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin mutta kukaan tuskin huolii kun olen 100% invalidi. MItes noi pikkuvauvat, lapset ja vanhukset, otatko sulle kuukausipalkkahommiin?

Kun näköjään pystyt vauva palstallekkin kirjoittamaan niin voit vaikka perustaa kirjanpito ja laskutus firman ja tehdä töitä kotona koneella.

Vauvapalstalle rustailua ei voi verrata työntekoon.

Vierailija
77/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei uutta keksi olkoon hiljaa...

Vierailija
78/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts, sun kieliopilla ja älykkyysosamäärällä pystyy näköjään just ja just kirjoittelemaan Vauva palstalle.

Vierailija
79/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta konteksti oli käytännössä että jos ei osallistunut seurakunnan talkoisiin ei pitänyt tulla syömään yhteisiä talkooeväitä.

Vierailija
80/105 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Raamattu ei sano yhtään mitään, vai puhuuko mainittu kirja sinulle ja jos, niin millä äänellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi