Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ilmatäytteisen SUP-laudan pumppaaminen raskasta?

Vierailija
06.09.2023 |

Help! Haluaisin ostaa ilmatäytteisen SUP-laudan. Tuotekuvauksissa lukee, että mukaan tulevalla pumpulla täyttö on helppoa ja kestää vain 5-10min. Pitääköhän tämä paikkansa vai onko pelkkää mainospuhetta?
Suppailen pääasiassa aallokkoisissa merivesissä ja haluan myös supjoogailla. Katselen lautaa, joka kantavuutensa ja värin perusteella on suunnattu enemmän miehille. Siinä luki, että "täyttäminen vastaa hyvää ylävartalotreeniä". Ongelma on, että olen 75-kiloinen nainen ja sohvaperuna ilman minkäänlaisia käsivoimia, inhoan kaikkea hikoilua ja salilla pumppaamista. Pyöränkumit saan sentään käsipumpulla täytettyä itse. Mutta jääköhän suppailut vähiin, jos pelkästään laudan täyttäminen vaatii hiki päässä ponnistelua?
Kaikki kokemukset ja vinkit tervetulleita!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuon pysty täyttämään vaikka huoltamolla ja kuskaa rannalle vaikka auton katolla??

Vierailija
22/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun aloitat niin on ensi kesänä valmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tyhmiä kommentteja tullut ketjuun, kiitos muutamalle asialliselle vastaajalle.

Minulla on 5 minuutin ajomatka lähimpään meren rantaan, joten en todellakaan lähde minnekkään huoltamolle täyttelemään lautaa. Kuljetus auton katolla ei myöskään ole vaihtoehto, 3,5 metrinen lauta ei mahdu häkkivarastoon ja rivarin pihalta katoaa varkaille.

Lähellä on myös SUP-lautavuokrausta mutta tulee halvemmaksi ostaa oma lauta kuin vuokrata, käyttämäni vuokralaudat on ollut kapeampia eikä niin vakaita kuin tämä jonka ostamista harkitsen ja muutenkin omalla pääsee suppailemaan omaan tahtiin uusiin paikkoihin ilman kelloa ja kiirettä. Mutta taidan harkita vielä, ja kysyä vaikka jostain vuokrapaikasta saisinko kokeilla laudan tyhjennystä ja täyttöä itse...

Ap

Vierailija
24/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki jalkapumppu niin on hyötyä siitä 75 kilon painosta pumpatessa.

Jep, ei jalalla pumpattavalla voi jäädä kyllä kunnosta kiinni

Vierailija
25/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpumppu maksaa pari-kolme kymppiä ja sillä tulee näppärästi lauta täyteen, kestää toki hieman kauemmin kun käsipumpulla.

Vierailija
26/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki jalkapumppu niin on hyötyä siitä 75 kilon painosta pumpatessa.

Jep, ei jalalla pumpattavalla voi jäädä kyllä kunnosta kiinni

Jalkapumppua ei pumpata jalalla. Googleta nyt edes, mistä puhut, ennen kuin tulet esittämään asiantuntijaa.

Vierailija
27/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä pumppauksessa hommaa, mutta osta laadukas kaksikammioinen pumppu niin saat vähän nopeammin laudan täyteen. Olen +50v ja jaksan ihan hyvin pumpata laudan ja tyhjentää sen omin voimin.  Käy treenistä ja lämmittelystä.

Vierailija
28/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tyhmiä kommentteja tullut ketjuun, kiitos muutamalle asialliselle vastaajalle.

Minulla on 5 minuutin ajomatka lähimpään meren rantaan, joten en todellakaan lähde minnekkään huoltamolle täyttelemään lautaa. Kuljetus auton katolla ei myöskään ole vaihtoehto, 3,5 metrinen lauta ei mahdu häkkivarastoon ja rivarin pihalta katoaa varkaille.

Lähellä on myös SUP-lautavuokrausta mutta tulee halvemmaksi ostaa oma lauta kuin vuokrata, käyttämäni vuokralaudat on ollut kapeampia eikä niin vakaita kuin tämä jonka ostamista harkitsen ja muutenkin omalla pääsee suppailemaan omaan tahtiin uusiin paikkoihin ilman kelloa ja kiirettä. Mutta taidan harkita vielä, ja kysyä vaikka jostain vuokrapaikasta saisinko kokeilla laudan tyhjennystä ja täyttöä itse...

Ap

On noita pumppujakin. Joko auton pistokkeesta virtansa ottavia tai ladattavia.

https://www.flextail.com/collections/for-sup-kite

Tuossa pari. Varmaan on muitakin, mutta olen tuolta itse tilannut ilmatäytteisen kanootin täyttöön pumpun ja homma pelasi hyvin niin uskallan tuon firman linkatakin. 

Vierailija
29/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua laatua nämä vastaukset taas. 

Mielestäni on aika raskasta täyttää iso jämäkkä lauta, tuo jalkapumppu nyt ainakin on oltava ja hiki tulee silti. Ei sitä ihan joka päivä viitsisi pumpata (tai no, siinä varmaan kunto kyllä kasvaisi kohisten :D). 

Olen kesällä säilyttänyt omaa lautaani välillä "puoliksi täytettynä", jolloin sitä saa taiteltua -> on mahdollista kuljettaa auton takaluukussa ja täyttö käy vähän nopeammin. Voi kyllä olla että tämä ei tee laudalle hyvää. 

Vierailija
30/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua laatua nämä vastaukset taas. 

Mielestäni on aika raskasta täyttää iso jämäkkä lauta, tuo jalkapumppu nyt ainakin on oltava ja hiki tulee silti. Ei sitä ihan joka päivä viitsisi pumpata (tai no, siinä varmaan kunto kyllä kasvaisi kohisten :D). 

Olen kesällä säilyttänyt omaa lautaani välillä "puoliksi täytettynä", jolloin sitä saa taiteltua -> on mahdollista kuljettaa auton takaluukussa ja täyttö käy vähän nopeammin. Voi kyllä olla että tämä ei tee laudalle hyvää. 

Kiitos, tällaisia kommentteja toivoinkin. Minulla olisi mahdollisuus säilyttää puoliksi taiteltua lautaa autossa mutta jotta saa laudan taitettua kaksinkerroin pitää varmaan ilmanpaine olla niin alhainen että sama kai tyhjentää koko lauta. Mutta jaksaako sitä useamman kerran viikossa täyttö-tyhjennys-rumbaa? Itselle pelkästään se 1-2 tunnin aktiivinen suppailu aallokoissa on ollut sen verta hyvää liikuntaa, että hartiat ja yläkropan lihakset saa siitäkin huilata pari päivää. Jos täyttö käy ihan oikeasti salitreenistä niin ei taida maksaa vaivaa.

Ap

Vierailija
31/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä vielä jos iltasella olisi enemmän suppailijoita palstalla!

Ap

Vierailija
32/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommaa siihen joku pieni moottori, voi  muuten tulla hiki ku melot eteenpäin.

Kantotuoli kans, että muut vie sut rantaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme