Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko masennuksesta parantua?

Vierailija
04.09.2023 |

Tuli tuosta toisesta keskustelusta mieleen. Onko niin että se on osa ihmistä, kuten esimerkiksi skitsofrenia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä voi.

Vierailija
2/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tonne -Kysy terveydenhoitajalta osioon kyssäisemään. Sieltä saat ammatti laiselta vastauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä voi.

Se helposti uusii, mutta terapia auttaa, koska siinä oppii omasta käyttäytymisestä.

Ja juuri oli se juttu eilen tai toissapäivänä, että aivojaan voi kouluttaa.

Siihen itse uskon ja itsetietoisuuteen ja itstuntemukseen. Ja hyvään parisuhteeseen ja hyviin ihmissuhteisiin. Kannattaa

Etsiä itselleen sopivia asioita ja uskoa niihin. Saa olla.

Vierailija
4/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimman tutkimustiedon valossa masennusta voidaan lievittää. Ihminen reagoi todella voimakkaasti ympärillä oleviin hajuihin,valoon ja ääniin. Osalle on ollut mielettömästi apua tutun seurassa toteutetusta metsäterapiasta,kun taas toisille riittää ikkunoiden aukoilu.

Myöskin kirkkaiden värien lisäämistä suositellaan. Auringonvalon ohessa värit kirkastaa ihmisien mieltä.

Vierailija
5/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi parantua, jos ei ole krooninen masennus. Itse ollut jo 15 vuotta terve siitä kun sairastin.

Vierailija
6/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Masentunut ihminen on aina hauras ja troggeröityy vastoinkäymisistä. Tutullani oli masennus ja ei hänelle uskalla sanoa suoraan asioita kun voi taas vaipua synkkyyteen, raskas sairaus näin ulkopuolisenkin silmin

Vierailija
7/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Itse olin terve 25 vuotta. Ja taas ollaan vuoden masennuskauden jälkeen voiton puolella.

Vierailija
8/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Itse olin terve 25 vuotta. Ja taas ollaan vuoden masennuskauden jälkeen voiton puolella.

Et ole terve, sairaus oli vaan piilevänä

Vierailija
9/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi parantua koskaan ennen masennusta olleelle tasolle, lievempiä jaksoja voi olla, mutta hyvän jakson jälkeen tulee huono jakso, ne vuorottelevat, mutta koskaa et pääse siitä kokonaan eroon.

Vierailija
10/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana en palkkaa kerran masennuksen sairastanutta, tulee kalliiksi kun ei tiedä milloin seuraavan kerran tulee huono jakso

Vierailija
11/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole terve, sairaus oli vaan piilevänä

Oli miten oli, mutta täysin normaalia elämää elän ja olen onnellinen. Tunnistan kyllä herkkyyden, mutta avioeron, synnytykset, läheisten kuolemat, yt.t yms. selvisin ilman masennusta.

Vierailija
12/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana en palkkaa kerran masennuksen sairastanutta, tulee kalliiksi kun ei tiedä milloin seuraavan kerran tulee huono jakso

Itse olen asiantuntija-ammattilaisena hyvässä asemassa, voin itse valita työnantajani sillä useimmilla pikkunilkeillä on krooninen huono jakso.

Vierailija
13/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi parantua koskaan ennen masennusta olleelle tasolle, lievempiä jaksoja voi olla, mutta hyvän jakson jälkeen tulee huono jakso, ne vuorottelevat, mutta koskaa et pääse siitä kokonaan eroon.

Nyt tuli kyllä sellaista potaskaa että huh! Väitän toisin, kun paranin niin elämänilo on ollut ihan erilaista kuin ennen masennusta. Kun on kahlannut siellä synkimmässä suossa niin tosiaankin tietää mitä se todellinen onni ja ilo on, ja tämän tuntee vain ne jotka parantuu. Sitä iloa ei voi edes tietää ns terve ihminen kun ei ole vertailukohdetta.

Älkää nostako masennusta mihinkään jalustalle joka on jotenkin ylitsepääsemätön sairaus, se ei ole mukana lopunikää, kaikilla. Ei mikään ihme että niin moni on sairas kun annetaan olettaa että et sinä tästä parane, paras vaan tottua siihen tasapaksuun oloon. Ei edes yritetä parantua kun luullaan ettei se ole mahdollista

Vierailija
14/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

t. 6 vuotta terveenä ilman masennuslääkitystä

Vierailija
15/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta on eri tasoa, näiden mukaan menee sitten paraneminen. Homma on siinä ettei aina tiedä minkä tason masennus on. Vaikka se olisi se kaikkein vakavin muoto niin silti siitä voi parantua ja jos on lievin masennus niin se saattaa taas olla mukana läpi elämän. On vähän sellainen sairaus josta ei edelleenkään tiedetä tarpeeksi ja keinot on useimmiten sitä että yritetään saada ihminen pysymään hengissä sillä pahimmillaan sairaus vie hengen.

On tavallaan mysteeri miksi jotkut paranee, toiset ei. Tätä on yritetty tutkia aivokemioiden muutoksilla yms mutta ilmeisesti tuokin teoria on kumottu joiltain osin

Vierailija
16/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ottaa vain itseä niskasta kiinni ja lopettaa vellomisen turhista asioista. Muotisairaus.

Vierailija
17/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani voin sanoa että olen parantunut. Tästä on kaksikymmentä vuotta siitä kun yritin itsemurhaa. Sen jälkeen olen pitänyt itseäni terveen kirjoissa, tsemppiä kaikille<3

Vierailija
18/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi.

t. 6 vuotta terveenä ilman masennuslääkitystä

Vaikkei syö lääkkeitä ei tarkoita sitä että on terve

Vierailija
19/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Täällä taas misinformatio leviää... Toki jokaisen masennus on yksilöllinen mutta oikealla terapialla ja mahdollisesti lääkityksellä on mahdollisuus parantua.

Osalla jo elämäntilanteen/tapojen muutos saattaa aloittaa positiivisen kierteen (toki masennuksen aikana muutos on vaikea laittaa alulle).

- psykologi

Vierailija
20/27 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtti.