70-vuotias äitini sanoo nelikymppisiä naisia tytöiksi
Kuulostaako tutulta? Seitsemänkymppinen sanoo nelikymppisiä naisia tytöiksi, vaikkeivät he enää ole olleet tyttöjä pariin vuosikymmeneen, vaan naisia.
Kommentit (26)
No mäkin sanon tytärtäni ja kavereitaan tytöiksi. Ovat 3-kymppisiä. N55+
Kukin katsoo omasta perspektiivistään. Vastaanottajan tunteissa sillä on merkitystä KUKA sen sanoo. Jonkunnsuusta joskus ok, jonkun suusta ei koskaan. Ja miten sen sanoo, sillä on väliä.
Ihmekös tuo
76 vuotiaat vanhempani kutsuvat minua ja miestäni nuoriksi.
Olen ainoa tytär 54 vee; jollekin sentään Olen aina! nuori 🤣😂
Nelikymppinen voi näyttää jostain kulmasta vanhalta tädiltä ja on mummoääni. Vaikka onkin 70+ vuotiaan tytär. Ja olivat kyllä tyttöjä eli tyttäriä nuorempana, toki vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
No mäkin sanon tytärtäni ja kavereitaan tytöiksi. Ovat 3-kymppisiä. N55+
Toivottavasti sama jatkuu vielä 30 vuoden kuluttua. Että "tytöt ja minä mennään nyt teelle".
Jos siitä joku nelikymppinen nainen loukkaantuu, niin hän on tytön lisäksi myös lapsellinen.
Kun olin teini 30-vuotiaat olivat ikäloppuja. Nyt olen 31 ja tunnen itseni nuoreksi, olenhan elämäni alussa vasta, en edes puolivälissä. Miten voisin olla vanha? Mun mielestä edes 40-vuotiaat eivät ole vanhoja :D Ihmisiä parhaassa iässä. Yksi parhaista ystävistäni on 44v enkä hänen seurassaan tunne mitään ikäeroa.
Kun työskentelin vanhusten ryhmäkodilla, eräs 97-vuotias papparainen kutsui asuintovereitaan, kahta n. 80 v. naista aina "nuoriksi tytöiksi". Ja kyllä nämä kasikymppiset nauraa kihersivät tyytyväisinä.
Riippuu aina kuka katsoo :)
Itsestä ihanaa, kun vähän kriiseilen näin 40 v. ikäisenä, tietää että joidenkin mielestä olen ihan tyttönen :D
Ois ihanaa jos joku sanois mua tytöksi mutta kun nykyään olen aina rouva. N 56-v.
Jos yli 90 v. äitini eläisi, hän sanoisi 70 v. äitejä tytöiksi. Niin se vaan menee. :)
Vierailija kirjoitti:
Kun työskentelin vanhusten ryhmäkodilla, eräs 97-vuotias papparainen kutsui asuintovereitaan, kahta n. 80 v. naista aina "nuoriksi tytöiksi". Ja kyllä nämä kasikymppiset nauraa kihersivät tyytyväisinä.
Riippuu aina kuka katsoo :)
Itsestä ihanaa, kun vähän kriiseilen näin 40 v. ikäisenä, tietää että joidenkin mielestä olen ihan tyttönen :D
No onhan nuo nuoria tyttöjä tuohon pappaan verrattuna. Melkein 20v ikäeroa heillä. Se on iso ikäero missä iässä tahansa.
Olen sosiaalialalla duunissa ja naisvaltainenhan se ala on. Ollaan tytötelty menemään kaikki nämä vuodet, ikään ja arvoon katsomatta. Parikymppiset tytöttelee kuusikymppisiä pomoja ja päinvastoin.
Kesän alussa meillä aloitti uusi siivooja. Tämmöinen vajaa 50 vuotias rouva ja tämä sitte ilmoitti, että naisia tässä ollaan näillä ikälisillä. Häntä nyt sitten naisitellaan ja osa rouvittelee. Jotenkin koomista.
Sen jälkeen olen alkanut muussa elämässä miettimään asiaa tarkemmin. En enää pojittele 22 vuotiasta poikaani tai 20 vuotiasta vävyäni. En osaa mieheksikään kutsua, joten ovat sitten nuoria miehiä. Samoin tytärtä ja hänen kaverinsa ovat nuoria naisia.
Ihan vaan opettelen kohteliaaksi piruuttani. :)
20-120-vuotiaat naiset pojittelevat minua. Minusta se ei ole okei.
M43
Mun asiakas kutsui minua, nelikymppistä tänään viimeksi tytöksi. Ja se oli mielestäni luonnollista, aloin miettiä asiaa vasta kun näin tämän otsikon 😅
Tyttöjä ovat sisimmältään kaikki naiset, kuten miehet poikia.
<3