Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 naista haudattiin elävältä Pakistanissa koska halusivat itse valita puolisonsa

Vierailija
31.08.2008 |

Viisi naista haudattiin elävältä

31.8.2008 19:51

Pakistanilaisnaiset murhattiin, koska he halusivat itse valita aviomiehensä.

Viisi naista on haudattu elävältä Lounais-Pakistanissa, raportoi saksalainen Bild-lehti verkkosivuillaan. Naiset, joista kolme oli alaikäisiä, saivat surmansa, koska he halusivat itse valita aviomiehensä.

Naisia kohti ammuttiin ensin aseilla, jonka jälkeen heidät heitettiin hautakuoppaan. He hengittivät vielä, kun maata lapioitiin heidän päälleen.

Paikallinen kansanedustaja Israr Ullah Zerhi piti naisten kohtaloa oikeutettuna:

- Tämä on satojen vuosien perinne, ja minä puolustan sitä, Zerhi sanoi.

- Sen, joka tällaiseen moraalittomuuteen ryhtyy, tulee pelätä, mies jatkoi.

Lukuisat muut kansanedustajat olivat asiasta täysin päinvastaista mieltä ja tuomitsivat naisten kunniamurhat barbaarisina.

Pakistanissa esiintyy valtavasti naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, jota harjoitetaan perheen kunnian nimissä. Pelkästään vuosien 2001 ja 2004 välillä maan sisäministeriön mukaan surmansa sai kunnian nimissä 4 100 ihmistä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakistan

Wikipedia

Loikkaa: valikkoon, hakuun

Jamhryat Islm Pkistn

Pakistanin islamilainen tasavalta

Pakistanin islamilainen tasavalta eli Pakistan on valtio Etelä-Aasiassa. Naapurivaltioita ovat Intia, Iran, Afganistan sekä Kiina. Pakistan rajoittuu Arabianmereen.

Pakistan on väkiluvultaan maailman kuudenneksi suurin maa ja yksi ydinasemaista. Pakistanissa on maailman toiseksi suurin muslimiväestö. Pakistan syntyi muslimien halutessa islamilaisen valtion Intiaan ja on sen jälkeen ollut useissa konflikteissa hinduenemmistöisen Intian kanssa.

Vierailija
2/3 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että tuliaseita on ollut satoja vuosia. No mitäpä voi odottaa tuollaiselta idiootilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ei ole vieläkään ihmisoikeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi