Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ilmatäytteisen SUP-laudan pumppaaminen raskasta?

Vierailija
06.09.2023 |

Help! Haluaisin ostaa ilmatäytteisen SUP-laudan. Tuotekuvauksissa lukee, että mukaan tulevalla pumpulla täyttö on helppoa ja kestää vain 5-10min. Pitääköhän tämä paikkansa vai onko pelkkää mainospuhetta?
Suppailen pääasiassa aallokkoisissa merivesissä ja haluan myös supjoogailla. Katselen lautaa, joka kantavuutensa ja värin perusteella on suunnattu enemmän miehille. Siinä luki, että "täyttäminen vastaa hyvää ylävartalotreeniä". Ongelma on, että olen 75-kiloinen nainen ja sohvaperuna ilman minkäänlaisia käsivoimia, inhoan kaikkea hikoilua ja salilla pumppaamista. Pyöränkumit saan sentään käsipumpulla täytettyä itse. Mutta jääköhän suppailut vähiin, jos pelkästään laudan täyttäminen vaatii hiki päässä ponnistelua?
Kaikki kokemukset ja vinkit tervetulleita!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai ny sentään

Vierailija
2/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt riipu ihan täysin sun fyysisistä voimistas? Ei ole mulle raskasta, mutta puhallan ilmapatjankin täyteen hetkessä pyörtymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki jalkapumppu niin on hyötyä siitä 75 kilon painosta pumpatessa.

Vierailija
4/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi olla?

Vierailija
5/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissas?! Kannattaisko tehdä asialle jotain jos elämä on noin vaikeaa

Vierailija
6/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpattava lauta voi olla kiikkerä aallokossa ja varsinkin joogatessa. Kannattaa ainakin ostaa laadukas.

Luulin että pumppaaminen on mahdollista myös automaattisesti sähköllä (jos sähköä saatavilla siis) mutta ei näköjään.

Itse olen 75 kiloinen säännöllisesti salilla treenaava ja lihasvoimaa löytyy mutta enpä tiedä saisinko aikaiseksi pumpata, onhan se tylsää hommaa. Suppailu tosin on ihanaa.

Vierailija
7/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä todellakaan jaksa päivittäin pumpata. Kerta kesässä riittää itsellä sillä kyllä se loppu aika raskasta on ja tylsää varsinkin. Joutuu ihan koko painolla ja voimalla painamaan että saa oikeat paineet.

Vierailija
8/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä peräilmaa.

Vierailija
9/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se menee niin että pumppaan oman laudan 18 psi ja sitten naisen laudan vielä 12-->17. Viimeinen jää pois kun hikoiluttaa jo sen verran.

Vierailija
10/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä 5 minuuttia mene, meillä 2 lautaa eikä niiden pumppaaminen ole vielä urheilusuoritus.

Vierailija
11/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä oma hommansa, mutta ei mikään mahdoton urheilusuoritus. Sanotaanko vaikka niin, että jos energiat eivät riitä sen laudan täyttämiseen, niin tuskin ne riittävät siihen suppailemaan lähtemiseenkään. 

Vierailija
12/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kommentoi täällä jotain 2 metrin 10 psi lautojen pumppaamista. Ne kunnon laudat menevät 18-20 psi. On raskasta.

Vierailija
13/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppailen tyynellä järvellä enkä ole täyttänyt lautaa aivan maksimiin. Kyllä sen jaksaa mukana tulleella pumpulla pumpata eikä kauan mene aikaa, hyvä treeni. Ostat sitten sähköpumpun jos tuntuu ettei voimat riitä.

Vierailija
14/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on tosi raskasta, koska ilmanpaine pitää tuolla olla tosi iso, mutta kyllä ihan mahdollista. Hyötyliikuntaa.

Vierailija
15/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran pumpannut ja kyllä se musta kunnon urheilusuorituksen vaati. Aivan toista kuin lasten ilmapatjojen pumppaaminen.

Vierailija
16/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pumpattava lauta voi olla kiikkerä aallokossa ja varsinkin joogatessa. Kannattaa ainakin ostaa laadukas.

Luulin että pumppaaminen on mahdollista myös automaattisesti sähköllä (jos sähköä saatavilla siis) mutta ei näköjään.

Itse olen 75 kiloinen säännöllisesti salilla treenaava ja lihasvoimaa löytyy mutta enpä tiedä saisinko aikaiseksi pumpata, onhan se tylsää hommaa. Suppailu tosin on ihanaa.

Ei sen tylsempää kuin salimaken esittäminen. Oletko koskaan hyötyliikunnasta kuullut? 85-vuotias isäni kävi salilla aikansa ja totesi, että on ihan saatanan lapsellista puuhaa se. Mieluummin hän kaivaa ojat talon ympärille ja vaihtaa vanhat, tiiliset salaojaputket muovisiin ja niin hän sitten teki.

Vierailija
17/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota ongelmia, kuten ei 130-kiloisen miehen heittäminen ulos, jos se alkaa rähjätä.

N 58

Vierailija
18/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ajatellut ostaa seuraavista alennusmyynneistä ensimmäisen sup-lautani, ja mielenkiinnolla luen näitä kokemuksia. Itsekin olen miettinyt, että kärsiikö suppailuinto, jos on aina tuo pumppaaminen edessä. Mulla suppikaverina vielä koira, joten laudalla tulee olla kokoa ja vakautta. Voiko ilmatäytteistä lautaa säilyttää täyteen pumpattuna, vai vaurioittaako se jollain tavalla lautaa?

Millä kuljetatte kovaa lautaa? Peräkärry löytyy, sinne laudan saa itsekin jos on yksin liikkeellä, mutta peräkärryn kanssa on tietty rajoitetumpaa, mistä voi aloittaa suppailun. 

Katolla olen nähnyt niitä kuljetettavan, millaisessa telineessä? Sinne sitä lautaa ei kyllä yksin saa. :D

Onko vielä muita kuljetusvaihtoehtoja, vai onko teillä näitä kovia lautoja käytössä lähinnä vain tilanteissa,  missä saatte laudan jätettyä jonkin vesialueen lähelle säilytykseen?

Vierailija
19/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi ostaa akkukäyttöisen pumpun.

Vierailija
20/32 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen tylsempää kuin salimaken esittäminen. Oletko koskaan hyötyliikunnasta kuullut? 85-vuotias isäni kävi salilla aikansa ja totesi, että on ihan saatanan lapsellista puuhaa se. Mieluummin hän kaivaa ojat talon ympärille ja vaihtaa vanhat, tiiliset salaojaputket muovisiin ja niin hän sitten teki.

Ojankaivuu on ihan hyvää treeniä, ei siinä mitään, mutta harvalla tontilla sitä on niin paljoa, että siitä riittää säännöllistä treeniä vuosiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi