Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurtyöttömyys on oikeesti nyt lähellä !!

Vierailija
05.09.2023 |

Yrityksille menee monella todella huonosti. Monet sulkee ovensa tai menee konkurssiin..ei vain rakennusliikkeet vaan kaupat ym

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me uskalleta perustaa perhettä eikä ottaa asuntolainaa koska hallitus on romuttamassa sosiaaliturvan ,työttömyysturvan ,irtisanomissuoja.irtisanomissuojan romutus ja sosiaaliturvan romutus ja työttömyysturvan romutus vie turvaverkot sekä aiheuttaa työnantajapuolelta kiristämistä vaihtoehtona työsuhteen loppuminen ja asunnon menetys.hallitus itse aiheuttaa toimillansa suurtyöttömyyden. ratkaisu on että hallitus eroaa.myös yleislakko vauhdittaa hallituksen eroa

Yleislakko on epäreilu sekä yrityksille, että tavallisille työntekijöille ja kaikille muillekin. Se on myös äärimmäisen kallis yhteiskunnalle ja heikentää entisestään työllisyyttä ja syventää taantumaa ja samalla verotulot tippuvat, mutta julkiset menot kasvavat tilanteessa, jossa julkinen sektori on jo valmiiksi syvästi alijäämäinen.

Yleislakon saa vain tilaamalla. Orpon hallitus tilaa.

Vierailija
42/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän haluaa ilmaisia. Niitä 9 euron "työläisiä". Palkalla ei tarvi elää ja saadaksesi tuet pitää tehdä 9 euron "töitä". Sinimustan hallituksen fantsumaa.

Olehan vähän kiitollisempi, tai viemme sinulta se 9 euroa. Yst. terv. sinimusta.

Duunarit ovat epäkiitollisia kommareita! Ei riitä, että perussuomalainen eliitti tarjoaa niille töitä vaan nyt ne haluaa työn lisäksi palkkaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt. Työhaluttomia vain ovat. Otetaan puolet tuista pois, niin alkaa työt taas maistua ja Suomessa on täystyöllisyys.

T. Petteri

Minulla on ihmisoikeus lokkeilla toisten rahoilla!

- Demari

Vierailija
44/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislakon saa vain tilaamalla. Orpon hallitus tilaa.

Hallitus lyö lakkoilijoille muutaman satasen sakot per lakkopäivä. Oma veikkaukseni on, että sitten viikon vertaa ei ole yleislakossa sanaakaan ihmistä.

Vierailija
45/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaakaan = sataakaan

Vierailija
46/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän haluaa ilmaisia. Niitä 9 euron "työläisiä". Palkalla ei tarvi elää ja saadaksesi tuet pitää tehdä 9 euron "töitä". Sinimustan hallituksen fantsumaa.

Olehan vähän kiitollisempi, tai viemme sinulta se 9 euroa. Yst. terv. sinimusta.

Duunarit ovat epäkiitollisia kommareita! Ei riitä, että perussuomalainen eliitti tarjoaa niille töitä vaan nyt ne haluaa työn lisäksi palkkaa!!!

Kyllä palkkaa maksetaan. Parhaille ehkä jopa 500 euroa kuussa. Mutta ei sitten enää mitään tukiaisia sen päälle.

Vierailija
47/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt. Työhaluttomia vain ovat. Otetaan puolet tuista pois, niin alkaa työt taas maistua ja Suomessa on täystyöllisyys.

T. Petteri

- Demari

Ne rahat on sun vanhempien ja isovanhempien maksamia ylisuuria veroja.

Ja kyllä. Sulla on oikeus elää sun vanhempien ja isovanhempien maksamilla veroilla. Ja ottaa eläke etukäteen nyt.

Vierailija
48/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksaäijät kitisevät vaikka lähihoitajista on pulaa. Menisivät vaihtamaan vanhusten vaippoja niin saisivat 1200 euroa kuukaudessa.

Vierailija
49/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ihan hyvin täällä Pattayan auringon alla. Täällä pärjään pikkurahalla ku katuruokaa saan 1-2 eurolla ja viihdetarjontaa ja palveluja on joka kulmassa. Pieni vuokra-asunto 200 e kk ja sähköt n. 50 e kk.

Hyvä kun tuli lähdettyä pois loskasta.

Vierailija
50/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä on suomessa helppo lusmuilla kun tukia tulee 1500€/kk nettona :)

Vierailija
51/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaah. Hyvä mahdollisuus downshiftata ja nauttia leppoisammasta menosta. En ihan ymmärrä, miksi työttömyyttä pidetään kauhean huonona asiana. Ei se kenenkään ihmisarvoa vähennä onko töissä vai ei.

Vierailija
52/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Petteri

- Demari

Mikä ihmeen pipipää oikein olet? Lopeta köyhien haukkuminen!

Vierailija
53/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blaah. Hyvä mahdollisuus downshiftata ja nauttia leppoisammasta menosta. En ihan ymmärrä, miksi työttömyyttä pidetään kauhean huonona asiana. Ei se kenenkään ihmisarvoa vähennä onko töissä vai ei.

Ei pidetä kauhean huonona asiana. Se on vaan äärioikeiston kaikkialle tunkemaa propagandaa!

Vierailija
54/84 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tullut niin epäileväiseksi kaikessa, että alkaa tuntumaan siltä, että tämä kaikki on suunniteltua. Jotenkin alan änkemään nämä yhtäkkiset konkurssit ja muut työntekijöiden vähennykset työpaikoilla siinä valossa, että kohta työttömät pistetään työkkärirahalla noihin firmoihin töihin.

Vierailija
55/84 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä 3 firmassa jotka menneet konkurssiin. Eka meni paperitehdas, olin siellä vakihommmissa ja se lopetettiin. Kahdessa muussa olin myös jotka meni konkkaan. Silloin puhuttiin lehdissäkin että potkut saaneita autetaan löytämään uusi työ mutta oikeesti emme saanee mitään apua ja olen yhä työtön ollut 8 vuotta.

Vierailija
56/84 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt moni kokoomusta äänestänyt jää työttömäksi tukien varaan. Nautin.

Vierailija
57/84 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 300 000 työtöntä kassalinjalla.

Miten voi olla työvoimapula?

Kun työttömäksi jääneet eivät pysty tekemään töitä, joita tarjolla.

Töitä on tarjolla

- firmoissa, jotka jokainen paikavaihtaja kiertää kaukaa, koska huono maine. Näihin työllistyy työttömiä välillä, varsinkin jos saa jotain tukea, mutta lähtevät heti

- erityisosaamista tai täsmäkoulutusta vaativissa paikoissa

- ihan tavallisissa paikoissa, joihin olisi tulijoita, mutta vaatimukset ovat niin kovat ettei kukaan kelpaa, esim. vaaditaan pitkä työkokemus helppoihinkin tehtäviin - rekrytoijan osaamattomuus tässä taustalla

-  paikoissa, joihin on hakijoita. Sitten käydään rekryprosessi läpi, ja joku valitaan. Ei avoin paikka tarkoita aina työvoimapulaa

Asenne työttömyyttä kohtaan on suurin syy, ettei työtön saa töitä. Kukaan tässä nykyisessä kaupungissa ei tiedä, että olen ollut työttömänä ja olen osannut peittää sen ansioluettelosta ihan valehtelemalla että minulla on ollut yritys, Perustin pöytälaatikkoyrityksen ja se näkyy tiedoissa, mutta tilinpäätöstietoja ei niin vanhasta enää saa. Siihen aikaan en saanut puolison tulojan takia mitään

Aika monella tuntuu olevan käsitys, että työttömät olisivat kouluttamattomia ja kokemattomia, vaikka suurimmalla osalla on molempia. Missä ajassa se työtön muuttuu? Yhdessä yössäkö? Työttömien joukko n vaihtuva ja siihen joutuu myös niitä, joilla on ennen ollut ylimielinen asenne työttömyyttä kohtaan ja ovat varmoja että työn saantiin riittää pelkkä halu. Mutta ei olekaan mennyt niin. Tiedän muutaman tällaisen tapauksen. Enemmän minä näitä tiedän kuin elämäntapatyöttömiä, joillaisen tapasin kursseilla takavuosina yhden. Tämäkin yksi kävi välillä tekemässä työpätkiä. 

Vierailija
58/84 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 lisää, että oli minulla siinä pöytälaatikkoyrityksessä vähän tulojakin, sekalaisia juttuja: mysteeriostoja, gallupvastailuja yms. ja merkitsin kaikki lahjakortit tuloiksi.  Suurimman osan ajasta käytin työpaikkojen hakuun ja koulutusmahdollisuksien etsintään. 

Vierailija
59/84 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin ihan hyvin täällä Pattayan auringon alla. Täällä pärjään pikkurahalla ku katuruokaa saan 1-2 eurolla ja viihdetarjontaa ja palveluja on joka kulmassa. Pieni vuokra-asunto 200 e kk ja sähköt n. 50 e kk.

Hyvä kun tuli lähdettyä pois loskasta.

Ei Jakomäki ole Pattaya !

Vierailija
60/84 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Työttömänä on suomessa helppo lusmuilla kun tukia tulee 1500€/kk nettona :)

Ei tule kuin 1100 e ja vuokra on sen tonnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi