Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VanTut eli Vanhat Tutut Enskat ja Tonskat syyskuussa

31.08.2008 |

Heippa!

Otanpa tässä pienen varaslähdön syyskuulle. Mulla on tosi kiireinen alkuviikko, joten tuskin ennätän käydä edes kurkkimassa tänne.

Ja tosiaan toivottavasti kaikki Enskat ja Tonskat löytää tän meidän uuden pinon! Selvennykseksi niille, jotka eivät vanhaa pinoa ole lukeneet, niin päätettiin jatkaa kaikki vanhat tutut enskat ja tonskat samassa pinossa ja nimeksi taisi päätyä tuo VanTut eli vanhat tutut.

Tässä olis linkkiä edellisiin tarinoihin: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Syksyinen on ollut jo tämäkin viikonloppu, mutta onneksi tuollainen aurinkoinen ja raikas. Ollaan oltu pihalla paljon. Jopa minä olen saanut taas pihahommia tehtyä jonkin verran. Tänään käytiin kävelemässä koko perheen voimin läheisellä suolla. Siellä on hyvät pitkospuut, mitä pitkin oli Emminkin helppo kävellä. Innoissaan neiti napsi karpaloita suuhunsa ja nuuski äidin perässä suon ihanaa tuoksua. Metsässä kävellessä hauskinta oli, kun äiti meni piiloon kiven tai puun taakse ja neiti sai löytää. Voi sitä riemun kikatusta! =D

Lyckalle ja Höpikselle on koittamassa uudet ajat töitten ja hoidon merkeissä. Hyvin se menee, vaikka äidin sydäntä raastaakin.

Pi-Kin olo alkaa helpottaa. Hyvä niin! Ei se muuten välttämättä tyttöä tuo olo tiedä, nimittäin mä en voinut oikeastaan lainkaan pahoin kun odotin Emmiä.

Eetu jakelee pusuja ja haleja. Ihanaa! =) Toivottavasti pian joku tekee tarjouksen teidän talosta ja pääsette ostamaan uutta kotia!

Ida on keksinyt vauvaleikin. Hassua! =) Toivottavasti hoitoharmistukset alkais pian hellittää, ettei ihan illat menis itkuksi!

Mitenkäs Karssulin odotus noin pitkälle on jo ehtinyt? ;) On se hyvä, että Ainokin vähän koettelee äitiä ja isiä ennen pikkusisaruksen syntymistä. Jospa pahin uhma ehtis hellittää ennen sitä.

Nyt taidan oikaista lukemaan ja mennä ajoissa nukkumaan, että jaksan herätä aamulla.

Kirpsakkaa syksyn alkua kaikille!

-Amy ja Emmi 1v10kk-

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo taas tullut ikuisuuteen kirjoitettua, mutta nyt oli pakko MM:n ja Ossen viestiin vastaamaan. Meilläkin siis "EiH"- tyttö, etenkin kun sanoo että mennään nukkumaan, niin silloin kuuluu ankara vastalause. :)

Amyn kanssa eilen puhuttiin et olisko mahdollista saada treffit aikaiseksi Hämeenlinna Hoplopiin? Ja vielä viikonloppuna että mekin päästäis mukaan. :)

Meidän napaa: Mä oon nyt toista viikkoa töissä, eli siis alihankkijana omalla toiminimellä autopesulassa. Helkkarin tarkkaa työtä saada autokaupan vaihtoautot näyttämään uusilta. ;)

Evellä menee taas hyvin hoidossa, välillä niitä oli siellä neljä +/- 2vuotiasta ja hoitajan oma 5v. Hyvin meni pari viikkoa noin, nyt on yksi vähemmän. Ja Eve siis ollut koko ajan ainut tyttö poika porukassa. :)

Hoitotäti osoittautuu koko ajan vaan ihanemmaksi, kun Eve oli vähän kipeä, antoi aamupalalla hunajavettä, nyt kun masu kovana mietti heti mikä auttaisi. Me ei voida todallakaan muutta pois täältä ettei Eve joudu vaihtamaan hoitotätiä. :)

Me päästeen ens viikonlauantaina viettämään miehen kanssa kaksin 4v kihlajaispäivää, kaveripariskunta lupasi ottaa Even häälahjana yökylään. Mennään varmaan Hesaan leffaan ja ehkä hotelliin yöksi. Se on eka kokonainen yö erossa Evestä, tähän asti on aina tultu viimestään aamuyöstä nukkumaan Even kanssa. Voi olla outoa olla ilman Eveä aamulla. :)

Mut nyt kattoo hetkeks leffaa ja sit nukkuu, huomenna täällä on asematapahtuma ja höyryveturilla pääsee Hyvinkäälle rautatiemuseoon.

Bejpi ja nukkuva Eveliina 1v 8kk (oikeesti jo noin paljon. :)

Vierailija
22/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan viestaan, kun pitäs laittaa taas huushollia kondikseen, kun huomenna on kolmas asuntoesittely...

Mutta siis kiva Osse kun teille sopii!

Ja Amy ja Bejbi, me tullaan varmasti Hämeenlinnan HopLopiin, jos vaan tuo raju nuori mies huolitaan mukaan ;D. Mä en oikeesti tajuu miten mä jaksan sen kanssa olla kotona, no eiköhän me pian löydetä yhteinen sävel (sormet ristissä toivoo äiti!) Meille sopii periaatteessa mikä tahansa viikonloppu kunhan ei 20-21.9, kun sillon pe 19.9 tullaan laivalta yömyöhään, niin veikkaanpa että siinä on meille tarpeeksi "hoploppia" sille viikonlopulle...

napero ja Eetu muutama päivä vajaa 2v7kk ja eemeli 28+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nukkuuko kaikki muut enskataaperot vielä päiväunia?Onko ollut välissä lyhyitä kausia ilman päikkäreitä?

Meidän neiti ei ole nyt kolmeen päivään suostunut päikkäreille vaikka ollaan yritetty sitkeästi, yleensä päiväunille meno on ollut illan nukutusta helpompaa ja tyttö nukahtanut alle vartissa, mutta tänäänkin riekkui 1,5tuntia sängyssään kunnes luovutin:/

aavistelin kyllä että päikkärit voi jäädä jo aikaisin pois kun tuo nukkumispuoli ei ole koskaan kovin vahvasti sujunut mutta nyt oon ihan kauhuissani ja toivon että tää olis vaan joku väliaikainen vaihe vaikka eipä taida olla, voiko semmosia kausia edes tulla?Noi päikkäriajat kun on mun ainoa mahdollisuus paikkailla tätä karseeta univelkaa ja pari kertaa viikossa olenkin tähän asti onnistunut nukuttamaan pojan viereen Liian nukkuessa ja päässyt itsekin torkuille..voi pylly. Hurjalta tuntuu sekin että tyttö edelleen nukkuu vain n.8-9 tuntia yössä vielä välissä heräillen ja nyt ilman päikkäreitä jää kyllä tytön vuorokauden unet aika vähiin vaikka näyttääkin hyvin jaksavan.

Vierailija
24/37 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olette saaneet pinon aikaiseksi! Luettuani vikoja unohdin jo ekoja :) Pitää vissiin käyttää tota wordia jatkossakin... Mutta nyt ihan pika pikaa tulin neuvoja/kokemuksia keräämään.

Onko teidän lapsilla/lapsella puhjenneet hampaat niinkuin oikein urakalla??

Höpiksellä tulee nyt vikat hampaat (ylä kulmahampaat) ja ne tuleekin sitten ihan veren kera. Siis ikenistä tirskuu verta ruoan jälkeen,ja voin vaan kuvitella kuinka toista särkee! Panadol on jo kehissä :)

Mutta mitämuita konsteja olisi? Vai onko niitä? Ja onko ihan normaalia että 1,5vuotiaalla on jo KAIKKI hampaat suussa? (vitsit mä kyllä olen onneton kun en tällästä tiedä!)

Muuten tänne kuuluu parempaa. Höpis selätti reilu viikon kestäneen kuumeen, pientä flunssaa enään on. Ja pääsee jo huomenna taas rakastamaansa päiväkotiin. Äitikin pääsee töihin "lepäämään" :)

Mutta kiitos jos ehditte vastailla, ja palaan paremmalla ajalla taas.

Lycka ja Höpis päiväunilla VIELÄKIN

Vierailija
25/37 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minäkin vaihteeksi raapustaisin pari sanaa. Saatiin vihdoin netti toimimaan taas täällä kotona ja kyllä tuntuukin hienolta surffailla pitkästä aikaa kotisohvalla kaikessa rauhassa.

Lappeenrannassa olemme nyt pääasiassa mutta nyt ollaan välillä viikko kotosalla kun miehellä tökkii tavaratoimitus tuonne Lappeenrantaan niin tekee nyt välillä Tampereella hommia.

Lappeenrannassa on mennyt mukavasti aika. Ne talot joissa asutaan ja tehdään hommia on kyllä aika surkealla alueella. Laitapuolenkulkioita ja muuta kummaa sakkia on ihan hirveästi. En liikkuis siellä yksin illalla. Mutta muuten kyllä siellä on niin kaunista että aika onkin mennyt maisemia katsellessa. Milo on innoissaan kun hänen kummisetä/setä asustelee tietenkin siellä meidän kanssa samassa kämpässä koska hän on myös mieheni työpari. Ruokaa olenkin vääntänyt oikein urakalla näille miehille koska käyvät syömässä siellä meidän asunnolla.

Milokin on onneksi pysynyt terveenä ja nukkunut pitkiä yöunia ja uusia ruoka aineita on alkanut löytymään oikein urakalla.

Lycka. Milolla oli kaikki hampaat suussa jo 1v 3kk. Ja teki ne kyllä tosi kovaa tahtia. Itkua ja hampaiden kiristelyä riitti ja myös sitä verta. Olin tosi huojentunut kun se viimeinen putkaahti ulos kunnolla. Elämä rauhoittu tosi paljon sen jälkeen.

Sitten Galuppia!!! Kuinka nopeasti taaperoiden sanavarasto on alkanut karttua?

Vähän ihmettelen kun Milo sanoi vaikka kuinka monia sanoja hetki sitten. Arkat= varpaat, kala, pajjo=pallo, tatti, lue, kiija=kirja.... Mutta nyt viime aikoina ei ole puhunut mitään tunnistettavaa. Pelkkää kummaa mongerrusta. Ymmärtää kyllä melkein kaiken mitä hänelle selittää. Onkohan tämä ihan normaalia?

Nyt ei irtoa muuta. Vilkutuksia kaikille kovasti!

Treveisin Hermione ja Milo 1v7kk

Vierailija
26/37 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle tulin vaan pikaiseen vastaamaan, että meillä on vähän sama tilanne.... siis sanojen ja puheen suhteen. Elli aina välillä käyttää jotain sanaa ahkerastikin, mutta sitten se jää kokonaan pois passiiviseksi eli ymmärtää asian mut ei enää itse sano. melkein kaikki snat on ollut niin että välillä puhuu sitä usein ja sit vaihtaa toiseen eikä käytä sitä edellistä enää.. Ja tällähetkellä tosiaan puhuu paljon ja kovalla äänellä omaa kieltään mutta vähän oikeita sanoja ja ymmärtää silti hyvin. Hmmm... kai se on joku vaihe sekin. Eiköhän ne sanat ala taas sieltä tulemaan...

Pitää mennä, kauhee kiirus olevinaan koko ajan. :)

iiris ja ellis 1v8kk kohta

Vierailija
27/37 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris. Kiitos kun kerroit tästä puhe jutusta. Mä oon jo ihan oikeasti ollut huolissani. Milolta kyllä tulee juttua ihan hirveästi, koko ajan kuuluu kova pälpätys. Mutta mitään selvää siitä ei saa :) Oman kielen sanoihin kuuluu: auvvi, euvvi, toe, kodkod. Tosi hauskan kuuloista se kyllä on :)

Vierailija
28/37 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellähän se sit oli, toinen korva Puolan lippuna ja antibiootit kehissä. Typy heräs illalla itkemään ja hokemaan et sattuu hampaaseen eikä saanut unta enää, joten valvoi ja itkeskeli tunnin alakerrassa meidän kanssa ja nukahti sitten kipulääkkeen voimin isin kainaloon. Tänään käytiin lääkärissä ja lääkäri totes heti, että tulehtunut on. Ihana lääkäri oli, kysyi typyltä itseltään, et koskeeko johonkin. :) Eihän tyttö tietenkään vieraalle vastannut, mutta oli jotenkin tosi liikkistä, että meidän pieni on jo niin iso, että häneltä kysytään itseltään tuollaista. Tosi hyvä mieli tuli sen lääkärin toiminnasta muutenkin. Tyttö otti jopa ihan innolla antibiootin, vissiin oli se ruisku niin jännä juttu. Ja nyt ainakin vaikuttais, että uni tuli helposti eikä toivottavasti tarvitse itkeskellä tänä yönä.

Queenin Liia ei suostu unille - meillä ei tuota ongelmaa ole ollut, mutta sanoisin, että voi olla pikemminkin ohimenevä vaihe. Kannattaa ainakin vielä yrittää jonkin aikaa nukuttaa, Liia on sen verran pieni vielä, että unta luulisi päivällä tarvitsevan, vaikka olisikin vähäunisempi. Tottahan on niitäkin lapsia, jotka luopuu päikkäreistä jo aikaisin, mutta luulisi, että yöllä sitten ainakin nukkuisi vähän pidempään. Toivotaan, että olisi tosiaan ohimenevä vaihe ja unet vielä palaisivat! Muutenkin kyllä luen hiukan pahoillani teidän puolesta tuota unenpuutetta, mutta ihanaa että jaksatte iloita lapsista silti! Toivon myös, että äitisi pääsee useammin auttamaan, että saat vähän levätä tai käydä siellä suihkussa... :)

Hampaista oli kyselty - minustakin ne viimeiset (eli poski- ja kulmahampaat) tuli ihan yhtäaikaa, mutta tytöllä ei siis vielä ole kuin yhdet poskihampaat, en tiedä kuinka monet niitä maitohampaina tuleekaan...

Puheesta - minä en olisi huolissaan ennen kahta vuotta, vaikka puhe välillä unohtuisi tai ottaisi takapakkia. Musta tuntuu, että typyllä oli tosi pitkään aika staattinen sanavarasto ja etenkin et vaan minä ja mies ymmärrettiin puhetta. Mutta nyt se on lähtenyt tosi nopeesti kehittymään ja ymmärrettävää juttua ja tarinoita tulee päivä päivältä enemmän. Esim. just tuo, että tyttö osasi eilen sanoa, mihin sattuu, vaikkei nyt korvaa osannut kertoakaan... ehkä se kipu sitä paitsi tuntui suussa...

Jeps, mutta eiköhän siinä pääasiat. Palaillaan...

-Osse ja korvakipuinen typy parin päivän päästä 1v10kk

Vierailija
29/37 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitä on täälläkin liikkeellä, ettei enää muista jutuista puoltakaan, mutta koitanpa jotain muistella kuitenkin ;)

Höpis ressukka sairastikin sitten kauan, toivottavasti nyt sitten riittää pitkäksi aikaa! Ja hampaitakin nuorimies tekee oikein urakalla. Mä en ole varmaan 1vee jälkeen enää pysynyt laskuissa mukana ton neidin purukaluston suhteen ;) Kyllä niitä aika liuta on, luulen että ehkä ihan pari viimistä poskihammasta korkeintaan puuttuu, joskus mennä viikolla ovelana koitin hampaiden pesun yhteydessä suorittaa laskentaa, ja arviolta 18 noita oli, mutta luku on tosiaan arvio =)

Vai ei Liia viitsi nukkua yöllä eikä päivällä :( Uskon kyllä, että alkaa jo tosiaan käydä mamman voimille moinen kukkuminen! Voimahalaus, ja toivottavasti Liian unet kuitenkin vielä löytyisivät! Tuli mieleen, että Ainohan on aian toisinaan hukkaillut tilapäisesti uniaan, jolloin syynä on ollut a) allergia ja b) refluksi, mutta jos Liialla olisi jostain vastaavasta kyse, luulisi sen kuitenkin ilmenevän muullakin tavoin...

Nukkumisesta puheenollen, Aino vetäs sekä eilen että tänään reilu 3 h päiväunet! Ja pe-la nukkui yöuntakin reilu 11h. Että rankkaa on olla päiväkodissa viikolla, ja mennä viikolla nyt sattui kyllä lisäksi olemaan kaiken maailman juoksuja useampana iltana. Megapäikkäreistä huolimatta neiti oli kyllä jo ihan väsy iltapalalla ennen seitsemää, ja sängyssä oltiin karvan verran puoli kasin jälkeen. Mun "nukutustaidot" vaan on jotenkin hukuksissa nykyään, kun väsymyksestä huolimatta kesti taas n. 40 min ennen kuin Aino nukahti. "Normaalistihan", siis ennnen päivähoidon alkua, Aino nukahti iltaisin n. 5-15 minuutissa, mutta nykyään menee useimmiten puolen tunnin molemmin puolin?!? Muuten kaikki tehdään kuten ennenkin, aikataulua on vaan ollut pakko aikaistaa (koska neiti on väsynyt), kun aamutkin on mun töihin lähdön myötä aikaistuneet.

Puheesta; musta tuntuu, että meilläkin on taas "junnattu paikoillaan" viime aikoina. Tai siis sanoja Ainolla on jo ihan hirveesti, ja poimii meidän puheesta uusia varmaan päivittäin, mutta siitä huolimatta ei oikeastaan vielä sano "lauseita" juurikaan. Tuntuu vaan, että "kaikki" muut n. kaksivuotiaat esim. puistossa juttelee jo ummet ja lammet ja puhuu pitkiä lauseita... Mites muilla parivuotiailla juttu luistaa?

Jaahas, pitänee siivota keittiö, kun huomenna on taas esittely... Tulkaa ja ostakaa pois tää kämppä, nyt olis kiva koti tarjolla =D

Syyskuuta vaan siis kaikille!

t. Ope ja Aino melkein 1v 11kk

Vierailija
30/37 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Opelle, joo meillä ei taida olla moisista kyse kun tyttö saa vaan kertakaikkiaan päikkäreille mennessä jonkun energialatauksen ja ennemminkin virkistyy.Edelleen yritetään kyllä nukuttaa ja tänään sainkin tytön tunnin hillumisen jälkeen nukkumaan, mutta kun olin hipsimässä huoneesta pois niin kuului iloinen kiljaisu "äiti älä karkaa!" ja taas sitä mentiin..ei sitten nukahtanut enää.Osellekin kiitokset tsempityksestä, kyllä mun äiti aika useinkin käy ja puuhailee tytön kanssa kaikenlaista mutta poikaa ei tietty muut tässä vaiheessa voi vielä kovin kauaa hoitaa (niin kauaa että nukkumaan ehtisin) kun se on semmoinen tissihirmu;) Mies kyllä lupasi höllätä työtahtiaan ensi viikolla mun tämän aamuiset mustat silmänaluset nähtyään (pelästyi kai;)) vaikka se sitten rahatilanteeseen tietenkin vaikuttaa.

Tulikin noista mustista silmänalusista mieleen että mua sitten riepoo kun yhdessä kerhossa missä käyn lasten kanssa on mun riutuneen ulkonäön kauhistelusta tullut oikein tapa, siis oikeasti heti kun sinne menee niin alkaa taivastelu ja yleinen keskustelu siitä miten väsyneeltä mä näytän, ja riutuneelta, ja nuutuneelta, silmätkin on ihan verestävät ja voi apua miten mustat silmänaluset kalpeasta naamasta puhumattakaan:D Ei ne tietty sitä pahalla tee mutta onpa tosi kiva kuulla tommosta joka helkatin kerta..päätinkin jo etten mene sinne tällä viikolla, mistähän ne sitten puhuu? Varmaan siitä miten väsyneeltä näytin viimeksi;)

Meillä myös kävi niin että jo puheeseen tulleet sanat hävisivät välillä, nyt parin kuukauden sisällä on tullut yhtäkkiä mieletön harppaus ja tyttö juttelee ihan pitkiä lauseita ja monta lausetta peräkanaa,jotkut sanat on kyllä vielä sen verran epäselviä ettei niitä kaikki ymmärrä.

Jep,nyt menen nukkumaan tän tissittelijän kanssa.

Queen

Vierailija
31/37 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ensinhän tulee vaan ne yhdet poskihampaat ja sitten vasta kai joskus 3 v ikäisenä tulee ne viimeiset. Milolla tuli kanssa poski ja kulmahampaat samaan aikaan. Ja se oli kyllä kamalaa.

Queenille jaksuja vähäunisuuden kanssa. Minä kanssa kauhulla odottelen koska Milolle taas iskee se unettomuus jakso. Milon refluksilääkket on nyt loppu ja nyt vaan odotellaan mitä tapahtuu. Mutta olen melko varma että pian ei enää ruoka maistu ja unet ei edes sen vertaa.

Ossen typylle paranemisia korvatulehduksesta. Inhottava vaiva. Toivottavasti teillä jäi vain ainut kertaiseksi.

Meidän napaa. Meillä on keittiö remppa edelleenkin menossa ja koko kämppä on ihan hyrskynmyrskyn. Taitaa mennä joulukuulle ennen kuin saadaan valmiiksi. Ilman keittiötä on vaan aika haasteeellista elää taaperon kanssa.

Hermione ja Milo 1v7kk

Vierailija
32/37 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä vielä tämä itsepäinen tonska viihtyy masussa. Saisi jo tulla pois ihan sen takia, että säikyttelee äitiä liikkeiden vähyydellä. Eilinen päivä menikin äitipolilla, mutta kotiin tulin illasta kun ultran ja käyrien mukaan vauva voi hyvin ja innostui sitten viimein illasta potkuttelemaankin.

Enskataaperot ovat sitten sairastelleet ja Viiperon Aleksi vielä huolestuttanut äitiä muovinsyönnillä :( Onneksi nuo lapset ovat yllättävän kestävää tekoa. Meillä poika sairasti nuhakuumeen heti hoidon aloittajaisiksi, mutta nyt on saanut olla terve *koputtaa äkkiä puuta* Toivottavasti nyt pysyisikin kunnossa ainakin sen aikaa, että saataisiin tämä sisarus täältä masusta ja mielellään tietysti vielä senkin jälkeen. Meillä on onneksi nuo korvat kunnossa putkituksen ansiosta, ettei tarvitse korvatulehduksista huolehtia.

Väsymystäkin oli ollut lapsilla hoitopäivän jälkeen. Meilläkin saa varata ainakin sen tunnin hoitopäivän jälkeen, että ollaan vaan mahdollisimman lähekkäin ja ehkä vähän yhdessä huilataankin. Kyllä se väsymys siitä sitten vähän ajan kanssa helpottaa, kun lapsille ei ole kaikki enää niin uutta ja siten rasittavaa. Muuten on tainnut taaperoiden hoidonaloitus sujua hyvin?

Naperolle tsemit asunnonmyyntiin, onhan siinä aina tuohua laittaa huusholli edustavaksi esittelyä varten.

Ja Queenille jaksuja väsymykseen. Aikas typeriä ovat siellä kerhossa, kun jaksavat sinun ulkoista olemusta kauhistella. Eikö ne ole ennen väsynyttä äitiä nähneet? Ja usko pois, että on niitä muitakin räytyneitä äitejä. Toivottavasti Liia nyt malttaisi vielä nukkua päikkäreitä. Ei varmaan kuitenkaan kannata asiasta ainakaan nitään stressiä ottaa ja alkaa asiasta taistelemaan lapsen kanssa. Ehkä Liialle sitten riittää vaikka pieni lepohetki satua kuunnellen. Lapset kun ovat noiden uniensa suhteen niin erilaisia. Meillä kyllä yöt nukutaan hyvin, mutta päiväunet ovat vauvasta asti olleet muihin samanikäisiin verrattuna lyhyitä. Pakko vaan luottaa siihen, että lapsi kyllä nukkuu sitten kun nukuttaa.

Pojusta sen verran, että äiti on ihan mahdottoman ylpeä, kun kävelytaito alkaa taas löytyä :)) Tänään käytiin kärryttelemässä ja sitten poika käveli aluksi rattaisiin nojaten ja lopuksi äitiä toisesta kädestä pitäen monta kymmentä metriä. Ja eilen illalla otti 9 askelta ilman tukea :)) Toivottavasti ei nyt vaan tulisi mitään takapakkia ja poju pääsisi kohta paikasta toiseen kävellen töpsyttelemällä.

Nyt meillä ollaan hereillä ja vielä pitää ehtiä siistiä paikkoja ennen toimintaterapeutin käyntiä. Toivottavasti pääsisin pian kertomaan mukavia vauvauutisia bd

Mörötin, mörkyli 1v9kk ja "Helmi" rv40+3

Vierailija
33/37 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nopeasti kirjoittaa jotain, ennen kuin yläkerrasta alkaa kuulua heräävän pojan ääntelyä... Olen tällä viikolla kolme päivää kotona, koska Noelin pph on lomalla, eikä viitsitty parin päivän takia ruveta tutustuttamaan varahoitopaikkaan (ihan vieras päiväkoti). Ei onneksi jää kuin neljä luentoa väliin, joten ehkä mä kestän tämän viikon ;)

Queen, anna niiden kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Valvominen ehkä kasvattaa silmänalusia, mutta se kasvattaa myös suhteellisuudentajua. Ne toiset äidit selvästi kaipaisivat vähän reality checkiä, jos ovat sitä mieltä, ettei normaaliäidillä ole mustia silmänalusia ja nuutunutta olemusta. Täällä meillä päin ainakin kaikki kahden pienen lapsen äidit näyttävät enemmän tai vähemmän räjähtäneiltä :D Sellaiset meikatut ja pirteät supermammat ovat vähän pelottavia. Pistää miettimään, saavatko niiden muksut äidinmaidossa rauhoittavia ;) (Ihan oikeasti, onhan se ihanaa jos lapsi nukkuu hyvin ja äiti saa pidettyä itsensä kuosissa, mutta ei se ihan yleistä ole.)

Jahas, Noel heräsi enkä mä ehtinyt kirjoittaa paljon mitäään. Jatkan myöhemmin...

Kandi

Vierailija
34/37 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queenille tsemppiä!

Tosi typerää tollanen päivittely. Täälläkin mennään tällä hetkellä noin 4 tunnin yöunilla, kun Aatulla on noita ilta/yöhuuteluita. Väitän, että en ole tällä hetkellä kovin pirteän näköinen enkä halua edes arvailla, miltä näytän parin kuukauden päästä, jos tää on jotain koliikkia ja jatkuu vielä vaikka kuinka kauan. Mutta tää on nyt tällasta elämää eikä se päivittelyllä muuksi muutu. Naapurinäidin kanssa vaan huumorilla vaihdetaan kuulumisia hiekkalaatikolla, että mihin asti edellisenä yönä ollaan kukuttu ja kuka on nukkunut ja mitäkin. Ihan yhtä mustat on silmänaluset hänelläkin.

-Q- ja quu 2v1kk ja Aatu pian 6 vko

Vierailija
35/37 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin omaa napaa.. Väsyttää - menin vasta puoliltaöin nukkumaan ja neiti päätti herätä jo klo 6. Blaah. On tullut ainakin yksi poskihammas, joten veikkaisin että pienet itkuntiraukset kesken unien + tuo "turhan" aikainen herätys johtuu hampaista.. Ph:lla neiti on kuin kotonaan 3 viikon jälkeen. Iloinen tyttö kuulemma, juttelee paljon ja leikkiä touhottaa. Nukkuu vaunuissa 2-3h päiväunia, joskus jopa niin pitkään että pitää oikein herättää. :) Eli mukavasti on alkanut hoitotaival, lukuunottamatta niitä ensimmäisiä "horrorpäiviä" kun piti mennä kylmiltään sinne varakotiin.. Nyt ei enää iltaisinkaan vikistä. Kunhan saa HETI ruokaa kun päästään kotiin - niin kaikki on hyvin. Eilenkin neiti vain nauraa käkätti ja halasi + pussasi minua pitkin iltaa. Keksittiin "uusi juttu", laulettiin CD:n tahdissa "yksi pieni elefantti marssi näin.." ja Oona nosteli niin herttaisen oloisesti polviaan marssiessaan että meinasin itkeä ja nauraa yhtä aikaa.. ;) Pottaan tulee kyllä edelleen melkein kaikki kakat (1-2krt päivässä) ja osa pisuista, mutta neiti ei enää oikein viihdy siinä potalla. Varsinkaan aamulla herätyksen + illalla nukkumaanmenon yhteydessä ei paljon kiinnosta siinä istuskella.. Viikonloppu meni mukavasti, käytiin lauantaina uimassa (ihan keskenämme, ei siis enää missään vauvauinnissa) ja oli NIIN HAUSKAA että! Sunnuntaina käytiin mummolassa..

