Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo, kun minusta toisen persoonallisuudella ei ole niin väliä parisuhteessa

Vierailija
05.09.2023 |

Kunhan toinen ei ole jotenkin haitallinen käyttäytymiseltään, eli esimerkiksi vihainen tai sairaalloisen mustasukkainen, minulla ei ole mitään erityisiä kriteereitä toisen persoonallisuudelle. Ajattelen, että jokainen nyt on sellainen kuin on, ja luonne on vähän niin kuin hiusten väri.

Olen kyllä aika joustava ja tulen useimpien ihmisten kanssa hyvin toimeen. Ehkä se on syy?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan pitkissä suhteissa olet ollut? Kyllähän se toisen luonne usein tulee esiin kun ollaan pidempään yhdessä ja tehdään isoja elämänvalintoja. Jos toinen on ihan toisenlainen kuin itse niin helposti tulee lopulta yhteentörmäyksiä.

Vierailija
2/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan pitkissä suhteissa olet ollut? Kyllähän se toisen luonne usein tulee esiin kun ollaan pidempään yhdessä ja tehdään isoja elämänvalintoja. Jos toinen on ihan toisenlainen kuin itse niin helposti tulee lopulta yhteentörmäyksiä.

Voitko antaa käytännön esimerkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Sisäisellä kauneudella ei ole mitään merkitystä, koska se on sisällä eikä sinne näe.

Vierailija
4/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei riittäisi että "tulen toimeen" rakastamani ihmisen kanssa. Tai en rakastuisi jos vain "tulen toimeen". Olemisen pitää olla luontevaa ja tuntua oikealta. Mulla on monia kavereita ja tuttuja joiden kanssa tulen vaivatta toimeen mutta joiden kanssa en haluaisi elää yhteistä elämää.

Vierailija
5/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet outo. Ja todennäköisesti aika kokematon parisuhderintamalla.

Vierailija
6/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat hyvän suhteen kannattaa valita oikeasti suhteeseen sopiva, jos haluat kruunata itsesi filosofiksi valitse väärin.

Vierailija
7/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä tarkoitetaan persoonallisuudella. Jos luonteenominaisuuksia, niin voi olla että joustat paljon. Se ei ole huono asia vaan voi mahdollistaa suuren joukon sopivia ihmisiä. Jotkut taaseen ovat hyvin tarkkoja siitä mikä pitää olla ja tämä kaventaa mahdollisuuksia huomattavasti. Varsinkin suomessa jossa etäisyydet pitkiä ja suuria kaupunkeja lukuunottamatta mahdollisia kumppaneita ei niin paljoa ole.

Vierailija
8/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet outo, enkä haluaisi olla kaltaisesi kanssa parisuhteessa. Hiustenvärillä ei ole itselleni mitään väliä, mutta luonne ratkaisee ihan kaiken. Tulen myös hyvin toimeen useimpien ihmisten kanssa, mutta toistaiseksi vain yhden kanssa olen halunnut olla 12 vuotta parisuhteessa. Jos tämä toinen ajattelisi, että luonteellani ei juuri ole väliä, ero olisi tullut jo aikoja sitten. 

Ehkäpä et oikein tiedä, kuka sinä itse olet? Mikä on ikäsi?

Vierailija
9/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ei riittäisi että "tulen toimeen" rakastamani ihmisen kanssa. Tai en rakastuisi jos vain "tulen toimeen". Olemisen pitää olla luontevaa ja tuntua oikealta. Mulla on monia kavereita ja tuttuja joiden kanssa tulen vaivatta toimeen mutta joiden kanssa en haluaisi elää yhteistä elämää.

Minulla on kai sitten kykyä tuntea oloni luontevaksi hyvin monenlaisten ihmisten kanssa. Minusta on hirveän mielenkiintoista saada tietää, minkälainen joku on. Mutta ei minulla ole mitään kriteereitä kumppanin persoonallisuudelle.

Vierailija
10/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tärkeintä, persoonallisuus. Et ehkä ymmärrä käsitemerkitystä. 

Ulkonäkö on lopulta täysin toissijaista, kunhan luonteet ja temperamentit sopivat yhteen, eli PERSOONALLISUUDET.

Vierailija
11/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mitä tarkoitetaan persoonallisuudella. Jos luonteenominaisuuksia, niin voi olla että joustat paljon. Se ei ole huono asia vaan voi mahdollistaa suuren joukon sopivia ihmisiä. Jotkut taaseen ovat hyvin tarkkoja siitä mikä pitää olla ja tämä kaventaa mahdollisuuksia huomattavasti. Varsinkin suomessa jossa etäisyydet pitkiä ja suuria kaupunkeja lukuunottamatta mahdollisia kumppaneita ei niin paljoa ole.

Kyllä, luonteenpiirteitä tässä ajattelin. Niistä minulla on hyvin vähän mitään tiukkoja toivomuksia. Ihmisten luonteet nyt muuttuvatkin tosi paljon elämäntilanteen ja kokemusten mukaan.

On kyllä muita ominaisuuksia, joissa olen paljon enemmän "kranttu".

Vierailija
12/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kai sitten kykyä tuntea oloni luontevaksi hyvin monenlaisten ihmisten kanssa. Minusta on hirveän mielenkiintoista saada tietää, minkälainen joku on. Mutta ei minulla ole mitään kriteereitä kumppanin persoonallisuudelle.

Nämä höpinät "vaatimuksista" ja "kriteereistä" ovat idioottien hommaa. Niiden, jotka ovat loppuikänsä yksin ja kiukuttelevat.

Vierailija
13/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaiset on narsistien kusipäiden lisäksi syy sille, että olen ikisinkku.

Vierailija
14/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko antaa käytännön esimerkin?

Olen eri, mutta minulla yhteentörmäykset exäni kanssa johtuivat esimerkiksi siitä, että toinen oli avoin uusille kokemuksille ja toinen sulkeutuneempi. Satutimme toisiamme, vaikka emme halunneet. 

Vierailija
15/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle persoonalla on suuri merkitys parisuhdekumppanin kohdalla. Ei tietoisesti, mutta kyllä myös se, että persoonallisuutemme sopivat yhteen ja tuomme toisissamme hyvät puolet esiin. Esim. Jos se millä tavoin suhtaudumme konfliktiin. Puhummeko asiat auki vai haudommeko omissa oloissamme. Vetäytyykö, vai onko avoin jne.

Vierailija
16/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä siinä kumppanissa sitten kiinnostaa sinua?

Vierailija
17/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet näin?

Vierailija
18/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi etukäteen tietää, millaiseen ominaisuuksien yhdistelmään ihastuu ja rakastuu. Ja siksipä nämä ketjut ovat aina yhtä typeriä ja hedelmättömiä. On tietenkin asioita, joita ei voi toisessa hyväksyä eikä tarvitsekaan: esimerkiksi vaikeat käytöshäiriöt, asennevammat ja rikollisuus. 

Vierailija
19/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on ymmärrettävää lähinnä siinä tapauksessa jos tarkoitat nimenomaan luonnetta (temperamenttia) etkä esim. arvoja. Kun on toi omakin mies monin tavoin erilainen luonne kuin minä, mutta oleellista on että meillä on samat arvot.

Vierailija
20/74 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet näin?

Koska en halua tulla kohdelluksi huonosti ja haluan tulla kohdatuksi ihmisenä, pesoonana, yksilönä, tunnetasolla, intiimisti, kiintyä, tuntea tunteita toista kohtaan ja olla tunteiden kohteena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi