Se on taas uusi työttömyyspäivä työttömällä alkanut
Kommentit (38)
8 tunnin työpäiviä teen työttömänä. 9€ päiväkorvauksella, vielä ainakin puoli vuotta.
organisaatiossa taas kuultiin että oli saanut potkut levittäessään häirintäänsä.
juristin näkökulmasta, ei kannata esittää leimaavaa ja ylimielistä näkökulmaansa.
Metsään ämpärin kanssa. Vähän evästä repussa. Sieniä ja puolukoita talven varalle.
Suollan ultrarasistista paskaa vassareinden silmäkuoppiin kuten ennenkin. Teen tätä niin pitkään kunnes he oppivat.
Mökillä aika kuluu "työn" merkeissä ei ansiotyötä kaipaa olleskaan.
Parit päiväunet päivän aikana iltapäiväpullavakahveet ja illalla rantasauna lämpimäksi 😊
Ahkeroikaahan siellä jossain arjen harmaudessa itse nautin pimenevistä illoista ja ulvon kuuta! 😆😁
Kelapummi kirjoitti:
Töitä en ainakaan hae. Ehkä haen kaljaa ja kuuntelen musaa kotona koko päivän.
Vätys
Menen metsään keräämään sieniä. Pesen pyykkiä, piirtelen. Aamulla katsoin avoimet työpaikat. Odottelen vastausta yhteen lupaavaan työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
organisaatiossa taas kuultiin että oli saanut potkut levittäessään häirintäänsä.
juristin näkökulmasta, ei kannata esittää leimaavaa ja ylimielistä näkökulmaansa.
Jaa kuka? Kiitos kun tarkensit kaikki puuttuvat tiedot. Tai sitten ei
Mulla on tänään työhaastattelu. Lähdenpä kampaamaan naamani.
Vierailija kirjoitti:
HSL taas näytti hakevan pariakymmentä uutta rautiovaunuluskia. Kouluttavat tehtävään. Mä haen sitten sinne.
Harvoista on kolmivuorotyöhön. Vähän typerää politiikkaa heiltä, että pakotetaan ensin kaikki kolmivuoroon, muunlaisia vuoroja ei saa, ja sitten on jatkuva kuskipula sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Katselen, olisiko tullut uusia työpaikkoja, joita voisi hakea. Huolestuttaa, että mitään ei löydy. Toki en nirsoile vaan haen kaikenlaisia paikkoja. Työkokemukseni "omalta alaltani" on hyvä, mutta ikä tulee vastaan ja työnantajia ei enää kiinnosta osaamiseni. Huolestuttaa siten myös todella paljon hallituksen uudet kiristykset työttömille. Tulevaisuus ei näytä hyvälle :(
Selityksen makua. Et halua tehdä yhtikäs mitään.
Jaa-a. Ollut työtön yhteensä 27 vuotta.
Seitsemältä nousin, kuten yleensä. Sometan kymmeneen suunnilleen, ja sitten lähden kiertämään kauppojen punalapputarjonnan. Menee noin kaksi tuntia, ja kävelyä tulee noin viisi kilometriä.
Sitten on lounaan valmistamisen aika perinteiseen tapaan uunilla. Siihen menee noin tunti kaikkineen.
Joskus syön myös ravintolassa, ehkä tänään. Sitten onkin jo iltapäivä. Kymmeneltä petiin viimeistään.
"Osa-aikaisena työttömänä", jollaisena meidät osa-aikatyöntekijät nähdään, vietän tänään kokonaista vapaapäivää töistä.
Motivaatio banaani kirjoitti:
Hieman kuumetta on,lepäillä ajattelin. Ehkä katson itselleni ne kuukauden työhaku paikat valmiiksi. Haen niihin sitten myöhemmin.
Tämä on just se toimintatapa. Torpedoi tehokkaasti hakemisen niihin paikkoihin joihin oikeesti voisi työllistyä. Kokoajan ajattelee mikä näyttäisi hyvältä virkailijan silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Positiivista; Herätte aikaisin ette valvo aamu yöhön ja nuku puolen päiviin työttöminnä.Hyvä!
Mitä väliä?
Sitä väliä, että pystyy sitten nousemaan vaivatta ylös aamulla, kun se työpaikka löytyy tai osoitetaan, kun on jo työttömänä tottunut aamuisin nousemaan ylös. On elämä kevymepää sillä tavalla.
Itselleenhän siinä vain hallaa tekee, jos työttömänä totuttaa itsensä lorvimaan sellaisina aikoina, kun yleensä pitää töihin lähteä.
Minua ei haittaa yksikään työtön. Minun puolestani saavat tehdä mitä haluavat päivisin. Jokaisella on oikeus valita elämäntapansa. Hallitus nyt koittaa olla sitä mahdollistamatta, ettei joku halua mennä töihin. Nähtäväksi jää, miten käy niissä yrityksissä.
jotkut juristit kehottivat laittamaan leimaavia virkailijoita virkarikoksestakin maksamaan häirinnästään.
näin sivusta seuranneena.