Muutkin oli käyneet kenkäostoksilla. Mä oon ihan pihalla että minkä kokoiset talvikengät Oonalle ostaisin. Nyt käyttää lenkkareita jotka ovat 23 - mutta aika pientä kokoa mun mielestä.. Minkäköhän verran tämän ikäisten jalka kasvaa tässä seuraavan vähän yli puolen vuoden aikaan? Ei viitsisi mitään suksia kuitenkaan hankkia.. ;) Itselleni menin ostamaan tosi ihanat kengät, mutta eilen pidin ekaa päivää töissä ja totesin että kohta nekin pitää siirtää syrjään kun turvotus alkaa.. eh.

KANELILLE ja Tiinalle & Sinille huiskutuksia - olipas kiva ylläri lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaa!!! :)))

Mites VIIPERON Aleksi ja OSSEN typy voivat? Ja entäs AMYN Emmin silmätulehdus ja IIDA-LINNEAN tyttösen räkis?

PI-KI - meilläkin tulee kyllä pikkuhiljaa sanoja (tai ainakin yrityksiä), mutta saattaa olla että menee montakin viikkoa ennen kuin neiti "yrittää" uudestaan.. :)

Mukavaa että OPEN Aino & BEJPIN Eve viihtyvät hoidossa! :)

NAPERON ystävän isä oli nukkunut pois.. surullista.. Toivotaan voimia jaksaa surun kanssa sinne sun ystävälle & perheelle. Itsekin olen ihan suru puserossa kun yksi lähimmistä työkavereista jäi juuri sairaslomalle koska syöpä on edennyt keuhkoihin.. Aika huonolle näyttää ja kyllä vähän väliä tekee mieli pillittää..

Kukas se kyselikään että onko kaikki enskataaperot nukkuneet päiväunia vielä.. Meillä Oona nukkuu tosiaan yleensä 2-3h (yöunet yleensä 20-07 eli 11h), mutta joskus vain 1h ja kyllä niilläkin pärjää.. Varmasti noita "vaiheita" tulee jokaiselle taaperolle, meille niitä ei ole vielä sattunut..

HÖPIKSEN hampaat tulee oikein urakalla.. voih, toivottavasti olisi pian ohi moinene rytinä - onneksi se kuumeilu loppui. Oonalla on ollut tähän asti vain 4 ylhäällä ja 3 alhaalla, nyt on tullut pari hampia lisää.. Hissukseen näyttäisi tulevan.

HERMIONE nauttii Lappeenrannasta Milon kanssa. LPR on kiva kaupunki, käytiin siellä kesällä polttareissa ja sattui hyvät kelit, silloin ainakin oli tosi kaunis kaupunki. Oonalla ei ole vielä kovin iso sanavarasto; kakka (myös pissaa sanotaan kakaksi), pappa, paippa (vaippa), jaija (täti), tättä (täti), vauva, ä (lisää esim maitoa).. hiljalleen neiti harjoittelee hoitotädin + hänen poikansa nimeä ja on mummo, ätä ja ihi ilmestyneet myös pariin kertaan..

Mälsiä immeiset jotka päivittelee QUEENIN mustia silmänalusia.. Tympäisee varmasti tommonen, yritin just miettiä että mitäköhän itse sanoisin takas, niin ehkä tokaisisin etpä itsekään niin ruusuisen näköinen ole.. ;) Ei ehkä kovin nätisti sanottu, mutta onko tuo nyt ihmekään jos vähän tokaisee takaisin.. toisesta korvasta sisään, toisesta ulos kuten KANDIKIN sanoi, helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä silti..

MÖRÖTTIMELLE tännekin tsemppausta ja suppareita!!!

Kysymys kaikille joilla enskavauva syntyi talvella - kannattaako hankkia pehmeä vai kova koppa vauvalle? Meillä on kova koppa Brion Kombeissa ja edelleen on mietinnässä hankitaanko Carenan Double Swingit - joihin kai käy sekä kova että pehmeä koppa (tosin ei Brion - eli ostoon menee). Kiitokset kokemuksista!

Ok, nyt on jatkettava taas töitä. Illalla taidan olla aika ventti kun yöunet on jääneet aika vähäisiksi + töitä riitää..

Huiskutukset kaikille!

Mammis töistä + Oona pian 1v5kk ph:lla leikkimässä (+ O rv 20+1)

Vierailija
36/37 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivut on tökkineet taas ihan kiitettävästi, usein on käynyt niin että kun olisi aikaa rustailla jotain niin eihän näille sivuille pääse saatikka että pääsisi kirjautumaan sisään.

Mammis ja joku muukin oli kysellyt Aleksin vointia. Kiitos kysymästä, täällä poitsu voi ihan mainiosti, flunssa ja rokko (?) on selätetty ja muovinsyöntiepisodistakin taidettiin selvitä säikähdyksellä. Ruoka maistuu taas erityisen hyvin, kun poika on tervehtynyt, isoja annoksia menee ja usein vielä leipää päälle. Välillä syö itsekin jonkinverran mutta useimmiten ei..

