Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias ilman aikuista pihalla?

Vierailija
21.12.2006 |

Minkä ikäisiä olette laskeneet yksin ulos leikkimään esim. kerrostalon tai rivitalon pihalle (en tarkoita aidattua omakotipihaa)?

Ovatko lapsenne tehneet jotain luvatonta? Onko ollut vaaratilanteita?

Itse en vielä uskalla antaa 3-vuotiasta 5-vuotiaan vahdittavaksi ulos. Pelkään, että a) lähtevät pihasta (on tapahtunut), b) kiipeävät tikapuille (on tapahtunut) c) tekevät tihutöitä yhteiselle omaisuudelle tai autoille d) käy joku onnettomuus.

Naapuri pitää mua vissiinkin outona tiukkiksena, mutta en osaa olla yhtään rennosti sisällä, jos lapset ovat keskenään tai muiden pikkulasten kanssa pihalla. Meiltä ei ole näköyhteyttä pihalle. Siispä päivystän itse pihalla...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ilman isompaa olis kolmivuotias yksin pihalla. En luottaisi. Me asumme omakotialueella, piha on aidattu, ja tohdin oman 3½-vuotiaani päästää juuri vain siksi aikaa, kun puen pienempiä kaksosia. Ja siltikin seuraan välillä missä menee. Nähtiinhän se viime joulun alla, miten voi käydä, kun pienet on yksin pihalla - silloin 5 ja 3 -vuotiaat veljekset kävelivät sulaan jokeen.

En ikimaailmassa jättäisi ilman valvontaa. Joskus harvoin meidän 3-vuotias on 12-vuotiaan isosisaruksensa seurassa ulkona, silloinkin tarkkailen aika ajoin tilannetta.

Vierailija
22/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan lähes koko ajan, missä 3 v menee ja miten pärjää. Asumme alimmassa kerroksessa, joten pääsen tarvittaessa nopeasti pihalle ja pidän ikkunat auki, jotta kuulen, jos lapsi huutaa, tai jos tarvitsee itse päästä sanomaan jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimekesän alussa annoin ensi kertaa lasten olla keskenään pihalla...

olivat tuolloin himpun vajaa 4v (synt. heinäkuussa) ja 5 1/2v.

siitä asti ovat olleet keskenään tai kavereiden kanssa pihalla,

toki kurkin kokoajan ikkunoista ja huutelen välillä ovesta.

ovat kilttejä lapsia,

eivät mene tielle ym...

Vierailija
24/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v ei osaa edes kunnolla puhua,

repikääpä siitä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän