Iiris, Kiira vai Irina
Siinan siskolle nimi hakusessa. Sano suosikkisi, myös toiseksi nimeksi ehdotuksia vastaanotetaan.
Kommentit (13)
Minä myös kannatan Iiristä! Suloinen ja reipas nimi!
1. Iiris
2. Kiira
3. Irina
Mielestäni Siina ja Kiira ovat liian samankaltaisia nimiä. Irinasta en tykkää, koska tulee jotenkin venäläinen vaikutelma. Toisaalta Irina on raikas, koska Iiris on nousemassa kovasti ja veikkaan, että samoin käy Kiiralle Kiira Korven ansiosta.
Kiira on vähän turhan samankuuloinen kuin Siina, ja Iiris taas.. No mä en pääse yli sen, että aina tulee mieleen Iiris-rukka. Lisäksi Iiriksen taivutus ei ole niin nimimäinen kuin jonkun muun. Irina sen sijaan on kaunis ja naisellinen, kuten Siinakin. Pidän myös nimestä Irene.
Mun makuun Iiris selvästi kaunein, tosi hieno nimi!
Kiira on mun korvaan liian kova ja Irina omaan makuuni venäläishenkinen.
Laitan pari omaa tokanimisuosikkia ehdolle
Iiris...
Aurora
Eleonoora
Eveliina
Henriikka
Josefiina
Julia, Juulia, Juliana
Mariella
Minerva
Miranda
Violetta
Näistä kolmesta kaunein on ehdottomasti Iiris. Se sopisi muutenkin hyvin Siinan siskolle: tupla-ii ja ässä, mutta kuitenkin erinäköinen nimi.
Kiira, vaikka muuten on nätti nimi, on mielestäni jotenkin liian samannäköinen kuin Siina. Irinasta en oikein itse tykkää ja se vain tuntuu olevan eri kastia Siinan kanssa. Sitäpaitsi Irina ja Siina loppuvat kummatkin -na, ja se taas tekee ne minulle liian samanlaisiksi.
1. Irina
2.Iiris
Irina Olivia
Irina Melinda
Irina Anette
Irina Vanessa
Iiris Elina
Iiris Alina
Iiris Alissa
Iiris Eleonoora
Iiris selkeästi kaunein..:)
Jos haluaisitte Siinan kanssa samalaista nimeä, niin ehdottaisin Seelaa.:)
Enpä osaa sanoa suosikkiani noista kahdesta...Kiira tosi kiva, mutta ääneni taitaa saada Irina, jossa ärrästä huolimatta ihanaa pehmeyttä kuten Siinassakin :o)!
Eli miltäs kuulostaisi:
Irina Aurelia
Irina Annastiina
Irina Aurora
Irina Matilda
Irina Amanda
Irina Julianna
Irina Josefiina
upea nimi (ja se väistämätön Iris rukkahan on myös upea kirja!)
Mutta Siinan siskolle sopii hyvin myös Kiira ja Irina. Jos pitää ajatella siskosten nimien yhteensopivuutta niin ei välttämättä Iiris vaan esim.Siina ja Kiira.
esim. Iiris Nuppu Sofia
Iiris Violetta
Iiris Aurelia
Kiira Karelia...
Siina ja Iiris olis noista kivimmat! Siina ja Kiira on vähän liian samanlaiset, vaikka itse Kiira-tytön äitinä nimeä muutoin rakastankin :)
Siina ja Irina sopii myös hyvin.
Kiirakin ihan kiva, mutta Irina jotenkin "tuoreempi", vaikka onkin vanhempi nimi. Mutta lapsilla nykyään taitaa olla aika harvinainen, ensimmäisenä nimenä ainakin. Minust Irina ei ole mitenkään liian venäläinen nimi, johtuu varmaan siitä, että lapsuuden koulukaverini, täysin suomalaisen, nimi on Irina. Iiris- nimestä en oikein tykkää, mutta sopisihan sekin Siinan siskolle.
Tunnen yhden Iiris-nimisen pikkutytön ja mun mielstä nimi on tosi suloinen, kuten kantajansa. :)