Sinä nainen, joka urheilet 3-5 krt viikossa. Minkä ikäinen olet?
Kiinnostaa tietää, minkä ikäisiä urheilevat naiset ovat?
Itse olen huomannut että miehet urheilevat 20-60 vuotiaina, ne ketkä siis tykkäävät liikkua. Ja sitten päälle kuusikymppisenä tulee kato.
Onko naisilla sama juttu vai ei?
Itse olen kohta 49 v ja urheilen 3-5 krt viikossa. Yleensä 4 krt, kuntosalia ja voimaa, ja kehon kiertoharjoittelua, kävelyä joskus hölkkää ja Pilatesta.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
39.v. joskin saatan kyllä treenata enemmänkin kuin 5.
Miten pystyt palautumaan oikeasti jos joka päivä viikossa treenaa???
Kunto ja lihakset kasvavat levossa, eli yöllä levätessä ja lepopäivinä.
Kyllä minä treenaan sen verran tehokkaasti, että pakko olla lepopäiviä 1-2 krt viikossa.
Voi luoja.... ensinnäkin itsekin siis treenaat välillä 6... ja toisekseen olen taustaltani entinen urheilija.
Treenimäärät vielä 32.v saattoi olla 20h viikossa.
Ja treeniä on myös palauttavaa. Vastauksestasi siis huomaa, ettet ole kovin tottunut liikkuja.
Olen 20v ja haaveilen viisikymppisistä hopeaketuista :D
Ei kukaan nuorempi osaa kohdella naista kuten kuuluu!
32v. 3 kertaa viikossa kuntosalilla kestävyyskuntoilua eli kuntopyöräilyä, soutamista jne. sekä lihaskuntoharjoittelua. Lisäksi kävelylenkkejä epäsäännöllisesti (joskus viikon joka päivä, joskus kerran viikossa).
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen missä nuoremmat daamit ovat? Olen itse lähes nelikymppinen, ajan pyörällä 200-300 km kuussa ja kävelen n.100 km. En siis harrasta varsinaisesti mitään ohjattua liikuntaa vaan ulkoilen. Saan siitä hyvän olon muutenkin. Lihaskuntoa tarvisin vielä lisäksi. Uimassa käyn myös, avovesisså ja hallissa.
Mitä naapurin nuorempia parikymppisiä naisia olen nähnyt he on noin 120-150kg ja he kulkee autolla. Välillä laitetaan verkkopaitaa ja legginsiä ja mennään bileisiin niissä makkarankuorissa. Kaikilla on nätti meikki ja upeat hiukset. Energia ei riitä urheiluun
47v tänä vuonna. Sali 4-5krt/vko, päälle kävelylenkit, golf, vaellus
62-vuotias.
Nytkin lähdössä tehomuokkaukseen ja yin-joogaan.
40 vuotta, salia 3-4 x viikossa, muina päivinä lenkkeilyä, vesijumppaa, pilatesta tai pyöräilyä. Mun kokemuksen mukaan ikäiseni miehet ovat kyllä varsin laiskoja liikkujia.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen missä nuoremmat daamit ovat?
Tiktokissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
39.v. joskin saatan kyllä treenata enemmänkin kuin 5.
Miten pystyt palautumaan oikeasti jos joka päivä viikossa treenaa???
Kunto ja lihakset kasvavat levossa, eli yöllä levätessä ja lepopäivinä.
Kyllä minä treenaan sen verran tehokkaasti, että pakko olla lepopäiviä 1-2 krt viikossa.
Kyllähän sinun tapasi on tietenkin se ainoa oikea. Palautuminen on yksilöllistä ja monet tekevät jotain ns. lepopäivinäkin.
Itse olen 51 v, urheillut koko elämäni. Liikun 7 päivää viikossa, joista 3-4 kertaa rankkaa treeniä ja muina päivinä esim. joogaa, jonka lasken lepopäiväksi. Ei ole ongelmia palautumisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen missä nuoremmat daamit ovat? Olen itse lähes nelikymppinen, ajan pyörällä 200-300 km kuussa ja kävelen n.100 km. En siis harrasta varsinaisesti mitään ohjattua liikuntaa vaan ulkoilen. Saan siitä hyvän olon muutenkin. Lihaskuntoa tarvisin vielä lisäksi. Uimassa käyn myös, avovesisså ja hallissa.