Lycka, Aleksillakin taisi olla kaikki hampaat jo 1,5v iässä, tai ainakin melkein kaikki, ihan varmaksi en osaa sanoa. Juuri käytiin ekaa kertaa hammashoitajalla (1v10kk), ja nyt ainakin kaikki hampaat löytyi. Hammashoitaja sanoikin, että usein vasta 3v mennessä on kaikki maitohampaat, mutta joskus on tällaisiakin tapauksia että hampaat on tehty varhain. Meillähän eka hammas tuli jo 3kk iässä.

Milon ruokarepertuaarihan oli kivasti jo laajentunut, hieno homma! Toivottavasti refluksilääkkeen lopetuksesta ei nyt seuraisi kovin levottomia öitä teille.

Galluppia oli sanavaraston kertymisnopeudesta. Aleksi osasi 1v8kk ikään mennessä sanoa vain äiti, mutta sen jälkeen kahdessa kuukaudessa on tullut päivittäin uusia sanoja, toistaa melkein mitä vain pyydettäessä (tai ainakin yrittää.) Sanavarasto mitä käyttää aktiivisesti, ei vielä ole kovin suuri, eikä kahden sanan lauseita vielä tule (paitsi ei saa ja missä isi).

Eipä mulla kummempia tällä kertaa, täällä siis jaksellaan hyvin, mitä nyt äippää vähän loppuraskauden vaivat kiusaa. Ihanaa kun on näin kauniita aurinkoisia päiviä nyt ollut, piristää kummasti mieltä.

Viipero, Aleksi 1v10kk ja Santeri rv 33+0

Vierailija
37/37 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu nukahti suhteellisen tuskattomasti ja passitin siipan viihteelle meiningillä "jos et nyt tai ens viikonloppuna mene, niin kannattaa varautua olemaan loppuvuosi kotona" ja itellä on vielä superskarppi olo, koskapa neiti koisi viime yön hyvin :) Eli pitää käydä pikaisesti ilmottautumassa, viime kerrasta taitaakin olla melkoisen monta kuukautta...

Hilla on edelleen supertempperamenttinen tapaus sentin pinnalla varustettuna :D Yhä jaksan kuitenkin ihmetellä, että sitä pienintäkään flunssaa ei olla sairastettu (heh, saas näöhdä millainen syksy tulossa ;D ). Ja mikä kaikkein tärkeintä, yöt ovat sujuneet meillä useamman kuukauden erinomaisesti (musta tuntui, etten täälla muuta tehnytkään kuin kitisin miljoonista yöheräilyistä) muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Taidan jättää kommentoinnit sikseen (aattelin olla hurja ja kattoa bb:tä, normaalisti meikä koisii jo silloin...). Mutta PI-KI:lle pitää todeta, että meillä on aikalailla sama tilanne. Hilu osaa toistella joitain sanoja (mm. vauva, äiti, pappa) osin ihan itse, osin matkimalla, mutta ei vieläkään oikein yhdistä niitä mihinkään (ei taioda ihan oikeasti edes äitiä...). Kova on osittelemaan ja kun tuota tempperamenttia löytyy(vähän liikaakin...) niin hermohan pikkuisella menee kun minä en tajua... Onneksi Hilu kuitenkin ymmärtää tosi hyvin asioita. Kieltämättä kovasti tuo aina mietityttää vaikka kaikkialla sanotaankin, että ihan normaalia moinen on.

Ja vielä päiväunista sen verran, että meillä Hilla koisii yöllä kymmenisen tuntia ja päiväunia melko vaihtelevasti, yleensä tunteroisen,. Mutta parhaassa tapauksessa kaksikin :) Tosin unille nukuttaminen on melkoinen ruljanssi aina, mutta toivottavasti pysyisi kehässä vielä piiiiitkään :) Hirmu hurjalta tuntuu nyt näin jälkikäteen, että tyttö koisi silloin parikuisena vuorokaudessa kahdeksan tuntia...

Ja Lyckan hammaskyselyyn liittyen. Meillä hampaita löytyy kymmenen kipaletta (alhaalla neljä edessä, sitten puuttuu yksi "pari" ja taas tulee yksi poskihammaspari. Ylhäällä sama juttu), nuo poskihampaat tuli varmaan kuukausi kaksi sitten ja kaikki aikalailla samaan syssyyn, tosin ei minkään suuren tuskan kanssa.

Mutta taidanpa mennä lämmittämään kaurapussin ja kömpiä sänkyyn. Kummasti rajoittaa toi selkäkipu tällaista yleistä norkoilua :)

Coltsfoot ja Hilla 1v5kk sekä mukelo 36+5 (mä oon jo luovuttanut sen suhteen, että pikkuvauva saisi sitä työnimeä mahassaoloaikanaan ;D )