Mitä naapurin nuorempia parikymppisiä naisia olen nähnyt he on noin 120-150kg ja he kulkee autolla. Välillä laitetaan verkkopaitaa ja legginsiä ja mennään bileisiin niissä makkarankuorissa. Kaikilla on nätti meikki ja upeat hiukset. Energia ei riitä urheiluun
Sen sijaan sinun energiasi riittää urheilun lisäksi nuorten naisten haukkumiseen.
Olen naimisissa ex-urheilijan kanssa, ja minusta kuntoilun ja urheilun välillä on vissi ero. Urheilussa tavoitellaan kilpailumenestystä ja kropan suorityskykyä, treenaaminen on rankkaa, monipuolista ja päivittäistä (lepopäivä poislaskien) ja käydään kisoissa, sen sijaan kuntoilussa ihan vaan omaa hyvää oloa ja kohotetaan kuntoa..
Itse 53 v., ja kuntoilen: käyn kahdesti viikossa vesijuoksemassa, ja koiran kanssa kävelen tai juoksen joka päivä 6-8 km lenkin. Joskus on lepopäivä, koira ei tykkää kaatosateesta. Kuntosali meillä on kotona, mutta ei ole mun juttu, puoliso treenaa siellä. Kerran viikossa joogassa ja teen sitä kotonakin, nyt kun lapset on jättäneet makkarinsa tyhjiksi.
Olen eläkkeellä postimiehen työstä. Liikun edelleen joka päivä, mutta rauhallisemmin, lähinnä pitkiä kävelyjä. En liikkumistani kuitenkaan urheiluna pidä.
Täytän Joulukuussa 60v. Liikunta on päivittäistä hyötyliikuntaa, pyöräilen töihin ja takaisin yht. 45km ns.tavallisella 7-vaihteisella pyörällä. Lisäksi viikonloppuisin uintia ja kävelyä. Paino 50kg, pituus 170cm. Painan samanverran nyt kuin 40 vuotta sitten.
30 vuotta satunnaisia lenkkikausia ja syömishäiriön kanssa eloa. Vuosi sitten reilu 30veenä aloin käymään kolmesti viikossa pienillä lenkeillä, että syntyisi rutiinia. Siihen pikkuhiljaa lisäsin kotijumppaa vastuksilla. Rutiini toimi, ja joka viikko lenkit ja jumpat piteni, ja määrät lisääntyi roimasti (jossain kohtaa kyllä liikaakin ja lepopäivä tuotti huonoa omatuntoa).
Se tunne kun uskalsi juosta ekaa kertaa elämässään eikä kuollut, ihan huippua.
Urheilijan identiteetti löydetty ja elämänmuutoksissakin pysynyt mukana. Lapsena ei ohjattu tai kannustettu liikkumaan tai edes ulkoilemaan, lähtötaso nollasta henkisestikin. On tämä kivaa.
49v. Tanssia,joogaa sekä lihaskuntoharjoittelua. Lisäksi hyötyliikuntaa tulee paljon, kun liikkuu pyörällä ja kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 20v ja haaveilen viisikymppisistä hopeaketuista :D
Ei kukaan nuorempi osaa kohdella naista kuten kuuluu!
Taas sama pervo haaveilee.
47 vuotta, juoksua ja oheisharjoittelua.
35 vuotta, juoksen ja teen lihaskuntoa, noin 4-6 treenit on viikossa. Lisäksi työmatkapyöräilen jonkin verran.
En urheile yhtään, en siis jaksa tässä iässä enää kilpailla. Aktiivi harrastaja enemmän. Ikää 48-v juoksen 2-3 vkossa 10-15km ja käyn salilla 3 krt vkossa 1.5h.